Bonham 09.07.2016 19:45:13 | |
---|
santa cru92: Santa cruz tänään ruisrockissa Ja voi harmi, sehän oli todella tiukkaa toimintaa! |
fgh 09.07.2016 21:11:00 (muokattu 10.07.2016 00:03:06) | |
---|
Juzpe: Toki oon ymmärtäny, että hevariuteen kuuluu olennaisena osana kaikkien muiden musatyylien dissaus ja vahva "kuulematta paskaa"-asenne, joten hiukan vaikee voi olla sieltä laatikosta ponnistaa ulos jos levysoittimessa pyörii monipuolisesti sekä Helloween, IrMa että Motörhead. Melko mielenkiintoinen näkemys, kun ottaa huomioon kuinka montaa täysin eri suuntausta olevaa tyylilajia on onnistuneesti naitettu metallimusiikin kanssa ja kuinka laajaksi genre on kehittynyt vuosikymmenten varrella. |
santa cru92 09.07.2016 22:50:42 | |
---|
Bonham: Ja voi harmi, sehän oli todella tiukkaa toimintaa! Soittivat 2 keikkaa tämän päivän aikana |
Funkånaut 09.07.2016 22:58:25 | |
---|
Bonham: Ja voi harmi, sehän oli todella tiukkaa toimintaa! Tuliko taustalaulut nauhalta? "Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono |
Herrasmiekkoinen 10.07.2016 01:30:57 | |
---|
Mille ruotsinlaivalle kannattaa mennä jos haluaa kuulla oikeasti laulettuja stemmoja? |
Bonham 10.07.2016 02:32:57 | |
---|
Funkånaut: Tuliko taustalaulut nauhalta? Mitäpä jos kävisit itse tsekkaamassa? |
Kefiiri 10.07.2016 10:12:54 | |
---|
Ihan samahan se on mistä mikäkin tulee. En ole musiikin asiantuntija. |
santa cru92 10.07.2016 10:19:54 | |
---|
pojilla kävi hyvä tuuri |
Gritsen 10.07.2016 18:00:18 (muokattu 10.07.2016 18:01:15) | |
---|
Kefiiri: Ihan samahan se on mistä mikäkin tulee. Ootkohan nyt tosissas? Ps, millon Rock Academyssä alkaa taustaraitakurssi? Voisin osallistua koska kaikki nykyään tekee niin ja se on enemmän ok kun täys livesoitto, joka on humppabändeille ilmeisesti. |
ferodoz 12.07.2016 06:41:52 | |
---|
No mutta, täällähän löytyy kovia keikkamiehiä. Kokemus, näkemys ja tietämys pursuaa yli rajojen! Just a face in the crowd. |
santa cru92 12.07.2016 08:41:28 | |
---|
santa cruz on hyvä yhtye |
Kefiiri 12.07.2016 09:04:10 (muokattu 12.07.2016 09:13:31) | |
---|
Gritsen: Ootkohan nyt tosissas? Ps, millon Rock Academyssä alkaa taustaraitakurssi? Voisin osallistua koska kaikki nykyään tekee niin ja se on enemmän ok kun täys livesoitto, joka on humppabändeille ilmeisesti. No juuri näin... aiemmin vastustin taustaraitoja ja olin sitä mieltä että jos niitä käytetään, niin saman tien voisi vetää playbackina koko paskan. Mutta olen käynyt välinpitämättömäksi :/ En jaksa pitää Santa Cruzia kikkailijoina jos he käyttävät taustaraitoja... siinähän käyttävät jos kokevat ne tarpeellisiksi. Playback-esitykset lienevät tätä päivää, mitäs siitä inisemään. En ole musiikin asiantuntija. |
kid ego 12.07.2016 10:22:02 | |
---|
Kefiiri: En jaksa pitää Santa Cruzia kikkailijoina jos he käyttävät taustaraitoja... siinähän käyttävät jos kokevat ne tarpeellisiksi. Playback-esitykset lienevät tätä päivää, mitäs siitä inisemään. Taustanauhojen käyttäminen ei vielä tee minkään bändin keikasta playbackia itsessään. Usein kovalevyltä tuleekin jotain sellaista, mikä on soitettu levylle, mutta vaatisi livetilanteessa isomman kokoonpanon. "Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti |
Kefiiri 12.07.2016 11:21:31 | |
---|
kid ego: Taustanauhojen käyttäminen ei vielä tee minkään bändin keikasta playbackia itsessään. Usein kovalevyltä tuleekin jotain sellaista, mikä on soitettu levylle, mutta vaatisi livetilanteessa isomman kokoonpanon. Ymmärrän tämän periaatteessa, mutta miksi ne lavalla hilluvat hahmot suotta näkevät sen soittamisen vaivan, kun samalta taustaraidalta voisi soittaa koko hoidon. Jos kerran on okei soittaa jotain osuuksia tallenteelta, miksei saman tien kaikkia? Mihin sitä "oikeaa" soittamista tämmöisessä tapauksessa tarvitaan, jos tärkeintä on autenttinen kuulokuva kappaleesta? Taustaraita-ajatuksen häiritsevyys riippuu varmaankin siitä, minkä sorttista elämystä keikalta on lähdetty hakemaan. Toivottavasti tässä nyt ei mennä liikaa ohi ketjun aiheen. En ole musiikin asiantuntija. |
Bonham 12.07.2016 11:22:47 | |
---|
Kefiiri: Ymmärrän tämän periaatteessa, mutta miksi ne lavalla hilluvat hahmot suotta näkevät sen soittamisen vaivan, kun samalta taustaraidalta voisi soittaa koko hoidon. Jos kerran on okei soittaa jotain osuuksia tallenteelta, miksei saman tien kaikkia? Mihin sitä "oikeaa" soittamista tämmöisessä tapauksessa tarvitaan, jos tärkeintä on autenttinen kuulokuva kappaleesta? Taustaraita-ajatuksen häiritsevyys riippuu varmaankin siitä, minkä sorttista elämystä keikalta on lähdetty hakemaan. Toivottavasti tässä nyt ei mennä liikaa ohi ketjun aiheen. Eiköhän se ole enemmänkin yksi instrumentti lisää muiden joukossa, eikä edes mikään uusi juttu. En ymmärrä tätä(kään) poraamista. |
JohnJ 12.07.2016 11:41:55 (muokattu 12.07.2016 11:52:14) | |
---|
Kefiiri: Toivottavasti tässä nyt ei mennä liikaa ohi ketjun aiheen. Haha :DD Eihän tässä ketjussa muutenkaan kauheesti olla menty... Tää taustalaulukeskustelukin lähti ihan käsistä, vaikka se ei edes ollut olennainen pointti siinä mun jutussa. Meinasin itse asiassa unohtaa sen kokonaan ja lisäsin vasta viime hetkellä. Itteänikään ei vois vähempää häiritä jos joku bändi näkee taustanauhat tarpeellisiksi, ja sitähän ne usein onkin (etenkin muiden elementtien kuin laulun osalta kuten kid egokin tuossa sanoi). Kivempi kuitenkin on aina kuunnella live-laulua jos se vaan on hyvin toteutettu. Ja mitä Santa Cruzin uuden levyn odotuksiin tulee, niin varmaankaan vanhaan hard rock-tyyliin ei ole paluuta, mutta lisää biisejä kuten Velvet Rope, 6(66) Feet Under, Can you feel the rain jne. Vähemmän hoilotuksiin perustuvia kertsejä, vaikka ne onkin halpa keino saada biisi jäämään päähän. Metal meets the bone! |
Kefiiri 12.07.2016 11:41:56 (muokattu 12.07.2016 12:02:02) | |
---|
Bonham: Eiköhän se ole enemmänkin yksi instrumentti lisää muiden joukossa, eikä edes mikään uusi juttu. En ymmärrä tätä(kään) poraamista. Juu, kuten sanoin, poru perustunee pitkälti siihen mistä vinkkelistä esitystä tarkastellaan. Itse olen aina kiinnostunut siitä, miten show toteutetaan ihan rehellisellä, hetkessä tapahtuvalla soittamisella ja laulamisella. Täydelliset versiot voi kuunnella kotona levyltä. Mutta jos tullaan vaan kuuntelemaan musaa ja näkemään starat elävänä, niin eihän playback silloin haittaa. Joskus klikillä tai taustanauhoilla kahlitsematon esitys voi olla alkuperäistäkin vaikuttavampi. Ja Santa Cruzin hittihakuiseen lähestymistapaan taustaraitahomma sopii vallan hyvin, en valita siitä. Ihan vilpittömästi arvostan jäppisten kykyä keksiä tarttuvia kertsejä. Se ei ole ollenkaan väheksyttävä taito. En ole musiikin asiantuntija. |
Kefiiri: Juu, kuten sanoin, poru perustunee pitkälti siihen mistä vinkkelistä esitystä tarkastellaan. Itse olen aina kiinnostunut siitä, miten show toteutetaan ihan rehellisellä, hetkessä tapahtuvalla soittamisella ja laulamisella. Täydelliset versiot voi kuunnella kotona levyltä. Mutta jos tullaan vaan kuuntelemaan musaa ja näkemään starat elävänä, niin eihän playback silloin haittaa. Olisin kiinnostunut tietämään, mihin vetäisit rajan? Onko kitaraharmonisoija OK vai pitääkö kaikki liidistemmat soittaa useammalla kitaralla? Mites synamaailma; saako käyttää fraseerattuja soundeja vai täytyykö jokainen staccato soittaa omin sormin? Ja jos ihan tosi true ollaan, niin kyllähän kaikki vahvistin- ja efektimallinnukset on kuulijan huijausta. Tap-tempo delayssäkin on vähän huijausta, kun senkin voisi soittaja ihan omin sormin säätää siitä pedaalista tai mieluumin siitä nauhakaikulaitteesta. Toisaalta jos nuo on ihan OK, niin miksei sieltä taustanauhalta saisi tulla perkussioita, synia, taustalauluja tai kitaraharmonioita? Oon tuon edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että se taustanauha on vain yksi soitin soittimien joukossa. |
Funkånaut 12.07.2016 12:57:54 | |
---|
Bonham: Eiköhän se ole enemmänkin yksi instrumentti lisää muiden joukossa, eikä edes mikään uusi juttu. En ymmärrä tätä(kään) poraamista. Jos taustanauhoja käyttää sen takia, että sieltä tulee jotakin mitä livenä ei voi toteuttaa, se on ok. Jos käyttää nauhoja kun ei kiinnosta opetella vetämään taustalauluja, sekin on ok. Helpompi keekoilla ainakin, kun ei siitä tarvitse murehtia. Jos vedotaan siihen, ettei ole ollut aikaa opetella laulaa taustoja, se on kusettamista. Ellei sitten ole laulutaidottomia, jolloin asia on tietenkin aivan toinen. Silloin pitää tietenkin ensin opetella laulamaan. "Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono |
santa cru92 12.07.2016 13:07:19 | |
---|
fani kansa käy kuumana. ajattelin kysä yhtä asiaa. |