Aihe: Paiste Coloursound 5
1 2
mr_b
06.06.2004 00:14:33 (muokattu 06.06.2004 00:47:08)

Minulla on kiva Paisteen sininen Coloursound 5 - ride. Tälläinen http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl … 345760&rd=1&ssPageName=WDVW mutta siis sininen. Aikaisemmin omistin myös sinisen chinan, mutta se on kadonnut johonkin.

Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn onko jollakin muullakin näitä riemunkirjavia cymbaaleja ja missä sävyissä niitä on mahtanut saada? Ja oliko joskus myös Coloursound 1-4:ää?
Googlettaminen ei ainakaan oikein tuonut tuloksia..

Hmm, ainakin vihreänä: http://www6.plala.or.jp/ichichi/kizai-symbal7.html :-)

Edit: ja mustana http://www.drum.blogger.com.br/ja13pcs1.jpg
Before I talk I should read a book.
MoonDog
06.06.2004 01:24:34
Ovatkos nuo kuinka hyviä symbaaleita noin yleensä ottaen? Vai onko noilla tarkoitus hivellä enemmänkin silmää kuin korvaa? :)

Ainakin näytti tuo eBayn lautanen olevan toistaiseksi melko edullinen.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Jaska
06.06.2004 01:42:17
Visionssithan oli mustia. Ne ei silti kai oo tätä Colorsound juttua. Mutta muistaisin että ne oli samaa kamaa kun Signaturet mutta vaan siis mustia.
Ja muistan kuulleeni että nää colorsounditkin on ihan jotain 2002 tms.
Eli ei huonoja siis.
jee
mr_b
06.06.2004 09:56:36 (muokattu 06.06.2004 09:56:52)

Jep, 2002:iin kait nuo voisi rinnastaa, selvästi rokkisymbaaleja, kovaäänisiä ja miten sen nyt sanoisi, hmm, metallisia. Ihan asiallisia, ei kait ihan mitään halpiksia. Hyvin on tuo ride palvellut minua 13 vuotta, mutta tekisi kyllä mieli vaihtaa vähän johonkin lämpimämpään symbaaliin. Toisaalta tuohon on jo vähän kiintynyt...
miän vain
07.06.2004 08:48:23

Treeniksellä pyörii yksi sininen colorsound, taisi olla 5. Tai sitten 1000. Joka tapauksessa 18" power crash. en kyllä tajua tuota nimeä sitten millään; ei siinä ole poweria eikä crashia. Kolkkoa kolinaa sitäkin enemmän. Ja rokkipelliltähän olettaisi möykkää, mutta sitäkään ei lähde. Ihmevehje.

Päätynyt kämpälle kitaristin aikoinaan ostaman setin (road!) mukana - samassa tuli meinl raker fast ride 20" ja paiste 101 hihat. Ehtaa kakkaa molemmat. Näillä kamoilla edellinen omistaja oli soitellut kuulemma kerrostalon verkkokellarissa. Voi naapureita.
AP
07.06.2004 08:55:01
Muistelen, että colorsoundia oli 400- ja 1000-sarjoissa. Voin varmistaa illalla vanhoista luetteloista, jos ketä kiinnostaa.

Jo sarjojen numeroiden perusteella voi toki päätellä, että huippuhifi-pelleistä ei ole kyse....
K100 #7
JanneO
07.06.2004 09:33:35
Värien sininen, vihreä, punainen ja musta lisäksi joskus olen nähnyt valkoisena Nicko McBrainin setissä.
Jostain kumman syystä minulla olisi sellainen kuva mielessä että väri on määrittänyt sarjan laadun... voi olla että olen ihan täysin metsässä tuon asian kanssa. Ja jostain olisin ollut lukevinani, että punainen olisi vastannut 2002, sininen 2000 ja vihreä 1000-sarjaa. Voi olla että mielikuva on jäänyt noista ko sarjojen tekstien väreistä mieleen kummittelemaan?
AP
07.06.2004 10:08:06
Tai jos McBrainilla on ollut samanlainen 2002 ride (Rude-versio käsittääkseni) jossa on valkoinen leima ja vaaleanharamaat "vasaranjäljet". Kokonaisolemus on tosi harmaa.
K100 #7
e r s k i
07.06.2004 10:43:46
Mulla oli punainen splässi joskus, sarjaa en nyt muista... Tais olla nelisatanen.
mr_b
07.06.2004 10:56:25

Värien sininen, vihreä, punainen ja musta lisäksi joskus olen nähnyt valkoisena Nicko McBrainin setissä.

Slipknotin rumpalin (Jordisonko se nyt oli, ei jaksa tarkistaa J vs. U -topicista...) setissä on näemmä myös maidonvalkoiset Paisteen symbaalit. Hienon näköiset, ainakin neitseellisinä...
AP
07.06.2004 10:58:00
Slipknotin rumpalin (Jordisonko se nyt oli, ei jaksa tarkistaa J vs. U -topicista...) setissä on näemmä myös maidonvalkoiset Paisteen symbaalit. Hienon näköiset, ainakin neitseellisinä...

Pitääpä tsekata. Mielestäni Paiste ei kyllä tämänvärisiä peltejä ole ainakaan "kaikelle kansalle" ihan viime vuosina tehnyt, eli uskoisin kyseessä olevan jotkin custom-pellit juuri herra Jordisonille?!?
K100 #7
dictatorsh*t
07.06.2004 11:23:13

Juu, sitä kaverikin, joka keikalla oli ollut, puhui että sillä Jordisonilla oli valkoiset symbaalit. Itse kävin vielä tarkistamassa kys. bändin sivuilta ja niinhän se sitten oli.
Aika vängän näköset.
migi666
07.06.2004 18:58:39

Pitääpä tsekata. Mielestäni Paiste ei kyllä tämänvärisiä peltejä ole ainakaan "kaikelle kansalle" ihan viime vuosina tehnyt, eli uskoisin kyseessä olevan jotkin custom-pellit juuri herra Jordisonille?!?

Kauhean kuuloset ne valkoiset Paisteet kylläkin oli keikalla, niistä lähti aika helvetin kuiva saundi.... En ottais itse ikinään niitä peltejä settiini. Aikoinahan, jos nyt oikein muistan, niin Jortikalla oli mustat pellit.
Se on sitä mitä tekee!!
AP
07.06.2004 19:21:22
Kauhean kuuloset ne valkoiset Paisteet kylläkin oli keikalla, niistä lähti aika helvetin kuiva saundi.... En ottais itse ikinään niitä peltejä settiini. Aikoinahan, jos nyt oikein muistan, niin Jortikalla oli mustat pellit.

Juu, ja Terry Bozziolla. Liekkö se sitten kehu- vai antikehu.
K100 #7
Baroquean
08.06.2004 01:23:56 (muokattu 08.06.2004 01:31:16)

Valkoisena ovat varmaan aika ovelan näköisiä. Luulen että ne ovat kuitenkin olleet jotain erikoissarjaa. Kyllä sillä äijällä on niitä erikoismalleja ollut vähän joka lähtöön, esim. nekin pellit joissa lukee Paiste Maidenin fontilla (Sellainen Ride sillä oli ainakin jossain vaiheessa.).

Ja jostain olisin ollut lukevinani, että punainen olisi vastannut 2002, sininen 2000 ja vihreä 1000-sarjaa. Voi olla että mielikuva on jäänyt noista ko sarjojen tekstien väreistä mieleen kummittelemaan?

Noiden kyseisten sarjojen leimojen värien perusteella se menisikin tosiaan aika loogisesti. Täytyykin varmaan ruveta ottamaan selvää asiasta. Sen verran se kuitenkin alkoi kiinnostamaan. :)

Kerran ole nähnyt punaisen Riden, mutta ei millään muistu mieleen että oliko kyseessä joku Color Sound-sarjoista tai ylipäätään Paisteen pelti.
The Eagle Has Landed
JanneO
08.06.2004 09:35:21
Paistehan nykyään tekee värjättynä tilauksesta noita peltejä, ainakin mustana. Hinta on ovh + 20%.
Ex-Borgir Barkerillahan oli teetetty mustat 2002.
Ilmeisesti ne sitten tekee nyt muun värisinä noita (vrt Jordisonin valkeat pellit?).

Visionssit oli ihan sarjatuotantopeltejä, meikäläisellä on 14" ja 16" crashit tuosta sarjasta olemassa. Pitäisi kuulema olla samaa materiaalia kuin 2002, mutta minun mielestä tuo vastannee ehkä Innovations-sarjaa.
Joskus oli meikäläiselläkin oli tuollainen punainen colorsound splash, mutta en kyllä muista soundista juurikaan mitään, silloin ei ollut niin kokemuksia noista eri kamoista jotta olisi osannut verrata niitä kunnolla keskenään.
Katiska
08.06.2004 14:53:18
Löysin linkin jossa on iso kasa Visionseja:
http://interarts.com/davesdrums/Default_OLD.htm

Aikastasen härskin näkösiä ovat...
dictatorsh*t
08.06.2004 16:36:01
Valkoisena ovat varmaan aika ovelan näköisiä.

Juu-u, ja uusimmassa (?) Rhytmissä oli kuva Jordisonin setistä. Sen symbaalit olivat kaikki valkoisia ja niissä oli se Slipknotin tribaalilogo kaikissa. Aika vängät.
Sgandalf
08.06.2004 16:56:51
Paiste tekee yllättävän paljon noita custom-juttuja, esim. David Silverialla on kromatut pellit, joissa on Kornin logo. Noita kromattuja ja värjättyjä peltejä voi muuten tilata kuka tahansa, mutta se maksaa muistaakseni n. 30-40 prosenttia ekstraa.
Bewahret einander vor der Zweisamkeit
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)