Aihe: Tärkeä! Ohjeita Elacin-korvatulpat tilanneille
1 2 3
Fuzzy Boner
02.06.2004 09:34:19
Mulle äänijäbät neuvo ottavan 9 ja 15. (Mä en aina niin kovaa rokkia soita) Joskus kyllä, mutta uskon silloin 15riittävän.

(muuten käy helposti se että rupeen luukuttamaan monitoria tolkuttoman lujaa, muutenkin mulla tulee "tavallista" lujempaa)

Vedän keikat ilman tulppia nykyään. (Paitsi siis rokimmat hommat)
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
chief
03.06.2004 01:08:19
Olen mukana. Taitaa -25db olla basistille aika passeli. Kumminkin joutuu rumpalin vieressä patsastelemaan.
"Musiikki on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi." -Schopenhauer
madu
03.06.2004 09:01:47
Itsekkin ajattelin ottaa -25db filttereillä kun treeniksen korkea luolakatto aiheuttaa aikamoisen mökän. Niitä filttereitähän voi jälkikäteenkin ostella tosin ne on koko tulpissa kallein osa.

Kuinkahan paljon muuten tollaiset perus earit vaimentaa? Pakkauksissa en ole huomannut mainittavan vaimennustehoa.
balzary
03.06.2004 10:57:36

Kuinkahan paljon muuten tollaiset perus earit vaimentaa? Pakkauksissa en ole huomannut mainittavan vaimennustehoa.

eikös ne vaimenna suht paljon? se vaan tuntuu erilaiselta, ku diskantit tappaa kokonaan. eli toi 25-db ei tunnu niin kovalta vähennykseltä ku perusearien perusteella luulin alkuun. mä oon ollu kuulevinani pienoista bassotaajuuden leikkausta verrattuna ilman tulppia oloon. siis noilla valetuilla. mutta ei paljon
Sloba
03.06.2004 22:08:37

Jess, loistavaa! Minä ja pikkuveljeni Mika mukana tilauksessa.
päänahka
04.06.2004 13:33:53
Mulle äänijäbät neuvo ottavan 9 ja 15. (Mä en aina niin kovaa rokkia soita) Joskus kyllä, mutta uskon silloin 15riittävän.

Meidän rumpalille sanottiin siellä tulppia ostettaessa, että -25 dB on muusikolle tarkoitettu, -15 dB ei riitä. Earin kuuset vaimentaa tietääkseni 15 dB, mutta siinä menee enemmän sitä diskanttia, että siksi ehkä kuulostaa vaimeammalta.

Voihan se olla, että kevyempään musiikkiin riittää -15 dB Elacineillakin, mutta itse en aio lähteä pelleilemään kuulon kanssa. Vuosia kun soittelee, niin kuulo voi vaurioitua ilman että huomaakaan, jos onkin vain vähän liian pieni vaimennus.
Soolot on perseestä.
chief
04.06.2004 16:30:06
Kestääköhän ne kuinka hyvin käyttöä ja toistuvia pesuja?
"Musiikki on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi." -Schopenhauer
Fuzzy Boner
04.06.2004 23:08:27 (muokattu 04.06.2004 23:10:23)
Vuosia kun soittelee, niin kuulo voi vaurioitua ilman että huomaakaan, jos onkin vain vähän liian pieni vaimennus.

Aivan.. T: nimimerkki "toistakymmentä vuotta tehny ilman tulppia"

(toisaalta volumet ei oo useinkaan ollu "kovinkaan heavyt" , keltaset earit oon päähän tunkenu tai puolikkaat silloon ku tulee vitun lujaa)
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Velli
05.06.2004 13:29:44
Soitin itse armeija-aikanani puhallinorkesterissa korvan mukaan valetuilla tulpilla, jotka vaimensivat -15db ja aina välissä tuntui että eivät riittäneet edes siihen touhuun eli jos vähänkään kovaäänisempää musiikkia soitatte niin ottakaa ihmeessä se 25db:n vaimennus.
On kuin kotiin palaisi kun kunnon vitutus iskee.
Fortune
10.06.2004 19:29:32 (muokattu 20.06.2004 16:41:03)
No perhana, Mesa meni kaupaksi joten olen back in.

Ostan.
Angela
10.06.2004 22:06:38

Meitsi lähtee kans mukaan tilaukseen. Oli tarkotuksena hankkia vastaavanlaiset tulpat jokatapauksessa, mut käyhän se näinkin, alennuksella :)
Tomtom
11.06.2004 10:39:58 (muokattu 11.06.2004 10:42:01)
No kun kerran laulaja, niin miksei kitaristikin.

Mukana, koska hukkasin tulppani :)

Ehkä sotilailla oli niille "parempaa" käyttöä! Mun on ihan pakko ottaa nää, tinnitus on lisääntynyt eksponentiaalisesti sitten Leppävaaran vierailujen.On muuten ensimmäinen musiikkiin liittyvä laite jonka hankkimista tyttöystävä kannattaa varauksettomasti. Johtuu ilmeisimmin mun yhä selektiivisemmäksi käyvästä kuulosta. "voisitko viedä pyykit kuivumaan?" MItääh! Ei kuulu!
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
ville viaton
14.06.2004 14:03:30
Minä myös mukana!!! On jo vuosia pitänyt hankkia, mutta kun on niin laiska tapaus niin ei ole sormia persiistä. Nyt, teidän suosiollisella avustuksellanne, saan!!
Taidanpa vaihtaa allekirjoitustani.
Fortune
14.06.2004 16:59:12
Tuosta vaimennuksesta: omat kuusitulppani olivat -15 dB ja se oli minulle bändikäytössä optimaalinen vaimennus, isompi olisi mennyt jo ihan hiljaiseksi. Mutta henkilökohtaistahan tuo on, joillakin on herkempi kuulo kuin toisilla.
Velli
14.06.2004 18:55:21
Tuosta vaimennuksesta: omat kuusitulppani olivat -15 dB ja se oli minulle bändikäytössä optimaalinen vaimennus, isompi olisi mennyt jo ihan hiljaiseksi. Mutta henkilökohtaistahan tuo on, joillakin on herkempi kuulo kuin toisilla.

Joo, mä käytyän nykyään myös kuusitulppia ja niissä se -15db:n vaimennus riittää, mutta noissa valetuissa se ei jostain syystä riittänyt alkuunkaan...
On kuin kotiin palaisi kun kunnon vitutus iskee.
chief
14.06.2004 23:58:50

Kai siinä on sekin että kuuset vaimentavat yläpäitä aika paljon. Valettujen pitäis dempata tasasemmin, jolloin -15db valetut kuulostavat vähemmän vaimentavilta kun diskantitkin kuuluu. Kai. Mutua...
Wil-J
16.06.2004 18:16:45
Kuinkas kauan nää korvan mukaan valetut tulpat kestää suht aktiivista käyttöä jos niitä käyttää ihan siististi? Aika kalliit joten olettais että ei ihan heti romutu..
Fortune
16.06.2004 19:32:12
Kuinkas kauan nää korvan mukaan valetut tulpat kestää suht aktiivista käyttöä jos niitä käyttää ihan siististi? Aika kalliit joten olettais että ei ihan heti romutu..

Neljä vuotta luki tuolla infosivulla.
meldrew
20.06.2004 16:32:48
Olen mukana.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)