Jukka Häikiö 19.07.2016 00:14:54 | |
---|
blues guitar: Myyjä määrää hinnan, ostaja tekee ostopäätöksen. Jos myyjä jo ilmoituksessa mainitsee ettei hinnassa ole tinkimisen varaa eikä ostaja ei ole valmis pyydettyä hintaa maksamaan, niin asiahan on silloin selvä. Ei tarvita enää yhteydenottoja! Molempien etu. Kuitenkin tämä maininta tiukasta hinnasta kannattaa toteuttaa hyvällä maulla. Epäasiallinen ilmoitus saattaa karkoittaa myös potentiaalisia ostajaehdokkaita. Kyllä mä oon joskus laittanut ilmoon pahoittelut hieman jäykistä kauppaehdoista ja selityksen, että näin säästytään turhilta viesteilyiltä. Enää ei jaksa yhtään pikaviestiä, jos ei hoidu puhelimella, saa olla sitten hoitumatta. Ihan liikaa aikaa kuluu monasti, sama saa päteä lähetyshommiin. Pikaviesti itsessään on ihan hyvä, viestittäjistä se on kiinni, moni kauppa on hoitunut mallikkaasti ja lähetellytkin oon, ihan ilman puhelinkontaktia, mutta jos puhelin/pikaviesti-suhdelukua ja niiden pohjalta tapahtuneita kauppoja ja nähtyä vaivaa vertaa, kyllä puhelin on ollut meikän kohdalla ylivertainen. Tiettyä sisäistä ristiriitaa aiheuttaa, jos en itse suostu lähettämään ja sitten taas ostan jotain, jonka joku lähettää, vaikkei se toisaalta tähän kuulu, kukin tavallaan ja kyllä mäkin sen tietty mukisematta hyväksyn, jos joku ei halua lähettää. Toki poikkeuksen muodostaa kaverit, joiden kanssa on ennenkin tehty kauppoja, lähetykset kulkee edelleen, kun tietää että homma pelaa, eikä tarvitse odotella rahojen näkyvän tilillä ennen lähetystä. Tietää myöskin saavansa sen mitä on ostanut ja just sen kuntoisena mitä pitääkin. Se muuten vielä, jos myytävä juttu on käypähintainen ja muutenkin ihan kuranttia tavaraa, sille on ostaja jo olemassa, vaikkei se ostaja edes itse tiedä vielä, olevansa se tuleva ostaja, niin kutsuttu "tarve" kun ei ole käynyt päälle. Näillä tänään, huomisesta ei tiedä, se kun ei ole vielä tullut. Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan... |
hallu 19.07.2016 09:31:06 | |
---|
Shredator: *Huoh* Se olisi kiva jos nämä ostajat jotka vaativat lähettämään postiennakolla, niin myös hakisivat ne lähetykset. Taitaa meikäläinen tehdä paluun oululaiseksi ja jatkossa vaan noutohommina :) Eikös ihan mnethyväksytty tapa ole myös rahat tilille ja paketti postiin. Aika monesti lähetyskuviot jo ilmoituksessa määritellään niin, että maksu ensin. Itse olen tämän lähetystavan määritellyt ilmoitukseen, mutta ei toisaalta ole kukaan ehdotellut siihen liittyen mitään. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Shredator 19.07.2016 09:40:45 (muokattu 19.07.2016 09:43:24) | |
---|
hallu: Eikös ihan mnethyväksytty tapa ole myös rahat tilille ja paketti postiin. Aika monesti lähetyskuviot jo ilmoituksessa määritellään niin, että maksu ensin. Itse olen tämän lähetystavan määritellyt ilmoitukseen, mutta ei toisaalta ole kukaan ehdotellut siihen liittyen mitään. Juu näin olen itsekin tässä vuosien varrella toiminut, mutta joskus sitä ostaja haluaa postiennakollakin joka on mulle ollut ok ja 95%:sti ne onkin noudettu ajoissa. Katellaan... "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
hallu 19.07.2016 10:38:29 | |
---|
Shredator: Juu näin olen itsekin tässä vuosien varrella toiminut, mutta joskus sitä ostaja haluaa postiennakollakin joka on mulle ollut ok ja 95%:sti ne onkin noudettu ajoissa. Katellaan... No nuohan ovat puhtaasti keskenään sovittavia kysyyksiä ja riippuu miten toiseen luottaa että minkälaisia ratkaisuja sitten päädytään tekemään. Olen itse kitara takakontissa ajellut joskus ympäri helsinkiä toimittamassa tavaraa ostajalle (ei aina se kaikkein järkevin ratkaisu myyjän kannalta,mutta ei tällä kertaa kostautunut minulle asiat hoidettiin kuten oli sovittu). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Jukka Häikiö 19.07.2016 10:43:38 | |
---|
Toimii kyllä aika hyvin kokeiluhalu-limitterinä, ettei oikeeen mikään käy kaupaksi. Joku vuosi takaperin kun osti jonkun pedaalin, tiesi sen menevän ihan säällisessä ajassa kaupaksi. Nyt ei paljon tee mieli ostella muutaman kympin purnukoita nurkkiin, kun niiden eteenpäin saattamisessa alkaa olla kohtuuton vaiva, vaan eipä sillä, eiköhän noita oo jo testattukin ihan riittämiin, eikä tuossa enää ole kuin neljä pois joutavaa, tosin yksi niistä vähän arvokkaampi. Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan... |
iec 19.07.2016 11:22:06 | |
---|
Shredator: *Huoh* Se olisi kiva jos nämä ostajat jotka vaativat lähettämään postiennakolla, niin myös hakisivat ne lähetykset. Taitaa meikäläinen tehdä paluun oululaiseksi ja jatkossa vaan noutohommina :) Itse olen siirtynyt siihen, että mahdolliset kulut edestakaisin pitää maksaa etukäteen tilille bussiennakon/postiennakon tapauksessa. Ja mieluiten tietysti koko summa etukäteen. Hyvin on mennyt tällä periaatteella viimeaikoina. Tuo asia piti opetella kantapään kautta, kun jouduin kusetuksen kohteeksi. Vähemmän olisi tullut takkiin jos ostaja olisi heti tunnustanut että on ryypännyt/piikittänyt tai muuten vaan hassannut rahansa. Matkahuolto ainakin ottaa hyvän katteen noutamattomista kamppeista. Ei ole se nimimerkki enää pyörinyt muusikoiden netissä. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
klobasa 21.07.2016 13:27:10 | |
---|
Pieni vinkki myyjille: Jos laitteen nimi on esim. "E.Fekti Designs JohnHolmes Tsunami" niin kannattanee lisätä siihen perään "delay", "fuzz", "overdrive", "tremolo" tai mikä ikinä se efekti onkaan. Helpottaa kummasti esim. fuzzin löytämistä torilta, jos se sana "fuzz" mainitaan ilmoituksessa. |
LaMotta 21.07.2016 13:38:45 | |
---|
En tiijä miten kauppa käy, mutta eipä näy juurikaan sellaisia kitaroita joita voisi ostella. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Haeroe 21.07.2016 16:02:19 | |
---|
LaMotta: En tiijä miten kauppa käy, mutta eipä näy juurikaan sellaisia kitaroita joita voisi ostella. Mikä mättää? Hinta, laatu vai molemmat? Meinaan vaan, että jos etsii normaalia kitaraa järkevällä hinnalla, luulisi torilta löytyvän. Itä-Uralin palmusta tehty yhdeksänkielinen semi-hollow tai 100 euron Fender CS Strato voi olla harvinaisempi tapaus. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
LaMotta 21.07.2016 16:08:25 (muokattu 21.07.2016 16:10:03) | |
---|
Haeroe: Mikä mättää? Hinta, laatu vai molemmat? Meinaan vaan, että jos etsii normaalia kitaraa järkevällä hinnalla, luulisi torilta löytyvän. En etsi normaalia kitaraa järkevällä hinnalla, vaan jotain spesiaalia järkevällä hinnalla. Mielessä oli lähinnä joku PRS, private stock tai artist pack. Tai vielä jotain hienompaa. Sitten LP-tyylinen kepakko. Gibson tai Tokai. Aika lailla sama. Minulle ei myöskään kelpaa kuin tietyn väriset. Meijän tori on täynnä korealaisia PRSiä. Ei jatkoon. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
ÄrGee 21.07.2016 16:17:59 | |
---|
LaMotta: En etsi normaalia kitaraa järkevällä hinnalla, vaan jotain spesiaalia järkevällä hinnalla. Mielessä oli lähinnä joku PRS, private stock tai artist pack. Tai vielä jotain hienompaa. Sitten LP-tyylinen kepakko. Gibson tai Tokai. Aika lailla sama. Minulle ei myöskään kelpaa kuin tietyn väriset. Meijän tori on täynnä korealaisia PRSiä. Ei jatkoon. Tuossa on artist pack PRS, mutta onko väärä väri? https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1162798 Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
LaMotta 21.07.2016 16:42:22 (muokattu 21.07.2016 16:46:12) | |
---|
ÄrGee: Tuossa on artist pack PRS, mutta onko väärä väri? https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1162798 Väri on periaatteessa ihan ok ja varma valinta. Mutta yhdessä omassa on jo nuo samat mikit. Sivumennen sanottuna ei ollenkaan huonot. Toisekseen haluaisin uudemman mallin, jossa on strato-tyyppinen liukuva mikkikytkin. Olen kyllästymiseen asti itse modaillut noita rotateswitchejä pois. Ehkä saisi mieluummin myös olla 24 nauhaa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
winstoni 21.07.2016 18:58:09 | |
---|
Mun näkökulmasta kama liikkuu liiankin nopeasti. Silloin harvoin kun tuolla on myynnissä mua kiinnostavia rojuja, on ne aina joko myyty tai varattu. Vituttaa. Sekin vituttaa, jos jengi roikottaa sitä myynti-ilmoitusta vaikka itse roju olisi myyty aikoja sitten. "Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne." |
Y@ri 21.07.2016 22:23:31 | |
---|
Kaikki halvalla ja jopa alihintaan menee heti. "Oikealla" (toki suhteellista) arvolla näyttää olevan heikkoa. Itse havaittua, sekä muiden ilmoituksia seuranneena. Tällaiset ilmoitukset roikkuvat kuukausia... Tilanne taitaa vain olla niin, että hinnat määräytyvät täällä uudelleen ihan yleisen ostovoiman puutteen kautta. Ihmisillä ei ole rahaa, kuten muutamia vuosia sitten. |
Y@ri 21.07.2016 22:26:15 | |
---|
winstoni: Sekin vituttaa, jos jengi roikottaa sitä myynti-ilmoitusta vaikka itse roju olisi myyty aikoja sitten. Jos ilmoitukseen on merkitty "myyty", niin näiden säilyttäminen auttanee muita myyjiä ja ostajia hintatason määrittelyssä? |
Joees 21.07.2016 22:45:01 | |
---|
Pakko ihmetellä että jos ilmoituksessa lukee ei vaihtoja, tiukka hinta ja/tai ei tinkivaraa niin miten herkkänahkainen sitä täytyy olla jos sen kokee tylyksi? Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Y@ri: Kaikki halvalla ja jopa alihintaan menee heti. "Oikealla" (toki suhteellista) arvolla näyttää olevan heikkoa. Itse havaittua, sekä muiden ilmoituksia seuranneena. Tällaiset ilmoitukset roikkuvat kuukausia... Tilanne taitaa vain olla niin, että hinnat määräytyvät täällä uudelleen ihan yleisen ostovoiman puutteen kautta. Ihmisillä ei ole rahaa, kuten muutamia vuosia sitten. Tuen ajatusta että ostetaan halvalla ja myydään yhtä halvalla. Näin hintataso käytetyissä pysyis matalampana eikä tarvis marista että ei oo rahaa kun on liian kallista. Kamarunkkareillekin mukavaa kun palkasta joko a) jää rahaa enemmän johonkin muuhun tai b) on enemmän mahdollisuuksia kamarunkkailla. Toki mulle ihan sama, en jaksais sitä puljaamista kuitenkaan. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
tuskiz 21.07.2016 23:20:38 | |
---|
Mulla ei opiskelijana ole rahaa, joten myyn kalliilla jotta saisin rahaa ostaa kalliilla kamoja. Mikään kiire ei ole myydä, ostaa sitten joku jos ostaa, ennenpitkään joku ostaa kuitenkin, siihen asti oon ilman. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
jhakwe 22.07.2016 00:21:30 | |
---|
Joees: Pakko ihmetellä että jos ilmoituksessa lukee ei vaihtoja, tiukka hinta ja/tai ei tinkivaraa niin miten herkkänahkainen sitä täytyy olla jos sen kokee tylyksi? Edelleen ja vielä kerran, ei se asia vaan ilmaisutapa. Feissarillekin voi sanoa joko "ei kiitos, päivänjatkoja" tai "ime ripulipaskaa ja kuole, olmi", että tuota. http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä. |
Joees 22.07.2016 09:46:52 | |
---|
tuskiz: Mulla ei opiskelijana ole rahaa, joten myyn kalliilla jotta saisin rahaa ostaa kalliilla kamoja. Mikään kiire ei ole myydä, ostaa sitten joku jos ostaa, ennenpitkään joku ostaa kuitenkin, siihen asti oon ilman. Mä opiskelijana ostin halvalla ja myin halvalla. Jäi rahaa muuhunkin. En ymmärrä mikä tolkku on ostaa kalliilla että saa myydä kalliilla. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |