Dumb 06.06.2004 12:29:57 (muokattu 06.06.2004 12:30:59) | |
---|
Niinkuin sanoin kyse oli Hartwall Areenan keikasta vuonna 2002. Hämäsi tuo "En itse ole ollut muissa isoissa konserteissa kuin tuolla metallican keikalla". |
ozz3 06.06.2004 13:22:57 | |
---|
Kyllä mun mielestä oli tuolla Metallican keikalla hyvä meno (ainakin siellä E-Katsomossa lukuunotamatta kolmea pukumiestä..), mutta onhan se niin, että tuon luokan estradilla on vaikea saada koko jengiä messiin, pienempi areena (Hartwall?) ja meininki olisi varmasti ollut vieläkin parempaa. Vaikka James siinä huomauttikin, että: "Hey, you're not suppose to be louder than the band..." Ja tuosta Maidenin keikasta vielä (siis joulukuisesta) siellähän oli ihan mahtava meno ja yleisö t-o-d-e-l-l-a hyvin mukana. Kuulin, että kesäkuisella keikalla olisi ollut vielä parempi meininki, mutta tiedä häntä... "In the words of AC/DC: We roll tonight... to the guitar bite... and for those about to rock... I salute you." |
stickyfinger 06.06.2004 13:36:52 | |
---|
Maksavatko isot bändit tosiaan itse Suomeen tulemisensa? Jotenkin kuvittelin, että joku Bruce Springsteenin kokoonpanon rahtaaminen tänne maksetaan kyllä järjestäjän puolesta ja järjestäjä on tyytyväinen, jos Bruce vain suostuu/ehtii keikkarundilla myös tänne. Kyllä se isoimmillakin starboilla kustannuksiltaan nimen omaan hankalampiin paikkoihin siirtyminen (esim. juuri Suomi), menee kuitenkin periaatteessa siltä "artisti maksaa" pohjalta. Se on ihan käsittämätön summa mikä stadion-luokan esiintyjän organisaation pyörittämiseen menee. Puhumattakaan sitten tuollaisten keskisuurten/suurten bändien ulkomaan keikkailusta. Kun Foo Fighters käväisi silloin jokunen aikaa takaperin Suomessa Koffin sponsoroimalla keikalla Tavastialla, ja haastattelija kysyi sitten rumpali Taylor Hawkinsilta mitä mieltä he itse ovat sponssi-vedoista jonne pääsyliput arvotaan, joten varsinaiset fanit eivät välttämättä pääse katsomaan, Hawkins tokaisi jotakuinkin että "Turneella oleminen, varsinkin Euroopassa, on niin helvetin kallista, että sillä kiertämisellä vaan maksellaan laskuja pois, hyvä jos edes omilleen pääsee. Että se on sama onko kyseessä sponsorikeikka vai ei". Shake your money maker! |
Jani The Rock 06.06.2004 15:15:15 | |
---|
Maassa maan tavalla, sano... Don`t mess with the countryboys |
Nixzar 06.06.2004 16:32:01 | |
---|
Käsittääkseni Iron Maidenilla ei ole tätä ongelmaa. Jengi on kuulemma messissä oikein tosissaan. Tämä on harvinaisen totta. Aivan mahtava tunnelma kesän keikalla. Ei se talvellakaan hassumpi ollut. *Keep Rockin in The Free World* *IHKK #12* |
edutheman 07.06.2004 01:26:00 | |
---|
Riippuu ihan paikasta ja porukasta. Esim. Dyecrestin ja Dragonforcen mukaan W.A.S.P. (aka. A.M.P.I.A.I.N.E.N.) oli paljon paremmassa vedossa nimenomaan Suomen keikoilla, kuin aiemmissa keikkapaikoissa. Eipä se tietenkään yllätys ole, kun 2500 ihmistä huutaa ja riehuu loppuunmyydyllä Caribialla. Hywä keikka oli ! 2 kylkiluuta meni siinä eturivissä, meininki oli siis sen mukaistakin! ei siellä mitään ihmetelty. -Jos joku lukee tämän, wieköön hän allekirjoittaneen hoitoon- |
Leikari 07.06.2004 07:54:12 | |
---|
onko se hyvää meininkiä, kun rokki-konserteissa väki menettää kontrollin ja hyppivät kuin jotkut pygmit?? On aika säälittävän näköistä kun muutama tuhat ihmistä on aivan laumana päät yläkenossa ja kädet ylhäällä. Musiikkia voi kuunnella ilman hirveätä heilumistakin - vaan kukin taaplaa tietysti tyylillään. |
depe 07.06.2004 09:44:20 | |
---|
Maassa maan tavalla, sano... Näinhän se on. Suomalaiset vaan ovat jäyhempää väkeä. Hyvä kun joskus on sattunut telkkarista katsomaan tyyliin jotain Jari Sillanpään tai vastaavaan keikkaa jostain isommasta salista, niin tuulipukukansa (okei ehkä ne ovat pukeutuneet konserttia varten hieman paremmin) istuu kiltisti paikoillaan ja sitten siellä on muutama emäntä, jotka jammailee seisaaltaan. Luulen, että porukkaa häpeää noita jammailijoita melko paljon. Sitten olen muistaakseni kuullut, että jossain Kiinassa tai Koreassa tai vastaavassa on vähän niinkuin kiellettyä osoittee suosiotaan keikoilla. Porukka katsoo ilmeettömästi keikkaa ja antaa ehkä vaimeat suosion osoitukset biisien välillä, jos Puolueen pamput antavat luvan. No ehkä tällaista nyt ei tapahdu enää missään... Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
MV 07.06.2004 14:58:57 | |
---|
onko se hyvää meininkiä, kun rokki-konserteissa väki menettää kontrollin ja hyppivät kuin jotkut pygmit?? On aika säälittävän näköistä kun muutama tuhat ihmistä on aivan laumana päät yläkenossa ja kädet ylhäällä. Musiikkia voi kuunnella ilman hirveätä heilumistakin - vaan kukin taaplaa tietysti tyylillään. mun mielestä se on aika siistin näköstä. mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Shaft 07.06.2004 15:58:09 | |
---|
Niin, käsittääkseni bändin tehtävänä on viihdyttää yleisöä eikä päinvastoin.. Suomalaiset ovat tosiaan jäyhempiä kuin vaikkapa etelä-amerikkalaiset, eikä siinä pitäisi olla mitään vikaa. |
Teijo K. 07.06.2004 17:06:41 | |
---|
onko se hyvää meininkiä, kun rokki-konserteissa väki menettää kontrollin ja hyppivät kuin jotkut pygmit?? On aika säälittävän näköistä kun muutama tuhat ihmistä on aivan laumana päät yläkenossa ja kädet ylhäällä. Musiikkia voi kuunnella ilman hirveätä heilumistakin - vaan kukin taaplaa tietysti tyylillään. Pygmit on heno kansa Hurjasa noiruudessani poltin tupakkia. En enää. |
Metallican keikalla katetun katsomon vastapäätä oleva katsomo, vittu siellä ei kukaa edes seisonut. Tosi hienoa varmaa Metallicallekkin, kun kokonaan toinenpuoli katsomosta istuu! SAATANA! If assholes could fly, this place would be an airport. |
Nixzar 07.06.2004 17:38:15 | |
---|
Metallican keikalla katetun katsomon vastapäätä oleva katsomo, vittu siellä ei kukaa edes seisonut. Tosi hienoa varmaa Metallicallekkin, kun kokonaan toinenpuoli katsomosta istuu! SAATANA! Samaa katsoin itse. Minä en tietenkään istunut vaan riehuin kuin pieni jänis! =) *Keep Rockin in The Free World* *IHKK #12* |
Hirvi 07.06.2004 18:35:28 (muokattu 07.06.2004 18:36:56) | |
---|
Suomen festarikeikkoja on moni ulkomaalainen bändi kehunut. Valoisat kesäyöt ja hullu festarikansa. Rokkaa kuin hirvi! |
teque 07.06.2004 19:15:57 | |
---|
Metallican keikalla katetun katsomon vastapäätä oleva katsomo, vittu siellä ei kukaa edes seisonut. Tosi hienoa varmaa Metallicallekkin, kun kokonaan toinenpuoli katsomosta istuu! SAATANA! Hmm.. Itse olin juuri sillä puolella ja joka ikinen ihminen samassa katsomossa seisoi koko keikan ajan. Katselin välillä katettuun katsomoon ja näytti ihan kuin kaikki olisivat istuneet siellä :D Taitaa olla sillä tavalla, että kun kaikki seisoivat, niin se näytti kauempaa, että kaikki olisivat istuneet. |
ercciman 07.06.2004 23:00:23 | |
---|
Metallican keikalla katetun katsomon vastapäätä oleva katsomo, vittu siellä ei kukaa edes seisonut. Tosi hienoa varmaa Metallicallekkin, kun kokonaan toinenpuoli katsomosta istuu! SAATANA! rauhotu xoxoxoxo |
Kapane 07.06.2004 23:29:19 | |
---|
itseasiassa tuo knot on kehunut itse pirusti sitä hartwallin keikkaa... kuulemma oli yks niiden parhaimmista keikoista. Parempi kuin Bizkit.
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1
http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=268439 |
MV 08.06.2004 11:17:10 | |
---|
itseasiassa tuo knot on kehunut itse pirusti sitä hartwallin keikkaa... kuulemma oli yks niiden parhaimmista keikoista. Kehuivatko he näin lavalla vai lehdistössä? Kyllähän sitä lavalla aina yleisöä kosiskellaan..... mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Imper 08.06.2004 15:14:49 | |
---|
Hmm.. Itse olin juuri sillä puolella ja joka ikinen ihminen samassa katsomossa seisoi koko keikan ajan. Katselin välillä katettuun katsomoon ja näytti ihan kuin kaikki olisivat istuneet siellä :D Taitaa olla sillä tavalla, että kun kaikki seisoivat, niin se näytti kauempaa, että kaikki olisivat istuneet. Minä olin keskellä kenttää, ja mun mielestä molemmilla puolilla katsomoissa seisottiin!:) Kentällä seisottiin myös.. öhöhhö. Everyone is a per-son |
ozz3 08.06.2004 16:28:25 (muokattu 08.06.2004 16:29:08) | |
---|
Kehuivatko he näin lavalla vai lehdistössä? Kyllähän sitä lavalla aina yleisöä kosiskellaan..... No varmasti kehuivat lavalla, mutta esimerkiksi (muistaakseni) Toukokuun Sue:ssa oli Slipknotin haastattelu missä kehuivat sitä keikkaa. Ja onhan ne sitä muutenkin vissiin kehuneet... Ja minä ainakin seisoin Metallican keikalla ja kyllä seisoi melkein koko meidän katsomommekin. "In the words of AC/DC: We roll tonight... to the guitar bite... and for those about to rock... I salute you." |