Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Subwoofer kotistudioon
1
Olroxrox
05.08.2016 16:39:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tullut siihen tulokseen että Yamahan msp5 aktiivikaiuttimet kaipaisivat subbaria kaveriksi. Nuo monitorithan on muuten helkkarin hyvät mutta bassontoisto ei ylety kovin alas.
Oon katsellut potentiaalisiksi vaihtoehdoiksi seuraavia,
https://www.thomann.de/fi/fostex_pm_submini.htm
https://www.thomann.de/fi/samson_mediaone_10s.htm
http://www.musikantti.fi/studiomonitorit/10701-genelec-5040-pm-mm.html
http://www.musikantti.fi/studiomoni … l?search_query=subwoofer&results=15
 
Onko noista halvemmista subbareista yhtään mihinkään? Ja onko muita suosituksia tuosta hintaluokasta?
Nuo Genelecit saattaa mennä hieman hukkaan akustoimattomassa kerrostalokämpässä, mutta toisaalta ois varma valinta ja ok jälleenmyyntiarvo.
 
Viocress
05.08.2016 16:47:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Subbarit saattaa mennä hieman hukkaan akustoimattomassa kerrostalokämpässä
 
Korjasin vähän tuota lausetta
 
saarnimusic.com - Studio, Record Label & Musician services
Spedemix
05.08.2016 17:28:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viocress: Korjasin vähän tuota lausetta
 
Amen.
 
Ei virhettä
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Olroxrox
05.08.2016 17:31:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viocress: Korjasin vähän tuota lausetta
 
Tästä nyt ei ollut yhtään apua.
 
Henri Henri Olavi
05.08.2016 17:48:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olroxrox: Tästä nyt ei ollut yhtään apua.
 
Yrittävät sanoa, että mikä tahansa subbari menee hukkaan sun kuunteluhuoneessasi.
 
ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio
Olroxrox
05.08.2016 17:55:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Yrittävät sanoa, että mikä tahansa subbari menee hukkaan sun kuunteluhuoneessasi.
 
Musaa on pakko tehdä ja bassotkin ois kiva kuulla paremmin. Onko isommat lähikenttämonitorit jotenkin parempi ratkaisu tässä tilanteessa?
 
Henri Henri Olavi
05.08.2016 18:09:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olroxrox: Musaa on pakko tehdä ja bassotkin ois kiva kuulla paremmin. Onko isommat lähikenttämonitorit jotenkin parempi ratkaisu tässä tilanteessa?
 
Ehdottaisin akustoimattomaan huoneeseen hyviä kuulokkeita, joissa toisto ylettyy tarpeeksi alas luotettavasti.
 
ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio
Olroxrox
05.08.2016 18:21:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Ehdottaisin akustoimattomaan huoneeseen hyviä kuulokkeita, joissa toisto ylettyy tarpeeksi alas luotettavasti.
 
Mulla on Audio Technica ATH-M50 jotka täyttää tuntomerkit. En vaan tykkää olla kuulokkeet päässä pitkiä aikoja, ahdistaa korvia ja piuhat pyörii tiellä jne.
 
Henri Henri Olavi
05.08.2016 18:27:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olroxrox: Mulla on Audio Technica ATH-M50 jotka täyttää tuntomerkit. En vaan tykkää olla kuulokkeet päässä pitkiä aikoja, ahdistaa korvia ja piuhat pyörii tiellä jne.
 
Mitä sun tarvitsee sieltä bassorekisteristä koko ajan kuulla? Toki sä voit hommata sen subbarin ja fiilistellä kun pörisee kämpässä, mut et sä sillä kauheesti tolkkua sun miksauksiisi saa ennen kuin tila on edes jotenkin hallittu.
 
ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio
Antti1
05.08.2016 18:37:22 (muokattu 05.08.2016 19:08:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nyt kuitenkin puhutaan subeista, niin testaamistani halpiksista Presonus Temblor T10 on ehdottomasti kaikin puolin parhaasta päästä, joskaan ei ehkä nätein. Suosittelen melko varauksetta.
 
E: Siinä on poljin mukana, niin saa halutessaan helposti bypassille koko vehkeen. Erinomainen apu varsinkin subia käyttökuntoon säätäessä, tai jos alapää muuten vaan miksatessa mietityttää vaikka huonevasteiden vuoksi.
saastara
06.08.2016 13:02:06 (muokattu 06.08.2016 13:10:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka sinällään oonkin samaa mieltä muiden kanssa, että halpa subbari käsittelemättömässä huoneessa voi luoda, enemmän kuin ratkaista ongelmia, ei sen subin tarvi kuitenkaan semmoista klubitunnelmaa luoda välttämättä. Sitä voi ajaa myös hiljaa ja vain fillaa maltilla sitä pikkuskobejen puuttuvaa oktaavia.
 
Mutta jos hyvät luurit ei ole mielyttävä optio, ja botnea halajaa, niin ehkä vähän lihaksikkaammat skobet voisi olla se vastaus.. Subin sijoittelu, jakotaajuus, volataso, huoneen hämmennykset jne, on kuitenkin semmoinen suo, etenkin noviisille, että itse en jaksaisi moiseen ryhtyä..
 
Toisaalta jos omaksi ja muiden iloksi vaan äänen kanssa puljailee, niin eipä sillä luotisuoralla vasteella niin väliä ole, kunhan sen vaan tiedostaa.. Sit voi keskittyä nauttimaan kutittelevasta botnesta vatsan pohjalla, hyvästä fiiliksestä ja pistää vaan menemään.
 
E: Kuitenkin pitkällä juoksulla se, että on kiva touhuilla ja tykkään kaappien soundimaailmasta, on paljon tärkeämpi homma kuin mikään analyysisoftan ehdottama luotisuora vaste.
 
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
Olroxrox
06.08.2016 15:53:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara:
E: Kuitenkin pitkällä juoksulla se, että on kiva touhuilla ja tykkään kaappien soundimaailmasta, on paljon tärkeämpi homma kuin mikään analyysisoftan ehdottama luotisuora vaste.

 
Tää on aivan hyvä pointti, luultavasti saa enemmän ja parempaa musaa tehtyä jos ei näkkärisoundit vituta ja latista tunnelmaa. Hauskaahan tässä oon että olen näillä Yamahoilla jo lähemmäs kymmenen vuotta pärjännyt, mutta sitten ostin telkkarin kaveriksi 2.1 järjestelmän ja oon huomannut kuuntelevani musaa paljon mieluummin sen kautta. Siitä heräsi ajatus maustaa jammujen sointia subbarilla. Pitää laittaa harkintaan myös isommat pöntöt näiden tilalle, tai voisin jopa harkita eri kuulokkeisiin siirtymistä kun nämä audio-technicat puristaa hieman ikävästi korvia pidempään käyttäessä. Äänessä ei kyllä valittamista, mulla on vaan väärän mallinen pää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «