Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5166 167 168 169 170444 445 446 447 448
Joees
22.07.2016 10:01:12
jhakwe: Edelleen ja vielä kerran, ei se asia vaan ilmaisutapa. Feissarillekin voi sanoa joko "ei kiitos, päivänjatkoja" tai "ime ripulipaskaa ja kuole, olmi", että tuota.

Nii, eli miten ilmoituksessa olevat "hinta tiukka" ja "ei vaihtoja" sitten poikkeaa sun esimerkistä? Jos ne ymmärtää ripulipaskana niin lukijassa on silloin pahasti herkkänahkaisuutta ja jotain muuta mahdollista vikaa. Tämä toki siis sillä oletuksella että ilmoituksessa ei ole muuta epäilyttävää.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
jhakwe
22.07.2016 11:28:23

Joees: Nii, eli miten ilmoituksessa olevat "hinta tiukka" ja "ei vaihtoja" sitten poikkeaa sun esimerkistä? Jos ne ymmärtää ripulipaskana niin lukijassa on silloin pahasti herkkänahkaisuutta ja jotain muuta mahdollista vikaa. Tämä toki siis sillä oletuksella että ilmoituksessa ei ole muuta epäilyttävää.

Itseäni lainaten:

jhakwe: Kyllä mä yleensä skippaan suoraan ne ilmoitukset, joissa ollaan jo lähtökohdissa sotajalalla. "Hinta on tiukka, ei vaihtoja" on ihan normaali ja sivistynyt tapa esittää asia, kun taas "tinkijät voivat suksia helvettiin ja turha tarjota sitä sadan euron Kiina-Squieriasi vaihdossa" antaa ymmärtää, että elämäni on todennäköisesti viihtyisämpää, jos en joudu tuon kaverin kanssa olemaan tekemisissä. Näitä jälkimmäisiä ihan oikeasti näkee tasaisin väliajoin.

Saahan sitä toki kirjoittaa juuri sellaisen heh heh pahasetä -ilmoituksen kuin haluaa, mutta menekkiä se tuskin edistää.
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
Joees
22.07.2016 14:42:34
jhakwe: Itseäni lainaten:

Sori, olin missannut tuon viestin.

Näkeehän niitä. Itsekin tunnustan laittaneeni kerran että peräkärryt ei kiinnosta vaihdossa kun just oli sellaista tarjottu vaikka en vaihtoja halunnutkaan. Vartti meni ja joku huomasi lisätyn maininnan peräkärryistä vanhaan ilmoitukseen ja osti ilmoituksessa olleen rojun nauraen pois.

Joskus näinkin näköjään.
tuskiz
22.07.2016 16:27:20
Joees: Mä opiskelijana ostin halvalla ja myin halvalla. Jäi rahaa muuhunkin. En ymmärrä mikä tolkku on ostaa kalliilla että saa myydä kalliilla.

Koska köyhän ei kannata ostaa halpaa ja laadulla on hintansa.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
LaMotta
22.07.2016 17:14:15

tuskiz: Koska köyhän ei kannata ostaa halpaa ja laadulla on hintansa.

Tässä ollaan nyt ytimessä.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Joees
22.07.2016 17:48:40
tuskiz: Koska köyhän ei kannata ostaa halpaa ja laadulla on hintansa.

En väittäisi mulla olevan yleisesti ottaen halpaa tai laadutonta rojua mutta sulla meni pointti autuaasti ohi. Miksi pitää käytettyjen hintaa ylhäällä kun homma pyörisi halvemmalla mukavammin ja kaikki hyötyis siitä enemmän. Paitsi ne jotka haluaa tehdä tiliä sillä rojujen pyörittämisellä.

Toki kallis voi olla halpanakin kallis, suhteellistahan se. 3200 euroa uutena maksava ruoska on käytettynä n.1500 tienoilla aikalailla halpa kun on alle puolet uuden hinnasta. Semmosella se on mukava ostaa ja mukava myydä persaukisena pois kun saa suht nopeasti liikkumaan. Hintaan kun lisäät muutaman huntin lisää niin se voi olla että saat roikottaa kauemmin ja samalla se yleinen hintataso nousee hiljalleen.

Samaten halpa voi olla kalliinaakin aika halpa verrattuna ylempään tapaukseen.

Toki uutena jos haluaa niin sithän se on mentävä uuden hinnalla.
Gary the pine
22.07.2016 22:25:15
Tää nyt mitenkään edellisiin lausumiin liity, mutta jos jollain sattuu olemaan Hiwattikuumetta, niin Puolassa olis aika hyvä troppi siihen.

http://www.ebay.co.uk/itm/70s-HIWAT … h=item236ddf3bfd:g:KtgAAOSw2zlXh46s

Alkaa nimittäin olemaan kokolailla hieno keko.
Tulin, näin, paskoin housuun.
hallu
22.07.2016 22:35:54
Joees: En väittäisi mulla olevan yleisesti ottaen halpaa tai laadutonta rojua mutta sulla meni pointti autuaasti ohi. Miksi pitää käytettyjen hintaa ylhäällä kun homma pyörisi halvemmalla mukavammin ja kaikki hyötyis siitä enemmän. Paitsi ne jotka haluaa tehdä tiliä sillä rojujen pyörittämisellä.

Toki kallis voi olla halpanakin kallis, suhteellistahan se. 3200 euroa uutena maksava ruoska on käytettynä n.1500 tienoilla aikalailla halpa kun on alle puolet uuden hinnasta. Semmosella se on mukava ostaa ja mukava myydä persaukisena pois kun saa suht nopeasti liikkumaan. Hintaan kun lisäät muutaman huntin lisää niin se voi olla että saat roikottaa kauemmin ja samalla se yleinen hintataso nousee hiljalleen.

Samaten halpa voi olla kalliinaakin aika halpa verrattuna ylempään tapaukseen.

Toki uutena jos haluaa niin sithän se on mentävä uuden hinnalla.

Hyvää laatua saa halvalla kun ei hae niitä kaikkein muodikkaimpia merkkejä ja malleja. Peraatteessahan kysyntä ja tarjonta on se juttu, mutta itse uskon, että meidän markkinat on jo niin kyllästetty laadukkailla tavaroilla, että epämuodikkaat laatutavarat ovat todella huokeita käytettynä niiden uuden hintaan verrattuna. Esimeksiksi vaikkapa lähes kaikki Carvin kitarat (uutena parin tonnin keppejä voi saada jopa kuudella sadalla) sitten tulee mieleen muutamat Yamaha ja Ibanez mallit lähinnä nuo japanialaiset klassikot ovat varsin maltillisesti hinnoiteltuja siihen nähden mitä ne maksaa uutena.

Periaatteessahan hyvä ei voi olla halpaa koska jos se olisi "liian" halpaa niin sen saatavuus loppuisi kun ne menisi kuin kuumille kiville. Tällä hetkellä meidän käytettyjen markkinoilla vaan tarjontaa on niin paljon enemmän, että jopa hyvä tai ihan huippu laatuakin saattaa saada todella huokeaan hintaan.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Haeroe
22.07.2016 22:55:41

hallu: Hyvää laatua saa halvalla kun ei hae niitä kaikkein muodikkaimpia merkkejä ja malleja. Peraatteessahan kysyntä ja tarjonta on se juttu, mutta itse uskon, että meidän markkinat on jo niin kyllästetty laadukkailla tavaroilla, että epämuodikkaat laatutavarat ovat todella huokeita käytettynä niiden uuden hintaan verrattuna.

Näin se valitettavasti taitaa olla näin epämuodikkaan kaman myyjänä. Tein vertailevaa tutkimusta viisikielisistä bassoista, ja tuohon meikäläisen basson puoli-ilmaiseen hintaluokkaan mahtuu aika monta soivaa peliä, joista ostaja voi valita. Saman huomasin aikoinaan myydessäni Wamplerin Plexi-Drivea, joka joskus silloin oli olevinaan kovinkin hinee spedu. Nyt niitä yksinkertaisesti on kaikilla niitä oikeasti haluavilla, ja jouduin myymään naurettavalla hinnalla. Jos tästä koko tilanteesta jotain positiivista hakee, niin eihän noita kitaroita kannata kenenkään tulla edes varastamaan, kun ei niistä saa edes päivän annosta.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
mpekkanen
22.07.2016 23:47:25 (muokattu 22.07.2016 23:50:47)
Joo, tuo sanonta ettei köyhän kannata ostaa halpaa on ehkä hieman suhteellinen juttu. Jos tietää mitä haluaa, voi löytyä todella hyväkin kitara edullisesti.
Jos sen kitaran taas pitää olla tietyn merkkinen, muotoinen tai värinen, niin sitten on jo asia aivan toinen.
Itse kun soitan paljon slidellä ja avoimilla vireillä-->Niin niihin hommiin käy hyvin hieman edullisemmat Danelectrot ja muutkin. Toki löytyisi niihinkin aina kalliimpia ja parempia, mutta niinhän on muidenkin soittimien kanssa. Jos alkaa metsästämään sitä parasta stratoa tai mikä se sitten onkaan...niin tuskin sitä koskaan löytyy. Aina olisi joku asia, joka voisi olla vielä paremmin ja luultavasti vain kitaroiden määrä kasvaisi. Sitä parasta kitaraa tuskin kuitenkaan näin löytyisi...

Carvin on hyvä esimerkki, jolta saattaa välillä löytyä todella hyviä kitaroita ja ne ei aina ole edes kalliita. Tässä Markun Musiikista 400 euron Carvin DC150 laukun kanssa.
http://www.markunmusiikki.fi/kaytetty_carvin_dc150_+_case
Japanin Ibanez kitarat ovat jo minusta hieman kalliimpia nykyään ja samoin Tokain kitarat, mutta maailmassa on paljon hyviä soittimia joiden merkki voi olla monelle täysin outo.
Jotkut ovat voineet tehdä vaikka ihan hyvän tai erinomaisen kitaran oppilastyönä soitinrakennuslinjalla tai jossain kansaopiston kurssilla ja jos ei sen soittimen merkillä ole väliä, voi tällaisen saada paljonkin halvemmalla kuin mitä ne osat ovat maksaneet. Se soitin voi olla vieläpä hintaisekseen todella hyvä tai erinomainenkin, mutta on noita hyviä ja halpoja ihan ns. tavallisissakin merkeissä. Kuten tuon Carvin kitaran kohdalla.

Ehkä köyhän kannattaa ostaa hieman kalliimpi, jos ei tiedä mitä oikeasti tarvii tai etsii. Sitten kun on käyttötarkoitus selvillä, voi sen hyvän ja halvan löytää ihan oikeastikkin.
Tämä kyllä tarkoittaa sitä, että tekee ja soittaa niitä omia juttuja, eikä välitä muiden mielipiteistä ja muutenkaan vaihtuvista kitaratrendeistä. Täytyy myös ymmärtää, että erilaiset kitarat toimivat ja soundaavat erilaisessa soitossa ja erilailla. Slidekitaraksi löytyy hyviä kitaroita todella halvalla, esimerkiksi, mutta kyllä niitä löytyy muutenkin jos on valmis joustamaan hieman omista vaatimuksistaan.
Aika monelle on se kitaran merkki, muoto/malli ja väri tärkeämpiä asioita kuin antaa ymmärtää...Kaikkihan haluaisivat varmaan ostaa hyviä ja edullisia tai halpoja soittimia?
klobasa
23.07.2016 10:38:06
Mun yhdessä myynti-ilmoituksessa lukee että tuotteet on ehjiä ja 100% käyttökunnossa. Ja ystävällisesti kirjoitin hintojen olevan jo sellaiset, ettei tinkivaraa enää ole.

Tottakai tuli pikaviestiä, jossa kysytään onko tuote ehjä ja mikä olis lopullinen hinta...

Vastaavasti itse yritin ostaa jotain erittäin vajavaisen myynti-ilmoituksen perusteella ja kolmeen esittämääni kysymykseen sain vastauksen vain yhteen.

Perussettiä :)
Ikihonka
23.07.2016 13:32:52
klobasa: Mun yhdessä myynti-ilmoituksessa lukee että tuotteet on ehjiä ja 100% käyttökunnossa. Ja ystävällisesti kirjoitin hintojen olevan jo sellaiset, ettei tinkivaraa enää ole.

Tottakai tuli pikaviestiä, jossa kysytään onko tuote ehjä ja mikä olis lopullinen hinta...

Vastaavasti itse yritin ostaa jotain erittäin vajavaisen myynti-ilmoituksen perusteella ja kolmeen esittämääni kysymykseen sain vastauksen vain yhteen.

Perussettiä :)

Itsellä myös paljon kokemuksia näistä. Mikä siinä on että sitä ilmoitusta ei pysty käymään kunnolla läpi? Ovatko nykyihmiset sen verran ADHD:ita että huomiokyky riittää juuri ja juuri sen ensimmäisen lauseen lukemiseen...
-Absoluuttinen puukorva-
Metalkallo
23.07.2016 13:35:00
J2280: Itsellä myös paljon kokemuksia näistä. Mikä siinä on että sitä ilmoitusta ei pysty käymään kunnolla läpi? Ovatko nykyihmiset sen verran ADHD:ita että huomiokyky riittää juuri ja juuri sen ensimmäisen lauseen lukemiseen...

Tiedä vaikka nuo tuollaiset kyselyt olis vaan kiusaa pelkästään.
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
Jukka Häikiö
23.07.2016 23:37:45

Sillees kyl ihan jees, kun ei oo mikään kiire myydä romujaan, mitkään uudet jutut ei polttele, eihän tässä muuta kun odottelee sitä tarvitsijaa, kaikki muukin on mennyt tähän mennessä, niin kuin nämäkin aikanaan. Onko se huomenna, viikon päästä, puolen vuoden kuluttua? Joka tapauksessa, myyntimiehistä sitkein, Herra Aika, tuo takuuvarma torikauppias tekee tehtävänsä, kuten aina ennenkin.
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
Metalkallo
23.07.2016 23:45:02 (muokattu 23.07.2016 23:47:18)
Jukka Häikiö: Sillees kyl ihan jees, kun ei oo mikään kiire myydä romujaan, mitkään uudet jutut ei polttele, eihän tässä muuta kun odottelee sitä tarvitsijaa, kaikki muukin on mennyt tähän mennessä, niin kuin nämäkin aikanaan. Onko se huomenna, viikon päästä, puolen vuoden kuluttua? Joka tapauksessa, myyntimiehistä sitkein, Herra Aika, tuo takuuvarma torikauppias tekee tehtävänsä, kuten aina ennenkin.

Aivan. Paljon tuntuu vaikuttavan ilmon nostaminen kärkeen, monet kun ei välttämättä tsekkaa paria sivua pidemmälle ilmoituksia, tsekkaavat vain siis ne uudet mitä tullut koska edelliset vanhat ovat tiedossa. Kärjestä jäämällä voi olla ettei potentiaalinen ostaja näe ilmoa ja myynti kestää. Tosin HAKU on keksitty ja sitä kantsii käyttää jos jotain tiettyä etsii torilta, ja varmaan osa käyttääkin.

Tuon "kärjestä jäämällä" huomaa nykyään hyvin jos ilmoitus ei ole kerännyt katseluja vähään aikaan vaan numerot pysyy samoina.
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
Navdi
24.07.2016 08:16:53
Metalkallo: Aivan. Paljon tuntuu vaikuttavan ilmon nostaminen kärkeen, monet kun ei välttämättä tsekkaa paria sivua pidemmälle ilmoituksia

Oon huomannut että myös tuo uusi etusivu joka arpoo ilmoituksia esille vaikuttaa. Mulle tuli heti pari yhteydenottoa lisää kun myyntiartikkeli vilahti etuseinällä. Mutta eipä tuo varsinaisesti ole mitenkään yllättävää, että ihmiset ovat keskimäärin laiskoja selailijoita. Hakukin vaatisi jo vähintään sen että tietää mitä haluaa.
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister
Jukka Häikiö
24.07.2016 10:47:40

Metalkallo: Aivan. Paljon tuntuu vaikuttavan ilmon nostaminen kärkeen, monet kun ei välttämättä tsekkaa paria sivua pidemmälle ilmoituksia, tsekkaavat vain siis ne uudet mitä tullut koska edelliset vanhat ovat tiedossa. Kärjestä jäämällä voi olla ettei potentiaalinen ostaja näe ilmoa ja myynti kestää. Tosin HAKU on keksitty ja sitä kantsii käyttää jos jotain tiettyä etsii torilta, ja varmaan osa käyttääkin.

Tuon "kärjestä jäämällä" huomaa nykyään hyvin jos ilmoitus ei ole kerännyt katseluja vähään aikaan vaan numerot pysyy samoina.

Näin se menee, jos ilmo löytyy jostain sivulta 5, niin moni on sellainen, ettei selaa sinne asti, ellei sitten ole tosisssaan etsimässä jotain, totinen etsijä tosin todennäköisesti käyttää myös hakua. Tuossa pätee samat hommat, kuin esmes Youtube-surffailussa, kuunnellaan max. 15s biisiä ja kiitos seuraava, jos ei heti kolahda. Omat ongelmansa tuossa ilmojen nostossa on, jos kovin moni nostelee ilmojaan lähes päivittäin, tuppaa ne aamulla laitetut löytymään iltasella, juurikin tuolta sivulta 5. Itse oon noita ilmoja nostellut välillä enemmän, välillä vähemmän. Joillekin nämä nostot on tuntuneet aiheuttavan jonkinasteista närästystä, mutta mutta, ihmisiä nyt taitaa närästää milloin mikäkin, eikä täällä nyt kenenkään mielipiteiden mukaan tarvii sinksata, mä ainakin nostelen ilmot silloin kun tuntuu siltä. Tuo kommentti-osio on muuten kanssa ollut sellainen, etten kauhean paljon painoarvoa ole sille antanut, sillä en oo sitä myöskään itse pitänyt auki. Jotain osviittaa se toki voi myyjästä antaa, mut ei se mikään takuutodistus ole. Niin kutsutun hyvän maineen se voi antaa, niistä hyvin menneistä onnistuneista kaupoista, vaan entäpä sitten, kun jotain ei menekään ihan maaliin asti ja tulee pattitilanne, päteekö se "erittäin mukava kauppamies" kommentti silloin vielä?
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
LaMotta
24.07.2016 21:08:24 (muokattu 24.07.2016 21:09:00)

Rämppy: Silloin kun myyn tavaraa, nostan ilmoitusta viikon välein. Ja tietysti samalla poistan vanhan version, ettei torilla ole samaa ilmoitusta useana kappaleena. Viikon välein nosto on munsta ok, tiuhempi nostoväli antaa vähän epätoivoisen kuvan ;-)

Hifiharrastajien foorumilla on tällainen linja:
Oman ilmoituksen "uppaaminen" alle 14pv välein on kiellettyä. Jos tätä sääntöä rikotaan, seuraa 14pv banni ja ilmoituksen poisto ilman eri huomautuksia. http://www.hifiharrastajat.org/foor … ittamista-P%C3%A4ivitetty-13-1-2014)
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
tuskiz
24.07.2016 21:17:09
Tommonen nostelu kyllä taitaa olla aika turhaa touhua, jossei kama mene kaupaksi "normaalisti" niin tuskin kannattaa luottaa siihenkään että joku randomisti selaa kitaraosiota, näkee sun ilmoituksen ja toteaa, että toi on kiva, otanpa sen. Vaikka ihmiset nykyaikana ovatkin avuttomia ja laiskoja, niin luultavasti hakutoimintoa osaa jokainen tiettyä asiaa etsivä käyttää.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)