Aihe: Tuska 2016, 1-3.7.2016, Suvilahti, Helsinki
1 2 3 4 5 6
ÄrGee
30.06.2016 13:10:23
Kohta se olisi taas, maan paras metallifestivaali. Ja itse en ole vielä kertaakaan käynyt Suvilahden Tuskassa. Seuraavat bändit on pakko nähdä;

Cattle Decapitation
Whorion
Cain's Offering
Testament
Behemoth
Brymir
Obscura
Gojira
Katatonia

On siellä muitakin perusnimiä, mitkä on nähty jo monta kertaa ennenkin. Ja jokaisen päivän pääesiintyjä tulee myös tsekattua. Tuskassa ei koskaan myöskään tiedä löytääkö sieltä itselleen uuden hyvän bändin kuunneltavaksi.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
allupatukka
30.06.2016 15:44:50

ÄrGee: Kohta se olisi taas, maan paras metallifestivaali. Ja itse en ole vielä kertaakaan käynyt Suvilahden Tuskassa. Seuraavat bändit on pakko nähdä;

Cattle Decapitation
Whorion
Cain's Offering
Testament
Behemoth
Brymir
Obscura
Gojira
Katatonia

On siellä muitakin perusnimiä, mitkä on nähty jo monta kertaa ennenkin. Ja jokaisen päivän pääesiintyjä tulee myös tsekattua. Tuskassa ei koskaan myöskään tiedä löytääkö sieltä itselleen uuden hyvän bändin kuunneltavaksi.

Kiitos tiedosta. Paloin halusta tietää, mistä bändeistä sinä pidät :)
"Se sktisopatukka kun ei näe omaa patukkaansa pitemmälle eli jää alle senttiin." KooAa
Blitz
01.07.2016 09:22:35
Kah juupeli. Tuli este ja mulla on lippu huomiselle lauantaille. Laita vaikka tarjous pikaviestillä tai ouotila@gmail.com jos lippu kiinnostelee!
ISTO = DALLAS
ÄrGee
01.07.2016 11:48:23
allupatukka: Kiitos tiedosta. Paloin halusta tietää, mistä bändeistä sinä pidät :)

Ole hyvä! Olen se jolla on pitkä tukka ja tummat vaatteet, saa tulla moikkaamaan. Kai nyt vähän pitää omaa musiikkimakuaan toitottaa musiikkiaiheisella foorumilla ;)
janik
01.07.2016 18:38:27
ÄrGee: Ole hyvä! Olen se jolla on pitkä tukka ja tummat vaatteet, saa tulla moikkaamaan. Kai nyt vähän pitää omaa musiikkimakuaan toitottaa musiikkiaiheisella foorumilla ;)

Meinasin tulla moikkaamaan, mut tääl olikin aika monta pitkätukkaa:D
Regalis Apertura
02.07.2016 10:26:01
No olikos Avantasia kova vai ei?
ÄrGee
02.07.2016 12:11:44
janik: Meinasin tulla moikkaamaan, mut tääl olikin aika monta pitkätukkaa:D

Kjeh kjeh :))

Cattle Decapitation ja Whorion maistui eilen kovasti. Swallow The Sun ei oikein ollut kirkkaan kesäpäivän festarimusiikkia millään tasolla. Testamentilla oli ilmeisesti vuosien tuoman kokemuksen perusvarma esiintyminen, ja sitä oli tietysti katsomassa paljon jengiä. Behemoth alkoi puuduttamaan, eikä katsomon oikealta puolelta nähnyt tarpeeksi hyvin auringon paistaessa sinne.

Tänään olisi paljon odotettu Obscura. Ei ole tainnut Suomessa vielä esiintyä koskaan?
Antti1997
02.07.2016 12:17:57
ÄrGee: Swallow The Sun ei oikein ollut kirkkaan kesäpäivän festarimusiikkia millään tasolla.

Helvetin kovan keikan silti vetivät.
TTV
02.07.2016 12:25:12
Regalis Apertura: No olikos Avantasia kova vai ei?

Kiske oli kova, muu bändi ei itselleni juurikaan kolahtanut.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
TTV
02.07.2016 12:27:30
ÄrGee: Kjeh kjeh :))

Tänään olisi paljon odotettu Obscura. Ei ole tainnut Suomessa vielä esiintyä koskaan?

TODELLAKIN, tätä päivää on odotettu vuosia ja nyt ne vihdoin tulee Suomeen :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
TTV
03.07.2016 14:21:31
TTV: TODELLAKIN, tätä päivää on odotettu vuosia ja nyt ne vihdoin tulee Suomeen :-)

Kyllähän oli Obscuralla mahtava keikka! Yllättyivät positiivisesti väkimäärästä ja suosiosta :-) Laitteiston suhteen oli kuulemma hieman toivomisen varaa, varsinkin rumpujen osalta. No, hyvin vetivät silti. Onnistuin saamaan kaikkiin levyihin ja nuottikirjaan koko bändin nimmarit ja illalla vielä chillaileen jannujen kanssa. Tavattoman ystävällistä ja "jalat maassa" porukkaa ovat. Toivottavasti tämä "Suomen ensipuraisu" loi hedelmällisen maaperän tuleville keikoille.

Obscura oli koko festarin paras ja keikka mulle paras synttärilahja :-)
Berzerkowitz
04.07.2016 21:45:53
Tsjuder jytisi. Ehkä pitäis tohon bändiin tutustuu.
Sitte toinen juttu:Soittiko Ghost eyes wide shut-leffasta sen ihme jollotus-biisin introna?
tommium
05.07.2016 08:28:29
Sitte toinen juttu:Soittiko Ghost eyes wide shut-leffasta sen ihme jollotus-biisin introna?

Sehän niillä on aina ollut intromusana eli

https://www.youtube.com/watch?v=CoZJdil0_HI
"...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay!"
Entropia666
05.07.2016 20:38:22

Dark Arts of Sanguine Rituals ulkona NYT Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
ÄrGee
08.07.2016 13:38:00
Entropia666: Kuvat festareilta by meikä:

Perjantai: https://www.facebook.com/TuskaOpenA … album&album_id=1139409182784519

Lauantai: https://www.facebook.com/TuskaOpenA … album&album_id=1140066286052142

Sunnuntai: https://www.facebook.com/TuskaOpenA … album&album_id=1141417899250314

Netan hanurista plussaa... uuh.

Tuskasta jäi päälimmäisenä mieleen helvetin taitava Obscura, suorastaan mystinen Primordial, ja brutaali Cattle Decapitation. Massiivinen Gojira, sekä eeppinen Brymir. Bodomien encore perseilyt olivat myös hauskaa katsottavaa.

Ja ensivuonna toivottavasti uudestaan!
Leprosy
11.07.2016 23:08:11
Havok soitti aivan saakelin tiukan keikan. Helposti tän vuoden Tuskan paras veto. Yllättävän täyttä oli kattilahallissa, liekö vesisade mikä toi sinne porukkaa vai ovatko oikeasti noin suosittuja Suomessa?
reaper666
19.07.2016 13:53:52
Itse aikoinaan n. 9 tai 10 kertaa tuli tuskassa käytyä. Sen jälkeen kun siirtyi kaisaniemestä pois niin en enää käynyt. Jotenki mielenkiinto lopahti vaan. Mutta kaisaniemessä oli tosi siistiä juoda omaa halpaa alkoholia ja kattoa bändejä. Enää ei saa. Ja silloinhan sanottiin, että eivät saaneet enää lupaa moiseen. Mutta kyllä taannoisen tuskapomon eli Eekan haastattelusta kävi ilmi, että ei moisia omia juomia alueelle haluta. Ja onhan se toki vähän myynnistä varmaan pois. Mutta se oli siistiä ja jos tulee joskus takas niin harkitsen meneväni ihan periaatteesta uudelleen.
Ja kyllähän se bisse muutenkin vissiin kaupaksi kävi.
Mun ekassa tuskassa oli pääesiintyjänä Bruce Dickinson ja harmitti ku paidat myytiin loppuun. Ja kolmen päivän lippu maksoi tyyliin 55 e.
JohnJ
19.07.2016 15:13:58 (muokattu 19.07.2016 15:25:42)
reaper666: Mutta kyllä taannoisen tuskapomon eli Eekan haastattelusta kävi ilmi, että ei moisia omia juomia alueelle haluta. Ja onhan se toki vähän myynnistä varmaan pois.

Joo, "vähän". Ei tuo omien juomien meininki nyt vaan enää nykypäivänä toimisi, ainakaan järjestäjän näkökulmasta. Eihän sinne edes saisi edes ketään varmaan myymään sitä kaljaa kun tuotto-odotukset olisi niin surkeat. Olettaisin myös että Tuskan tulopuolella tuo juomamyynti on aika olennaisessa osassa, mikä vaikuttaa suoraan siihen minkä tason artisteja sinne on varaa buukata.

Mutta se oli siistiä ja jos tulee joskus takas niin harkitsen meneväni ihan periaatteesta uudelleen.

Ei se tule. Ei viranomaiset enää anna sellaiseen edes lupia. Itsekin olin tänä vuonna ekaa kertaa Suvilahden Tuskassa. Mun mielestä on ihan passeli meininki, että kolmen päivän rannekkeella pääsee alueelta sisään ja ulos, ja voi sopivan hetken tullessa, tai ennen alueelle menoa / sieltä pois tullessa, nappailla vähän omia juomia lähimaastossa. Ainoa mitä toivoisi että olisi joku kauppa pikkaisen lähempänä festareiden sisäänkäyntiä. Eipä siitä Kurviinkaan kyllä kauhea matka ollut, tai Rantatien Nesteelle.

Lisäksi itse festareiden alkoholitarjonta on parantunut koko ajan, eli löytyy vaihtoehtoja sille Koffille. Harmittaa kun itse tänä vuonna missasin kokonaan sen viskibaarin, en edes tiennyt moisesta kuin vasta jälkeenpäin kuvia katsellessa.

Ensi vuonnahan tilanne paranee muutenkin uuden alkoholilain myötä, kun ei ole pakko pitää erillisiä anniskelualueita. Tämä käytäntöhän on ollut jo samassa paikassa järjestetyllä K-18 ysärifestareilla, ja kyllä se vaan helpottaa ihan joka suhteessa, ettei tarvitse rampata anniskelualueelle ja sieltä pois koko ajan.
Metal meets the bone!
Berzerkowitz
11.09.2016 21:26:59
Tuli tässä mieleen että kun Tuskassa on käynyt Immortal sekä Abbath niin mitäs jos ens kesänä sitten Bömbers ?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)