Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinkkejä 5e3:n operointiin?
1
PIM
15.04.2016 10:06:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun oon pari tuntia ehtinyt leikkimään uuden 5e3 aka Tweed Deluxe kloonin kanssa niin kaipailisin kokeneimmiltä tweedisteiltä vinkkejä siitä miten te hyödynätte tuota eri kanavien volapotikoiden interaktiivisuutta ja minkälaisilla yhdistelmillä olelle saaneet omasta mielestänne parhaat soundit aikaan? Aika hämmentävää näin alottelijalle kun laittaa kitaran bright kanavan inputiin että myös normal kanavan volumepotikka vaikuttaa sointiin ja kaikken yllättävintä on se, että kun tässä tapauksessa normal kanavan volan laittaa täpölle niin ulostuleva vola yhtäkkiä pieneneekin.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
varakeef
15.04.2016 10:18:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta sitä interaktiivisuutta karkeasti liioitellaan. Volumen putoaminen on toki tosiasia, kun toista volumea liiaksi avaa, mutta ei soundin luonne juuri muutu.
 
Minulla on bright-kanavan volume jotain 70 prosenttia auki, tone samoilla haminoilla kitaran ominaiskirkkaudesta riippuen, ja normaalikanavan volume on jossain kakkosella tai kokonaan poissa. Soundivariaatiot löytyvät sitten kitaran puolelta.
 
Kanavien yhdistäminenkin piuhalla ilmeisesti jotenkin soundiin vaikuttaa, mutta en siitä innostunut.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
PIM
15.04.2016 12:19:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No yllättävän paljon se esim. bassotoistoon vaikuttaa jos naapurikanavan vola on nollan sijaan 10:ssä ja 11 jälkeen soundi ohenee ja samalla volume pienenee yllättävänkin paljon.
 
Muistin, että mulla on jossain Voodoo Labin Amp Selector pedaali. Pitää kokeilla sitä 5e3:n kanssa. Kaivoin myös kätköistäni pari vanhaa Siemensin ja Telefunkenin 12ax7 tuubia, eikä nekään pahaa tehneet.
 
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
aristoteles666
16.04.2016 04:49:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: No yllättävän paljon se esim. bassotoistoon vaikuttaa jos naapurikanavan vola on nollan sijaan 10:ssä ja 11 jälkeen soundi ohenee ja samalla volume pienenee yllättävänkin paljon.
 
Muistin, että mulla on jossain Voodoo Labin Amp Selector pedaali. Pitää kokeilla sitä 5e3:n kanssa. Kaivoin myös kätköistäni pari vanhaa Siemensin ja Telefunkenin 12ax7 tuubia, eikä nekään pahaa tehneet.

 
se johtuu juuri siitä että tehot loppuu, bassoa niin paljon että vahvistin kyykkää.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Pelimonni
11.07.2016 03:45:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PIM: Nyt kun oon pari tuntia ehtinyt leikkimään uuden 5e3 aka Tweed Deluxe kloonin kanssa niin kaipailisin kokeneimmiltä tweedisteiltä vinkkejä siitä miten te hyödynätte tuota eri kanavien volapotikoiden interaktiivisuutta ja minkälaisilla yhdistelmillä olelle saaneet omasta mielestänne parhaat soundit aikaan? Aika hämmentävää näin alottelijalle kun laittaa kitaran bright kanavan inputiin että myös normal kanavan volumepotikka vaikuttaa sointiin ja kaikken yllättävintä on se, että kun tässä tapauksessa normal kanavan volan laittaa täpölle niin ulostuleva vola yhtäkkiä pieneneekin.
 
Unohda se. Tee mastervolume ppimv. Haulla 5e3 mods löytyy hyvät ohjeet.
Robbines rob, tai jotain on aivan huippuohjeet. Montakymmentä parannusta.
Tuo master antaa ruttua, joten syö sitten pedaalejakin hyvin.
Tein sen tasuri backup, ja monta muuta. Nero se jätkä.
 
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
Vellu64
11.07.2016 13:22:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän samanlaisia perusasetuksia käytän kuin varakeef.
Alapäätä on hieman liikaa ja en ole tehnyt sitä kondensaattori muutosta, jolla saa sitä vähemmälle. Boss eq ajaa asiaa siinä mielessä.
Lisäksi pedaaleina käytän yleensä Boss BD2:sta ja FRV1 kaikua.
VVR kitin laitoin. Se toimii suht.hyvin. Sillä saa möykettä vähemmälle ja se muuttaa myös soundia jonkin verran.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «