![]() 18.10.2012 13:38:11 | |
---|---|
-kaupallinen tiedoite 1/1- Tämä ois nyt Torilla jos joku kaipaa... -kaupallinen tiedoite päättyy- Jakkeko: EBSistä... Mulla on tällä hetkellä kolme vahvistinta käytössä. Marshall JCM 800 1992 Bass series jossa 6L6 pääte (n. 100W tai vähän yli), Orange:n ADB bassonuppi myöskin 6L6 päätteellä (luvataan 140W) ja sitten tuo EBS T90. Kaikki on ns. 100% kuntoisia ja lähes uusilla laatuputkilla (EBS vielä tehdasputkilla jotka on kiinalaatua). Kaappeina 2kpl 4x10" kaappeja joissa toisessa Eminencen legendat ja toisessa Celestionin vihreää BL sarjaa. Lisäksi vielä yksi 2x15" kaappi jossa kumpikin elementti omassa ilmatilassa (toinen Eminence ja toinen Celestion). Itse olen sitä mieltä että tuo EBS on hinta-laatusuhteeltaan ehdottomasti paras noista nupeista (Suomessa nupin saa alle 1000€). Nuppi on todellinen jokapaikan -peli... Pahaa sanaa en keksi edes hakemalla. Soundi on todella hyvä... Paikoitellen jopa parempi kuin tuossa Orangessa, teho riittää varmasti (jo pelkästään EBS + 4x10" on ÄÄNEKÄS!) ja kaiken lisäksi koko teos on saatu helposti roudattavaan pakettiin. Itse buustaan tuota nuppia välillä MXRn microampilla. Ampin kanssa säröytyneenä ääntä lähtee jo melkeimpä kiusallisen paljon. Suosittelen kyllä lämmöllä ko. tuotteen testaamista. Omani on ainakin Made In Hong Kong (joo joo... kiinaa sekin on) mutta muistaakseni "burn in test" ja tarkastus on suoritettu Ruotsissa... Vahvistimen mukana tuli kyllä aiheeseen liittyvä todistus. EBSn edustaja aikoinaan selitti tuon valmistusprosessin mutta en enää muista tarkkaan miten se meni... Taisi alkaa Ruotsissa, siirtyä kokoonpanoa varten Kiinaan ja sitten takaisin Ruotsiin tms. Ja kun joku puhui muuntajista niin tuo sama EBSn kundi kertoi että he testasivat muistaakseni n. 20 eri muuntajaa ennen kuin päätyivät noihin vahvistimessa käytettyihin "over sized" muuntajiin. Listataampa vielä plussat... Miinuksiin en valitettavasti ole vielä törmännyt... + pieni koko (mitat ja paino) + helvetin hyvä soundi! (toimii lähes kaapin kuin kaapin kanssa toisin kuin esim. JCM marsu) + kelvollinen direct lähtö + yksinkertainen mutta toimiva EQ rokrokpoprok | |
![]() 29.06.2016 08:44:58 | |
Nostetaas tätä ketjua. Itsellä ollut nyt kyseinen nuppi kohta 6 vuotta käytössä. Nyt huomasin vahvarin pitävän kovaäänistä hurinaa, vaikka äänilähdettä ei olisi kytketty. Putket ovat vieläkin orkkikset, ne olisi joka tapauksessa tarkoitus vaihtaa jossain vaiheessa. Osaatteko sanoa mistä ongelma johtuisi? "How low can you go?" | |
![]() 29.06.2016 11:20:45 | |
sanansaattaja: Nostetaas tätä ketjua. Itsellä ollut nyt kyseinen nuppi kohta 6 vuotta käytössä. Nyt huomasin vahvarin pitävän kovaäänistä hurinaa, vaikka äänilähdettä ei olisi kytketty. Putket ovat vieläkin orkkikset, ne olisi joka tapauksessa tarkoitus vaihtaa jossain vaiheessa. Osaatteko sanoa mistä ongelma johtuisi? Veikkaisin, että pääteputki alkaa olla finaalissa. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)