Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hullu idea - Aloittelija haluaa soittaa rummuilla Metallicaa
1 2
White
21.02.2015 13:53:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Idea on varsin hullu, enkä kaipaa tähän nyt saarnaamista siitä, että pitäisi aloittaa helpommalla tms. :D
 
Mutta meillä on toukokuussa bileet ja ideana olisi soittaa siellä Metallican Nothing else matters -kappale. Kaverit osaa kyllä kitaralla sen soittaa ja toinen laulaa lurauttaa, mutta mä en ole koskaan soittanut rumpuja ja nyt olisi tarkoitus muutamassa kuukaudessa opetella ko. kappale. Onkohan edes mahdollista? :D Rytmitajua tai sävel korvaa ei ole mulle suotu pätkän vertaa. Otan tämän itselleni haasteena ja "yhden unelman toteuttamisena".
 
Rumpuja olen katsellut tori.fi :stä ja nettimarkkina.com:sta. Kovasti tuntuu olevan Millenium merkkisiä settejä myynnissä edullisesti. Onko ne nyt sit ihan p**koja? Ja saako niitä sitten jatkossa myytyä edes eteenpäin, kun luulen, että tää harrastus ei tosiaan mulla säily kuin tämän muutaman kuukauden, toki eihän sitä ikinä tiedä..
 
Tässä olis näitä vaihtoehtoja joita ite olen pähkäillyt, että vois olla kelvollisia, mutta kun tosiaan näistä en mitään tiedä, niin tarttis vähän teiltä ammattilaisilta vinkkiä.
 
http://www.tori.fi/satakunta/Rummut_17448168.htm?ca=11&w=3
 
http://www.tori.fi/pirkanmaa/Rumpus … arrastajalle_16420854.htm?ca=11&w=3
 
http://www.tori.fi/pohjois-savo/Son … r_rumpusetti_16963497.htm?ca=11&w=3
 
http://www.nettimarkkina.com/premier-olympic-rummut/1278617
 
http://www.nettimarkkina.com/peace-rumpusetti/1262457
 
Vissiin noista muutamaan joutuis vielä ostaa yhdet lautaset, että voi soittaa ko. kappaleen läpi?
 
Muita ideoita, vinkkejä tai ajatuksia?
 
oksatboys
21.02.2015 14:31:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

White: Onko ne nyt sit ihan p**koja?
 
On, mutta välttänee yksiin bileisiin. Jos ei ole kokemustaa esim. virittämisestä, niin paljoo kalliimpia ei kantsi ostaa.
 
Ja saako niitä sitten jatkossa myytyä edes eteenpäin, kun luulen, että tää harrastus ei tosiaan mulla säily kuin tämän muutaman kuukauden, toki eihän sitä ikinä tiedä..
 
Kyllä varmaan saa omat pois, kun käytetyt ostaa.
 
Vissiin noista muutamaan joutuis vielä ostaa yhdet lautaset, että voi soittaa ko. kappaleen läpi?
 
Biisiä ei ole pakko soittaa juuri samalla tavalla, kuin alkuperäinen et siis tarvitse juuri samanlaista settiäkään. Haikka ja yks peltii riittää, niin iha uskottavasti niiltä osin voi ton biisin vetää.
 
Muita ideoita, vinkkejä tai ajatuksia?
 
Tietokoneella istuessaan voi läpytellä vaikka pöydän kulmaan komppeja tai vaikka tuossa biisissä tarvittavaa komppia aina kun ehtii.
 
Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
metlica
21.02.2015 14:38:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voit kans tsiigailla jotain livepätkiä ja covereita niin hahmotat mitä siellä tapahtuu. Ilman rytmitajua voi olla vaikeaa, mutta eiköhän tuosta treenillä selvitä..
 
Get it fucking done.
White
21.02.2015 14:53:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metlica: Voit kans tsiigailla jotain livepätkiä ja covereita niin hahmotat mitä siellä tapahtuu. Ilman rytmitajua voi olla vaikeaa, mutta eiköhän tuosta treenillä selvitä..
 
Kiitos vastauksista!
 
Juu, noita rumpu covereita on tullu katottua ja esim. se mis 6 -vuotias soittaa master of puppettsin oli aika huikee :D :D Jos se pystyy sen soittaa ni enköhän mä ton nothing else matterssin :D
 
McLeach
21.02.2015 15:52:30 (muokattu 21.02.2015 15:53:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö olisi mahdollista lainata rumpuja jostain/käydä reenaamassa (esim kavereitten bändit, koulu)? Aika jännältä kuulostaa rytmitaidottoman ihmisen, ketä kyseinen soitin ei juurikaan kiinnosta, ostaa soitin yhtä biisiä varten :) mutta eipä se multa oo tosiian pois. Niin ja sanoisin että keskittyy siihen rytmitaitoon ja hioo sen keinolla millä hyvänsä niin hyväksi kuin mahdollista ennenkuin katsoo yhtään tubevideota. Meinaan ketään ei kiinnosta mitä peltiä lyöt, tuleeko oikeat fillit tai minkä merkkiset rummut on jos rumpali ei pysy tahdissa. Mutta mielenkiinnolla odotan kokemuksia/äänitettä miten homma loppujenlopuksi meni.
 
metlica
21.02.2015 15:55:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eihän sitä tiedä josko innostuis sit soittaan enempiki!
 
Get it fucking done.
White
21.02.2015 15:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metlica: Eihän sitä tiedä josko innostuis sit soittaan enempiki
 
Ei oikein ole ketään keltä lainata. Ja jos ja kun ostan ne niin ne olis sit tässä heti valmiina, niin tulis sitte treenailtuakin. Kyllä mua on aina rumpujen soitto kiinnostanut, mutta asialle ei ole koskaan tullut mitään tehtyä.
 
Lupaan tehdä video koosteen treeneistä ja sitte jos opin ton soittamaan niin myös tottakai siitä bileiden "keikastakin" :D
 
metlica
21.02.2015 15:59:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

White: metlica: Eihän sitä tiedä josko innostuis sit soittaan enempiki
 
Ei oikein ole ketään keltä lainata. Ja jos ja kun ostan ne niin ne olis sit tässä heti valmiina, niin tulis sitte treenailtuakin. Kyllä mua on aina rumpujen soitto kiinnostanut, mutta asialle ei ole koskaan tullut mitään tehtyä.
 
Lupaan tehdä video koosteen treeneistä ja sitte jos opin ton soittamaan niin myös tottakai siitä bileiden "keikastakin" :D

 
Noni loistavaa!
 
Get it fucking done.
White
21.02.2015 19:27:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä mitään ideoita noihin vaihtoehtoihin, että mitkä kannattais ostaa?
 
metlica
21.02.2015 20:07:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

White: Onko teillä mitään ideoita noihin vaihtoehtoihin, että mitkä kannattais ostaa?
 
Torilta käytettynä joku alottelijasetti. Saat sit omas takas jos et alotakkaan soittaan.
 
Get it fucking done.
Juhani_t
22.02.2015 11:25:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

White:
Rumpuja olen katsellut tori.fi :stä ja nettimarkkina.com:sta. Kovasti tuntuu olevan Millenium merkkisiä settejä myynnissä edullisesti. Onko ne nyt sit ihan p**koja? Ja saako niitä sitten jatkossa myytyä edes eteenpäin, kun luulen, että tää harrastus ei tosiaan mulla säily kuin tämän muutaman kuukauden, toki eihän sitä ikinä tiedä..
 
Muita ideoita, vinkkejä tai ajatuksia?

 
Saa ne Milleniumit myytyä vielä joskus. Satasella tai alle. Kukkapurkeiksi. Roskaahan ne ovat.
 
Jos aiot kolmekin sataa sijoittaa pönttöihin niin tämän foorumin torilla on tuossa hintaluokassa myynnissä ihan oikeita soittimiakin, joilla on jopa jälleenmyyntiarvoa.
 
"Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on."
White
26.02.2015 23:51:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Projekti edennyt sentään sen verran, että eilen kävin hakemassa rummut ja tänään jopa kapulat :D Nyt sitte alkaa se opettelu. Kovasti tullut katottua noita videoita tubesta... lähtien kapuloiden kiinnipitämisestä ja siitä sitte peruskomppeihin. Saa nähdä kuinka tässä käy...
 
rokkijuha
16.05.2015 12:43:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

White:
Lupaan tehdä video koosteen treeneistä ja sitte jos opin ton soittamaan niin myös tottakai siitä bileiden "keikastakin"

 
Koskas video julkaistaan?
 
metlica
31.05.2015 16:20:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rokkijuha: Koskas video julkaistaan?
 
We want live!
 
Get it fucking done.
White
12.08.2015 21:36:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metlica: We want live!
 
Hahah :D Enhän mä sitä biisiä oppinut soittamaan. Treenin puutetta, myönnän.
 
Aloin ihan alkuun tubesta kattelee ihan perus perus komppeja ja opetuspätkiä. Niitä sitte tahkoin jonkin aikaan ja sitte ku aloin kokeilla sitä biisiä ni iski epätoivo ja treenaaminen jäi. Kemujen jälkee on tullu huvikseen paukuteltua kannuja ja kohta alan enempi keskittymään ja oikeesti opettelemaan hommaa :)
 
Ens vuonna taas perinteiset bileet ja sitte sen biisin vedän !!! Eli toukokuussa 2016 :D :D
 
metlica
20.08.2015 17:40:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

White: Hahah :D Enhän mä sitä biisiä oppinut soittamaan. Treenin puutetta, myönnän.
 
Aloin ihan alkuun tubesta kattelee ihan perus perus komppeja ja opetuspätkiä. Niitä sitte tahkoin jonkin aikaan ja sitte ku aloin kokeilla sitä biisiä ni iski epätoivo ja treenaaminen jäi. Kemujen jälkee on tullu huvikseen paukuteltua kannuja ja kohta alan enempi keskittymään ja oikeesti opettelemaan hommaa :)
 
Ens vuonna taas perinteiset bileet ja sitte sen biisin vedän !!! Eli toukokuussa 2016 :D :D

 
Treeniä vaan, ei se vaikeeta oo..
 
Get it fucking done.
metlica
23.07.2016 19:00:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

White: Hahah :D Enhän mä sitä biisiä oppinut soittamaan. Treenin puutetta, myönnän.
 
Aloin ihan alkuun tubesta kattelee ihan perus perus komppeja ja opetuspätkiä. Niitä sitte tahkoin jonkin aikaan ja sitte ku aloin kokeilla sitä biisiä ni iski epätoivo ja treenaaminen jäi. Kemujen jälkee on tullu huvikseen paukuteltua kannuja ja kohta alan enempi keskittymään ja oikeesti opettelemaan hommaa :)
 
Ens vuonna taas perinteiset bileet ja sitte sen biisin vedän !!! Eli toukokuussa 2016 :D :D

 
Huom! Olet kirjoittamassa yli 338 päivää vanhaan aiheeseen!
 
I know. Mites meni??
 
What's yours?!
blackmore81
27.07.2016 01:46:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

metlica: Huom! Olet kirjoittamassa yli 338 päivää vanhaan aiheeseen!
 
I know. Mites meni??

 
Ainakaan linjoilla ei ole näkynyt tuon edellisen viestin jälkeen.
 
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
White
22.05.2017 19:46:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo. Rummut tuli hommattua. Tuossa ne on olohuoneessa ollut kokoajan. Jonkin verran tuli alkuun reenattua biisiäkin, mutta heti alussa ku tulee bassolla se tuplahässäkkä ni meni hermot :D
 
Pari kuukautta sitten ostin pleikkari kolmoseen rummut ja Metallican levyn ja aloin reenaa. Sama ongelma. Lopulta aikakin loppui. Ja ne hermot meni...
 
Enää ei oo koiria taloudessa, joka helpottaa reenaamista, joten ens vuonna, eli 2018 mä vedän sen Nothing Else Matterssin, se on LUPAUS.
 
Tänä vuonna improttiin jotain tämänkaltaista :
 
https://www.youtube.com/watch?v=qWckeA98VQw&feature=youtu.be
 
:D
 
daredevil
22.05.2017 23:05:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

asia meininki! :)
 
Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «