Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Iskut taimissa
1
rautanenaltto
30.06.2016 21:07:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muut koskaan huomannut soitossaan pieniä "virheitä" esim. basarin kohdalla? Että tulisi hieman väärään aikaan. Tai fillin viiminen isku tuntuisi tulevan sadasosasekunnin jäljessä.
 
Onko se vaan niin että itse huomaa pienetkin viivähdykset, vai huomaavatko muut sen kuunnellessaan rummutustasi?
 
:)
VeeKoo
01.07.2016 08:12:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rautanenaltto: Onko muut koskaan huomannut soitossaan pieniä "virheitä" esim. basarin kohdalla? Että tulisi hieman väärään aikaan. Tai fillin viiminen isku tuntuisi tulevan sadasosasekunnin jäljessä.
 
Toki näitä alussa tulee. Ne saa kitkettyä pois melko tehokkaasti soittamalla vuosia ja keskittymällä treenaamaan oikeita asioita.
 
Onko se vaan niin että itse huomaa pienetkin viivähdykset, vai huomaavatko muut sen kuunnellessaan rummutustasi?
 
Ei normikorvat ehkä konkreettisesti huomaa, mikä soitossa ei svengaa, mutta kuitenkin se soiton yleisfiilikseen vaikuttaa valtavasti. Eli kyllä sen kuulee napsahtaako iskut kohdilleen vai onko sielä flamia.
 
Gritsen
16.07.2016 17:27:12 (muokattu 16.07.2016 17:32:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkosena epärumpalina nauhotan yleensä klikin kanssa kymmenen ottoa biisistä ja korjaan vahvimpaan ottoon tollaset epävarmat kohdat muista otoista crossfadeamalla. Silleen vältyn A) treenaamiselta B) kvantisointiin lähtemiseltä.
 
Mut kyllä mä joskus treenaan ne kaikki rudimentitkin ja bassopedaalitatsin kuntoon, jos rumpusetti sijaitsisi alle kymmenen kilometrin päässä kotoa. Välillä on vaan puskettava nauhotusta ulos niillä taidoilla, jotka sen hetkellä on, ja leikittävä olevansa tyytyväinen suoritukseensa.
 
Laakstr
16.07.2016 18:02:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rautanenaltto: Onko muut koskaan huomannut soitossaan pieniä "virheitä" esim. basarin kohdalla? Että tulisi hieman väärään aikaan. Tai fillin viiminen isku tuntuisi tulevan sadasosasekunnin jäljessä.
 
Onko se vaan niin että itse huomaa pienetkin viivähdykset, vai huomaavatko muut sen kuunnellessaan rummutustasi?

 
Kumpa olisikin niin että osaisi reagoina noihin epäkohtii soittaessa! itsellä näiden havainnoiminen monesti vaatii treeninauhoituksen katsomista, tai tarkemmin sanottuna k u u n t e l e m i s t a jälkikäteen. Eri asia jos treeni klikin kanssa, jossa 8 tai 16 osat mukana. Mutta en ole vielä luovuttanut, joskus opin prkl ;)
 
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
Epämuusikko
16.07.2016 21:55:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laakstr: Kumpa olisikin niin että osaisi reagoina noihin epäkohtii soittaessa! itsellä näiden havainnoiminen monesti vaatii treeninauhoituksen katsomista, tai tarkemmin sanottuna k u u n t e l e m i s t a jälkikäteen. Eri asia jos treeni klikin kanssa, jossa 8 tai 16 osat mukana. Mutta en ole vielä luovuttanut, joskus opin prkl ;)
 
pitää klikkitreeninauhojakin kuunnella, mutta ennen kaikkea keskittyä vaan perkeleesti taimissa soittamiseen. Eikä pelkästään vaan kuunnella klikkiä ja fiilistellä "jes osaan soittaa klikkiin". Se on lähtökohta, ei tavoite.
 
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Laakstr
16.07.2016 22:23:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: pitää klikkitreeninauhojakin kuunnella, mutta ennen kaikkea keskittyä vaan perkeleesti taimissa soittamiseen. Eikä pelkästään vaan kuunnella klikkiä ja fiilistellä "jes osaan soittaa klikkiin". Se on lähtökohta, ei tavoite.
 
Kyllä kyl. Tätä suurinpiirtein tarkoitinkin. Ite olen huomannut et on aikamoisen pitkä polku ennen kuin se klikki on todella apuväline enemmän kuin ohjaava - eli sitä oppii kuuntelemaan ja ottamaan itse kuitenkin vastuun taimista. Siten että se ei tunnu väkinäiseltä tai puristamiselta juuri tuon perkamoisen keskittymisen johdosta.
 
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
markkuliini
19.07.2016 09:43:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: pitää klikkitreeninauhojakin kuunnella, mutta ennen kaikkea keskittyä vaan perkeleesti taimissa soittamiseen. Eikä pelkästään vaan kuunnella klikkiä ja fiilistellä "jes osaan soittaa klikkiin". Se on lähtökohta, ei tavoite.
 
Juuri näin!
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «