Navdi 18.07.2016 11:06:02 | |
---|
Krice: Ei se ole tylyä, vaan tinkijää vain harmittaa, koska on olemassa ihmistyyppi, jolle pennin venyttäminen on kiva harrastus. Tai pitäisi ehkä sanoa sentin. Minusta tinkimisessä ei ole mitään vikaa sinällään, joskin senkin voi tehdä hyvin tai huonosti. Ei sillä ole merkitystä onko se oikeasti tylyä tai edes sellaiseksi tarkoitettua, jos löytyy jostain joku potentiaalinen ostaja joka tulkitsee sen tylyydeksi. Err on the side of caution on aika hyvä prinsiippi mitä tulee myyntiteksteihin. "I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister |
antnis 18.07.2016 13:24:52 (muokattu 18.07.2016 13:26:48) | |
---|
Jos pahoittaa niin helposti mielensä, että maininta tiukasta hinnasta estää ostamasta tuotetta, niin saa minun puolestani stten olla ostamatta. Minulle riittää, että mukana on a) tuote b) kaikki hampaat ostotapahtuman jälkeen. |
Krice 18.07.2016 13:34:37 | |
---|
Navdi: joku potentiaalinen ostaja joka tulkitsee sen tylyydeksi. Jos sen perusteella jää ostamatta joku tarpeellinen väline niin voihan siinä vähän katsoa peiliinkin. |
hallu 18.07.2016 13:51:39 | |
---|
Krice: Jos sen perusteella jää ostamatta joku tarpeellinen väline niin voihan siinä vähän katsoa peiliinkin. Kaikkien meidän tulee katsoa peiliin välillä. Toisilta se käy helpommin ja toiset mieluummin etsivät syytä muualta. Suhdanteistahan kaikki riippuu. Nyt on myyjistä ylitarjontaa, niin nirso ostaja voi valkata ne mieluisimmat joukosta. Joskus voi tilanne olla päinvastoin jolloin myyjillä on kissanpäivät ja ostajia jonoksi asti. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
hallu 18.07.2016 13:55:31 | |
---|
antnis: Jos pahoittaa niin helposti mielensä, että maininta tiukasta hinnasta estää ostamasta tuotetta, niin saa minun puolestani stten olla ostamatta. Minulle riittää, että mukana on a) tuote b) kaikki hampaat ostotapahtuman jälkeen. Kaikin mokomin jokainen saa laittaa omaan ilmoitukseensa ihan mitä lystää. Eihän sitä oikeutta kukaan ole rajaamassa. Eikä sitä edes voi mistään tietää kuka sen ilmoituksen on skipannut kieliasun takia ja mitä sillä on väliäkään jos joku sen sitten kuitnekin ostaa. Tässä ketjussa kai käsitellään sitä miten kauppa käy ja yleisenä käsityksenä kai on, että vähän nihkeästi käy tavara kaupaksi nykyisin. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
iec 18.07.2016 14:17:14 | |
---|
hallu: ...Tässä ketjussa kai käsitellään sitä miten kauppa käy ja yleisenä käsityksenä kai on, että vähän nihkeästi käy tavara kaupaksi nykyisin. Kyllä minä ainakin olen koittanut olla aktiivinen ostajan roolissa :D Kuukauden sisään on tullut ostettua jo ainakin kolme kertaa täältä torilta kitarakampetta. Ja vieläpä niin rohkeasti, että olen ajatellut laittaa kiertoon kamppeet jos ne eivät testien jälkeen olekaan sopivia omiin juttuihin. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
hallu 18.07.2016 14:35:01 | |
---|
iec: Kyllä minä ainakin olen koittanut olla aktiivinen ostajan roolissa :D Kuukauden sisään on tullut ostettua jo ainakin kolme kertaa täältä torilta kitarakampetta. Ja vieläpä niin rohkeasti, että olen ajatellut laittaa kiertoon kamppeet jos ne eivät testien jälkeen olekaan sopivia omiin juttuihin. -iec Juu sama täällä. Olen myynyt jaostanut nyt kevään aikana ja ihan viimeisne kuukauden aikana ostin yhden vahvistimen ja ostajana iloitsen kun hinnat on nyt niin halpoja ja myyjänä vähän tuskailen kun ne on niin halpoja. Pitkässä juoksussa kuitenkin menee kaikki omat ja varastetut. tähän harrastukseen kuitenkin. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
tuskiz 18.07.2016 16:01:07 | |
---|
Taidan tästälähin kirjoitella vain pelkästään tylyjä ja ilkeitä ilmoituksia jotta kaikenmaailman pavunvarret joutuvat sitten terapiassa puida kun pahan sedän pahassa ilmoituksessa luki vähän pahasti. Jeesus missä maailmassa tässä nykyjään eletään. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
jhakwe 18.07.2016 16:27:35 (muokattu 18.07.2016 16:28:59) | |
---|
Kyllä mä yleensä skippaan suoraan ne ilmoitukset, joissa ollaan jo lähtökohdissa sotajalalla. "Hinta on tiukka, ei vaihtoja" on ihan normaali ja sivistynyt tapa esittää asia, kun taas "tinkijät voivat suksia helvettiin ja turha tarjota sitä sadan euron Kiina-Squieriasi vaihdossa" antaa ymmärtää, että elämäni on todennäköisesti viihtyisämpää, jos en joudu tuon kaverin kanssa olemaan tekemisissä. Näitä jälkimmäisiä ihan oikeasti näkee tasaisin väliajoin. Saahan sitä toki kirjoittaa juuri sellaisen heh heh pahasetä -ilmoituksen kuin haluaa, mutta menekkiä se tuskin edistää. http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä. |
tuskiz 18.07.2016 16:32:05 | |
---|
jhakwe: Saahan sitä toki kirjoittaa juuri sellaisen heh heh pahasetä -ilmoituksen kuin haluaa, mutta menekkiä se tuskin edistää. Varusteleka.fi Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
jhakwe 18.07.2016 16:33:03 | |
---|
tuskiz: Varusteleka.fi Nyt puhutaan vähän eri tyylilajeista. http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä. |
Corto 18.07.2016 16:43:02 | |
---|
jhakwe: Nyt puhutaan vähän eri tyylilajeista. Tää on totta. Mutta torilla on kyllä moneen otteeseen näkynyt varsin taitavastikin tehtyjä ilmoituksia, jotka henkivät Varusteleka-tyylistä poskensoittoa ansiokkaasti. Eli hersyvästi haukutaan omaa myyntituotetta, mutta pilke silmäkulmassa. Ainakin minulle se antaa ihan positiivisen kuvan lupsakasta myyjästä. Useaan otteeseen olisin jo kaivanut kuvetta ja ostanut tuollaisen tuotteen pois pelkän rempseän kuvauksen perusteella vaikka kyseiselle kitaralle/vahvistimelle/efektille ei olisi välttämättä sillä hetkellä ollutkaan todellista tarvetta. Onneksi olin aina jo heti kättelyssä rahaton, säästin siis suorastaan imaginäärisiä summia! More Gary, Less Paul |
tuskiz 18.07.2016 16:55:09 (muokattu 18.07.2016 16:56:38) | |
---|
Komppaan Cortoa, plus oon myös Varustelekan linjalla siinä että nykyjään kun poliittiinen korrektius on vedetty niin överille tasolle että pieni osa ihmisistä loukkaantuu pienemmistäkin asioista ja nostaa siitä somehaloon ja parempi on vain kirjotella mahdollisimman neutraalisti vailla mitään huumoriarvoa tai perssoonalisuutta, joka tuntuu nyt näemmä koskevan myös torin ilmoituksia, niin parempi vaan antaa palttua moiselle kun ostajakuntaa riittää kuitenkin. http://nyt.fi/a1468807252869Tässäpä taas hyvä esimerkki. Toimitus teki kaikille palveluksen ja suojeli lukijakuntaansa itseltään, ei sen väliä että _mahdolliset_ loukkaantujat voidaan laskea puolikkaan käden sormilla ja kansikuvan artistin taiteellinen näkemys sensuroitiin vasten hänen alkuperäistä näkemystään, mutta nyt maailma on kyllä taas parempi paikka. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
Gabe 18.07.2016 19:06:15 | |
---|
jhakwe: Kyllä mä yleensä skippaan suoraan ne ilmoitukset, joissa ollaan jo lähtökohdissa sotajalalla. "Hinta on tiukka, ei vaihtoja" on ihan normaali ja sivistynyt tapa esittää asia, kun taas "tinkijät voivat suksia helvettiin ja turha tarjota sitä sadan euron Kiina-Squieriasi vaihdossa" antaa ymmärtää, että elämäni on todennäköisesti viihtyisämpää, jos en joudu tuon kaverin kanssa olemaan tekemisissä. Näitä jälkimmäisiä ihan oikeasti näkee tasaisin väliajoin. Sama täällä. Jos ilmoitus on todella aggressiiviseen sävyyn kirjoitettu niin se laittaa vähän miettimään kuinka hankalaa kyseisen henkilön kanssa asiointi tulee olemaan jos tuotteessa onkin joku vika tai muuten ei mene kuten oli puhe. Itse en ole kokenut ongelmaksi ilmoittaa ihan ystävällisesti jos tarjottu vaihdokki ei kiinnosta, hintaan laitan aina pienen tinkivaran jo valmiiksi niin jää ostajalle kiva mieli. ;) Muutenkin jos myy jotain kalliimpaa voisi kampe liikkua nopeammin jos huolisi pedaalin tai kaksi rahan kanssa, ne purkit saa kuitenkin aina kaupaksi jos ei itsellään olekaa käyttöä. Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps. |
LaMotta 18.07.2016 19:33:50 | |
---|
tuskiz: http://nyt.fi/a1468807252869 Tässäpä taas hyvä esimerkki. Toimitus teki kaikille palveluksen ja suojeli lukijakuntaansa itseltään, ei sen väliä että _mahdolliset_ loukkaantujat voidaan laskea puolikkaan käden sormilla ja kansikuvan artistin taiteellinen näkemys sensuroitiin vasten hänen alkuperäistä näkemystään, mutta nyt maailma on kyllä taas parempi paikka. Aikamoista kuraa tuollainen ennakkosensurointi joidenkin tapamielensäpahoittajien pelossa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Kyllähän jonkinlainen ylimielisyys saattaa paistaa ilmoituksesta, jossa käsketään tinkijöiden ja muiden renkaanpotkijoiden kääntää katseensa idän vehkeisiin, mutta ostan, jos tarvitsen ja hinta on kohdillaan. Minun ei tarvitse pitää myyjästä eikä hänen minusta. Hyvää myyntitaitoa tarvitaan vasta, kun myy hiekkaa Saharassa tai lunta eskimoille. Hyvä, tarpeellinen ja halpa tavara menee aina kaupaksi. Taas meni yksi spedu kaupaksi vauhdilla. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
iec 18.07.2016 22:23:50 | |
---|
Ja kauppa sen kun vilkastuu ainakin omalta kohdalta. Laitoin kitaran myyntiin tänne torille iltapäivällä ja nyt on jo kaupat/vaihdot sovittu. Ja vieläpä vanhan tutun kanssa jonka kanssa on aiemminkin tehty hyviä ja reiluja kauppoja. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Haeroe 18.07.2016 22:47:50 | |
---|
iec: Ja kauppa sen kun vilkastuu ainakin omalta kohdalta. Laitoin kitaran myyntiin tänne torille iltapäivällä ja nyt on jo kaupat/vaihdot sovittu. Ja vieläpä vanhan tutun kanssa jonka kanssa on aiemminkin tehty hyviä ja reiluja kauppoja. -iec Otan siinä tapauksessa sanani takaisin eli ei tarvitse aina lukea Gibson tai Fender lavassa, mutta taitaa se auttaa. Ei ole omani herättäneet mitään konkreettista ostotarjousta, mutta mahtaisikohan vilkastua, kun laitoin mahdollisuuden lähettämiseen. Jää nähtäväksi. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
iec 18.07.2016 22:56:41 | |
---|
Haeroe: Otan siinä tapauksessa sanani takaisin eli ei tarvitse aina lukea Gibson tai Fender lavassa, mutta taitaa se auttaa. Ei ole omani herättäneet mitään konkreettista ostotarjousta, mutta mahtaisikohan vilkastua, kun laitoin mahdollisuuden lähettämiseen. Jää nähtäväksi. Juu tuo lähettämismahdollisuus on varsinkin täällä Oulun suunnalla kova juttu nykyään ;) -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Shredator 18.07.2016 23:58:53 | |
---|
*Huoh* Se olisi kiva jos nämä ostajat jotka vaativat lähettämään postiennakolla, niin myös hakisivat ne lähetykset. Taitaa meikäläinen tehdä paluun oululaiseksi ja jatkossa vaan noutohommina :) "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |