Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Beyerdynamic DT 770 Pro 32 vai 80 ohmia?
1
nabaloo
29.05.2016 15:20:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhat luurit tuli tiensä päähän ja uusia jonkin aikaa tutkittuani päädyin otsikon mukaisiin kuulokkeisiin. Nyt kysymys kuitenkin siis kuuluu, että olisiko 32 vai 80 ohmia parempi minun tarpeisiini?
 
Kuulokkeet tulevat pääsäntöisesti kotistudiokäyttöön ja sähkökitaran soittoon. Varsinaisesti en ole ajatellut kyseisillä luureilla musiikkia esimerkiksi puhelimesta kuunnella, sillä siihen tarkoitukseen minulla on toiset kevyemmät/pienemmät kuulokkeet. Siitäkään ei kuitenkaan haittaa olisi jos noilla voisi ihan musiikkiakin ilman kuulokevahvistinta kuunnella. Onko tuo 80 ohmia moiseen liikaa vai riittäkö esim. juuri puhelimessa paukut?
 
Toinen kysymys liittyy siihen, että kärsiikö äänen laatu kuinka paljon, vai onko sillä ylipäätään mitään käytännön merkitystä, jos kuulokkeiden johtoa jatkaa jatkojohdolla? Tuossa 32 ohmin mallissa on sen verran lyhyt johto, että ei välttämättä riitä minun tarpeisiini yksinään, kun tykkään kitaraa seistenkin soitella.
 
Spedemix
29.05.2016 20:21:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulokevahvistinta voi ruveta harkitsemaan kun ohmimäärät rupeaa nousee satasiin. Ja silloinkin voi pärjätä ilman (Omiin senkun HD600:n 300ohm en ole näköjään tarvinnut). Pystyn omilla senkuillani kuuntelemaan iPod Nanosta sisätiloissa klassista musaa ja vinyl rippejä kun iPodin vola on täysillä.
 
Sit ku noi DT770:t on suljettuja kuulokkeita, eipä niillä muutenkaan tartte niin paljoa taistella bussimökää vastaan yms. Veikkaisin että sisätiloissa toi 80ohm+puhelin ei tule olemaan ongelma.
 
Jatkokaapeli ei tule huonontamaan äänenlaatua. Johdon kapasitanssi voisi olisi teoriassa ongelma jos kuulokeulostulo olisi tuhansien ohmien luokkaa ja kuulokkeiden impedanssi vaikkapa miljoona ohmia (vähän niin kuin kitaroissa ja kitaravahvistimissa).
 
Lisälukua kuulokeimpedansseista ylipäänsä: http://nwavguy.blogspot.com/2011/02/headphone-impedance-explained.html
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
Ziggy Bubba
03.06.2016 15:30:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on ollut vuosikaudet 80-ohmiset, mainiot pelit äänitykseen ja musasta nauttimiseen. Uudempi 32-ohminen versio on saanut varsin hyvää palautetta arvosteluissa, nyt saattaisin päätyä siihen.
 
Vanhempia (hiljaisempia) levyjä esim. iPodilta kuunnellessa volat saa olla maksimissa tai lähellä sitä 80-ohmeilla. Sama homma voi olla joskus edessä myös nauhotellessa - mikseristä/äänikortista voi loppua säätövara.
 
Bubba Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Stöde
03.06.2016 15:48:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse valitsin aikoinaan Dt770 250 ohmiset sen takia ettei tulisi kompromisseja äänen laadun suhteen. Ties mistä tämä oli juurtunut kallooni.
 
Nyt harmittaa, usein nauhoitustilanteessa loppuu hönkä kesken ja joutuu taikomaan jostain lisää volumea kuppeihin.
 
Tätä nykyä jos valitsisin niin ottaisin suoraan 32 ohmiset ja skippaisin 80 ohmiset välistä. En toki koekuuntelematta...
 
oksatboys
06.06.2016 10:33:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

32 ohmisista kuuluu kohinaa, jos niitä ajaa jostain luurivahvarista joka on tehty sadoille ohmeille. Ottaisin 80 ohmiset, kun ne on varmana hyvä kompromissi.
 
Kamarunkkaus on kuin laittaisi rahaa pankkiin jonkun muun tilille.
dewil
06.06.2016 12:25:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun aikoinani kollasin ison määrän luureja, niin se tuli selväksi, että noi Beyerin eri ohmiset on keskenään hyvinkin erisoundisia.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Danko
06.06.2016 12:46:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://support.beyerdynamic.com/hc/ … 3041-Which-DT-770-for-which-source-
 
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Zabijak
21.06.2016 18:57:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löytyy sekä että. Molempia voi ajaa puhelimella hyvin. 80 ohmisissa hieman muhkeampi basso, 32 ohmiset hieman flätimmät. Itse tykkään etenkin musan kuuntelussa 80 ohmisista enemmän mutta molemmat mallit on kyllä täyttä laatua ja aika kuninkaat hintaluokassaan.
 
Keyboardist for The Storyline
askomiko
19.07.2016 18:00:34 (muokattu 19.07.2016 18:04:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelin tilaisuuden tullen näitä vierekkäin, ja onhan noissa selkeä ero, itse tykkäsin enempi 80 ohmin versiosta. Päällimmäisenä erona 32 oli vähän räikeämpi. (Ja Sennheiser HD25 on selkeästi molempia parempi, imo.)
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Krice
20.07.2016 11:56:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: http://support.beyerdynamic.com/hc/ … 3041-Which-DT-770-for-which-source-
 
Eihän tuosta oikein selvinnyt mitään, ei olisi voinut sekavammin selittää. Ilmeisesti mitä pienempi luku sitä vähemmän tarvitaan tehoa vahvistimesta. Minulla on 38ohm audio-technicat ja Yamaha AG06 usb-interface pukkaa sen verran reilusti tehoa ulos, että volume ykkösellä kuulee jo selvästi. Eli luureissa voisi olla enemmänkin ohmeja.
 
Spedemix
20.07.2016 12:30:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Eihän tuosta oikein selvinnyt mitään, ei olisi voinut sekavammin selittää. Ilmeisesti mitä pienempi luku sitä vähemmän tarvitaan tehoa vahvistimesta. Minulla on 38ohm audio-technicat ja Yamaha AG06 usb-interface pukkaa sen verran reilusti tehoa ulos, että volume ykkösellä kuulee jo selvästi. Eli luureissa voisi olla enemmänkin ohmeja.
 
Hassua, mun mielestä tota asiaa ei vois paremmin selittää. Siistiä on myös se, että vähän valottavat myös miksi luureissa on eri impedanssit (paksumpi kuparilanka 80 Ohmin luureissa jne.)
 
Niin ja siis superkarkeasti ottaen impedanssi on siis sama asia kuin vastus. Miät pienempi vastus sitä kovempaa tulee lähtökohtaisesti.
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «