Kefiiri 12.07.2016 13:16:10 (muokattu 12.07.2016 13:23:10) | |
---|
Arttu_Ace: Olisin kiinnostunut tietämään, mihin vetäisit rajan? ...Oon tuon edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että se taustanauha on vain yksi soitin soittimien joukossa. Joo, vaikeaahan se rajanveto on. Yhtä lailla voisi kysyä, mihin tarvitaan yhtään oikeasti soittavaa muusikkoa, jos kerran on sama mistä soitto tulee... kuka vastaisi siihen? Näissä jutuissa ei liene mitään lopullista totuutta, joka kaikkien pitäisi hyväksyä. Näkemyksiä vaan on erilaisia, ja eri tavoilla voi päästä maaliin, kun se maalikaan ei kaikilla ole sama. En ole musiikin asiantuntija. |
Arttu_Ace 12.07.2016 13:19:18 | |
---|
Kefiiri: Joo, vaikeaahan se rajanveto on. Yhtä lailla voisi kysyä, mihin tarvitaan yhtään oikeasti soittavaa muusikkoa, jos kerran on sama mistä soitto tulee... kuka vastaisi siihen? No Taavi Kettu tietenkin: https://www.youtube.com/watch?v=49EhuzrRj8I |
Kefiiri 12.07.2016 13:26:07 | |
---|
Jep, ei mihinkään... tulipa nyt nähtyä tuokin äijä, nimen olen joskus kuullut :D En ole musiikin asiantuntija. |
Gritsen 12.07.2016 13:33:39 (muokattu 12.07.2016 13:42:47) | |
---|
Taustaraidantahtiinsoittajien.net Kehtaan heittää nyt sellaisen väittämän, että ainoastaan muusikoiden turhamaisuus ja hurskastelu nosti rockmusiikissakin taustaraidat ja niiden puolustuksen tunteita herättävälle tasolle "kaikki tekee niin ja livesoitto on hinureille, painu vittuun kun et tiedä mitä nykyaikana vaaditaan". Onko joku yleisön jäsen joskus vaatinut niitä taustaraidattomalta bändiltä seuraavalle keikalle? Valittaako ihmiset oikeesti siitä, että live ei kuulosta levyltä? Vai lähtökohtasesti onko kyseessä keissi "ei ne kuitenkaan huomaa"? Mä en vaan oikeesti pysty käsittämään, et joku haluaa elämässään olla rockmuusikko, mutta pääasiassa antaa tuottajien viis vuotta sitten näpyttelemien softasyntikoiden ja taustalaulusamplejen hoitaa 50% keikkojen kuulokuvasta. Santa Cruz tuskin on tosin mennyt näin pitkälle. Mr. Bonham täällä kritisoi itse myös monia asioita, mm. Suomen nykypopartisteja - eikö niillä "aidoilla rokkibändeillä" ois nimenomaan mahdollisuus erottua siitä panderoivasta massasta taitavina luomusti soittavina muusikoina? |
Kefiiri 12.07.2016 13:35:38 | |
---|
Gritsen: Onko joku yleisön jäsen joskus vaatinut niitä taustaraidattomalta bändiltä seuraavalle keikalle? Valittaako ihmiset oikeesti siitä, että live ei kuulosta levyltä? Eivät kai ihmiset valita, mutta kriitikot saattavat inistä? En ole musiikin asiantuntija. |
Bonham 12.07.2016 13:49:35 | |
---|
Gritsen: Taustaraidantahtiinsoittajien.net Kehtaan heittää nyt sellaisen väittämän, että ainoastaan muusikoiden turhamaisuus ja hurskastelu nosti rockmusiikissakin taustaraidat ja niiden puolustuksen tunteita herättävälle tasolle "kaikki tekee niin ja livesoitto on hinureille, painu vittuun kun et tiedä mitä nykyaikana vaaditaan". Onko joku yleisön jäsen joskus vaatinut niitä taustaraidattomalta bändiltä seuraavalle keikalle? Valittaako ihmiset oikeesti siitä, että live ei kuulosta levyltä? Vai lähtökohtasesti onko kyseessä keissi "ei ne kuitenkaan huomaa"? Mä en vaan oikeesti pysty käsittämään, et joku haluaa elämässään olla rockmuusikko, mutta pääasiassa antaa tuottajien viis vuotta sitten näpyttelemien softasyntikoiden ja taustalaulusamplejen hoitaa 50% keikkojen kuulokuvasta. Santa Cruz tuskin on tosin mennyt näin pitkälle. Mr. Bonham täällä kritisoi itse myös monia asioita, mm. Suomen nykypopartisteja - eikö niillä "aidoilla rokkibändeillä" ois nimenomaan mahdollisuus erottua siitä panderoivasta massasta taitavina luomusti soittavina muusikoina? Mä nyt tässä kohtaa tarkoitin, että onhan ns. "oikeat" bändit käyttäneet noita lisäelementtejä ties kuinka kauan - ei se tee bändistä mun mielestä sen huonompaa. Käsittääkseni bändit vielä itse rakentavat ne elementit itse, joita sieltä taustalta tulee - eli itse soitettua / tehtyä anyway. Mun on vaikeaa innostua kamasta, joka tulee pelkästään Maciltä tai muistitikulta, se on se mun ero niihin "oikeisiin" bändeihin (vaikka sielläkin puolella tietysti jampat itse tekee ne hommat sinne koneelle). Kuten selkeästi esim. Ruisrockista näki, nuorempi polvi diggaa enemmän muita kuin rokkibändejä, ei se ole kenkään vika - maailma muuttuu. Ja olihan tuolla taas tiukkaa pelimannia monessa bändissä, kotimainen tekeminen on todella korkealla tasolla. |
ferodoz 12.07.2016 13:58:42 | |
---|
Älkää analysoiko noin saatanasti kaikkea, saatte asioista enemmän irti kun hyväksytte sen tosiasian että teidän itkunne ei tule vaikuttamaan asiaan yhtään mitenkään. Omassa makuuhuoneessa yksin soitellessa saa olla musiikistaihan mitä mieltä haluaa mutta aina kun mennään bändimaailmaan niin muidenkin mielipiteillä on väliä. Just a face in the crowd. |
öl m 12.07.2016 14:40:07 | |
---|
|
Lennu 12.07.2016 14:46:19 | |
---|
ferodoz: Älkää analysoiko noin saatanasti kaikkea, saatte asioista enemmän irti kun hyväksytte sen tosiasian että teidän itkunne ei tule vaikuttamaan asiaan yhtään mitenkään. Omassa makuuhuoneessa yksin soitellessa saa olla musiikistaihan mitä mieltä haluaa mutta aina kun mennään bändimaailmaan niin muidenkin mielipiteillä on väliä. Ei musiikista voi saada mitään irti, kun se on niin hirveetä paskaa. Oikein vituttaa, että on joskus erehtynyt innostumaan siitä. "olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä" |
Dirtyh 12.07.2016 15:13:11 | |
---|
Kato taustanauhakeskustelu on back! En tiiä saakeli, tuntuu että omille keikoille voisi tuoda seuraavaksi kovalevyltä hologrammiyleisön joka bogois niin pirusti... Mitä nyt on joskus nahfisti tullut puljattua noita rock hommia niin kyllä ne taustalaulut on joskus niin aneemisen kuuloisia kaksi äänisesti vaikka kuinka hyvin niitä vetäisi että melkein on parempi sitten olla kokonaan laulamatta niitä. Kyllähän siihen itsellekkin tullut mieleen että ei se ihme ole että isot pojat soittaa sinne sekaan kovolta 6 ääntä lisää. Se ei oikein mene jakeluun jos rock-bändi soittaa kovolta tavaraa joka on merkityksetöntä suhinaa/kilinää tai joka olisi oikeastikkin soitettavissa. Mutta annetaan armo sillekkin, ei kaltaiseni puritaanin mielipiteillä ole mitään arvoa. |
kupteri 12.07.2016 18:58:53 | |
---|
Uusi biisi oli kohti Reckless Lovea. Ei kyllä toista semmoista tarvis, yksi riittää. Parasta settiä oli Aiming High -biisi. Toki sen jälkeenkin on tullut jotain kovia biisejä, mutta linja näyttää menevän pehmeämpään pop-suuntaan. Itte ois toivonu että ois tuolla hardrockimmassa (Mötikät, Gunnarit) -suunnalla enempi touhuttu. No, saapa nähdä mitä tuleman pitää. |
santa cru92 12.07.2016 19:40:04 | |
---|
kupteri: Uusi biisi oli kohti Reckless Lovea. Ei kyllä toista semmoista tarvis, yksi riittää. Parasta settiä oli Aiming High -biisi. Toki sen jälkeenkin on tullut jotain kovia biisejä, mutta linja näyttää menevän pehmeämpään pop-suuntaan. Itte ois toivonu että ois tuolla hardrockimmassa (Mötikät, Gunnarit) -suunnalla enempi touhuttu. No, saapa nähdä mitä tuleman pitää. Mitä pidät poikien 2 albumista? Kumpi on suosikkisi? |
järjestyssäännöt 12.07.2016 19:43:52 | |
---|
hyvä toi uus biisi on. |
ukko idänmies 12.07.2016 19:52:21 | |
---|
Mikä se uus biisi on? Linkkiä? Onx taustoja? Ei elämästä enää edes juovu. |
järjestyssäännöt 12.07.2016 20:03:11 | |
---|
|
järjestyssäännöt 12.07.2016 20:05:42 (muokattu 12.07.2016 20:05:57) | |
---|
repeämässähän toi lasku varjo on mut varjo se on riekaleinenkin |
santa cru92 12.07.2016 20:20:17 | |
---|
järjestyssäännöt: hyvä toi uus biisi on. olen samaa mieltä. odotan utta levyä innolla koska pääsen tekemään arviointia. |
Epämuusikko 12.07.2016 23:37:00 (muokattu 12.07.2016 23:37:24) | |
---|
Ei jaksais oikein näinä maailman aikoina pyllyä repiä taustanauhojen kovoltatulolta. Anyway, laulutaito on jees. Löytyykö bändin muilta jäseniltä sitä? "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
ferodoz 13.07.2016 03:00:13 | |
---|
Epämuusikko: Löytyykö bändin muilta jäseniltä sitä? Kyllä sieltä ihan hyvää kööriä pölähtää. Kysymys on sinänsä vähän kompa, sillä kun vedät saman bändin kanssa samoja biisejä niin taustalaulut on helppo treenata lihasmuistiin. Monestihan tämäntyyppisessä musassa varsinkin väliä on ainoastaan sillä että stemmaääni on vireessä ja soi lead laulun ja muidn harmonioiden kanssa yhteen. Tämä ei vaadi välttämättä minkäänlaista taitoa, ainoastaan treeniä ja lihasmuistin kehittämistä. Eli vastauksena kysymykseen, ei pysty sanomaan. Just a face in the crowd. |
muistan lämmöllä minun ja artun ensi tapaamista. |