Aihe: Tech 21 trademark vahvistimista mielipidettä?
1 2
Metalkallo
09.08.2015 19:32:18
Mites tuommoinen Tech 21 trademark 60, pystyykö soittamaan hyvin kotona kerrostalossa ja pystyykö tuota yhdistämään kaappiin?
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Tuoppi99
09.08.2015 19:45:55
Omakotitalossa asun joten kyllä sitä ääntä saapi tullakkin. Ainut raja on se kun muut asustelijat suuttuu :D.
Osteri
09.08.2015 21:03:50
Kyllä voi soittaa ja itse voi jopa valita pysyykö väleissä naapurien kanssa vai riitautuuko. Kaiutin on plugilla kiinni vahvistimessa, joten voit kiinnittää siihen vahvistimen jakkiin vaikka kaapista johdon.
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
Metalkallo
30.07.2016 00:13:11 (muokattu 30.07.2016 00:24:45)
Tech on aika uus tuttavuus mulle, mutta niissä vaikuttaisi olevan suht hyvä puhdas soundi. Kumpi teidän mielestä olisi mulle parempi, Tech 21 30-60 vai Fender mustang III?

Noissahan on tietty eroina, että tech on analoginen ja mustang mallintava. Mitä tuo analoginen tarkoittaa techin kohdalla?

Fenderin puhtaista pidän ja puhtailla soittelen nykyään eniten, soittelen bluesia ja rockia ala hendrix ja muut wanhat, käytän usein pedaaleja säröön tai muuten vaan tuomaan tietyn soundin.

Jomman kumman noista ajattelin et vois ehkä hankkia kun ei nuo putkileikit niin innosta enää. Putkivempeleenä mulla on tuo peavey classic 30.
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
mhelin
30.07.2016 16:49:07 (muokattu 30.07.2016 16:59:48)
Noissa on kyse transistorivahvistimista jotka matkivat / mallintavat putkivahvistimen saundia "analogisesti" eli ilman DSP:tä. Yksi mielenkiintoinen sen lajin edustaja on Award-Session ja esim. BluesBaby 22 malli:

http://www.award-session.com/bluesbaby.html

Tuo olisi mielenkiintoinen vahvistin, saundit tosin kallistuvat vahvasti BB King -osastolle (noissa videoissa ainakin, riippuu varmaan kitarasta, pedaaleista ja soittajasta). Pelkkä chassis 100 puntaa (250 eur tjsp), siihen pitää sitten itse askarrella combo-kotelo kaiuttimella. Tai voihan sille rakentaa pelkän nuppimallisen kotelonkin.
hallu
30.07.2016 16:50:36
blues guitar: Pelkkä vahvistin, ilman digitaalisia mallinnuksia ja efektejä.

Yleensäkin on harhaanjohtavaa puhua mallintavista vahvistimista. Eihän se vahvistin mitään mallinna, vaan vahvistimeen liitetty "tietokone".

Fender mustangissa on "tietokone". Tech21:ssä ei ole. Vahvistin on molemmissa analoginen. :)

Siis näin minä olen asian ymmärtänyt. Korjatkaa hitossa jos olen väärässä. :D

Tosin olen kuullut puhuttavan digitaalisista vahvistimista lähinnä hifi puolella, mutta näitä ei mielestäni käytetä kitaranvahvistimina?

Olen kanssasi samaa mieltä. Minun käsittääkseni digitaalisella vahvistimella tarkoitetaan tehokasta D-luokan päätekytkentää jonka hyötysuhde lienee tämän hetken paras, mutta sen ylimenosärö on niin suuri että se ajetaan jonkin sortin mallintimen läpi joka siivoaa signaalista särön. Kitaravehkeissä käsittääkseni pienissä pedaalikokoisissa vahvistimesta käytetään juurikin d- luokan kytkentää.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
mhelin
30.07.2016 16:50:36
^^ Digitaalinen vahvistin tarkoittaa yleensä D-luokan päätettä joita käytetään joissain kitaravahvistimissakin, enemmän bassovahvistimissa.
ÄrGee
30.07.2016 17:00:34
hallu: Olen kanssasi samaa mieltä. Minun käsittääkseni digitaalisella vahvistimella tarkoitetaan tehokasta D-luokan päätekytkentää jonka hyötysuhde lienee tämän hetken paras, mutta sen ylimenosärö on niin suuri että se ajetaan jonkin sortin mallintimen läpi joka siivoaa signaalista särön. Kitaravehkeissä käsittääkseni pienissä pedaalikokoisissa vahvistimesta käytetään juurikin d- luokan kytkentää.

Matrix, Rocktron jne. isomman teholuokan kitarapäätteet taitavat kaikki olla class-D. Ja niin myös minulla käytössä oleva Harley Benton GPA-400. 1U kokoiseen räkkivehkeeseen saadaan aika paljon voimaa tuolla tekniikalla, mikä ei säröydy helposti.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
headhead
30.07.2016 17:19:58 (muokattu 30.07.2016 18:22:48)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Class-D_amplifier

Nippelitietona D-luokan vahvistin ei ole digitaalinen vahvistin, vaikka sen toiminta muistuttaa A/D-->D/A -muuntimen toimintaa.

Edit:

hallu: Olen kanssasi samaa mieltä. Minun käsittääkseni digitaalisella vahvistimella tarkoitetaan tehokasta D-luokan päätekytkentää jonka hyötysuhde lienee tämän hetken paras, mutta sen ylimenosärö on niin suuri että se ajetaan jonkin sortin mallintimen läpi joka siivoaa signaalista särön. Kitaravehkeissä käsittääkseni pienissä pedaalikokoisissa vahvistimesta käytetään juurikin d- luokan kytkentää.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin ylimenosärö siivotaan passiivikomponenteilla, konkilla ja keloilla. Jos ylimenosärö siivottaisiin mallintamisella, vahvistettu signaali pitäisi vaimentaa, muuntaa digitaaliseksi, mallintaa, muuntaa analogiseksi, js vahvistaa uudestaan.. A/B-luokan päätteellä? Eihän tossa ole järkeä :).
Metalkallo
30.07.2016 20:45:22
Kiitoksia paljon! Taidan päätyä mustangiin koska monipuolinen. Ihmeen hyvät puhtaat sekä soundit muutenkin. Kun on noita putkareita tuossa jo 3 niin tää mustang voi toimia sitten varana ja "Fenderinä". Kevytkin kun on niin voi sitä sitten kuljettaa paikasta paikkaan jos tarvetta.
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
hallu
31.07.2016 16:32:34
headhead: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Class-D_amplifier

Nippelitietona D-luokan vahvistin ei ole digitaalinen vahvistin, vaikka sen toiminta muistuttaa A/D-->D/A -muuntimen toimintaa.

Edit:

Jos olen oikein ymmärtänyt niin ylimenosärö siivotaan passiivikomponenteilla, konkilla ja keloilla. Jos ylimenosärö siivottaisiin mallintamisella, vahvistettu signaali pitäisi vaimentaa, muuntaa digitaaliseksi, mallintaa, muuntaa analogiseksi, js vahvistaa uudestaan.. A/B-luokan päätteellä? Eihän tossa ole järkeä :).

Totanoin enhän minä tuosta tekniikasta mitään ymmärrä kunhan papukaijana toistelen jotakin mitä olen neitstä lukenut :-D. Se D-luokan kytekntävoi olla toiminnaltaan jo niin jyrkkä että alkaa olla binaarinen jolloin sitä pitää muokata jotta se muistuttaa ääntä, mutta määritelläänkö sitä missään onko se muokkaus aktiivinen vai passiivinen ollakseen digitaalinen?

Ollaan jokatapuksessa sellaisen teknisen tietämyksen alueella että itse en ala yhtään vänkäämään näistä asioista ja viisaammat jatkakoon.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
headhead
31.07.2016 17:34:12 (muokattu 31.07.2016 17:37:52)
hallu: Totanoin enhän minä tuosta tekniikasta mitään ymmärrä kunhan papukaijana toistelen jotakin mitä olen neitstä lukenut :-D. Se D-luokan kytekntävoi olla toiminnaltaan jo niin jyrkkä että alkaa olla binaarinen jolloin sitä pitää muokata jotta se muistuttaa ääntä, mutta määritelläänkö sitä missään onko se muokkaus aktiivinen vai passiivinen ollakseen digitaalinen?

Ollaan jokatapuksessa sellaisen teknisen tietämyksen alueella että itse en ala yhtään vänkäämään näistä asioista ja viisaammat jatkakoon.

Wikipedia: "Generally, digital signals are quantized in both amplitude and wavelength, while analog signals are quantized in one (e.g. PWM) or (usually) neither quantity."

En mäkään tosta mitään tajua, koska en tiedä mitä ihmettä signaalin kvantisoiminen voi tarkoittaa :). Saa kertoa.

Luulen että jos puhuttaisiin digitaalisesta vahvistimesta niin ulostulevan signaalin pitäisi olla digitaalista. Varmaan kauniin kuuloista ajettuna marshall stäkkiin. Hevin uusi genre?

D-luokan vahvistin rakentaa signaalin uudestaan kanttiaallon palasista, jolloin kytkevät transistorit voivat olla aina auki tai kiinni. Näin ei synny tehohäviöitä yhtä lailla kuin perinteisellä vahvistimella. Kanttiaallon "kantit" ovat oikeastaan korkeita taajuuksia, jotka voidaan suodattaa pois passiivisella alipäästösuotimella.

Enkä minäkään oikeasti mitään tiedä, jotain jäänyt sieltä täältä mieleen. Termit ainakin on hukassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)