Aihe: Santa Cruz
1 2 3 4 541 42 43 44 45134 135 136 137 138
järjestyssäännöt
06.07.2016 20:35:23
Dirtyh: Nyt on topicissa härkänen meno!

Itse tulin just pari päivää sitten laivalta. Täytyy sanoa että olin aika äimistynyt kuinka kehnosti bändin rumpali soitti valssia.

Olihan Arttu just laittanut facebookkiin kuvan teknikostaan joten ehkäpä jotain hämminkiä oli ollut kamojen kanssa. Se että taustalaulut tulee rokkibändillä nauhalta on tälläisen puritaanin mielestä melkoisen tuomittavaa mutta antaa poikien soitella, kitaroita ja nauhoja.

Ja biisin tekemisen vertaaminen stemmojen harjoitteluun keikkabussissa/hotellihuoneessa on yksinkertaisesti täysin hölmöä. Biisien tekeminen on yksinäistä hommaa. Mies ja kitara. Stemmojen harjoittelu on bänditouhua. Rumpali ja basisti bussissa keskittymässä treenaamiseen kaljan juonnin sijaan... Not gonna happen.

Härkänen on muuten selostaja.
Kefiiri
06.07.2016 21:12:47
järjestyssäännöt: Mitä stemma muute tarkottaa?

Eikös se oo semmonen huonekalu kauppa.
En ole musiikin asiantuntija.
carnation
06.07.2016 21:16:46

https://en.wikipedia.org/wiki/Simple_eye_in_invertebrates#Stemmata

Stemmata (singular stemma, also referred to as lateral ocelli) are the only eyes of the holometabolous larvae and certain adults of several orders of insects (fleas, springtails, and Thysanura. Strepsiptera have clusters of simple eyes). Behind each lens lies a single cluster of photoreceptor cells, termed a retinula. The lens is biconvex, and the body contains a vitreous or crystalline core. They may represent simplified compound eyes (stemmata are simple eyes), reflected by their lateral position on the head. They are possessed by myriapods and some insect larvae.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Funkånaut
06.07.2016 21:18:44

https://fi.wikipedia.org/wiki/Stemma

Stemma on soittimen, soitinryhmän, laulajan tai laulajien esittämä osuus moniäänisessä teoksessa. Stemmaksi voidaan kutsua myös nuottia, joka sisältää tällaisen osuuden.
"Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono
Karvamammutti
06.07.2016 21:47:45
mitä
SKONSVO
reaper666
06.07.2016 21:53:01
Miten pystyy noin lyhyitä tekstei kirjottaa?
Traditional
06.07.2016 22:00:36 (muokattu 06.07.2016 22:00:55)
reaper666: Miten pystyy noin lyhyitä tekstei kirjottaa?

Siinäpä visainen pähkinä purtavaksi.

Santa Cruz on ihan ok kasarimäiskettä. Ei ne esikuvatkaan livenä täydellisesti vetänyt mut varmaan jos maailman musamarkkinoilla halutaan erottua geneerisellä glamlämmittelyllä kannattaa varmaan olla soitannollisesti ja ulkomusiikillisesti kilpailijoitaan parempi ja siihen ei auta kuin treenaaminen.
Tulehan tänne! Ojenna kätes! Ymmärräthän sie jotta tämä on vain mainoos!
Numb
06.07.2016 22:00:55

Ne on bussin perällä stemmansa reenannu.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
Arttu_Ace
06.07.2016 22:39:05

Gritsen: Rimmaisitko Arttua mielelläsi, Entropia666?

Toivottavasti ei.

Jatkakaa.
Lennu
07.07.2016 01:20:12

En muista tarkkaa määrää, mutta pitää olla tarpeeksi plussia.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
reaper666
07.07.2016 03:58:28
Lennu: En muista tarkkaa määrää, mutta pitää olla tarpeeksi plussia.

Ei ku juu tollasen huhun mäkin oon kuullu.
Juzpe
07.07.2016 08:21:50 (muokattu 07.07.2016 08:23:34)

Entropia666:

Kannattas varmaan niitten humppaukkojenki treenata sitä biisintekoa stemmojen sijaan.

Joku kai ne humppabiisitkin on säveltäny ja ihan asiallisia sävellyksiä siitäkin genrestä löytyy. Kyllä mun kokemuksen mukaan hevi (alalajeineen) ja hard rock (alalajeineen) sisältää eniten suoraa esikuvien kopiointia, mielenkiinnottomia sävellyksiä, vi-IV-I-V-sointukiertoon pohjautuvia kokonaisia albumeita ja uskomattoman määrän perseilyä ja uhoamista sekä livenä, että levyllä. Toki kuten joka genressä, on siinäkin omat piristävät poikkeuksensa. Hevihommissa vaan paskan suhteellinen osuus on havaintojeni mukaan suurempi.

Toki oon ymmärtäny, että hevariuteen kuuluu olennaisena osana kaikkien muiden musatyylien dissaus ja vahva "kuulematta paskaa"-asenne, joten hiukan vaikee voi olla sieltä laatikosta ponnistaa ulos jos levysoittimessa pyörii monipuolisesti sekä Helloween, IrMa että Motörhead.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Neponen
07.07.2016 08:43:46

Entropia666: Ihan mikä päivä tahansa veistelisin ennemmin omia biisejä isoille yleisöille vaikka stemmat meniskin metsään ku että vetäsin humppakeikkoja laivalla täydellisillä stemmoilla eläkeläisille.

Kannattas varmaan niitten humppaukkojenki treenata sitä biisintekoa stemmojen sijaan.

Aika monet humppaukot tekee kuitenki rahaa sillä.
Entropia666
07.07.2016 09:25:31

Juzpe: Joku kai ne humppabiisitkin on säveltäny ja ihan asiallisia sävellyksiä siitäkin genrestä löytyy. Kyllä mun kokemuksen mukaan hevi (alalajeineen) ja hard rock (alalajeineen) sisältää eniten suoraa esikuvien kopiointia, mielenkiinnottomia sävellyksiä, vi-IV-I-V-sointukiertoon pohjautuvia kokonaisia albumeita ja uskomattoman määrän perseilyä ja uhoamista sekä livenä, että levyllä. Toki kuten joka genressä, on siinäkin omat piristävät poikkeuksensa. Hevihommissa vaan paskan suhteellinen osuus on havaintojeni mukaan suurempi.

Toki oon ymmärtäny, että hevariuteen kuuluu olennaisena osana kaikkien muiden musatyylien dissaus ja vahva "kuulematta paskaa"-asenne, joten hiukan vaikee voi olla sieltä laatikosta ponnistaa ulos jos levysoittimessa pyörii monipuolisesti sekä Helloween, IrMa että Motörhead.

Kiva vuodatus, mutta viittaus oli lähinnä covermuusikoille.

Neponen: Aika monet humppaukot tekee kuitenki rahaa sillä.

Mä tiiän aika vitusti mielekkäämpiäki keinoja ansaita valuuttaa. Yleensä ne myös sisältää paremmat työolot ja isomman liksan.
Dark Arts of Sanguine Rituals ulkona NYT Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Juzpe
07.07.2016 09:38:17

Entropia666: Kiva vuodatus, mutta viittaus oli lähinnä covermuusikoille.

Mä tiiän aika vitusti mielekkäämpiäki keinoja ansaita valuuttaa. Yleensä ne myös sisältää paremmat työolot ja isomman liksan.

Covermuusikoiden työoloista ja liksoista sun on varmaan turha alkaa kauheesti raportoimaan, kun ei taida olla a) kokemusta b) ammattitaitoa c) kiinnostusta.

Vinkkejä mielekkäämmistä valuutanansaintikeinoista erityisesti musiikkialalla otan toki vastaan.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Traditional
07.07.2016 09:54:48
Entropia666: Mä tiiän aika vitusti mielekkäämpiäki keinoja ansaita valuuttaa. Yleensä ne myös sisältää paremmat työolot ja isomman liksan.

Esim. Palkaton harjoittelu hevifestareilla?
santa cru92
07.07.2016 10:03:17
anteeksi nyt mutta saisinko teiltä vastauksen kysymykseeni.
Traditional
07.07.2016 10:18:28
santa cru92: anteeksi nyt mutta saisinko teiltä vastauksen kysymykseeni.

Mikä oli kysymys.

Pahoittelut myöskin että sotkimme sinun santa cruz uutis ketjun.
Entropia666
07.07.2016 11:16:38

Traditional: Esim. Palkaton harjoittelu hevifestareilla?

Silmänräpäyksessä valitsisin uusiks.
Dark Arts of Sanguine Rituals ulkona NYT Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)