Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikkien vaihto PRS Custom SE:hen
1 2
velipekka
25.07.2016 21:16:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostinpa tässä jonkun aikaa sitten PRS Custom SE 24:sen (kun ei ole varaa jenkki prs:ään)
ja olen varsin tyytyväinen ostokseeni, poislukien mikit, jotka ovat mielestäni ehkä vähän liian kesyt ja tylsät. Kaipaisin enemmän edgeä tallamikkin ja syvyyttä/pehmeyttä kaulamikkiin.
 
Pohdiskelussa olisi klassinen
 
Seymour Duncan SH-4 (JB) / SH-2 (Jazz)
 
Tai
 
Dimarzio Superdistortion tai Crunch Lab. / Liquid Fire
 
Saisivat mielellään kattaa monia genrejä, pääpaino ehkä hard rock / proge meiningissä.
Ihan moottorisahametallin kattamiseen ei ole tarvetta.
Kommentteja tai muita ehdotuksia?
 
LaMotta
25.07.2016 21:21:39 (muokattu 25.07.2016 21:26:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossako on speksien mukaan HFS / Vintage Bass. Mutta SE-mallit?
Ilmeisesti eivät ole samat kuin USA-versioiden vastaavat? En nimittäin tuota tiedä.
Itsellä toimi keikkakitarana (USA) sellainen jossa oli HFS tallamikin kaverina Phat Cat p-mikki kaulassa. Minun mielestäni tuo iso single coil oli maukkaampi kuin se alkuperäinen Vintage Bass-kaulamikki.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
velipekka
25.07.2016 21:31:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, nuo mikit siinä taitaa olla, mutta kun SE:t tehdää Koreassa, niin tuskin ovat samat kuin jenkkiversiossa. Tuo mikkien puolitus on muuten hyvä lisä.
 
LaXu
25.07.2016 21:49:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Duncanilla on mielestäni parempiakin mikkejä kuin JB. Toki riippuu kitarasta, toimiiko se, mutta ainakin itse olen saanut parempaa soundia vaihtamalla JB johonkin muuhun malliin. Diggaan itse SD Custom 5:sta, mutta en ole firman valikoimaan tutustunut pariin vuoteen, joten saattaa olla, että sieltä löytyy nykyään jotain vielä parempaakin.
 
SH2 on ihan ok, sellainen löytyy Flaxwoodistani itseasiassa juurikin tuon Custom 5:n kaverina. En kuitenkaan ole siitä keksinyt mitään valittamista, mutten mitään erityistä kehuakaan. Ehkä se on sitten hyvän mikin merkki.
 
velipekka
25.07.2016 22:12:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon SD Custom 5:seen törmäsin myös muutamalla jenkkikeskustelupalstalla.
SH-2 voisi varmaan olla aika varma valinta.
 
Mites nuo Dimarziot. Ovatko ehkä enemmän metallipainotteisia (paitsi tietysti Superdistortion)?
 
ÄrGee
25.07.2016 22:21:47 (muokattu 25.07.2016 22:26:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ehkä Crunchlab/Liquifire comboa heittäisi, koska ne on suunniteltu pulttikaulaisiin ja lehmusrunkoisiin kitaroihin.
 
Miten vaikka DiMarzio Dominion? Pitäisi tuoda ns. ''edgeä'' tuollaiseen kitaraan. Tai Titan, jotka ovat kummatkin middlepainotteisia soundiltaan.
 
Jännä juttu, että DiMarzion pickup picker ehdotti Dominionia sekä kaulaan, että tallaan monessa eri ratkaisussa. Liquifire ei myöskään olisi huono kaulamikki tuollaiseen.
 
http://www.dimarzio.com/pickup-picker
http://www.dimarzio.com/pickups/humbuckers/high-power/dominion-bridge
http://www.dimarzio.com/pickups/humbuckers/dominion-neck
 
velipekka: Mites nuo Dimarziot. Ovatko ehkä enemmän metallipainotteisia (paitsi tietysti Superdistortion)?
 
Superdistortion on minusta aika helvetin kuuma. Ja jotkut sillä soittavatkin metallia. Voisin kuvitella myös laittavani jonkun näistä tallaan, jos haluaa medium output mikrofonin.
 
http://www.dimarzio.com/pickups/hum … ers/high-power/gravity-storm-bridge
http://www.dimarzio.com/pickups/humbuckers/high-power/tone-zone
http://www.dimarzio.com/pickups/humbuckers/dimarzio-1
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
iec
26.07.2016 00:23:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on made in USA Santana III:ssä Seymour Duncanin JB/Jazz ja se toimi kuin se kuuluisa junan vessa. Kaulamikkinä Jazz on sopivan heleä, että soolot eivät mene ihan mutaiseksi ja toimii myös hyvin puhtailla kompatessa. Tallamikkinä JB on sopivan rouhea ja toimii bändisoitossa hyvin. Molemmat mikit ovat Alnico 5 pohjautuvia joten löytyy atakkia, eli demppikomppi toistuu ytimekkäästi eikä mene puuroksi.
 
Eli ei tuota yhdistelmää turhaan kehuta. Toimii monenlaiseen musaan. Mulla oli jo Epin LP:n kanssa hyvät kokemukset samasta mikkiyhdistelmästä , joten päätin valita myös tähän Prs:ään samat mikit. Harkinnassa oli loppusuoralla myös SD Slash-setti, mutta epäilin tuota Alnico 2-magneettien vintagemaisuutta ja päädyin sitten kuitenkin JB/Jazz-mikkeihin.
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
velipekka
26.07.2016 11:25:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuu ehkä siltä, että SD:llä mennään.
Kaulamikkinä tuo SH-2 tuntui jo alkuun hyvältä ajatukselta ja tunne vahvistuu.
 
Tallamikki on vähän monimutkaisempi, JB on vahvoilla ja uutena ajatuksena
tuli JD Distortion (SH-6) vai onkahan liian kuuma/räyhäkkä. ?
JB ehkä parempi allround-mikki vaikka räyhäkkyytäkin kaipaan.
 
Michi
28.07.2016 14:09:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on omassa SE:ssä Suhr Doug Aldrich-setti. Mun makuun just sopivasti edgeä, tiukkuutta, kaikkea :-)
 
-Up The Irons!-
LaXu
28.07.2016 16:16:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Michi: Mulla on omassa SE:ssä Suhr Doug Aldrich-setti. Mun makuun just sopivasti edgeä, tiukkuutta, kaikkea :-)
 
Nää kannattaa tosiaan myös tsekata. Olen ollut äärimmäisen tyytyväinen niihin Carvin C66:ssani. Siinä tosin on leppärunko ja vaahterakaula.
 
velipekka
28.07.2016 17:06:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkistä! Lueskelin noista Suhrin mikeistä ja kehuvia kommentteja enimmäkseen niistä tuli. Niitä ei vaan ihan joka kiskalta taida saada ja hintakin tuplaantuu SD settiin nähden, mutta kiinnostava vaihtoehto.
 
Mun SE:ssä on myös kampi eli tallamikiksi pitää ilmeisesti hommata "f-spaced" kokoinen mikki?
Ja kaulamikiksi käy normikoko? Onkohan noissa valmiissa seteissä otettu tuota huomioon?
 
SE:n bodyhan on mahonkia ja kaula vaahteraa ruusunpuuotelaudalla.
 
Ziggy Bubba
28.07.2016 21:23:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä kampikitaraankin voi hyvin laittaa vaikka ei olisi f-spaced. Visuaalisesti naparuuvit eivät ehkä ihan osu kieliin, mutta soundiin se ei vaikuta.
 
JB on varma valinta vähän kuumemmista mikeistä, etenkin demppihommat irtoavat hyvin. Soundi ei ole massiivinen alapääjytä, mutta sitä ei ehkä hård-rockissa / progejutuissa niin haetakaan. Vahvasti puraiseva keskialue erottuu hienosti bändisoitossa.
 
Jazz on myös mukavan kirkas kaulamikiksi, passeli pari JB:lle. Näitä molempia liikkuu muuten käytettynä varsin usein. Max satasella luulisi perus-Duncan/Dimazio parin irtoavan Torilta.
 
SH-6 (Duncan Distortion) on rankempaan jyystöön erittäin hyvä, mutta tässä ei ehkä sen tyylistä haettu.
 
Bubba Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
velipekka
28.07.2016 22:25:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taidan tässä viikonloppuna mennä ostoksille ja ostaa sh-4 ja sh-2 kombon. Ei ne Helsinkiläisessä musakaupassakaan uutena kovin paljon maksa.
 
Suurkiitokset neuvoista ja kommenteista!
 
iec
28.07.2016 22:48:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipekka: Taidan tässä viikonloppuna mennä ostoksille ja ostaa sh-4 ja sh-2 kombon. Ei ne Helsinkiläisessä musakaupassakaan uutena kovin paljon maksa.
 
Suurkiitokset neuvoista ja kommenteista!

 
Itse hifistelin sen verran tuon oman jenkki-pärssisen kanssa, että ostin zebrat, vaikka se tuli jonkin verran kalliimmaksi. Kitara on kuitenkin jo muutenkin niin hieno, että se vaati zebrat aivan ehdottomasti. Pitää varmaan päivittää tuo omalla sivulla oleva kuva ajan tasalle...
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
antikristus
29.07.2016 00:46:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Itse hifistelin sen verran tuon oman jenkki-pärssisen kanssa, että ostin zebrat, vaikka se tuli jonkin verran kalliimmaksi. Kitara on kuitenkin jo muutenkin niin hieno, että se vaati zebrat aivan ehdottomasti. Pitää varmaan päivittää tuo omalla sivulla oleva kuva ajan tasalle...
 
-iec

 
Kyllä jenkkipärssisen hinnassa parikymppiä seepraa taitaa olla semmonen pieru Saharassa et ei tarvi montaa kertaa miettii et sijottaako :p
 
velipekka
29.07.2016 07:09:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on LP studiossa zebrat ja nämä SE:n nykyiset on myös zebrat, mutta ajattelin SE:hen nyt ostaa mustat, kun kitaran väri on...öh violetti, niin musta väri sopii ehkä paremmin siihen värikokonaisuuteen.
 
Pelimonni
01.08.2016 00:05:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

velipekka: Ostinpa tässä jonkun aikaa sitten PRS Custom SE 24:sen (kun ei ole varaa jenkki prs:ään)
ja olen varsin tyytyväinen ostokseeni, poislukien mikit, jotka ovat mielestäni ehkä vähän liian kesyt ja tylsät. Kaipaisin enemmän edgeä tallamikkin ja syvyyttä/pehmeyttä kaulamikkiin.
 
Pohdiskelussa olisi klassinen
 
Seymour Duncan SH-4 (JB) / SH-2 (Jazz)
 
Tai
 
Dimarzio Superdistortion tai Crunch Lab. / Liquid Fire
 
Saisivat mielellään kattaa monia genrejä, pääpaino ehkä hard rock / proge meiningissä.
Ihan moottorisahametallin kattamiseen ei ole tarvetta.
Kommentteja tai muita ehdotuksia?

 
Dunganit on nähty. DiMarzio on mun juttu. Aivan selvä ero häiriöissä. En toki tiedä miten mikäkin sinun kitarassa soi, mutta vuosikymmenet runkannannaneeni mikkejä sanon, että Dunkaniin en enää koske kepilläkään.
 
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
Decadetroll
01.08.2016 13:26:01 (muokattu 01.08.2016 13:28:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos duncanit hurisevat enemmän kuin dimarziot, niin epäilisin kyllä asennuksen onnistuneisuutta...
 
Ei tokikaan ole kuin ehkä 17 vuotta kokemusta mikkien vaihtamisista, mutta en ole huomannut häiriöissä eroja eri merkkien välillä, jos ei ole viallinen mikki tai muuten paskat komponentit.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
iec
01.08.2016 14:39:02 (muokattu 01.08.2016 14:43:01)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: jos duncanit hurisevat enemmän kuin dimarziot, niin epäilisin kyllä asennuksen onnistuneisuutta...
 
Ei tokikaan ole kuin ehkä 17 vuotta kokemusta mikkien vaihtamisista, mutta en ole huomannut häiriöissä eroja eri merkkien välillä, jos ei ole viallinen mikki tai muuten paskat komponentit.

 
Komppia tälle. Jos perusrakenne on mikeissä sama, ei pitäisi olla suuria eroja. Se on tosiaan sitten eri juttu jos ei osaa juottaa kunnolla tai soveltaa kytkentöjä rankalla kädellä ja stetsonimenetelmällä. Jos kaikki juotokset ovat kylmäjuotoksia, niin tuleehan niitä häiriöitä varmasti.
 
Mulla ei ole ollut ongelmia Seymour Duncanien kanssa koskaan.
 
EDIT: Sen verran kävin kurkkaamassa jäsen Pelimonnin omia kuvia, että näyttäisi juotokset ainakin onnistuvan. On ollut varmaan viallisia/rikkoontuneita komponentteja käytössä tai muuta vastaavaa jos on SD-mikkien kanssa ollut jotain ihmeellistä häikkää.
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
ÄrGee
01.08.2016 14:52:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pelimonni: Dunganit on nähty. DiMarzio on mun juttu. Aivan selvä ero häiriöissä. En toki tiedä miten mikäkin sinun kitarassa soi, mutta vuosikymmenet runkannannaneeni mikkejä sanon, että Dunkaniin en enää koske kepilläkään.
 
Sulta puuttuu noisegate laudasta ;) Ei niissä ole kauheampia eroja häiriössä ainakaan oman kokemuksen perusteella... aktiivit ovat tietysti kaikista puhtaimmat härö äänistä.
 
Tunnustan myös itse olevani ehkä enemmän DiMarzion miehiä. Lähes kaikissa kuumemmissa Duncaneissa on sellainen ärsyttävän sihisevä yläpää. Nazgulissa suorastaan metallinen, enkä nyt tarkoita sillä musiikkityyliä.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «