Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Flea Signature Jazz Bass
1 2
Izer
15.07.2016 19:05:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uutta bassoa Fenderiltä. Mennee samaan aihioon aiemman Roadworn-sarjan kanssa? Kiinnostelee, kun ne ovat ymmärtääkseni olleet varsin hyviä soittimia ja onhan tuo väritys aivan täys kymppi tuossa Flea-mallissa. Toisaalta Fenkut alkavat olla kyllä ihan käsittämättömissä hinnoissa; 1199e (Thomann) Meksiko-soittimesta alkaa olla melkomoista. Ajatuksia?
 
http://www.premierguitar.com/articl … 2-fender-unveils-the-flea-jazz-bass
http://intl.fender.com/en-FI/features/flea-signature-bass/
 
Got a six-string heartbeat
hollstro
15.07.2016 19:26:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Roadwornit on olleet hyviä kauttaaltaan. Toisaalta nuo Flea-fiitserit on vain väri ja kulumien paikat, kaulalevy, joten perus RW hyvin pitkälle kyseessä 61:n potikoilla.
 
Hyvä Jazz Bass on helposti tonnin arvoinen. Esikuvansa on noin 30 000 €:n peli. Se kun lienee ainut tuon värinen maailmassa.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
ituvirtanen
18.07.2016 15:39:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanoisin pikemminkin, että lisää vanhoja bassoja. No, yksi uusi nimike FMI:lle.
 
Jaksan ihmetellä tätä Fendereitten jatkuvaa ylistystä, vaikka konsepti on antiikkinen, suorastaan halpa valmistaa ja siinä on todella hyvä kate. Sama soitin eri maasta on parts Japan tai parts Mexico (made in Mex & US). Miten tuollaiselle massatuotteelle saa hintalappuun 1200 U$D? Kaiketi hyvällä markkinoinnilla.
 
Ketkäs kaikki ovat ehtineet tehdä Flealle nimikkosoittimia? Mopella (edesmennyt MG) on ainakin ollut Flea-malli.
 
aho
19.07.2016 00:03:46 (muokattu 19.07.2016 00:19:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siguja ei aiemmin ole tainnut olla kuin moduluksella. Sitten oli se cheapo flea bass. Stingray vaihtui modulukseen, koska ernie ballilla ei oltu lähdetty tekemään signaturemallia flean toiveiden mukaan.
 
Keikoilla flea näyttää olevan edelleen stingray -saundin ystävä kun työkaluna on fenderin tekemä "stingray" jatsarin bodyssa.
 
J.Hollström
19.07.2016 11:03:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ituvirtanen: Jaksan ihmetellä tätä Fendereitten jatkuvaa ylistystä
 
Siinä onkin riittänyt jengille vuosikymmeniksi ihmettelemistä, ja silti niillä vaan aina vedetään. Kyl o jengiä höynäytetty pahemman kerran.
 
J.Nikkanen
19.07.2016 11:22:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aho: Keikoilla flea näyttää olevan edelleen stingray -saundin ystävä kun työkaluna on fenderin tekemä "stingray" jatsarin bodyssa.
 
Jotain tuon tapaista olisin odottanut signature bassoksi, tai edes jotain P- ja MM-mikki kombinaatiota. Mutta ei, jazz, tavan jazz.
 
"If you're having tone problems I feel bad for you, son. I've got 99 diu-dius but a slaiba ain't one." -Kivijalka
hollstro
19.07.2016 12:19:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Jotain tuon tapaista olisin odottanut signature bassoksi, tai edes jotain P- ja MM-mikki kombinaatiota. Mutta ei, jazz, tavan jazz.
 
Eihän se Flean oma suosikki ole tavan Jazz. 1961 on ihan eri asia kuin joku roadfhorny ja on Flean omien sanojen mukaan hänen paras basso. Oli soittanut vuosikymment StingRaylla ennen kun sai tuon basson. En epäile yhtään etteikö näin olisi. Noi vintage Jazz Bassot on ihan eri asia kuin tämän päivän mikä tahansa CS saatika halvemmat pelit.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Nikkanen
19.07.2016 12:25:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Eihän se Flean oma suosikki ole tavan Jazz. 1961 on ihan eri asia kuin joku roadfhorny ja on Flean omien sanojen mukaan hänen paras basso. Oli soittanut vuosikymment StingRaylla ennen kun sai tuon basson. En epäile yhtään etteikö näin olisi. Noi vintage Jazz Bassot on ihan eri asia kuin tämän päivän mikä tahansa CS saatika halvemmat pelit.
 
En voi väittää vastaan koska ei mulla ole kokemusta noista vintageista. Jotainhan niissä on pakko olla, ei jengi muuten niitä hehkuttaisi ja olisi niistä ihan pähkinöinä.
 
Ehkäpä olen vain vielä shokissa moisesta vedosta. Mun ajatuksissa Flea soittelee MM-tyyppisellä bassolla, olkoon sitten MM, Modulus tai Fenkku.
 
"If you're having tone problems I feel bad for you, son. I've got 99 diu-dius but a slaiba ain't one." -Kivijalka
okabass
19.07.2016 15:41:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Noi vintage Jazz Bassot on ihan eri asia kuin tämän päivän mikä tahansa CS saatika halvemmat pelit.
 
Samaa mieltä.
 
Typhus
19.07.2016 20:56:01 (muokattu 19.07.2016 20:56:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun muistaakseni Flea on käsittääkseni käyttänyt studiossa jo staduim arcadium levyltä asti jazzariaan. Eli uudemmilla levyillä kai kuuluu jazzi enemmän.
 
Modulusta käytti koska ei saanut EB:tä tekeen signaturea JA vaikka Modulus diili meni ohi (Flea bassosta muuttui FU-basso "funk unlimited" tai "Fuck you"-basso) Flea käytti silti Modulusta livenä koska ne oli kestäviä eivätkä eläneet reissussa.
 
Käsittääkseni ei oo roudaillu vintage bassoaan keikoille koska ei halua et sille käy mitään. Kai sil on nyt niin hyvät kopsut siitä et alkaa enemmän vetään jazzilla :)
 
Tissit, bassot, perse, kalija.
aho
20.07.2016 08:01:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Typhus: Mun muistaakseni Flea on käsittääkseni käyttänyt studiossa jo staduim arcadium levyltä asti jazzariaan. Eli uudemmilla levyillä kai kuuluu jazzi enemmän.
 
Modulusta käytti koska ei saanut EB:tä tekeen signaturea JA vaikka Modulus diili meni ohi (Flea bassosta muuttui FU-basso "funk unlimited" tai "Fuck you"-basso) Flea käytti silti Modulusta livenä koska ne oli kestäviä eivätkä eläneet reissussa.
 
Käsittääkseni ei oo roudaillu vintage bassoaan keikoille koska ei halua et sille käy mitään. Kai sil on nyt niin hyvät kopsut siitä et alkaa enemmän vetään jazzilla :)

 
Nyt on tosiaan se Fenderin tekemä "stingray" keikkabassona ja moduluksella vetää d-droppibiisit, kuten by the way yms.
 
Kokeilihan flea vetää keikallakin tolla 61:llä silloin Stadium Arcadiumin aikaan, mutta se ei saundillisesti leikannut riittävästi läpi herran mieleen livetilanteessa ja palasi modulukseen.
 
J.Nikkanen
20.07.2016 08:37:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mutta hei thänks näistä infoista, mielenkiintoista eli jatkakaa!
 
"If you're having tone problems I feel bad for you, son. I've got 99 diu-dius but a slaiba ain't one." -Kivijalka
ituvirtanen
21.07.2016 13:46:33 (muokattu 21.07.2016 13:47:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Siinä onkin riittänyt jengille vuosikymmeniksi ihmettelemistä, ja silti niillä vaan aina vedetään. Kyl o jengiä höynäytetty pahemman kerran.
 
Jos kerran se Flean yksilö on olevinaan 30 k$:n arvoinen (ihanko pelkästään värin takia?), ei kait se ihan tyyppiyksilö silloin ole? Tonnin halko on siinä rinnalla lähinnä risu. Sitähän täällä useampikin toitottaa.
 
Ymmärrän toki soittimen suosion mutta kun siihen on sisällytetty ylimääräistä glamouria ylen määrin, en voi ymmärtää hinnan ja suosion välistä yhteyttä. Samalla rahalla saa minusta enemmän muualta.
 
Tämän päivän Fenderin nimen hallitsija ratsastaa pelkästään vanhoilla ideoilla. Leo ei jäänyt paikoilleen, vaan kehitti ja hioi ideoitaan kuolemaansa saakka.
 
hollstro
21.07.2016 14:22:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ituvirtanen: Jos kerran se Flean yksilö on olevinaan 30 k$:n arvoinen (ihanko pelkästään värin takia?), ei kait se ihan tyyppiyksilö silloin ole? Tonnin halko on siinä rinnalla lähinnä risu. Sitähän täällä useampikin toitottaa.
 
Ymmärrän toki soittimen suosion mutta kun siihen on sisällytetty ylimääräistä glamouria ylen määrin, en voi ymmärtää hinnan ja suosion välistä yhteyttä. Samalla rahalla saa minusta enemmän muualta.
 
Tämän päivän Fenderin nimen hallitsija ratsastaa pelkästään vanhoilla ideoilla. Leo ei jäänyt paikoilleen, vaan kehitti ja hioi ideoitaan kuolemaansa saakka.

 
Hioi toki, mutta eipä ne lopun ajan tuotteet pärjänneet koskaan 50-luvulla kehitetyille. StingRay-basso on suosituin noista 70-luvun keksinnöistä. Kitarat meni järjestään metsään. G&L:n nykyskebat on enimmäkseen uudelleen muotoiltuja telejä ja stratoja.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
ituvirtanen
21.07.2016 14:36:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Hioi toki, mutta eipä ne lopun ajan tuotteet pärjänneet koskaan 50-luvulla kehitetyille. StingRay-basso on suosituin noista 70-luvun keksinnöistä. Kitarat meni järjestään metsään.
 
Kuka niistä kitaroista muutenkaan...
 
Osan noista kommenteista toki luen makuasioiksi. Suosituin ei välttämättä minulle tarkoita automaattisesti parempaa. Kehtaan luottaa tässä iässä jo korviini ja sormiini.
 
Topiello
21.07.2016 17:28:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäpä järjen sanaa hintapolitiikasta... https://youtu.be/mHhxsf8Hj_o
 
Youtube-basismisisti.
hollstro
21.07.2016 18:19:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Topiello: Tässäpä järjen sanaa hintapolitiikasta... https://youtu.be/mHhxsf8Hj_o
 
Juu. "Usko nyt kun mä sanon ja släppään styrkkari säröllä"
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Topiello
22.07.2016 18:51:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Juu. "Usko nyt kun mä sanon ja släppään styrkkari säröllä"
 
Jep jep. Mä luulen että tuossa "säröilee" kameran mikki.
 
Youtube-basismisisti.
aho
22.07.2016 20:06:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keskityttäskö asiaan vaikka taas välillä? Kommentoikaas kun pääsette otsikon mukaista jatsaria testaamaan. Road worn -sarjan jatsarit ja presarit on jättänyt poikkeuksetta erityisen hyvän fiiliksen mitä olen päässyt testaamaan, valmistusmaasta viis.
 
T.Nick
25.07.2016 20:40:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: En voi väittää vastaan koska ei mulla ole kokemusta noista vintageista. Jotainhan niissä on pakko olla, ei jengi muuten niitä hehkuttaisi ja olisi niistä ihan pähkinöinä.
 
Ehkäpä olen vain vielä shokissa moisesta vedosta. Mun ajatuksissa Flea soittelee MM-tyyppisellä bassolla, olkoon sitten MM, Modulus tai Fenkku.

 
En mee vannomaan, vaan puhun puhtaasti myös mielikuvatasolla, että noi Flean bassot on olleet karkeasti aikajärjestyksessä seuraavat:
 
-80-luvulla Spectorit. Lienevätkö jotain soapbar-mikitettyjä
-90-luvun alkupuolella SR4 ja SR5 (musavideoiden perusteella).
-90-luvun loppupuolelta lähtien WAL ja Modulus. Lisäksi ainakin Californicationin musavideolla on OW-jazzari. Ei hajua, että onko se toi 30-kiloinen vai joku muu.
-90-luvulta lähtien miltei joka levyllä on muutamia raitoja vedetty akkaribassolla. Tästä ei mitään tietoa.
 
-2000-luvulla lähinnä kai Modulus ja jazzari. Nyt viimeisimpänä toi Fenderin musarimikkinen valkoinen pleksitön jazzari, joka ei kuitenkaan ole Fender Dimension Bass.
 
Da mihi castitatem et continentiam sed noli modo.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «