hjukke 08.01.2016 18:59:02 | |
|---|
Onkos jengi kokeillut BBE Stompia esim. *-verbien kanssa? Testailen oman mk1 rockerverbin kanssa ja yllätyin, positiivisesti. Ruuvailen vielä lisää, mutta tuli selkeämmäksi ja erottelevammaksi, sekä puhdas että rupi, ehkä "hifimpi" yläpää myös. Learn to play what you want to hear. |
Spegla 15.01.2016 05:49:31 | |
|---|
Mitenkäs Oranget ja Fenderin Telet sopii yhteen ? Mulla on Tele Am. dlx ja ainakin Voxin multiefektilaitteen läpi on Telessä hyväkin soundi. Mutta onko kellään kokemuksia ( pienestä teholtaan ) Orangesta ja Telestä ? |
Osmo 15.01.2016 09:17:45 | |
|---|
Spegla: Mitenkäs Oranget ja Fenderin Telet sopii yhteen ? Mulla on Tele Am. dlx ja ainakin Voxin multiefektilaitteen läpi on Telessä hyväkin soundi. Mutta onko kellään kokemuksia ( pienestä teholtaan ) Orangesta ja Telestä ? Aiankin oman Thunderverbin kanssa kuulostaa varsin muikealta. Toi on muutenkin hieno vahvistin, kun tuntuu imevän helpsti eri efektipurkit ja kitarat. Vielä kun saundaa yksinäänkin omaan korvaan mahtavalta, niin mikäs siinä soitellessa. Armotonhan toi on kyllä soittovirheiden kanssa. Ei anna tasoitusta yhtään. |
naavanka_ 15.01.2016 10:42:06 | |
|---|
Spegla: Mitenkäs Oranget ja Fenderin Telet sopii yhteen ? Mulla on Tele Am. dlx ja ainakin Voxin multiefektilaitteen läpi on Telessä hyväkin soundi. Mutta onko kellään kokemuksia ( pienestä teholtaan ) Orangesta ja Telestä ? Tiny terror + Tele = rock Ei kannata moulinexilla pilata vaan suoraan piuha kitarasta vahvariin. |
Ziggy Bubba 15.01.2016 17:22:16 | |
|---|
Spegla: Mitenkäs Oranget ja Fenderin Telet sopii yhteen ? Aika yhtä hyvin kuin Oranget ja stratot, LP:t ja Rickenbackerit. Hyvä kitara + hyvä vahvari = yleensä aika hyvä soundi. |
Spegla 25.01.2016 08:12:54 | |
|---|
Kiitoksia vastanneille. |
Thanatopsis 15.03.2016 14:18:12 | |
|---|
Vieläkö on Suomessa ainuttakaan liikettä, jossa Orangen nuppeja pääsisi testailemaan? Musamaailmaan olin menossa käymään, mutta viimeinenkin TV50 vietiin sieltä nenän edestä eikä kuulemma lisää ole tulossa. https://www.facebook.com/lakevanda |
naavanka_ 15.03.2016 17:58:32 | |
|---|
Thanatopsis: Vieläkö on Suomessa ainuttakaan liikettä, jossa Orangen nuppeja pääsisi testailemaan? Musamaailmaan olin menossa käymään, mutta viimeinenkin TV50 vietiin sieltä nenän edestä eikä kuulemma lisää ole tulossa. Maahantuoja vaihtui muistaakseni Inho-Jutkumaniksi. |
Onko tyypeillä kokemusta näistä kevyemmän sarjan orange-komboista? esim tuosta crush-sarjasta crush20 ja crush35rt pisti nopealla selailulla silmään ja vaikuttais budjettiin sopivalta. Hyvät cleanit olis hakusessa ja kevyttä overdrive-meininkiä, mitään mättösäröjä ei tuu tarvittua. Ylipäänsä ei ole tämän brändin vehkeistä kertynyt pahemmin kokemusta joten ehdotuksiakin otan vastaan! |
GiovanniDiRondo 31.07.2016 15:06:59 | |
|---|
kenssi: Onko tyypeillä kokemusta näistä kevyemmän sarjan orange-komboista? esim tuosta crush-sarjasta crush20 ja crush35rt pisti nopealla selailulla silmään ja vaikuttais budjettiin sopivalta. Hyvät cleanit olis hakusessa ja kevyttä overdrive-meininkiä, mitään mättösäröjä ei tuu tarvittua. Ylipäänsä ei ole tämän brändin vehkeistä kertynyt pahemmin kokemusta joten ehdotuksiakin otan vastaan! Ostin 60 wattisen Crush combon. Siis sehän on analoginen transistorivahvistin, ja särö on siinä erityyppinen kuin putkivahvistimessa. Itse pidän siitä kovasti, käytän puhdasta kanavaa (en tykkää putkivahvistimen cleaneista muuten lainkaan) ja melko lailla voimakasta soolosäröä. Tuo kevyt overdrive-meininki ei minun mielestä ole tämän vahvistimen juttu. Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee. |
Laulava Kylätohtori 10.10.2016 12:59:14 | |
|---|
Orange AD30TC saapui vaihtokauppojen myötä taloon. Kyseessä siis Combo, kuten nimikin kertoo. Kertokaapas nyt jotain tästä vahvarista? Tässä ei ilmeisesti ole perinteisesti puhdasta ja särökanavaa, vaan kaksi kanavaa, joista molemmista saa puhdasta tai säröä tarpeen mukaan. Onko nuo kanavat samanlaiset? Mielestäni noissa on vähän eroa, mutta saattaa johtua putkista/säädöistä/jostain muusta. Aika erilainen tämä on kuin kuvittelin. Siis hyvällä tavalla. Onhan tämä sellainen hauska kikkailuvahvistin, vaikken tästä ns. ykkösvahvaria tekisikään. Jotain Vox-henkisyyttä olen tässä aistivinani. Johtuneeko pääteputkista vai onko kytkiksissä merkittäviä yhteneväisyyksiä? Tuossa on alkuperäiset V30:t. Olettekos vaihdelleet elementtejä, vai onko nämä originaalit ne parhaat? Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Numb 10.10.2016 13:20:41 | |
|---|
Laulava Kylätohtori: Orange AD30TC saapui vaihtokauppojen myötä taloon. Kyseessä siis Combo, kuten nimikin kertoo.Onko nuo kanavat samanlaiset? Mielestäni noissa on vähän eroa, mutta saattaa johtua putkista/säädöistä/jostain muusta. Erilaiset kanavat ovat ne. Idea on ikään kuin kaksi vähän erilaista yksikanavaista vahvistinta samoissa kuorissa. Jotain Vox-henkisyyttä olen tässä aistivinani. Johtuneeko pääteputkista vai onko kytkiksissä merkittäviä yhteneväisyyksiä? Mun käsittääkseni enimmäkseen el84 -peräistä, eli kytkikset erit. Tuossa on alkuperäiset V30:t. Olettekos vaihdelleet elementtejä, vai onko nämä originaalit ne parhaat? Parhaat on tietty makuasia :) Orange lataa kaapit v30:llä, joten Orangen mielestä lienevät parhaat. Mun makuun AD30 on kuitennii vähän kirkaan sorttinen V30:llä. Samoin mulla on Orangen Thunderverbin perässä WGS:n Invaderit, eli tuommoiset Greenback -sukuiset mölystimet. Tykkään niistä enemmän kuin V30:stä, jotka komootissa alun perin oli. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
Laulava Kylätohtori 13.10.2016 09:46:46 | |
|---|
Mitenkäs, kun tässä on 16 ohmin ja kaksi 8 ohmin vaihtoehtoa. Eli tarkoittaako se yhtä 16 ohmin kaappia tai kahta 8 ohmin kaappia, yksi 8 ohmin kaappi ei ole vaihtoehto? Ajattelin aluksi, että siinä on 16, 8 ja 4 ohmin vaihtoehdot kuten Bluetonessakin, mutta onneksi tsekkasin vähnä tarkemmin. :) Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Tomtom 13.10.2016 10:05:53 | |
|---|
Mä oon käyttänyt noita kanavia sillai että ns särö ykkösestä ja cleani kakkosesta. Tuo kakkonen mureutuu ehkä pikkasen helpommin ja ygönen taas pysyy (ehkä) raikkaana pidempään. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Numb 13.10.2016 10:26:44 | |
|---|
Laulava Kylätohtori: Mitenkäs, kun tässä on 16 ohmin ja kaksi 8 ohmin vaihtoehtoa. Eli tarkoittaako se yhtä 16 ohmin kaappia tai kahta 8 ohmin kaappia, yksi 8 ohmin kaappi ei ole vaihtoehto? Näin se menee juu. Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu |
askomiko 13.10.2016 14:12:04 (muokattu 13.10.2016 14:16:18) | |
|---|
Eikun just toisinpäin. Yksi 8ohm on OK, yksi 16ohm on OK. Kaksi 16ohmin kaappia kytketään 8ohm liitoksiin jotta saadaan yhteensä 8ohm. Loogista eiks je... Miustakin AD30 on joksewnkin voximainen, turboahdettu tupla-Vox. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Jaketsu 14.10.2016 19:55:37 | |
|---|
Omaan korvaani AD30:ssä kanava A on bassotaajuuksiltaan enempi loose kuin B. Jälkimmäinen kanava on myös keskitaajuuksiltaan pirun ärhäkkä ja middleä joutuu omasta mielestäni kuohimaan reippaasti ellei halua kunnon Josh Homme -honotussaundeja. Peruskaraktääri tossa on pedaalien kanssa pelatessa, että kyllä se ominaissaundi aina työntyy alta esiin. Tämä on sitten jokaisen päätettävissä pitääkö ominaisuudesta vai ei. Itse olen pitänyt koska 6 vuotta on ollut kovassa käytössä. Vielä kun master säätö ei olisi niin jumalattoman herkkä niin avot. |
Laulava Kylätohtori 24.10.2016 21:15:57 | |
|---|
Orangessahan on tasuriputki. Mikäs siinä on originaalina ja miten sen vaihto 'siihen toiseen' vaikuttaa soundiin. En ny muista niiden kirjaintunnuksia, G4Z3 tjms, kyl te tiiätte... :) Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Waltteri 27.11.2016 00:31:02 | |
|---|
Laulava Kylätohtori: Orangessahan on tasuriputki. Mikäs siinä on originaalina ja miten sen vaihto 'siihen toiseen' vaikuttaa soundiin. En ny muista niiden kirjaintunnuksia, G4Z3 tjms, kyl te tiiätte... :) GZ34 toiselta nimeltään 5AR4 on AD30 tasuri ei siihen kannata muita laittaa. Etuasteputkia vaihtelemalla pystyy tässä vahvistimessa sointia hienosäätämään yllättävän paljon. Ihan jo erimerkkisillä 12ax7 putkilla. |
Tomtom 28.11.2016 11:07:07 | |
|---|
Waltteri: GZ34 toiselta nimeltään 5AR4 on AD30 tasuri ei siihen kannata muita laittaa. Etuasteputkia vaihtelemalla pystyy tässä vahvistimessa sointia hienosäätämään yllättävän paljon. Ihan jo erimerkkisillä 12ax7 putkilla. Itsellä tulossa "etusremontti" tässä jossain vaiheessa, löytyykös hyviä suosituksia mitä sinne kannattais tuupata? Eli siis jos joku osaisi sanoa mihin suuntaan soundi muuttuu vakioputkista milläkin merkillä? Tietty olis hyvä tietää mitä itte haluaa mutta esim tyyliin: JJ- perus-rapsakka soundi, Philips NOS- jotain muuta jne.. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |