Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: adat nauhurin äänipäiden puhdistus
1
vanhanen
13.07.2016 23:38:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys!Onkohan kellään kokemusta Alesis adat nauhurin(XT) äänipäiden puhdistamisesta?Mitä siihen käytetään?Mulla oli joskus sellainen puhdistuskasetti jolla hoidin asian mutta kateissahan tuo nyt on.Ajattelin avata koneen ja putsata sen itse,mutta kysynpä ensin ihmisten kokemuksia ko. operaatiosta täältä.Anyway kiitokset jo etukäteen!
 
anapena
14.07.2016 00:10:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sillai niinkö videonauhuri puhdistetaan, säämiskätikulla ja isopropanolilla.
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
basisti1971
14.07.2016 06:20:57 (muokattu 20.07.2016 07:56:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
anapena: Sillai niinkö videonauhuri puhdistetaan, säämiskätikulla ja isopropanolilla.
 
Voihan sen toki noinkin suorittaa, jos osaa, mutta äärimmäisen helposti vaihdattaa sitten kyllä laitteesta riippuen joko pyyhkäisypään/-päät tai koko rummun -jos päitä ei saa tai voi vaihtaa erikseen- ennen kuin laitetta pääsee taas tositoimissa käyttämään.
 
Umpeenryönääntyneet ilmatyyny-urat ja nauharadan metalliosat voi toki IPA:lla pyyhkäistä läpi, mutta kunnollisella puhdistuskasetilla onnistuu tuokin huomattavasti helpommin ja ennenkaikkea turvallisemmin.
 
Tunnistan ja tunnustan toki tee-se-itse-holismin poltteen, joten jos/kun kiusaus käy vastustamattomaksi, kannattaa käyttää internetin kollektiivinen tietämättömyys hyväkseen ja lukea mahdollisimman monta keskustelua ja ohjetta aiheen tiimoilta, ja katsella AMMATTILAISTEN videoimia puhdistuspätkiä juubituubista.
 
T:Samuli
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «