Jucciz 21.03.2005 21:16:00 (muokattu 21.03.2005 21:16:35) | |
---|
Ei toisesta tule toista. Siispä molemmat. Osta ensiksi se, kumpi on tässä vaiheessa kriittisempi ja toinen sitten kun on varaa. Strato on kyllä soundien puolesta Paulia monipuolisempi noin yleisesti ottaen, mutta vasta yhdessä Paulin (ja Telen ja 335:n!) kanssa soundiskaala on oikeasti laaja. Sit vielä muutama erilainen vahvistin ja kymmenen pedaalia... |
biibob 21.03.2005 21:19:45 | |
---|
Ei toisesta tule toista. Siispä molemmat. Osta ensiksi se, kumpi on tässä vaiheessa kriittisempi ja toinen sitten kun on varaa. Strato on kyllä soundien puolesta Paulia monipuolisempi noin yleisesti ottaen, mutta vasta yhdessä Paulin (ja Telen ja 335:n!) kanssa soundiskaala on oikeasti laaja. Sit vielä muutama erilainen vahvistin ja kymmenen pedaalia... Jep ja ennen noita pitäis hommata n.10 000e, mutta lottovoittoa odotellessa... Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Kimmo72 21.03.2005 21:22:29 | |
---|
Sit vielä muutama erilainen vahvistin ja kymmenen pedaalia... Ja 10 muuta kitaraa... Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Juzzu 21.03.2005 21:23:05 (muokattu 21.03.2005 21:23:45) | |
---|
Muna vai kana? Jep ja ennen noita pitäis hommata n.10 000e, mutta lottovoittoa odotellessa... Mulla oli viime kierroksella kaks oikein, että kyllä se tästä! Mikään ei ole niin tärkeää kuin kitaranrakennus eikä sekään ole kovin tärkeää. |
Kalm 21.03.2005 21:27:45 | |
---|
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa |
Joees 21.03.2005 22:09:47 | |
---|
Jep ja ennen noita pitäis hommata n.10 000e, mutta lottovoittoa odotellessa... Kyllä tuollaiset kamat mitä Jucciz luetteli saa helposti alle kymppitonnilla. Kaikkein paras tilanne olisi jos pystyisit ostamaan kummankin. Mutta mutta... Näin ensi hätään jos kitara olisi kohta pakko ostaa, ostaisin sen kumpaan tuntisin enemmän poltetta. Ostaisin sen, jota juuri silla hetkellä tarvisin enemmän(tai luulisin tarvitsevani). Mutta ei kannata hätiköidä. Testaa niin perhanan monta soitinta jotta löydät ittelles sen sopivan kepin. Mulle kitaroissa ei riitä se että ne istuu käteen. Niitten perhana täytyy tuntua varpaissa asti. Käytettynä kun metsästää niin voipi löytää hyvää ja asiallista tavaraa hyvinkin halvalla. Ja jos ei halvalla niin kohtuullisella hinnalla kuitenkin. Omista kitaroistani en ole ostanut kuin yhden uutena. Kaikki muut on ostettu käytettynä. Les Paul oli melkein uutta vastaavassa kunnossa ulkopuolisesti. Hemmetin hyvin sisäänajettu soitin. Ja lähti reippaasti halvemmalla kuin mitä nuo uutena maksavat. Groooove is in heart! |
Les Fender 22.03.2005 20:03:57 | |
---|
...tai sitten vain hakee Kitarapajalta LP Standard Faded-mallin (1995€) http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/lpsf.htmlVähän ohi aiheesta mut pakko sanoo... En ymmärrä noita faded kitaroita, jos haluaa kuluneen, niin ostaa käytetyn. Sama asia kun Mersuja myytäis faded malleina, reliikisti oksennettu takapenkille, on meinaan niin käteen sopiva! Ihan kun vanha taksi... No, ei kaikkea voi jummartaa... |
LaXu 22.03.2005 20:08:06 | |
---|
Vähän ohi aiheesta mut pakko sanoo... En ymmärrä noita faded kitaroita, jos haluaa kuluneen, niin ostaa käytetyn. Sama asia kun Mersuja myytäis faded malleina, reliikisti oksennettu takapenkille, on meinaan niin käteen sopiva! Ihan kun vanha taksi... No, ei kaikkea voi jummartaa... Nuo fadedit eivät edes näytä millään tapaa kuluneilta. Niissä on vain sellainen ikävältä tuntuva viimeistely ja tuntuivat ainakin nuo LP Special Faded jne. mallit aika huonoilta muutenkin, parin yksilön perusteella. |
Metalkallo 31.07.2016 22:23:35 | |
---|
Stratocaster, valitsen sinut! Strato on kyllä vienyt täysin paikan tuolta edwards lespalta, jotenkin lespan sointi kuulostaa ja tuntuu todella pökkelömäiseltä nykyään verrattuna straton heleään ja vapaaseen sointiin, varsinkin puhtailla strato soi niin paljon mukavammin. Strato on myös kevyempi. Oikeaa ja vääräähän vaihtoehtoa ei ole vaan oma makunsa kullakin. Stratossa pitää olla ISO LAPA! |
MaxDamage 03.08.2016 13:52:53 | |
---|
Legendaarista, muistan tämän ketjun kuin eilisen, koska ostin tuolloin ekan Les Paulini. Minne nää yksitoista vuotta meni..? |
MaxDamage: Legendaarista, muistan tämän ketjun kuin eilisen, koska ostin tuolloin ekan Les Paulini. Minne nää yksitoista vuotta meni..? Offtopic, mutta ite luin tän viestin ja ajattelin että millonkohan itellä alkaa olee ihan ekan kitaran hankinnasta noin pitkä aika. Sit tajusin, että siitähän on jo kaksitoista vuotta. Minne vuodet menivät? Miksi vuodet menivät? |
von spets 04.08.2016 11:33:42 | |
---|
Tein kerran Les Paul-himossani tutkimusta ja kokeilin kalleimmat Lessut läpi mitä löysin. Parhaat niistä olivat aika kirkkaita soundeiltaan. Stratoon verrattuna tietysti jytkympiä varsinkin puhtailla soittaessa. Oma Lessu on myös aika kirkas (SD classic 59 -mikit) ja treble bleed auttaa asiaa. Jotkut laittaa vahvarista paljon trebleä Lessulle ja leikkaavat sitä sitten pois kitaran tonella. Ja avaavat tonea kun vola-nappia käännetään.. Metalkallo: Stratocaster, valitsen sinut! Strato on kyllä vienyt täysin paikan tuolta edwards lespalta, jotenkin lespan sointi kuulostaa ja tuntuu todella pökkelömäiseltä nykyään verrattuna straton heleään ja vapaaseen sointiin, varsinkin puhtailla strato soi niin paljon mukavammin. Strato on myös kevyempi. Oikeaa ja vääräähän vaihtoehtoa ei ole vaan oma makunsa kullakin. www.facebook.com/thebadcaseband |
velipekka 04.08.2016 19:33:20 | |
---|
Jos sitä Les Paulia oikeasti himoitsee, niin se kannattaa ostaa ensin. Muuten seuraavat 2 kk pohtii miksi ostin tän straton. Itse himoitsin vuosikausia LP:stä ja sitten kun sen vihdoinkin hankin oli se unelmien täyttymys (vaikka olin edukas studio). Ja kun soittoharrastus todennäköisesti jatkuu niin varmasti joku päivä ostat sen straton. Vaikka itse olen Les Pauliin kallellaan niin aion kyllä stratonkin joku päivä ostaa, hieno kitara sekin. |
velipekka 04.08.2016 20:42:13 | |
---|
...nyt kun vilkaisin Biibobin profiilia, niin siellä jo muutama strato taisi olla. Eli Les Paul, onhan se oikesti hienoimman näköinen kitara mitä on olemasss. |
Metalkallo 04.08.2016 21:18:16 | |
---|
Itselläni taisi enemmänkin käydä niin, että kyllästyin humbukkerin sointiin. On se jännää kun se malli jota ei voinut kuvitellakaan soitteluiden alussa hankkivansa, tuli kaikkien muiden mallien tilalle. Stratossa pitää olla ISO LAPA! |
tapiomarko 06.08.2016 18:30:35 | |
---|
Gibson Les Paul Less+ 2015, siinä yhdistyy F ja G parhaita puolia mielestäni. Jos tuon virityskoneiston kanssa tuut toimeen ja jaksat tuon ohjevihkosen lukaista läpi niin siitä saat monikäyttöisen kepin mikin puolituksineen. Uutena sitä saa vielä alle tonnilla laukun kanssa, käytettynä ei vielä kovin näytä torilla pyörivän. Tuota laitosta kannattaa kyllä käydä kokeilemassa ennen hankintaa, vaikka se mielestäni on parasta mitä tuolla rahalla saa. Foorumilla on suuri joukko ihmisiä jotka kiroavat ko. kepin alimpaan helvettiin. Kannattaa kuitenkin itse kokeilla, tuo voi kuitenkin olla yksi varteenotettava vaihtoehto. Kevyen luokan kitaristi, raskain soitin ukelele |
headhead 07.08.2016 11:13:37 | |
---|
Moi! Mulla on Epiphonen Le Paul, tallassa Seymour Duncanin Jb. Sitten on Fernandesin Strato, tallassa joku tuntematon orkkismikki. Les Paulissa on moninverroin tuhdimpi soundi tallmikissä, kuten tiedätte. Tykkään Stratosta ja tykkään sen kaulamikistä mutta tallamikki on vähän liian munaton suhteessa kaulamikkiin. Osaatteko sanoa kuinka lähelle pääsen Les paulin munakkuutta vaihtamalla Stratoon tallamikiksi esim. Sr:n Jb jr:n? Aika lähelle? |
Metalkallo 07.08.2016 13:57:14 | |
---|
headhead: Moi! Mulla on Epiphonen Le Paul, tallassa Seymour Duncanin Jb. Sitten on Fernandesin Strato, tallassa joku tuntematon orkkismikki. Les Paulissa on moninverroin tuhdimpi soundi tallmikissä, kuten tiedätte. Tykkään Stratosta ja tykkään sen kaulamikistä mutta tallamikki on vähän liian munaton suhteessa kaulamikkiin. Osaatteko sanoa kuinka lähelle pääsen Les paulin munakkuutta vaihtamalla Stratoon tallamikiksi esim. Sr:n Jb jr:n? Aika lähelle? Tästä kuulee hieman miltä saattais kuulostaa tuo JB jr. https://www.youtube.com/watch?v=VOwhWVk7HGU Kyllähän tuo aika JB:ltä kuulostaa, mutta strato ei ole yhtä tuhti rakenteeltaan kuin les paul et vähän "kevyemmältä" se JB jr varmasti kuulostaa. Stratossa pitää olla ISO LAPA! |
atct 07.08.2016 15:27:59 | |
---|
Hannu H.: Helppo ratkaisu. Listaat x kappaletta suosikkikitaristejasi ja sitten katot kumpaa ne käyttää enemmän. :) Toi on hyvä tapa valita, itse käytin juuri tota systeemiä. Jimi Hendrix, Stevie Vaughan, David Gilmour, Jeff Beck, Coco Montoya - ja valinta oli ? |
iec 07.08.2016 19:09:14 | |
---|
headhead: Moi! Mulla on Epiphonen Le Paul, tallassa Seymour Duncanin Jb. Sitten on Fernandesin Strato, tallassa joku tuntematon orkkismikki. Les Paulissa on moninverroin tuhdimpi soundi tallmikissä, kuten tiedätte. Tykkään Stratosta ja tykkään sen kaulamikistä mutta tallamikki on vähän liian munaton suhteessa kaulamikkiin. Osaatteko sanoa kuinka lähelle pääsen Les paulin munakkuutta vaihtamalla Stratoon tallamikiksi esim. Sr:n Jb jr:n? Aika lähelle? Mulla on ollut yhtä aikaa toisessa kitarassa JB ja stratomallisessa JB Jr. Kyllä se Junior yllättävän lähelle pääsi soundissa oikean humpparin kokoista JB:tä. En ole mikään kultakorva, joten joku tarkempi kamanysväri huomaa varmaankin enemmän eroja kuin minä. Ehkä se aito JB oli aavistuksen mehevämpi soundiltaan, eli jos olisi pitänyt valita niin ottaisin soundimielesdä sen JB:n. Mutta jos ei voi valita (siis ei sovi kuin singlecoil kokoinen) niin JB Jr. on todellakin yllättävän lähelle aitoa IMHO. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |