Shredator 25.04.2016 16:33:16 | |
---|
Juzpe: Mulla on vastaavassa hommassa Jaskan Texas Ranger II ja toisessa laudassa Naga Viper-klooni, muttanii toi Ruby Red ois tosi kiintosaa koittaa omalla kalustolla A/B verraten sitä noihin kahteen mainittuun. Replebuusterit on ihania ja tossa Rubyssä ois tommonen +40dB gaini joka jo ihan määränsä puolesta ois kiintoisa asia. Minusta on kyllä mielenkiintoista että boostaat Marshall-tyyppistä vahvistinta trebleboosterilla sooloissa. Eikö ylätaajuudet käy kirskuvaksi? Ainakaan itse en ole saanut Marsujen kanssa näitä toimimaan. Texas Rangerit v1 ja v2 on olleet mutta oli liian kireitä. Nyt on yhdessä pedaalissa rakentamani Rangemaster-klooni jossa on ac122-trankku. Se on huomattavasti miellyttävämpi kuin nuo TR:t, mutta siltikin liian kirkas Marshallille. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=3Y_8yPUwSfQ |
Juzpe 25.04.2016 17:02:13 (muokattu 25.04.2016 17:08:35) | |
---|
Shredator: Minusta on kyllä mielenkiintoista että boostaat Marshall-tyyppistä vahvistinta trebleboosterilla... Nää lienee vahvasti soittjakohtaisia asioita. Mulla oli aiemmin Poison Arrow OC44 buusteri, jossa ei ollut kuin pelkkä boost-säädin. Sillä soundiin tuli snadisti liikaa purentaa ja se päätyi kaverin lautaan 6100-marsun eteen, jonka 2.-kanavan kanssa toimii mainiosti alapään siistijänä ja antamaan lisää potkua liidisoundiin. Jaskan TR II on taas mun käytössä ollut hyvä, kun siinä saa säätää sweet spotin kohdalleen siitä "tone"-hanasta. Ei missään nimessä kirskuva, mutta hieman takakireä ja sopivan "epäsiisti". Toki tossa mun BT Red Devilissä on Superbass/ JTM-45 tyyppinen tonestäkki, joten se ei toimi ihan samalla tavalla kuin Superlead tai JCM-tyyppiset vehkeet. Texas Ranger on säädetty siten, että boost on täysillä ja range noin 1/3 auki. Tosta Red Devilistä ei modernilla mittapuulla kovin paljoa säröä irtoa, eikä ole tarkoituskaan, koska mulla on ollut tapana rakentaa rankemmat särösoundit käyttäen buusteria vahvarin oman särön kaverina. Sopivalla buusteri/ OD-spedulla saa riisuttua ylimääräisen alapäämuhjun ja säädettyä high-gain soundin luonnetta. Vahvarin omaa säröä käytän sitten medium-gain soundeihin ja niissä saa ollakin minusta vähän enemmän alapäätä. Lisäksi vaihtoehtona on käyttää jotain OD-purkkia (mun tapauksessa EHX Soul Food) vahvarin ihan snadisti murolle säädettyyn clean-kanavaan. Sieltä saa sitten vielä toisen kattauksen vähän erityyppistä meininkiä aikaiseksi. Naga Viper-kloonia käytän kakkoslaudassa buustaamaan Plexitone-kloonia ja se taas toimii siinä hommassa todella nätisti. Kakkoslaudan perässä oleva Kojones &-kombo on säädetty perusmallin puhtaalle soundille. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
elwood66 30.04.2016 19:04:53 | |
---|
Juzpe: Nää lienee vahvasti soittjakohtaisia asioita. Mulla oli aiemmin Poison Arrow OC44 buusteri, jossa ei ollut kuin pelkkä boost-säädin. Sillä soundiin tuli snadisti liikaa purentaa ja se päätyi kaverin lautaan 6100-marsun eteen, jonka 2.-kanavan kanssa toimii mainiosti alapään siistijänä ja antamaan lisää potkua liidisoundiin. Jaskan TR II on taas mun käytössä ollut hyvä, kun siinä saa säätää sweet spotin kohdalleen siitä "tone"-hanasta. Ei missään nimessä kirskuva, mutta hieman takakireä ja sopivan "epäsiisti". Toki tossa mun BT Red Devilissä on Superbass/ JTM-45 tyyppinen tonestäkki, joten se ei toimi ihan samalla tavalla kuin Superlead tai JCM-tyyppiset vehkeet. Texas Ranger on säädetty siten, että boost on täysillä ja range noin 1/3 auki. Tosta Red Devilistä ei modernilla mittapuulla kovin paljoa säröä irtoa, eikä ole tarkoituskaan, koska mulla on ollut tapana rakentaa rankemmat särösoundit käyttäen buusteria vahvarin oman särön kaverina. Sopivalla buusteri/ OD-spedulla saa riisuttua ylimääräisen alapäämuhjun ja säädettyä high-gain soundin luonnetta. Vahvarin omaa säröä käytän sitten medium-gain soundeihin ja niissä saa ollakin minusta vähän enemmän alapäätä. Lisäksi vaihtoehtona on käyttää jotain OD-purkkia (mun tapauksessa EHX Soul Food) vahvarin ihan snadisti murolle säädettyyn clean-kanavaan. Sieltä saa sitten vielä toisen kattauksen vähän erityyppistä meininkiä aikaiseksi. Naga Viper-kloonia käytän kakkoslaudassa buustaamaan Plexitone-kloonia ja se taas toimii siinä hommassa todella nätisti. Kakkoslaudan perässä oleva Kojones &-kombo on säädetty perusmallin puhtaalle soundille. EHX Soul Food on hyvä just tässä, yleensä toisen od:n edessä. Toimii myös rootsissa meiningissä 6L6-Fenkkujen kanssa. Ja toisaalta - himassa yhden 6V6-pääteputken Monsterin La Meseran vie kivasti "rähisevälle" Tweed-rutulle. Let that boy boogie woogie |
petrip 02.05.2016 19:56:19 (muokattu 02.05.2016 19:56:44) | |
---|
Tuntuu siltä, että ei ole Strymonin Timelinen voittanutta. Pystyykö Source Audion Nemesis tarjoamaan todellisen vaihtoehdon? Onko kokemuksia kummastakin? Hyvät ja huonot puolet. Never trust someone who tells you to trust them. Trust me. |
Juzpe 03.05.2016 02:06:42 | |
---|
petrip: Tuntuu siltä, että ei ole Strymonin Timelinen voittanutta. Pystyykö Source Audion Nemesis tarjoamaan todellisen vaihtoehdon? Onko kokemuksia kummastakin? Hyvät ja huonot puolet. Bossin DD 500 ja Eventiden TimeFactor on sit kans samassa liigassa. Mun käytössä toi DD 500 on ollu kyllä erinomaisen käyttökelpoinen. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
klobasa 12.07.2016 14:10:10 | |
---|
Voisin ehkä haluta puhtaana soivan 5E3 tweed deluxen kaveriksi jonkin od:n tai fuzzin minkä soundi puhdistuisi erityisen hyvin kun kääntää kitaran volumea pienemmälle. Mitähän pedaaleja kannattais alkaa katsoa? Soundillisesti jotain blues osastoa. |
Tami 12.07.2016 14:58:18 | |
---|
klobasa: Voisin ehkä haluta puhtaana soivan 5E3 tweed deluxen kaveriksi jonkin od:n tai fuzzin minkä soundi puhdistuisi erityisen hyvin kun kääntää kitaran volumea pienemmälle. Mitähän pedaaleja kannattais alkaa katsoa? Soundillisesti jotain blues osastoa. Mun kokemuksen mukaan OCD taikka mooerin Hustle Drive on tuommoisia. Straton ja särön lisäksi kiva pikkunen delay ja kitarasoundi on siinä... :-) En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
klobasa: Voisin ehkä haluta puhtaana soivan 5E3 tweed deluxen kaveriksi jonkin od:n tai fuzzin minkä soundi puhdistuisi erityisen hyvin kun kääntää kitaran volumea pienemmälle. Mitähän pedaaleja kannattais alkaa katsoa? Soundillisesti jotain blues osastoa. Wampler velvet fuzz on ehdottomasti tutustumisen arvoinen. Putsaantuu erittäin hyvin kitaran volapotikasta ja soundi on hunajata. |
Gabe 14.07.2016 22:44:58 | |
---|
klobasa: Voisin ehkä haluta puhtaana soivan 5E3 tweed deluxen kaveriksi jonkin od:n tai fuzzin minkä soundi puhdistuisi erityisen hyvin kun kääntää kitaran volumea pienemmälle. Mitähän pedaaleja kannattais alkaa katsoa? Soundillisesti jotain blues osastoa. Missä hintaluokassa? Jos tykkäät leikkiä kitaran volumella niin ei ole hyvän Fuzz Facen voittanutta. ;) Molempi parempi tietty.. Ja kaksin aina kaunihimpi. Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps. |
antikristus 15.07.2016 00:14:41 | |
---|
Reverbille ei oo efektinä ollenkaa aluetta täällä, oisko mitää ideaa alottaa? Muutama ketju oli tyyliin "minkä alle satasen reverb purkin ostaisin" mut siel ei pahemmin keskustella ite efektistä. |
iec 17.07.2016 17:00:49 | |
---|
Tuli käytyä Kitarapajalla testaamassa paria pedaalia ihan mielenkiinnosta ja mieleen jäi Mesa Trottle Box, joka kuulostaa melko lailla Mesan Rectolta. Pedaali on kyllä turkasen kallis, mutta sillä saisi kyllä aika maukkaan särön lisäksi omaan soundipalettiin. Tietysti piti katsastaa olisiko Torilla ollut yhtään käytettyä tarjolla, mutta tietysti kaikki oli juuri myyty tai varattu :D. Tuo Throttle Box on ehdottomasti yksi parhaista pedaaleista mitä olen kuuna päivänä testannut. Osaattekos kertoa mitä muita vastaavia Mesan Rectolta kuulostovia pedaaleja löytyy markkinoilta mielellään ihmismäiseen hintaan (no toki laatu maksaa), tai sitten osaavatko nämä Mnetin pedaalivelhot taikoa vastaavanlaisen pedaalin? Laittakaapa mietteitä ja kokemuksia asiasta. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Shredator 17.07.2016 17:26:41 | |
---|
iec: Tuli käytyä Kitarapajalla testaamassa paria pedaalia ihan mielenkiinnosta ja mieleen jäi Mesa Trottle Box, joka kuulostaa melko lailla Mesan Rectolta. Pedaali on kyllä turkasen kallis, mutta sillä saisi kyllä aika maukkaan särön lisäksi omaan soundipalettiin. Tietysti piti katsastaa olisiko Torilla ollut yhtään käytettyä tarjolla, mutta tietysti kaikki oli juuri myyty tai varattu :D. Tuo Throttle Box on ehdottomasti yksi parhaista pedaaleista mitä olen kuuna päivänä testannut. Osaattekos kertoa mitä muita vastaavia Mesan Rectolta kuulostovia pedaaleja löytyy markkinoilta mielellään ihmismäiseen hintaan (no toki laatu maksaa), tai sitten osaavatko nämä Mnetin pedaalivelhot taikoa vastaavanlaisen pedaalin? Laittakaapa mietteitä ja kokemuksia asiasta. -iec Hmm, se Throttle Box on vähän sellanen juupas/eipäs -pedaali. Kuulostaahan se aika Rectoish, muttei kuitenkaan ihan. Sitten on tietenkin Wamplerin Triple Wreck ja DIY-maailmassa hyvän maineen saanut Dr. Boogie -pedaali. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
klobasa 17.07.2016 17:27:57 | |
---|
Gabe: Missä hintaluokassa? Jos tykkäät leikkiä kitaran volumella niin ei ole hyvän Fuzz Facen voittanutta. ;) Molempi parempi tietty.. Ja kaksin aina kaunihimpi. N. 150e käytettynä, max. Kenenkähän valmistajan tekelettä kannattais katsoa? Kloonitkin käy. |
pliksu 17.07.2016 18:11:49 (muokattu 17.07.2016 18:52:00) | |
---|
klobasa: N. 150e käytettynä, max. Kenenkähän valmistajan tekelettä kannattais katsoa? Kloonitkin käy. Fulltonen '69 MK II:n ostin just tähän tarkoitukseen. Mahtuu myös hintaluokkaan. FF-johdannainen, ja hyvä siinä. Myös Custom Sounds suosittelee: http://www.customsounds.fi/fulltone-69-mk-ii-fuzz.html And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
juuso a 17.07.2016 18:15:56 (muokattu 17.07.2016 18:16:57) | |
---|
iec: Tuli käytyä Kitarapajalla testaamassa paria pedaalia ihan mielenkiinnosta ja mieleen jäi Mesa Trottle Box, joka kuulostaa melko lailla Mesan Rectolta. Pedaali on kyllä turkasen kallis, mutta sillä saisi kyllä aika maukkaan särön lisäksi omaan soundipalettiin. Tietysti piti katsastaa olisiko Torilla ollut yhtään käytettyä tarjolla, mutta tietysti kaikki oli juuri myyty tai varattu :D. Tuo Throttle Box on ehdottomasti yksi parhaista pedaaleista mitä olen kuuna päivänä testannut. Just myin viime viikolla omani torilla pois, erittäin edullisesti vielä. Ei oikein toiminut ENGL Thunderin kanssa. Taitaapi olla tuo vahvistin nirso muutenkin puhtaan päälle tuutattuna, kun ei toi alla mainittu Triple Wreckikään toiminut. Ehkä pitäisi ostaa uus vahvari, eikä tuhlata säröpedaaleihin rahaa. |
iec 17.07.2016 18:37:11 | |
---|
juuso a: Just myin viime viikolla omani torilla pois, erittäin edullisesti vielä. Ei oikein toiminut ENGL Thunderin kanssa. Taitaapi olla tuo vahvistin nirso muutenkin puhtaan päälle tuutattuna, kun ei toi alla mainittu Triple Wreckikään toiminut. Ehkä pitäisi ostaa uus vahvari, eikä tuhlata säröpedaaleihin rahaa. Heh, taisin juuri sun ilmoituksesta saada innoituksen tuon pedaalin testaamiseen :) No ehti mennä kun vitkastelin. Mun oma moka. Pitääpä tarkastella tarkemmin tuota Dr. Boogie DIY pedaalia. Sellaisen voisi tekaista. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Shredator 17.07.2016 19:56:50 | |
---|
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
iec 17.07.2016 21:28:39 | |
---|
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Attew 17.07.2016 22:20:35 | |
---|
Voisiko joku kertoa virtalähteiden eroista ja tarpeista? Jos on 2-4 pedaalia käytössä, niin onko tarpeellista hankkia joku kalliimpi virtalähde vai menisikö vain 1spoteilla tms? Onko jotain maalenkki tms ongelmia odotettavissa? Yst. Terv. Tiedoton pedaalialoittelija Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti. |
heviäijä 18.07.2016 16:03:50 (muokattu 18.07.2016 16:04:20) | |
---|
Olipa muuten hauskaa kun laitoin T-rex mean machinen äänikortin eteen ja tietokoneesta BIAS FX:n standalonena päälle. Kuulosti boostina paremmalta kuin Fender Mustangin edessä. Mark IIc+ ja joku Fender johdannainen niin toimi oikein hyvin. Puhtaan päälle pientä boostia, että sai sävelet ja soinnut laulamaan. Mesasta pikkuruttu ja boostia siihen niin gaini riittää hyvin slayerin ja progehevin soittoon. JCM 800 mallinnoksen kanssa ei tuntunut toimivan. Aivan kuin olisi joku filtteri päällä. Marshall-mallinnokset oli ainoita joilla tuo toimi Mustangin kanssa. Ehkä tuo spedu ei vielä jouda myyntiin. Pitää tutkailla lisää. SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |