Zambe88 02.08.2016 19:01:28 | |
---|
jukkajylli: Toki. Mä itse vaan tykkään todella erilaisen ergonomian, ulkonäön ja meiningin omaavista soittimista. Jos mulla olisi kaksi bassoa, ne olisivat varmasti aivan erilaisia. Mutta mulla on viisitoista, eli liikaa. Mutta, kuten huomaat, ei mua kannata uskoa. Eikä ketään muutakaan. Kunhan esitetään omia päähänpinttymiämme. Tee niistä omat päätelmät. Onko sellaista määritelmää edes olemassa, että "liikaa bassoja" :) Itsellä sama homma, että en todellakaan halua samanlaisia soittimia. Tällä hetkellä kaikki kolme bassoa ovat melkoisen erilaisia ergonomian, soundin ja meiningin puolesta ja se on hyvä juttu se. If it's too loud, you're too old! |
hollstro 02.08.2016 19:10:21 | |
---|
Zambe88: Onko sellaista määritelmää edes olemassa, että "liikaa bassoja" :) Itsellä sama homma, että en todellakaan halua samanlaisia soittimia. Tällä hetkellä kaikki kolme bassoa ovat melkoisen erilaisia ergonomian, soundin ja meiningin puolesta ja se on hyvä juttu se. 16 and counting... vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Calzonge 02.08.2016 19:31:40 | |
---|
jukkajylli: Toki. Mä itse vaan tykkään todella erilaisen ergonomian, ulkonäön ja meiningin omaavista soittimista. Jos mulla olisi kaksi bassoa, ne olisivat varmasti aivan erilaisia. Mutta mulla on viisitoista, eli liikaa. Mutta, kuten huomaat, ei mua kannata uskoa. Eikä ketään muutakaan. Kunhan esitetään omia päähänpinttymiämme. Tee niistä omat päätelmät. Minäkin edustan sitä periaatetta, että eri soittimet (tai mitkä tahansa asiat jota omistaa useita) ovat erilaisia ja ainutlaatuisia. Mutta koska olen hankkimassa vasta upgradea aloittelijatason bassolleni, en oikein viitsi liialisen erliaista ostaa. Kolmanneksi bassokseni hankin sitten akustisen, viisikielisen tai muuta vastaavaa. |
J.Nikkanen 02.08.2016 19:44:59 | |
---|
hollstro: 16 and counting... Kaksi ja koitan vähentää. -Voi armoo kun noita ruvetaan hakkaamaan klikkiä vasten. Nyt jo rupes särkemään päätä. -rumpalismies |
jukkajylli 02.08.2016 21:14:16 (muokattu 03.08.2016 15:50:08) | |
---|
Calzonge: Minäkin edustan sitä periaatetta, että eri soittimet (tai mitkä tahansa asiat jota omistaa useita) ovat erilaisia ja ainutlaatuisia. Mutta koska olen hankkimassa vasta upgradea aloittelijatason bassolleni, en oikein viitsi liialisen erliaista ostaa. Kolmanneksi bassokseni hankin sitten akustisen, viisikielisen tai muuta vastaavaa. Ihan miten vain. En tahdo jankuttaa, mutta totean silti, että mun ensimmäinen oma basso on Aria proII, joka on painava, vakaa, kaula läpirungon, pitkä skaala ja siinä on erottuva nasaali soundi. Toinen on Gibson eb3, joka on bodyltaan kevyt, kaulapainoinen, setneck, lyhyt skaala ja rouhean mutainen soundi. Lisäksi ne ovat ulkomuodoltaan hyvin erinäköisiä. Minusta oli mielekästä hommata toiseksi bassoksi siis ERILAINEN basso. Mutta ymmärsin toki pointtisi ja perustelusi, joten lopetan jankutukseni tähän. Stidi alla. |
ituvirtanen 03.08.2016 00:40:05 | |
---|
Zambe88: Onko sellaista määritelmää edes olemassa, että "liikaa bassoja" :) Oikea määrähän on tunnetusti "vielä yksi". (Just sain neljä myytyä, kymmenkunta enää jäljellä. Basschatissa ja Zikinfissä oli taas kaikkea kivaa. Atlansia kiinnostaisi. Mitähän seuraavaksi...) |
Calzonge 03.08.2016 18:35:30 | |
---|
jukkajylli: Ihan miten vain. En tahdo jankuttaa, mutta totean silti, että mun ensimmäinen oma basso on Aria proII, joka on painava, vakaa, kaula läpirungon, pitkä skaala ja siinä on erottuva nasaali soundi. Toinen on Gibson eb3, joka on bodyltaan kevyt, kaulapainoinen, setneck, lyhyt skaala ja rouhean mutainen soundi. Lisäksi ne ovat ulkomuodoltaan hyvin erinäköisiä. Minusta oli mielekästä hommata toiseksi bassoksi siis ERILAINEN basso. Mutta ymmärsin toki pointtisi ja perustelusi, joten lopetan jankutukseni tähän. Jees jees, kukin omalla tyylillä |
Zambe88 03.08.2016 21:30:19 | |
---|
ituvirtanen: Oikea määrähän on tunnetusti "vielä yksi". Tämä. Sitten pitää itselleen keksiä (ja muijalle) mukamas järkiperäinen perustelu, että tarviin JUST tollasen, ku ei vielä ole kokoelmassa ja se soundaa iham erilaiselta ku ne 14 muuta:) If it's too loud, you're too old! |
Zambe88 03.08.2016 21:40:47 | |
---|
Tosiaan vielä alkuperäiseen aiheeseen, että suosittelen kokeilemaan monenlaisia bassoja, niin varmasti löytyy ne omaan käteen sopivimmat ja toimivat ratkaisut. Itse en esimerkiksi muutamia vuosia sitten voinut kuvitellakaan soittavani passiivielektroniikalla varustetulla tai ylipäätään sellaisella bassolla, joka muistuttaa vähääkään Fenderin tuotteita ja mitä olisi tullutkaan menetettyä jos ei olisi tullut testailtua. On kyllä tullut oppirahojakin makseltua noiden kokeilujen tiimoilta, mutta elämä on:) Nyt kun pääsin sanomasta, niin huomenna kuitenkin tulee bongattua torilta joku mielenkiintoinen luuttu ja joku "pitopeli" lähtee lihoiksi. Loputon suo tämä kamarunkkaus:) If it's too loud, you're too old! |
Funkånaut 04.08.2016 09:29:12 | |
---|
J.Nikkanen: Kaksi ja koitan vähentää. Kolme ja yhden vois joskus myydä. Kahta muuta vois upgradeta joskus, muttei sekään ole juuri nyt välttämätöntä. Jotkut tykkäävät omistaa tusinan, toiset taas yhden. Kukin tyylillään ja miten parhaaksi näkee. "Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono |
J.Nikkanen 04.08.2016 09:31:35 | |
---|
Funkånaut: Kolme ja yhden vois joskus myydä. Kahta muuta vois upgradeta joskus, muttei sekään ole juuri nyt välttämätöntä. Jotkut tykkäävät omistaa tusinan, toiset taas yhden. Kukin tyylillään ja miten parhaaksi näkee. Näin. Sama sen väliä montako soitinta jollain hebbulilla on jos itsellä määrä on täysi parista-kolmesta. Ketjun aloittajalle suosittelen jotain yksimikkistä fehjettä, on se sitten aito musari tai ibamehin ATK, OLPpi tai joku muu mutta semmoista jokatapauksessa. -Voi armoo kun noita ruvetaan hakkaamaan klikkiä vasten. Nyt jo rupes särkemään päätä. -rumpalismies |
J.Hollström 04.08.2016 09:35:28 | |
---|
Toinen basso kannattaa olla sellainen minkä itse haluaa. Ei täällä kukaan voi puolestasi valita sitä. Bassoja saa olla vaikka sata samanlaista, tai erilaista. Ihan sama kuin kysyisi millaisia sukkia ja monta paria niitä pitää olla. Ilman sukkiakin pärjää. |
Rämppy 04.08.2016 12:49:42 (muokattu 04.08.2016 12:51:59) | |
---|
Mä kuulun niihin, joita liika soittokaman määrä ahistaa. En tykkää pitää soittimia, joita en kerkiä soittaa. Nyt mulla on bassoja 3 kpl, jotka kaikki fenkkuja: 1 Jasso ja 2 Passoa. Noi Passot on eri tavalla optimoituja: toisessa on roundwoundit ja toisessa plätwoundit kielet. Kivahan olis omistaa vaikka Riku tai Musari ja Danelectrot on aina mageita. Mutta nämä nykyiset bassot riittää mulle. Kitarapuolella noita keppejä vois olla vähemmänkin, mutta niitä on ripoteltu useampaan paikkaan. In Finland we have this thing called "diu diu". |
hollstro 04.08.2016 12:54:04 | |
---|
Mulla vasta kuudes basso oli keepperi, eli on edelleen. Music Man StingRay, vuodelta 1994, ostin uutena 22 vuotta sitten. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
hollstro: Mulla vasta kuudes basso oli keepperi, eli on edelleen. Music Man StingRay, vuodelta 1994, ostin uutena 22 vuotta sitten. On se eri keepperi :D In Finland we have this thing called "diu diu". |
Calzonge 04.08.2016 15:42:13 | |
---|
J.Hollström: Toinen basso kannattaa olla sellainen minkä itse haluaa. Ei täällä kukaan voi puolestasi valita sitä. Bassoja saa olla vaikka sata samanlaista, tai erilaista. Ihan sama kuin kysyisi millaisia sukkia ja monta paria niitä pitää olla. Ilman sukkiakin pärjää. Se siinä onkin, haluan niin monta eri bassoa ja nyt pitäisi yksi valita. Täältä halusin vähän suuntanuolia, mutta minä olen se joka lopullisen päätöksen tekee. |
Antti K. 08.08.2016 23:24:26 | |
---|
Osta hyvä mies Tokai. Nimikin on enne. * hymiö * Muusikon paras ystävä! |