Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5163 164 165 166 167444 445 446 447 448
Khassera
17.07.2016 17:07:29
Jos haluan jostain eroon syy on yleensä

1) En käytä sitä
2) Tytär haluaa tuoreita mansikoita

Sitten laitan kyseisen instrumentin torille hinnalla millä olen valmis luopumaan siitä. Alin hinta. En jätä 50€ "kahvirahaa" enkä muutakaan tinkivaraa, alle sen hinnan en vastaa edes tarjouksiin. Se hinta on yleensä sitten niin alhainen että ei tarvi kovin montaa minuuttia odotella ostajaa joka ajaa jostain keravalta hakemaan soittimen.

Meikä ei kässää miten vitun vaikeaa on tajuta "tiukka hinta" ja "ei vaihtoja."

"No jos nyt kuitenki tarjoan tätä mun roadworn rumpukapulaa ku eihän sitä koskaan tiiä."
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
klobasa
17.07.2016 21:47:21
Hankalaa oli ostaminen torilla. Sen verran tuskaisen hitaasti liikkui myyjillä pikaviestit ja mailit (miten tämä on enää mobiilinetin aikana edes mahdollista?) tai maksukäytännöistä ei päästy yhteisymmärrykseen, että hyvillä mielin maksoin kompurasta 50e enemmän ja tilasin uuden.
Joees
17.07.2016 21:54:03
Khassera: Jos haluan jostain eroon syy on yleensä

1) En käytä sitä
2) Tytär haluaa tuoreita mansikoita

Sitten laitan kyseisen instrumentin torille hinnalla millä olen valmis luopumaan siitä. Alin hinta. En jätä 50€ "kahvirahaa" enkä muutakaan tinkivaraa, alle sen hinnan en vastaa edes tarjouksiin. Se hinta on yleensä sitten niin alhainen että ei tarvi kovin montaa minuuttia odotella ostajaa joka ajaa jostain keravalta hakemaan soittimen.

Meikä ei kässää miten vitun vaikeaa on tajuta "tiukka hinta" ja "ei vaihtoja."

"No jos nyt kuitenki tarjoan tätä mun roadworn rumpukapulaa ku eihän sitä koskaan tiiä."

Muuten sama mut tytärtä ei ole ja poika ei diggaa ainakaan vielä mansikoista.

En ole ikinä tajunnut miksi ihmiset ei ymmärrä, tai halua ymmärtää, lukemaansa.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Navdi
17.07.2016 22:14:30
Yleensä skippaan suoraan myynti-ilmoitukset, joissa on "tiukka hinta", "valmiiksi tingitty", "kiveen hakattu", "renkaan potkijat älkää vaivautuko" tai vastaava flavor text. Se kertoo mulle about kaiken mitä mun tarvitsee tietää ko. kauppiaasta.
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister
hallu
17.07.2016 22:29:34
Navdi: Yleensä skippaan suoraan myynti-ilmoitukset, joissa on "tiukka hinta", "valmiiksi tingitty", "kiveen hakattu", "renkaan potkijat älkää vaivautuko" tai vastaava flavor text. Se kertoo mulle about kaiken mitä mun tarvitsee tietää ko. kauppiaasta.

Joo sama täällä. Josmyjä alkaa jo hetimyyntiilmossa latelemaan ehtoja niin ei se oikein houkuttele kaupankäyntiin. Kiiveen hakattau hintaa ei voi ollaolemassa myynti-ilmoituksessa, koska hinta on kiveen hakattu vasta sen jälkeen kun joku on sen suostunut maksamaan..... ja siis maksanut. Sellaisesta ilmoituksesta tulee mieleen, että sillä on jo käsikirjoitus valmiina, ei se siihen minua tarvitse.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
tuskiz
17.07.2016 22:53:29
Voi varmaan palata takaisin sinne lähi-idan basaariin jossei halua maksaa kamasta sitä mitä on ilmoitettu, vai rupeetteko kaupassakin kassalla pyörittelemään että maksaako toi peruna tänään nyt ihan varmasti sen euron kilo vai saatasko hinnasta sentti pari pois?
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
hallu
17.07.2016 23:02:43
tuskiz: Voi varmaan palata takaisin sinne lähi-idan basaariin jossei halua maksaa kamasta sitä mitä on ilmoitettu, vai rupeetteko kaupassakin kassalla pyörittelemään että maksaako toi peruna tänään nyt ihan varmasti sen euron kilo vai saatasko hinnasta sentti pari pois?

No en minä myöskään häiritse turhilla yhteydenotoillani sellaista myyjää joka oikein torilla ilmoittaa ettei halua tehdä kauppaa :-D niinettä ei ainakaan minun takia tarvitse ahdistua, että "hemmetti kun ostajat ottavat yhteyttä ja ehdottelevt ties mitä, vakka mä nimenomaan sanoin...... mikä helvetti siinä on että ei ymmärretä kun selvästi sanotaan..... "
klobasa
17.07.2016 23:08:10
Navdi: Yleensä skippaan suoraan myynti-ilmoitukset, joissa on "tiukka hinta", "valmiiksi tingitty", "kiveen hakattu", "renkaan potkijat älkää vaivautuko" tai vastaava flavor text. Se kertoo mulle about kaiken mitä mun tarvitsee tietää ko. kauppiaasta.

Ei kerro kauppiaasta muuta kuin sen, että on hinnoitellut jo valmiiksi tuotteen sille tasolle millä on vielä valmis tuotteesta luopumaan. Ei kerro myyjän luonteesta mitään.
hallu
17.07.2016 23:12:45
klobasa: Ei kerro kauppiaasta muuta kuin sen, että on hinnoitellut jo valmiiksi tuotteen sille tasolle millä on vielä valmis tuotteesta luopumaan. Ei kerro myyjän luonteesta mitään.

E ikerrokaan,mutta toisinaan se on kaikki mitä siitä tarvitsee tietää :-). Ööööö.... onhan se hinta joskus niin edullinen ettei siitä tule edes mieleen tinkiä. Jos hinta on tarpeeksi halpa niin kai sitä silloin voi sietää töykeääkin myyjää, mutta en mä tiä. Kyllä mä jotenkin aika helposti ohiton sellaiset ilmot. en ole kova tinkimään ja yleensä maksan sen mitä pyydetään, mutta jos ilmosta tulee fiilis ettei se halua että sitä häiritään, niin ei sitä oikein kehtaa häiritäkään sitten :-D
klobasa
17.07.2016 23:17:26
Niin no mitä järkeä oliskaan häiritä myyjää tinkaamalla, jos se erikseen jopa mainitaan ettei tinkivaraa ole? :D Ostajahan tossa tekee "väärin" eikä myyjä.
Metalkallo
18.07.2016 00:26:39
Mun mielestä siinä ei ole mitään väärää jos ilmoituksessa ilmoittaa, että hinta on tiukka, valmiiksi tingattu ja niin edelleen jos hinta on oikeasti jo niin alhaalla ettei sitä enää kannata alentaa. Ostajankin pitää tajuta milloin hinta on kohdallaan.
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
antnis
18.07.2016 00:54:32
Sehän on vaan plussaa, että myyjä ilmoittaa selkeästi tarpeensa. Täällä mnetissä kun pyörii kaikkia vitun hörhöjä niin osaavat sit olla ottamatta yhteyttä jos ei kelpaa.
Kefiiri
18.07.2016 01:35:02
Ei kai se myyjästä vielä töykeää tee jos ilmoittaa että hinta on tiukka? Jos hinta on tiukkuuden lisäksi kohtuullinen, en näe tilanteessa mitään pulmaa.
En ole musiikin asiantuntija.
mpekkanen
18.07.2016 06:32:16
Kefiiri: Ei kai se myyjästä vielä töykeää tee jos ilmoittaa että hinta on tiukka? Jos hinta on tiukkuuden lisäksi kohtuullinen, en näe tilanteessa mitään pulmaa.

Näin sen itsekkin ajattelen. Eikä noista kannata myöskään mieltään pahoittaa jos ei kuitenkaan ole itse edes mitään ostamassa. Kukin kuitenkin tyylillään.

Enemmän minua ihmetyttää kun jotkut nostavat sen saman ilmonsa ja samalla hinnalla kuukaudesta tai vuodesta toiseen. Nytkin olin 5 päivää poissa ja kun katson aina aika samat osastot, niin siellä oli aikamoinen määrä ilmoituksia kertynyt. Osa siis jo sellaisia jotka on nähty jo viime vuonna ja osassa hinta tiukka ja osaan kelpaa jokin vaihdossakin, kun siis kahlasin läpi nuo kaikki jotka oli tullut kun olin poissa.

Minusta kun on hiemankin kalliimpi tavara kaupan, niin jos sitä ei myy _todella_ halvalla-->kannattaisi ehkä laittaa, että vaihdossakin voi tarjota jotain ja voi kyllä kieltäytyä jos ei ole itselle sopiva. Eikä niitä ilmoituksia niin paljon tule, etteikö kaikille voisi muutenkin vastata...
Monesti kun vaihdokit rajataan yhteen tai kahteen kitaraan tai johonkin muuhun ja kitaroissa käy vielä vain tietyllä värillä olevat-->Niin siinä voi jäädä mahdollisesti monta hyvää soitinta pois ja kaupat jää tekemättä.
Kukaan meistä ei kuitenkaan tiedä kaikkia maailman kitaroita ja niitä voi olla käytettynä liikenteessä joskus todella hyviä ja hienojakin, vaikka se merkki/malli olisikin itselle sellainen ettei se tule ihan ensimmäisenä mieleen.
Ainakin myyjän kannattaisi joskus miettiä sitä ilmoitusta myös ostajan kannalta, mutta myös hieman tarkemmin itsensäkkin. Kaikki vaihdossa tarjotut tavarat eivät ole aina jotain ongelmajätettä tms. Sieltä voi löytyä todella hyviä ja vaihtamalla on todennäköisempää, että kalliimmat tavarat menee eteenpäin. Vaihtamalla kalliimman edullisempiin voi tulla myös sellaisia(välirahan lisäksi), jotka on helpompi myydä tai vaihtaa...Niin ja joskus voi edullisistakin soittimista löytyä itsellekkin ihan hyviä soittimia.

Eipä tällä niin väliä...Torilla on varmasti jatkossakin monenlaisia ilmoituksia ja hyvä niin :)
blues guitar
18.07.2016 08:43:14 (muokattu 18.07.2016 09:03:17)

Myyjä määrää hinnan, ostaja tekee ostopäätöksen. Jos myyjä jo ilmoituksessa mainitsee ettei hinnassa ole tinkimisen varaa eikä ostaja ei ole valmis pyydettyä hintaa maksamaan, niin asiahan on silloin selvä. Ei tarvita enää yhteydenottoja! Molempien etu.

Kuitenkin tämä maininta tiukasta hinnasta kannattaa toteuttaa hyvällä maulla. Epäasiallinen ilmoitus saattaa karkoittaa myös potentiaalisia ostajaehdokkaita.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
hallu
18.07.2016 09:07:14
Kefiiri: Ei kai se myyjästä vielä töykeää tee jos ilmoittaa että hinta on tiukka? Jos hinta on tiukkuuden lisäksi kohtuullinen, en näe tilanteessa mitään pulmaa.

Ei tietenkään tee, mutta ostaja ei voi tietää myyjästä mitään muuta kuin minkälaisen vaikutelman hän itsestään ilmoituksessa antaa. Sen perusteella ostaja tekee päätöksen olla yhteydessä olla ottamatta yhteyttä. Myyjä toimii tietenkin kuten parhaaksi katsoo ja jos kauppa käy niin mitään ongelmaa ei ole. En minä tiedä onko myynti-ilmoituksien kieliasulla tai sen luomilla vikutelmilla mitään merkitystä astopäätösten kannalta. Ehkä se on pelkkä hinta joka ratkaisee.
hallu
18.07.2016 09:09:12
blues guitar: Myyjä määrää hinnan, ostaja tekee ostopäätöksen. Jos myyjä jo ilmoituksessa mainitsee ettei hinnassa ole tinkimisen varaa eikä ostaja ei ole valmis pyydettyä hintaa maksamaan, niin asiahan on silloin selvä. Ei tarvita enää yhteydenottoja! Molempien etu.

Kuitenkin tämä maininta tiukasta hinnasta kannattaa toteuttaa hyvällä maulla. Epäasiallinen ilmoitus saattaa karkoittaa myös potentiaalisia ostajaehdokkaita.

Juuri tätä tarkoitin itsekin.
Navdi
18.07.2016 09:26:39 (muokattu 18.07.2016 09:27:40)
blues guitar: Myyjä määrää hinnan, ostaja tekee ostopäätöksen. Jos myyjä jo ilmoituksessa mainitsee ettei hinnassa ole tinkimisen varaa eikä ostaja ei ole valmis pyydettyä hintaa maksamaan, niin asiahan on silloin selvä. Ei tarvita enää yhteydenottoja! Molempien etu.

Juuri näin. En sano etteikö myyjä saisi ilmoittaa ilmoituksessaan ettei ole valmis tinkimään hinnasta, mutta itse asiakaspalvelun parissa työskentelevänä mulle nousee automaattisesti karvat pystyyn tylystä, töksähtävästä tai töykeästä ilmaisusta, ja valitettavasti, oli se ilmaisu kuinka faktuaalinen tahansa, niin pelkkänä tekstinä (ilman sitä tukevaa tai sävyttävää muuta ilmaisua), nämä vaikuttavat todella töykeiltä.

Toki ollaan Suomessa jne. ja sitkeässä elää käsitys, että "suomalaiset tykkäävät rehellisestä ja suorasta puheesta". Itse kuitenkin olen kasvanut erilaiseen tapa- ja asiakaspalvelukulttuuriin.
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister
Krice
18.07.2016 10:55:12

Navdi: En sano etteikö myyjä saisi ilmoittaa ilmoituksessaan ettei ole valmis tinkimään hinnasta, mutta itse asiakaspalvelun parissa työskentelevänä mulle nousee automaattisesti karvat pystyyn tylystä, töksähtävästä tai töykeästä ilmaisusta, ja

Ei se ole tylyä, vaan tinkijää vain harmittaa, koska on olemassa ihmistyyppi, jolle pennin venyttäminen on kiva harrastus. Tai pitäisi ehkä sanoa sentin. Minusta tinkimisessä ei ole mitään vikaa sinällään, joskin senkin voi tehdä hyvin tai huonosti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)