Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tokan basson hankinta
1 2
Calzonge
30.07.2016 15:26:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen soittanut bassoa n. neljä vuotta samalla, Squier Affinity J-bassolla ja nyt haluan pientä päivitystä soitinkokoelmaani. Olisiko jollain kokeneemmalla suosituksia tokan bassoni hankintaan?
 
Ps. Onko kellään kokemuksia Sterling by Music man -bassoista?
 
aimoo
30.07.2016 15:52:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko kuitenkin pare ajaa hyvään soitinkauppaan, ja katsoa mitä tarjolla, mikä tuntuu omalta ja sopii kouraan, ja katsoa mihin varat riittää, tai ottaako visalla hieman kalliimman paremman johon varat ei kerralla riitä?
 
Et mainitse edes hintaluokkaa ja musatyylistä mitään.
 
Calzonge
30.07.2016 16:04:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aimoo: Oisko kuitenkin pare ajaa hyvään soitinkauppaan, ja katsoa mitä tarjolla, mikä tuntuu omalta ja sopii kouraan, ja katsoa mihin varat riittää, tai ottaako visalla hieman kalliimman paremman johon varat ei kerralla riitä?
 
Et mainitse edes hintaluokkaa ja musatyylistä mitään.

 
Kieltämättä hieman vajaaksi jäi tuo viestini. Ensinäkin etsin bassoa jolla onnistuu tyyli kuin tyyli, mutta tällä hetkelle kiinnostukseni on erityisesti slap bassissä. Toiseksi hintaluokka alle 700€, tosin en ole varma kuinka kallis/halpa toisen basson kannattaa olla. Olen jo katsellut jonkin verran nettikaupoista ja valmistajien sivuilta mahdollisia kandidaatteja (siksi kysyinkin mielipiteitä Sterling-bassoista). Kuten Sterlingin stingray-kopioissa, humbucker mikit kiinnostavat.
 
vt_17
30.07.2016 19:04:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Calzonge:
Ps. Onko kellään kokemuksia Sterling by Music man -bassoista?

 
Mulla oli tuollainen Ray 35, hyvä basso se oli, ei valittamista. Pistin kuitenkin kiertoon kun alkoi tehdä Warwickia mieli.
 
kalamies#28 >-)))>
Calzonge
30.07.2016 19:26:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vt_17: Mulla oli tuollainen Ray 35, hyvä basso se oli, ei valittamista. Pistin kuitenkin kiertoon kun alkoi tehdä Warwickia mieli.
 
Kiitos vastauksesta, voisihan sitä itsekin Warwickeihin tutustua.
 
Serranidae
30.07.2016 19:28:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Calzonge: Kieltämättä hieman vajaaksi jäi tuo viestini. Ensinäkin etsin bassoa jolla onnistuu tyyli kuin tyyli, mutta tällä hetkelle kiinnostukseni on erityisesti slap bassissä. Toiseksi hintaluokka alle 700€, tosin en ole varma kuinka kallis/halpa toisen basson kannattaa olla. Olen jo katsellut jonkin verran nettikaupoista ja valmistajien sivuilta mahdollisia kandidaatteja (siksi kysyinkin mielipiteitä Sterling-bassoista). Kuten Sterlingin stingray-kopioissa, humbucker mikit kiinnostavat.
 
Miten olis sire Marcus Miller M7. Ei ole kyllä kokemusta tuosta, mutta mulla on tuo v7 ja se on ainakin ihan kiva basso. Porukka kovasti kehuu näitä netissä ja omaani olen todella tyytyväinen.
 
JudeJude
30.07.2016 20:08:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun toka basso oli ESP:n GrassRoots-presari. Sen hankkimisen jälkeen on tullut ja mennyt monta mutta se pysyy edelleen. Nyt ei mulla muita sähköbassoja olekaan. Voin suositella lämpimästi, jos jossain tulee vastaan.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
jukkajylli
31.07.2016 14:19:34 (muokattu 31.07.2016 14:19:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No älä nyt musaria tai presaria hommaa, jos sulla on j-basso. Hommaa joku erilainen basso.
 
Stidi alla.
juici
31.07.2016 14:38:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minun ensimmäinen basso oli käytettynä ostettu Washburn XB-120. Se oli kelvollinen ensipeliksi. Toinen basso oli sitten varsin erilainen siihen verrattuna, Epiphone Thunderbird IV. Siitä jäikin sitten sen verran hyvät muistot, että vieläkin tekisi mieli hankkia samanlainen uudestaan.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
ituvirtanen
31.07.2016 16:37:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on ollut kaksi hyvin huomioitavaa kommenttia:
- älä nyt heti samanlaista osta kuin edellinen &
- kokeile ja etsi käteen sopivaa.
 
Toim. huom.: Nuo eivät täysin toisiaan poissulje.
 
Jos menet kauppaan ostamaan fillaria, ostatko sen, joka sopii ja käy tarkoitukseesi vai sen, jota kaverit suosittelivat? Jopo on kiva muttei kelpaa maantielenkeille.
 
Tutkimalla tarjontaa löytää kyllä ajan kanssa sopivan.
 
Funkånaut
31.07.2016 16:40:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaa erilaisia ja osta se, joka sopii tatsin, soundin ja budjetin puitteista.
 
"Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono
hollstro
31.07.2016 18:08:05 (muokattu 31.07.2016 22:45:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei pidä ajatella että lyhyehkö kokemus sallii vain tietyn laatuisen soittimen. Parhaasta pelistä ei ole mitään haittaa, vaikkei taidot vielä riitä ottamaan siitä kaikkea irti. 700:lla saa jo mainion soittimen. StingRay:n kanssa ei mene pieleen.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
PasiB
31.07.2016 19:08:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: No älä nyt musaria tai presaria hommaa, jos sulla on j-basso. Hommaa joku erilainen basso.
 
Miten perustelet tämän? Mun mielestä jatsari ja musari on kovinkin erilaisia.
 
fhtagn
01.08.2016 11:01:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Calzonge: Onko kellään kokemuksia Sterling by Music man -bassoista?
 
On. Nämä on ihania. Hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan. Mulla on itselläni Ray34 & Ray34CA, enkä voi kuin suositella.
 
Calzonge
01.08.2016 13:24:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: No älä nyt musaria tai presaria hommaa, jos sulla on j-basso. Hommaa joku erilainen basso.
 
Presaria en ole edes harkinnut, mutta kyllä minustakin Stingray on tarpeeksi erilainen jazziin verrattuna.
 
Calzonge
01.08.2016 13:26:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fhtagn: On. Nämä on ihania. Hinta-laatusuhde on enemmän kuin kohdallaan. Mulla on itselläni Ray34 & Ray34CA, enkä voi kuin suositella.
 
Monet ovat sanoneet samaa. Tällä viikolla menen kaupoilla ja nyt olen varma mitä kokeien ensimmäisenä!
 
Calzonge
01.08.2016 13:30:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain täältä hyviä suosituksia ja vinkkejä, joten kaikille vastanneille kiitokset
 
jukkajylli
01.08.2016 22:07:40 (muokattu 01.08.2016 22:15:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Miten perustelet tämän? Mun mielestä jatsari ja musari on kovinkin erilaisia.
 
Silleen perustelen, että ne ovat niin kovasti samanlaisia. Esim. Danelectro on huomattavasti erilaisempi.
 
Stidi alla.
jukkajylli
01.08.2016 22:14:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Calzonge: Presaria en ole edes harkinnut, mutta kyllä minustakin Stingray on tarpeeksi erilainen jazziin verrattuna.
 
Toki. Mä itse vaan tykkään todella erilaisen ergonomian, ulkonäön ja meiningin omaavista soittimista. Jos mulla olisi kaksi bassoa, ne olisivat varmasti aivan erilaisia. Mutta mulla on viisitoista, eli liikaa. Mutta, kuten huomaat, ei mua kannata uskoa. Eikä ketään muutakaan. Kunhan esitetään omia päähänpinttymiämme. Tee niistä omat päätelmät.
 
Stidi alla.
2randpo
02.08.2016 17:13:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jukkajylli: Mutta, kuten huomaat, ei mua kannata uskoa. Eikä ketään muutakaan.
 
Ei se kai ihan näinkään välttämättä ole? Ainakin kun katsotaan, miten tällä(kin) foorumilla kommunikoidaan. Etenkin sillon kun pohditaan sitä, mikä on hyvää. Eli kyse ei näytä olevan vain siitä, mitä itse arvioin hyväksi. Jos haluan, että mun halut kommmunikoi, näyttää olevan syytä ottaa huomioon muiden haluamiset. Tai näin, luulisin, omat halut tulee mielekkäämmin ilmaistua? Johtunee siitä, että halut ja perustelut niille liittyvät yhteisesti omaksuttuihin arvoihin. Oliks tää nyt tarpeeks sekavasti ilmaistu?
 
Insanely happy. But are your ears good enough?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «