Artturi 29.07.2016 22:23:33 | |
---|
Juu deluxet jääköön. Normiversio tais olla joku 40 taalaa plus postarit. Ja varmaan toi tulee ihan Akateemiseen kirjakauppaan ynnämuihin saataville.. |
bedlam 30.07.2016 20:05:34 (muokattu 30.07.2016 20:07:28) | |
---|
Ojankaivaja: Siisti toi deluxe setti, mutta postikulut suomeen melkein 90€ eli boksi tulis maksaan melkein 300€.. voe morjes. Sitäpaitsi Puppetsista tulee se remaster-boksikin varmasti vuoden-parin sisään. Mitenkähän sitten kun noiden kahden ekan boksin mukanakin on tullut kirja niin tuleeko Puppets-boksin mukana sitten vielä toinen kirja. Nää on nyt innostuneet kauppaamaan sälää. E: se Riden mukana tullut kirja ei kyllä ihan täyttäny odotuksia. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Regalis Apertura 30.07.2016 20:26:27 | |
---|
Mitäs juttua siinä kirjassa oikein oli? Levyntekoprosessia ymv.? |
Hetfield 30.07.2016 23:25:00 (muokattu 30.07.2016 23:28:59) | |
---|
Alright, alright, alright! |
bedlam 31.07.2016 08:54:07 (muokattu 31.07.2016 08:57:17) | |
---|
Regalis Apertura: Mitäs juttua siinä kirjassa oikein oli? Levyntekoprosessia ymv.? Käytännössä ei levyntekoprosessia tekstin muodossa lainkaan. Sitä ei oltu siis kirjoitettu tarinan muotoon, vaan jokaisella aukeamalla oli jonkun tyypin muistelo tuolta ajalta kun törmäsivät bändiin. Eikä itse bändin jäsenet olleet koko kirjassa äänessä. Itse odotin just pureutumista itse musiikkiin, kun tuo ekan ja tokan levyn välillä tapahtunut muutos tyylissä oli niin ratkaiseva koko bändin kannalta. Kirjalla ei myöskään ollut ammattitaittajaa, fonttikoko ja marginaalit ym oli ihan pielessä. Hetfield:Boxista en tiedä, mutta Masterin remaster tulee ainakin syksyllä ja ensi vuonna tulee Justicen remaster. Mistä tämä tieto? Oletin että näistäkin tulee deluxeversiot, mutta voi tietty olla että se "harvinainen" matsku on noilta ajoilta jo muutenkin niin hyvin saatavilla, etteivät sitä teekään. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
bedlam: Käytännössä ei levyntekoprosessia tekstin muodossa lainkaan. Sitä ei oltu siis kirjoitettu tarinan muotoon, vaan jokaisella aukeamalla oli jonkun tyypin muistelo tuolta ajalta kun törmäsivät bändiin. Eikä itse bändin jäsenet olleet koko kirjassa äänessä. Itse odotin just pureutumista itse musiikkiin, kun tuo ekan ja tokan levyn välillä tapahtunut muutos tyylissä oli niin ratkaiseva koko bändin kannalta. Kirjalla ei myöskään ollut ammattitaittajaa, fonttikoko ja marginaalit ym oli ihan pielessä.
Mistä tämä tieto? Oletin että näistäkin tulee deluxeversiot, mutta voi tietty olla että se "harvinainen" matsku on noilta ajoilta jo muutenkin niin hyvin saatavilla, etteivät sitä teekään. mikä muutos tuli 1. 2. levyn välissä ja miksi? |
Hetfield 31.07.2016 11:18:26 | |
---|
bedlam:Mistä tämä tieto? Oletin että näistäkin tulee deluxeversiot, mutta voi tietty olla että se "harvinainen" matsku on noilta ajoilta jo muutenkin niin hyvin saatavilla, etteivät sitä teekään. Kyllä joo deluxe-versiot tulee, piti lukea uudestaan pari pätkää tuosta haastiksesta. Larsin vaultissa on kuulemma matskua reilusti Justicesta eteenpäin, mutta osa alkuaikojen matskusta siis hukassa jossain maailmalla. Parempi että laitan vaan linkin koko haastatteluun kun on niin paljon pitkiä lainauksia, mutta tuossa pari kommenttia: Well keep rolling on, with Master Of Puppets coming out in the fall and then And Justice For All and so on coming next year But when we get to some of the later records well be able to include a lot of outtakes. I mean, Seek And Destroy thats on Kill Em All with take number four. Wouldnt it have been great if we could have put take three and take five in there? But we dont have the master tapes. As we get further into it, and especially as we do And Justice For All (1988) and The Black Album (Metallica, 1991), and then Load (1996) and ReLoad (1997), we have vaults and vaults of stuff. The only thing is though, where do we draw the line? http://www.metalforcesmagazine.com/site/feature-metallica-06-16/ Alright, alright, alright! |
bedlam 31.07.2016 12:34:41 | |
---|
Angra Mainyu: mikä muutos tuli 1. 2. levyn välissä ja miksi? Niin, se miksi olisi juuri nimenomaan minua kiinnostanut. Etkö itse kuule muutosta musiikissa noiden kahden levyn välillä? Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
tuskiz 31.07.2016 13:39:16 | |
---|
Metallica on kyllä varmaan maailman kulahtanein iso bändi, sen sijaan että pukattas vaan se uus levy ulos joka on täys pettymys kuitenkin runtataankin remasteri yhdestä klassikosta kera sen yleisen ylihintaisen fanikrääsän. Jukeboxibändi vailla vertaa. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
Torniojaws 31.07.2016 16:15:15 | |
---|
bedlam: Niin, se miksi olisi juuri nimenomaan minua kiinnostanut. Etkö itse kuule muutosta musiikissa noiden kahden levyn välillä? Itse laittaisin rahat likoon siihen, että ekan levyn biisit on lähinnä demoaikojen parhaat ja Dave Mustainen ideat. Ridellä on varmasti Cliff Burtonin ideoita valtaosa biiseistä, josta ero tulee. Justicesta alkaen taas kuuluu Burtonin poissaolo. |
bedlam 31.07.2016 19:37:09 | |
---|
Torniojaws: Itse laittaisin rahat likoon siihen, että ekan levyn biisit on lähinnä demoaikojen parhaat ja Dave Mustainen ideat. Ridellä on varmasti Cliff Burtonin ideoita valtaosa biiseistä, josta ero tulee. Justicesta alkaen taas kuuluu Burtonin poissaolo. Itse taas olettaisin että Burtonin vaikutus biisintekoon kuuluu vahvimmin nimenomaan Justicella. Ja tuskin valtaosa biiseistä on millään levyllä Burtonin ideoista lähtöisin. Mutta nää on just niitä juttuja joista ois ollut hauska lukea. Tuossa Puppets-kirjassa varmasti paneudutaan enemmän musiikintekoon. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Kampela77 01.08.2016 20:41:37 | |
---|
Torniojaws: Itse laittaisin rahat likoon siihen, että ekan levyn biisit on lähinnä demoaikojen parhaat ja Dave Mustainen ideat. Ridellä on varmasti Cliff Burtonin ideoita valtaosa biiseistä, josta ero tulee. Justicesta alkaen taas kuuluu Burtonin poissaolo. Justice on mielestäni ihan Metallican parhaimmistoa. Burtonin tai basistin poissaolo kyllä kuuluu. Hoho. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Börje 01.08.2016 21:59:39 | |
---|
Siis jos Justicelta tai Blackilta taikka Loadeilta on jotain jämäottoja Larsin holveissa niin henkilökohtasesti oon valmis kuunteleen vaikka 1262 Kirkin poisjätettyä sooloripulia Blackenedista tai 657 Larssin ripuloituja rumpufillejä Where ever I May Roamin lopusta tai 498 Jamesin poisjätettyä harmoniaröyhtäilyä 2x4:sta. |
J.Nikkanen 02.08.2016 09:16:33 | |
---|
Kampela77: Justice on mielestäni ihan Metallican parhaimmistoa. Kyllä. Burtonin tai basistin poissaolo kyllä kuuluu. Hoho. Ehh.. Hehems! -Voi armoo kun noita ruvetaan hakkaamaan klikkiä vasten. Nyt jo rupes särkemään päätä. -rumpalismies |
Torniojaws 02.08.2016 09:50:51 (muokattu 02.08.2016 09:52:07) | |
---|
Mitkähän mahdollisuudet on ihan puhtaasti "uusiin" biiseihin? Muistaakseni joskus vuonna miekka ja nakki luin Jamesin haastattelua, jossa sanoi etteivät tehneet yhtään ylimääräisiä biisejä, vaan jauhoivat biisin loppuun asti kunnes toimi. Jos ei irronnut, niin jäi jo treeniksellä roskiin? Onkohan esim. -Humanista olemassa oikeaa studioversiota? Tai ainakin todella hyvää demoäänitystä tyyliin Fan Canien studiohassuttelut. |
Hetfield 06.08.2016 02:56:59 | |
---|
Regalis Apertura: Mitäs juttua siinä kirjassa oikein oli? Levyntekoprosessia ymv.? Hokasin, että tosiaan sekoitin tämän kyssärin Back to the Front-kirjaan, vaikka oli Riden deluxe-version kirjasta näemmä puhe. Heh juum... Mutta kirjasta puheenollen, keväästä '85 lähtee tuo Back to the Front liikkeelle: https://up-1.cdn-fullscreendirect.c … al/20160805_200535_7549_936522.jpeg Alright, alright, alright! |
LyraB 17.08.2016 00:06:58 | |
---|
Ilmeisesti jonkin sortin dokkari 'Early Years' tulossa. Haastikset vaikuttavat mielenkiintoiselta, mutta muuten varmaan sama tuttu tarina käydään läpi. Eipä tuo historia ole muuttunut. Traileri: https://youtu.be/Hhg90KY6CxU 1,5 kuukautta levyn julkaisuun. Onkohan noin? Maideninkin uusin tuli toki myös hyvin lyhyen ajan sisällä julkaisupäivän ilmoittamisesta. |
Hetfield 17.08.2016 00:14:18 | |
---|
LyraB: Ilmeisesti jonkin sortin dokkari 'Early Years' tulossa. Haastikset vaikuttavat mielenkiintoiselta, mutta muuten varmaan sama tuttu tarina käydään läpi. Eipä tuo historia ole muuttunut. Traileri: https://youtu.be/Hhg90KY6CxU 1,5 kuukautta levyn julkaisuun. Onkohan noin? Maideninkin uusin tuli toki myös hyvin lyhyen ajan sisällä julkaisupäivän ilmoittamisesta. Saas nähä jos tulevan viikonlopun keikan yhteydessä jotain kertovat. Tällä kerralla ei ole infoa tippunut niin paljoa kuin parin edellisen levyn kanssa. Alright, alright, alright! |
Tuomoo 17.08.2016 00:42:50 | |
---|
Jos uusi levy ilmestyy tosiaan vielä tämän vuoden puolella, niin varmaankin bändi lähtee myös kiertueelle jollakin aikataululla. Jotenkin tuli mieleen kuluneen kesän Maidenin keikalla, että Hämeenlinna on yllättävän asiallinen paikka tuollaisten isompien keikkojen järjestämiseen, ja kun kahtena perättäisenä vuotena on saatu kohtuullisen isot bändit tuonne esiintymään, niin veikkaan että tapahtumajärjetäjä haluaa myös jatkaa kolmantenakin vuonna. Metallica olisi siis ihan varteenotettava esiintyjä tuonne ensi kesälle, mikäli kiertue Eurooppaan suuntautuu. |
Regalis Apertura 17.08.2016 10:37:15 | |
---|
En yhtään ihmettelisi jos ilmoitettaisiin että Metallica tuuttaisi Hämiksessä ensi vuonna... |