Aihe: Aktiivi/passiivimikit??
1 2 3
yannara
08.10.2014 21:11:36

Kävin taas kuolaamassa kitaroita liikkeessä ja kyllä on pakko sanoa, että noi EMG mikit ovat niin tyylikkään näköisiä ulkoapäin! Tähän taloon tulee absoluuttisesti vain musta LP EMG mikeillä, muilla ei ole asiaa ovesta :)
Sajamon
08.10.2014 21:50:02
yannara: Kävin taas kuolaamassa kitaroita liikkeessä ja kyllä on pakko sanoa, että noi EMG mikit ovat niin tyylikkään näköisiä ulkoapäin! Tähän taloon tulee absoluuttisesti vain musta LP EMG mikeillä, muilla ei ole asiaa ovesta :)

Kaikilla oma makunsa :) Itse en niin paljon emgeiden ulkonäöstä tykkää, en niitä myöskään vihaa :)
Ku sais vain aamulla nukkua ja päivät soitella.
yannara
19.07.2016 01:08:43

Doh, mulla oli yli 2v LTD ec-500 EMG mikeillä ja vielä pidempään tuo J&D Brothers LP copy passiivieilla. Soittelin kyl J&D:lla paljon enemmän, koska LTDstä tuli ehkä jotain vähän sellaista häiritsevää ylimääräistä särösaundia, mistä en tykännyt. Ehkä tässä yksinkertaisuus on plussaa ja pidättäydyn jatkossa passiiveissa. Myös yhden droppi bändin tyyppi heitti mulle, että soittavat kaikkee raskasta shittii aina passiiveilla jne.

En tiedä, onko viestissäni mitään järkeä, mutta nyt kun tässä seuraavaa vehjettä kattelen...
slaukin
20.07.2016 18:29:24
Olen harkinnut passiivimikkien (humbucker) vaihtoa aktiiveihin, todennäköisesti EMG:n 81-85 ZW settiin (ESP/LTD Viper-10, http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_vi … m?ref=search_rslt_viper+10_250890_2). Osaako joku sanoa onnistuuko tämä, vaikka kitarassa ei ole kuin kaksi namiskaa (paketissa tulee neljä)?
slaukin
20.07.2016 19:36:40
antikristus: Onnistuu. Paketissa tulee ohjeet miten kytket mikit eri määrillä potikoita (1-4kpl).

Kiitos! Parempi varmistella ku huomata kotona että eipä passaakkaa...:)
Y@ri
21.07.2016 22:08:53
Iskariot: Joku Knopflerin Markku soitteli aikoinaan paljonkin EMG:llä ladatulla Pensa Suhrillaan eikä se soundi nyt kovin kökkö ollut eli taipuuhan nuo moneen muuhunkin kuin geneeriseen higainjunttaan.

Niin, ja David Gilmour soitti EMG SA -mikeillä. Hyväksi olen todennut yhdessä kitarassa 81/SA/SA. Myös 85 ollut jo myydyssä skebassa. Ottaisin takaisin. Yhdessä toisessa skebassa DiMarzion CrunchLab, True Velvet, LiquiFire. Kaikille on löytynyt oma käyttönsä. Passiivi, tai aktiivi - täysin sama, jos löytää haluamansa soundin.
Iskariot
22.07.2016 01:01:49 (muokattu 22.07.2016 20:17:03)
Aktiiveja on tosiaankin moneen lähtöön. Pariin omaan kitaraan olen ruuvannut aikoinaan Teslan AH-1 aktiivisetin ja etenkin ko. mikkien kaulaversio on jotain aivan muuta kuin perinteinen hevimörkösuristin. Uskomattoman nättiä puhtosta ja pikkurosoa tuosta lähti vaikka tietenkin ne chunggachunggajuntta mielessä kitaraan asensin. Tallassa toki Teslatkin tekee sen minkä aktiivisen kiihkeän mikrofonin pitääkin, mutta juuri tuo kaulamikin lämpö ja muut kujeet yllättivät positiivisesti.
"Anna ketju, anna lukko... anna ymmärrys."
antikristus
22.07.2016 17:54:19

Iskariot: Aktiiveja on tosiaankin moneen lähtöön. Pariin omaan kitaraan olen ruuvannut aikoinaan Teslan AH-1 aktiivisetin ja etenkin ko. mikkien kaulaversio on jotain aivan muuta kuin perinteinen hevimörkösuristin. Uskomattoman nättiä puhtosta ja pikkurosoa tuosta lähti vaikka tietenkin ne chunggachunggajuntta mielessä kitaraan asensin. Tallassa toki Teslatkin tekee sen minkä aktiivisen kiihkeän mirkofonin pitääkin mutta juuri tuo kaulamikin lämpö ja muut kujeet yllättivät positiivisesti.

Emg 66 on kans cleanilla ihan törkeen hyvä, säröllä en oo tainnu soittaa sillä ikinä :p
Fishman Fluencethan on kans aktiiveja ja niisä rupee ilmeisest olee dynamiikkaa ja vivahteita ku passiiveissa yhteensä. Onko kukaa päässy testaamaa asti?
Ite olin yhtee aikaa emg uskovainen mut nyt on tullu laajennettuu mikkirepertuaarii aika paljo ja alkaa tuntumaa et ainakii 81 on ihan yhen tempun koira joka on kyllä silti hyvä tempussaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)