Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5162 163 164 165 166444 445 446 447 448
Spiral
14.07.2016 14:30:06

Mitä muuten sanotte, minä vuosina kauppa kävi kiivaiten?
Minun käsityksen mukaan tuossa 2006-2012.
tuskiz
14.07.2016 16:10:12 (muokattu 14.07.2016 16:11:15)
high_society: Paas ny pari esimerkkiä sitten.

Onhan näitä.

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1164284
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1129631
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1165004

Näissä esimerkeissä kaikki oleellinen tieto kuten kunto ja yms. puuttuu, itse kun olen nettimyynnin mestari niin kirjotan melko pitkiä kuvauksia värityksen kera, mutta ei jää mitään epäselväksi ainakaan. Aikasempaan keskusteluun viitaten, hyvin kirjoitetulla myynti-ilmolla säästetään kommunikoinnissa aikaa melko rutkasti jollon kaupat syntyvät noin 2:lla pikaviestillä, puhelinsoitolla ja kädenpuristuksella.
Elämänkoulu.
hallu
15.07.2016 00:57:45
Spiral: Mitä muuten sanotte, minä vuosina kauppa kävi kiivaiten?

Olisikohan se sitten niin, että markkinat ovat kyllästyneet. Suomessa meitä kitaristeja on kourallinen ja meillä kaikilla on ihan liikaa rompetta eikä me haluta sitä enää lisää, mutta jostain voitaisiin luopua, mutta kukaan ei vaan halua sitä kun niillä on kotonaan jo kaikki nurkat väärällään soittoroinaa.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
ÄrGee
15.07.2016 02:42:25
hallu: Olisikohan se sitten niin, että markkinat ovat kyllästyneet. Suomessa meitä kitaristeja on kourallinen ja meillä kaikilla on ihan liikaa rompetta eikä me haluta sitä enää lisää, mutta jostain voitaisiin luopua, mutta kukaan ei vaan halua sitä kun niillä on kotonaan jo kaikki nurkat väärällään soittoroinaa.

Nuorempi polvi kuten minä tulee nousemaan, ja ostamaan yhtä paljon kuin vanhemmatkin. Pitää vain odottaa riittävän hyvää palkkaa... Tulen kyllä ostamaan aivan mielettömät määrät, ja tuskin harrastus loppuu tästä yhtään mihinkään. Parhaassa tapauksessa muuttuu ammatiksi, mutta siitä saa unelmoida.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
hallu
15.07.2016 06:03:18
ÄrGee: Nuorempi polvi kuten minä tulee nousemaan, ja ostamaan yhtä paljon kuin vanhemmatkin. Pitää vain odottaa riittävän hyvää palkkaa... Tulen kyllä ostamaan aivan mielettömät määrät, ja tuskin harrastus loppuu tästä yhtään mihinkään. Parhaassa tapauksessa muuttuu ammatiksi, mutta siitä saa unelmoida.

Nuoripolvi tulee saamaan kaikki meidän kalkkiksien soittoromppeet ja sitten he voivat polttaa kiroten roviolla kaikki ne ylihintaisen Gibsonit ja muun roskan ja ostavat tilalle Ibnezin jemejä :-D
Gabe
15.07.2016 11:22:21
Spiral: Mitä muuten sanotte, minä vuosina kauppa kävi kiivaiten?

Kaikki kamppeet olen ainakin itse aina saanut myytyä mistä olen halunnut luopua. Enemmän nuo ostoilmot ovat aina kusseet, niiden kautta olen harvemmin saanut mitään kauppoja aikaan.

Onko tori nykyään sitten ihan kuollut? Nykytilanteesta ei ole oikein mitään käsitystä, eipä mulla toisaalta ole mitään myytävää tai ostettavaakaan.
Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps.
Navdi
15.07.2016 11:42:13
Gabe: Onko tori nykyään sitten ihan kuollut? Nykytilanteesta ei ole oikein mitään käsitystä, eipä mulla toisaalta ole mitään myytävää tai ostettavaakaan.

Tuskin se mitään kuollut on, mutta tahti on varmasti hidastunut, kun kaikkialla ovat kukkaronhihnat kiristyneet vallitsevan taloudellisen tilanteen takia. Hinnat ovat tulleet hieman alas ja ne kalliimmat kapineet eivät liiku enää ollenkaan, mutta käsittääkseni esim. noin 200-500 € kamat liikkuvat edelleen ihan hyvin. Itse olen saanut myytyä oikeastaan kaiken mitä olen myymään lähtenyt.
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister
hallu
15.07.2016 13:36:47
Navdi: Tuskin se mitään kuollut on, mutta tahti on varmasti hidastunut, kun kaikkialla ovat kukkaronhihnat kiristyneet vallitsevan taloudellisen tilanteen takia. Hinnat ovat tulleet hieman alas ja ne kalliimmat kapineet eivät liiku enää ollenkaan, mutta käsittääkseni esim. noin 200-500 € kamat liikkuvat edelleen ihan hyvin. Itse olen saanut myytyä oikeastaan kaiken mitä olen myymään lähtenyt.

No tuo minun jazzloota ei ole liikahtanut mihinkään eikä herättänyt pienintäkään mielenkiintoa, vaikka hinta ei pitäisi olla mitenkään ostajia karkoittava. Luulen, että tuo mun skitta kuuluu siihen ryhmään tavaraa joka ei nyt liikahda millään hinnalla, kenelläkään ei vain taida olla nyt tarvetta tuollaiselle.

Se voi olla että jos ostajia on vähän liikkeellä niin ihan pelkästään hintoja polkemalla ei homma pitkän päälle toimi (jonkin aikaa jengi voi ostaa kun halvalla saa, mutta pian siihenkin tottuu). Mutta eipä hermoilla, ollaanhan me kaikki myös ostajia niin nyt on meidän markkinat :-D . Myyjillä on vähän tuskaista, mutta ostajilla on kissan päivät :-D. Harmi vaan, että usein myyjät ja ostajat on yksiä ja samoja henkilöitä.
tuskiz
15.07.2016 14:54:52
Taitaa torilla mennä nyt ja aina parhaiten kaupaksi halvat aloittelijakitarat kuten Squierit niille jotka hetken mielenjohteesta päättää alottaa kitaransoiton mutta ei viiti sitä 150e enempää laittaa jossei homma kiinnostanutkaan.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Jukka Häikiö
15.07.2016 15:27:21 (muokattu 15.07.2016 15:40:05)

Ei jumankauta mitä puupäitä täällä välillä on, tällainen viesti tuli kaiken päätteeksi, kun oltiin kaupat sovittu, osoite ja tilitiedot vaihdettu ja olin jo purnukan paketoinut lähetystä varten ja kaikki tämä viidenkympin purkista, viestiminen oli todella hidasta ja vain pikaviestein, viestiväli oli minimissään 12h.

Eli tällainen oli vimonen viesti joka tuli 15.7.
Tein silloin jo muutamasta säröstä kauppaa ja sovin sitten toisen kaupan!

Kauppa sovittiin 11.7. ja tällainen oli teksti, ensin mun kysymys ja kaverin vastaus perään:

Minä:

...Eli laitanko tilinumeroa ja sieltä päästä tänne osoitetietoja?
Posteineen toi ois 58€.

-J

Kaveri vastaa:

Laita vaan ja osoite on:En nyt tähän kaverin nimeä tietenkään laita, mut nimerkki tekis mieli laittaa, et jos joku aikoo olla lähettämässä tällaiselle jotain, niin kannattaa miettiä.
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
sustain65
15.07.2016 15:31:41
Jukka Häikiö: Ei jumankauta mitä puupäitä täällä välillä on, tällainen viesti tuli kaiken päätteeksi, kun oltiin kaupat sovittu, osoite ja tilitiedot vaihdettu ja olin jo purnukan paketoinut lähetystä varten ja kaikki tämä viidenkympin purkista, viestiminen oli todella hidasta ja vain pikaviestein, viestiväli oli minimissään 12h.

Eli tällainen oli vimonen viesti.
Tein silloin jo muutamasta säröstä kauppaa ja sovin sitten toisen kaupan!

No tuossa olisi jo hyvä alku uudelle ketjulle "Kusipäät torilla".
klobasa
15.07.2016 16:50:50
Pitää vissiin tarttua kohta puhelimeen kun nyt parilla myyjällä ei oikein pikaviestit kulje :P
B-tone-flat
15.07.2016 16:59:02
klobasa: Pitää vissiin tarttua kohta puhelimeen kun nyt parilla myyjällä ei oikein pikaviestit kulje :P

Tämmösiin tapauksiin tullut törmättyä muutamaan kertaan. Pistetään myynti-ilmo torille ilman numeroa ja lähetään reissuun viikoksi. Eikä tietystikään tsekata tilannetta vasta kun himassa. No ei ole multa veks.
Marshall Amps have a thundering sound of a good ol' Alabama Train.
jhakwe
15.07.2016 20:51:04

klobasa: Pitää vissiin tarttua kohta puhelimeen kun nyt parilla myyjällä ei oikein pikaviestit kulje :P

Ei tunnu toimivan puhelimetkaan. Miten tää nyt on taas tämmöstä?
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
petteri m
15.07.2016 23:37:48
Meikä myi Boss Ge-7 ekvalisaattorin eilen. Puhelin soi n. 2-3 min siitä kun olin laittanut ilmon ja kaupaksi meni. Ainakin on oma ennätykseni myyntiajassa, tosin tapaan hinnoitella tällaiset aika agressiivisesti nopeaa myyntiä ajatellen, jää se renkaanpotkiminen vähemmälle.
hallu
16.07.2016 10:02:21
petteri m: Meikä myi Boss Ge-7 ekvalisaattorin eilen. Puhelin soi n. 2-3 min siitä kun olin laittanut ilmon ja kaupaksi meni. Ainakin on oma ennätykseni myyntiajassa, tosin tapaan hinnoitella tällaiset aika agressiivisesti nopeaa myyntiä ajatellen, jää se renkaanpotkiminen vähemmälle.

Aggressiivinen hinnoittelu auttaa kyllä ja mitä kalliimpi tavara niin sen enemmän hinnoittlussa on agressiivisuuden varaa. Halvoissa tavaroissa ei agressiivisuus saattaa auttaa, mutta on myyjän kannalta ongelmallinen. Jos tavara maksaa uutena vaikkapa satasen ja sen käypä hinta niin ollen käytettynä olisi semmoinen 40 -60 euroa kunnosta riippuen. Sen aggressiivinen hinta voisi olla siinä tapauksessa semmoin 20 - 30 euroa jolloin lähestytään jo postimaksuja paketin koosta riippuen. Jokainen voi miettiä onko kierrättäminen kaiken sen vaivan arvoista, vai veisokö sen suoraan sorttiasemalle (kierrättämistä se on sekin). Itse myin kaksi etaria ja yhden äänikortin ajatuksella, että kunhan saa pois nurkista ja taisi mennä koko saamani hinta postimaksuihin. No ehkä en enää ihan niin agressiivisesti hinnoittelisi ja nykyisin tuo myytävä kamakin on hiukan arvokkaampaa, mutta olen huomannut, että jos tavaralle ei ole kysyntää niin edes halpa hinta ei auta, kun sitä tavaraa ei vain kukaan vaivoikseen halua.
Gary the pine
16.07.2016 12:04:37
hallu: taisi mennä koko saamani hinta postimaksuihin.

Mä ilmoitan myydessäni sen hinnan jonka haluan kapineesta, postin / matkiksen haluamiset ei kuulu mulle...
Tulin, näin, paskoin housuun.
Haeroe
16.07.2016 12:26:13

Kolme spedua meni kaupaksi parissa päivässä, joten kyllä alle satasen vermeet vielä tekee kauppansa, kun hinta on kohdillaan.

Kitarat eivät liiku mihinkään, jos lavassa ei lue Fender tai Gibson jne. Minulla on monta kitaraa + yksi basso myynnissä, ja ainoastaan Warmoth-johdannainen kitara on aiheuttanut jotain liikehdintää. Ei viitsisi ilmaiseksikaan antaa, mutta kohta täytyy. Alkaa soittohuone olla seinät ja lattiat väärällään neli- viisi- ja kuusikielisiä instrumentteja.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Durty
16.07.2016 13:10:39
Haeroe: Kolme spedua meni kaupaksi parissa päivässä, joten kyllä alle satasen vermeet vielä tekee kauppansa, kun hinta on kohdillaan.

Kitarat eivät liiku mihinkään, jos lavassa ei lue Fender tai Gibson jne. Minulla on monta kitaraa + yksi basso myynnissä, ja ainoastaan Warmoth-johdannainen kitara on aiheuttanut jotain liikehdintää. Ei viitsisi ilmaiseksikaan antaa, mutta kohta täytyy. Alkaa soittohuone olla seinät ja lattiat väärällään neli- viisi- ja kuusikielisiä instrumentteja.

No ihme, ettei tuo Tokai ole liikkunut tuohon hintaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)