Timo JM 08.06.2004 00:16:30 | |
---|
Aina välillä tulee tarve pidentää tai lyhentää biisiä. Mikähän mahtaisi olla laadultaan paras softa tai pluggari valmiin stereomiksauksen käsittelyyn? Ainakin kaikki editoriohjelmien (SoundForge, WaveLab) omat työkalut ovat kovin vaatimattomia ja jättävät inhottavia kaiku- tai flangeriefektejä. ...siis mun mielestä. |
sami_sumea 08.06.2004 11:51:21 | |
---|
Aina välillä tulee tarve pidentää tai lyhentää biisiä. Mikähän mahtaisi olla laadultaan paras softa tai pluggari valmiin stereomiksauksen käsittelyyn? Ainakin kaikki editoriohjelmien (SoundForge, WaveLab) omat työkalut ovat kovin vaatimattomia ja jättävät inhottavia kaiku- tai flangeriefektejä. MPEX-algoritmiin perustuvat on aika jees. Tuo löytyy ainakin Cubasen SX-versiosta, ja mulla oli joskus joku (olisko ollut Prosonicin ez-timestretch) demo joka käytti tuota samaa algoa. ... |
Kokonaisen biisin käsittelyyn ei ole oikein olemassa mitään, mikä ei vaikuttaisi soudiin. wavelab on itsessään yksi parhaimmista, mitä löytyy. Myös acid ohjelma soundaa hyvältä. Mut tosiaan, virheetöntä strechausta on turha odottaa nykyteknologialla vielä. |
Timo JM 08.06.2004 13:31:57 | |
---|
Kyllä Prosoniqin TimeFactory on jo aika hyvä ja hakkaa mennen tullen vaikkapa WaveLabin, muttei silti ole aivan täydellinen. Prosessoinnin jälkeen on siellä täällä kuultavissa aivan pieniä ritinöitä ja pelleissä lievää flangeria. Luulisi, että joku olisi onnistunut tekemään tarkoitukseen vieläkin paremman työkalun. ...siis mun mielestä. |
lion 09.06.2004 08:47:47 | |
---|
Luultavasti täydellistä työkalua ei voi tehdä... Nopeuttaessa joudutaan ottamaan dataa välistä pois ja generoimaan nopeat katkot sulavasti seuraavaan sampleen. Hidastaessa joudutaan jättämään väliin tyhjiä koloja jotka sitten täytetään jollain saman kaltsella äänimassalla. Eli aina joudutaan prosessoimaan saundimaailmaa vituilleen. Eihän sitä täydellistä systeemiä voi saada, koska kukaan ei ole soittanu niitä juttuja hitaammin tms. oikeasti, joten väleihin generoidaan tietokoneella äänimössöä. - Li'oN [©][__][©]
[©][©][©]
[©][__][©] |
sami_sumea 11.06.2004 11:08:31 | |
---|
Luultavasti täydellistä työkalua ei voi tehdä... Nopeuttaessa joudutaan ottamaan dataa välistä pois ja generoimaan nopeat katkot sulavasti seuraavaan sampleen. Hidastaessa joudutaan jättämään väliin tyhjiä koloja jotka sitten täytetään jollain saman kaltsella äänimassalla. Eli aina joudutaan prosessoimaan saundimaailmaa vituilleen. Eihän sitä täydellistä systeemiä voi saada, koska kukaan ei ole soittanu niitä juttuja hitaammin tms. oikeasti, joten väleihin generoidaan tietokoneella äänimössöä. - Ei hitto! Noinko se meneekin :) Olenkin aina ihmetellyt mihin nuo timestretch-algoritmit perustuvat :-D Paras tekninen selitys m.netissä pitkiin aikoihin :) ... |
Timo JM 13.06.2004 23:24:51 | |
---|
Joten väleihin generoidaan tietokoneella äänimössöä. Tästä tuleekin mieleen aiemmin esittämäni ihmetys siitä, miksei kukaan ole tehnyt kunnon softaa joka paikkaisi vanhan magnettinauhan drop outit automaattisesti vaikkapa juuri tuonlaisella menetelmällä? ...siis mun mielestä. |