Aihe: Kari Tapio tai Tapani Kansa haukkuu bändin ja yleisön.
1 2 3 4 5
Pauli Lappalainen
11.01.2016 08:50:10
House Band: Juuri näin. Oikeasta kohdasta lähtee.
Ei sillä ole mitään ongelmia laulaa tota.
Kuulee ihan hyvin,mutta kun unohti sanat ekalla kerralla.

On ihan mahdotonta sanoa, mitä artisti lavalla kuulee, vaikka jossain TV-lähetyksessä/taltioinnissa tai jopa salissa kaikki kuuluisikin.
Ostakaa jotain. Jos hintapyyntö ei miellytä, niin tee tarjous.
House Band
11.01.2016 10:14:50
Pauli Lappalainen: On ihan mahdotonta sanoa, mitä artisti lavalla kuulee, vaikka jossain TV-lähetyksessä/taltioinnissa tai jopa salissa kaikki kuuluisikin.

Tiedän.
Tässä tapauksessa vaan arvelin,että koska unohti sanat,laittoi yleisön piikkiin.
Ei nimittäin olisi ensimmäinen kerta.
Todennäköisesti koko show on monen sattuman summa.
Ei oikein kuule niin hyvin kuin haluaisi,sanat unohtu,vähän jännittää,lääkitys ei ihan kohdillaan?
Mistä näitä tietää,eikä sillä nyt oikeesti ole suurempaa väliäkään.
Senverran on taiteilijalla kilsoja takana,että voi vetää suorassa lähetyksesssä biisin poikki jos siltä tuntuu.
Sitä ei kaikki uskalla tehdä.
Soundi painaa,mutta haitari vain painaa.
jazzbass-73
22.01.2016 21:36:09
Ei 100-varmasti ollut Klabbi .... Jumala ( T.K. ) sen sijaan nimenomaan osaa käyttäytyä juuri noin ...
Misiu
14.06.2016 11:18:37
Anonymous-jazz: Klabbista oon sen sijaan kuullut yhden hauskan tarinan. Joskus reilusti yli parikymmentä vuotta sitten herra oli jossain tod. Jyväshovissa keikalla ja oli 2 keikkaa peräkkäisinä päivinä.

Taiteilija oli sitten ekan keikan jälkeen lähtenyt Äänekoskelle viihteelle ystäviensä kanssa ja oli sitten seuraavana päivänä saapunut Hotellille hirveetä krapulaa poteneena. Sitten hotellinjohtaja oli tullut taiteilijan luo ja sanonut, että "Minä voin kyllä istua tässä sinun seurassasi hotellin portailla ennen keikkaa, mutta yhdellä ehdolla, että taiteilija nauttii tästä eteen vain vissy vettä". No näin tehtiin.

Keikka oli sitten ilmeisesti mennyt ihan varsin hyvin, kunnes tuli illan viimeisen biisin aika joka oli tuolloin "Päivänsäde ja Menninkäinen". Sitten siinä kohtaa kun säkeistössä on "Pimeys vie hengen multa, enkä tahdo kuolemaa". Sitten iski Klabbiin morkkis ja silmäkulmat olivat kosteina. Toki olihan herra myös muutenkin hieno mies ja sillä tavalla herkempi taiteilija.

Mulle on yks kokeneempi artisti kerran antanut ohjeen että soittajan tai esiintyjän ei tarvitte itse itkeä niissä kappaleiden aikana, vaan tuottaa sellainen esitys, että yleisöllä on mahdollisuus itkeä tai nauraa. Toki ei se ilmeisesti myöskään kiellettyä ole.

Mutta totesi myös samaan hengenvetoon että on se välillä absurdia että on menossa vetämään helvetin kovaa keikkaa jonnekin ja fiilis yleisöllä katossa, tosiasiassa itse takahuoneessa itkee nousevaa laskupinoa ja lähtenyttä eukkoa.
"Ei mitään hätää! Kyllä se ehitään soundcheckissä harjotella!"
Bullitt
06.07.2016 21:22:04
Misiu: Mulle on yks kokeneempi artisti kerran antanut ohjeen että soittajan tai esiintyjän ei tarvitte itse itkeä niissä kappaleiden aikana, vaan tuottaa sellainen esitys, että yleisöllä on mahdollisuus itkeä tai nauraa. Toki ei se ilmeisesti myöskään kiellettyä ole.

Mutta totesi myös samaan hengenvetoon että on se välillä absurdia että on menossa vetämään helvetin kovaa keikkaa jonnekin ja fiilis yleisöllä katossa, tosiasiassa itse takahuoneessa itkee nousevaa laskupinoa ja lähtenyttä eukkoa.

No sama kai se on työssä kuin työssä, oman huonon parisuhde- tai taloustaidon ei pitäisi antaa vaikuttaa työntekemiseen.
Jorma mulahti.
Anonymous-jazz
08.07.2016 22:45:19 (muokattu 08.07.2016 22:48:46)

Misiu: soittajan tai esiintyjän ei tarvitte itse itkeä niissä kappaleiden aikana, vaan tuottaa sellainen esitys, että yleisöllä on mahdollisuus itkeä tai nauraa. Toki ei se ilmeisesti myöskään kiellettyä ole.

Se onkin ammatinvalintakysymys... Ihan kuten vanha sanonta kertoo, että "se ken leikkiin lähtee, sen kestäköön".

Onhan näistä aika monet suuret starat tehneet biisejä, joissa puhuvat sielunsa myymisestä siihen sävyyn, ettei se ole mitään niin hienoa miltä se ulospäin näyttää. Olihan Michael Jacksonilla myös rahaa niin ettei paskalle taipunut, mutta pään sisällä tunsi koko ajan suurta väsymystä ja kärsimystä, koska ympärillä vaikuttivat Sony Musicin parasiitit. Silloin kun artisti myy sielunsa, niin ei hän voi koskaan tuntea itseään vapaaksi.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
pekkajau
09.07.2016 01:44:52 (muokattu 09.07.2016 01:45:59)
Kerran puhuin K.T:n keikalle entisessä työpaikassani kun herra asteli sisään piippu huulessa ja koira remmissä paikkaan jossa molemmat oli kielletty. Oli aika lapsellista houkuttelua... muka aikuiselle miehelle.
Hätä keinot keksii!
isojussi
25.07.2016 00:02:14 (muokattu 25.07.2016 00:07:48)
J.Hollström: http://www.biocenter.helsinki.fi/bi/editor/TapaniSaysKiitosLow.mp3

Vasta kuuntelin ton - ei oo Tapsalla käsitystä, mikä on rengasrauta....

E: Ei perrrrkele... HOHO!
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Prophet
25.07.2016 08:49:03
The 2: Reetu oli ainakin silloin kun vedin oli reilu kaveri ehkä jopa reiluin kun juotiin viinaa.

Jaa että kossupullo ennen keikkaa ja toinen sen jälkeen, kuten se aikakausilehdissä kertoo? Kuinka on voinut maksa, haima ja pumppu kestää tuollaista?
nightbird
25.07.2016 10:09:10
sen kossupullon takia kai Reetu nykyään Kuparipannussa Inglesissä
ottaa lounaan kyytipojaksi Vichypullon.
On siis nykyään ilmeisesti siirtynyt lantrinkiin..:=)
ferodoz
25.07.2016 13:44:09

Just lauantaina sanoi olleensa 2 vuotta selvänä.
Just a face in the crowd.
nightbird
25.07.2016 14:04:39
Hienoa Reetu, homma terävöityy huomattavasti nimenomaan ilman
teräviä.
Eiks Reetu tee nyt vielä lisäksi niitä yhteiskonsertteja tyyliin Mestarit tai mikä se oli?
arppah8
25.07.2016 14:11:45 (muokattu 25.07.2016 14:12:02)

nightbird: Hienoa Reetu, homma terävöityy huomattavasti nimenomaan ilman
teräviä.
Eiks Reetu tee nyt vielä lisäksi niitä yhteiskonsertteja tyyliin Mestarit tai mikä se oli?

No ainakin oli täällä Iskelmäfestareilla kera Dannyn ja otsikossa mainitun Tapanin kanssa viikonloppuna yhteiskeikalla. Reetu veti melkeinpä omaan korvaan parhaiten mitä nyt alueen ulkopuolelta vähän aikaa kuuntelin omaa vetoa ootellessa (oltiin bilepoppoolla festarialueen vieressä terassilla viihdyttämässä festarivaihtojen välillä).

Bändi kuulosti vetävän niin tiukasti että ei tainnut Tapsallakaan olla mitään sanottavaa tällä kertaa, toisenlaisenkin tilanteen olen ollut todistamassa lähietäisyydeltä pari vuotta sitten.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
ferodoz
26.07.2016 00:33:46 (muokattu 26.07.2016 00:33:57)

arppah8: No ainakin oli täällä Iskelmäfestareilla kera Dannyn ja otsikossa mainitun Tapanin kanssa viikonloppuna yhteiskeikalla. Reetu veti melkeinpä omaan korvaan parhaiten mitä nyt alueen ulkopuolelta vähän aikaa kuuntelin omaa vetoa ootellessa (oltiin bilepoppoolla festarialueen vieressä terassilla viihdyttämässä festarivaihtojen välillä).

Bändi kuulosti vetävän niin tiukasti että ei tainnut Tapsallakaan olla mitään sanottavaa tällä kertaa, toisenlaisenkin tilanteen olen ollut todistamassa lähietäisyydeltä pari vuotta sitten.

Juuri tolla Rovaniemen Iskelmäkesä -tapahtuman bäkkärialueella Reetu tosta selittikin meikän pomo(i)lle. Ja hyvin vetivät keikan kaikki kolme; D, Tapani ja Reetu. Taide tosta nyt on kaukana mutta porukka viihtyi ja lauloi mukana. Hyvä meininki ja pakko arvostaa.

Kuuntelin teidänkin bändiä hetken aikaa ja meinasin tulla katsomaankin mutta en ihan hoksannut missä se teidän stage oli.
Just a face in the crowd.
arppah8
26.07.2016 10:09:20

ferodoz: Juuri tolla Rovaniemen Iskelmäkesä -tapahtuman bäkkärialueella Reetu tosta selittikin meikän pomo(i)lle. Ja hyvin vetivät keikan kaikki kolme; D, Tapani ja Reetu. Taide tosta nyt on kaukana mutta porukka viihtyi ja lauloi mukana. Hyvä meininki ja pakko arvostaa.

Juu, hyvä kuulosti olevan vastaanotto!

Kuuntelin teidänkin bändiä hetken aikaa ja meinasin tulla katsomaankin mutta en ihan hoksannut missä se teidän stage oli.

Siinä oltiin ihan festarialueen portin vieressä sen anniskeluravintelin terassilla :) Siellä oli kanssa hyvät bileet, joittenkin mielestä jopa paremmat kuin itse festarialueella :D Johan se jengi kyllä bailasikin.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
kristalli
28.07.2016 18:13:48 (muokattu 28.07.2016 18:15:06)
Eilen Vimpelissä edellämainitut Finnhit-kunkut keikalla:
https://www.youtube.com/watch?v=nLR0sjn-y9Y
pekkajau
31.07.2016 00:20:04 (muokattu 31.07.2016 00:33:06)
Aikoinaan oltiin paikallisena kakkosbändinä Erkki Liikasen kahdella keikalla omalla kotikylällä vuonna 1985. Ensin osuuspankin parkkipaikalla ja sitten illalla Nipasella. Siinä oli reilu mies sekä omaa että meidän bändiä kohtaan. Oli muuten ihan saatanan hyvä rumpali. Timo Tervo oli Ekin bändissä silloin rumpalina ja Eki siirtyi kannujen taakse aina silloin kun Timo lauloi omat laulunsa. "Tule lähemmäksi" oli Timo-vainaan kova hitti tuona kesänä. Molempia olen kovasti tuon jälkeen kunnioittanut. Viimeiseen biisiinsä Eki kutsui myös meidät sinne lavalle. Biisi oli "Secret Love" suomeksi. Olin päivällä puhunut Ekille että armeija aikaan Kontiorannan autohallilla oli vain yksi kasetti jota kuunneltiin yöllä ja siinä oli mm. tuo biisi Ekin laulamana. Se oli joku huoltoasemakasetti joka pyöri siellä päivystyspöydällä varmaan monta vuotta vielä senkin jälkeen.
Hätä keinot keksii!
pekkajau
01.08.2016 00:05:36 (muokattu 01.08.2016 00:06:28)
No tuohon aikaan ei ollut mitään yöradiota. Piti jotenkin kukkua että pysyi hereillä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Y%C3%B6radio
Hätä keinot keksii!
Anonymous-jazz
01.08.2016 00:30:40 (muokattu 01.08.2016 00:31:23)

Prophet: Jaa että kossupullo ennen keikkaa ja toinen sen jälkeen, kuten se aikakausilehdissä kertoo? Kuinka on voinut maksa, haima ja pumppu kestää tuollaista?

Irwinillähän se oli kuulemma just tota, että ennen keikkaa 1 kosanderi, keikalla toinen ja keikan jälkeen kolmas kosanderi pullo.

Toisaalta ei se silloin kyllä katsellut auronkolasien takaa selvinpäin, kun amatöörit ryyppää.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)