Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ajatuksia muusikkoudesta
1 2 3 4 5
Timi
24.06.2016 10:43:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä tykkään jokaisesta kappaleesta.Minkä soitan tai laulan!
 
Vaikea.Mutta varma!
EP
24.06.2016 12:06:36 (muokattu 24.06.2016 12:07:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: Minä tykkään jokaisesta kappaleesta.Minkä soitan tai laulan!
 
Juu, melkein kaikista yleensä, mutta toteutus tapa on aikanaan kovastikin vituttanu.
Mutta oman pändin viime vuosina onneksi asiaan pääsi vaikuttamaan ja lopputulos oli huomattavasti tyydyttävämpi.
..ehkä vielä joskus? Sisäinenpalo kasvaa!
 
The 2
24.06.2016 13:40:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin aikanaan menikö ylös vai alas josta tein levynkin "Mietin vain" kai sitä on miettinyt juttuja joskus ehkä liikaakin .)
 
The 2
24.06.2016 13:46:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The 2: Ajattelin aikanaan menikö ylös vai alas josta tein levynkin "Mietin vain" kai sitä on miettinyt juttuja joskus ehkä liikaakin .)
Sitä ei tarvinnut ajatella että vetääkö paikalleen vaan ihan muuta. Piisilista nyt on tietysti että pitäisi vetää vain hyviä kappaleita :)
 
The 2
24.06.2016 13:58:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The 2: Sitä ei tarvinnut ajatella että vetääkö paikalleen vaan ihan muuta. Piisilista nyt on tietysti että pitäisi vetää vain hyviä kappaleita :)peraatteessa kuitenkin on kysymys kenen naamaa kestää ja kuika hyvin kestää toisen suverisuutta omalla alueellaan niin se menee nääs.
 
The 2
24.06.2016 14:02:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The 2: kysymys on kuitenkin aika yksinkertainen vedänkö paremmin.
 
jazzbass-73
24.06.2016 19:37:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tanakkaa tarinaa ...
 
Eläkeläissoittaja
15.08.2016 09:39:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Säveltäjien lisäksi haluaisin tuoda esille sovittajat. Esim. Matti Viljanen on tehnyt tällä saralla upeaa työtä, jota amatöörinä kunniotuksella tutkiskelen. Liekö Matti paljon sävellellytkin?
KoskPaavolle sanoisin että on hienoa tuo vuosikymmenten jälkeen säilynyt kiinnostus. Liian paljon kuulee leipääntyneiden muusikoiden kommentteja.

 
Matti Viljanen oli sointunero harmonikansoittajana ja mm. block-tyyli hyvin hallinnassa soinnutuksissaan. Ei tarvinnut paikata. :)
 
Anonymous-jazz
15.08.2016 21:00:46 (muokattu 15.08.2016 21:01:14)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Matti Nykänenkin on muusikko, vaikka hän tekee paljon playback keikkoja.
 
Ei mulla muuta.
 
That's show business.
 
Samaa hommaahan se Madonnakin tekee ja täyttää silti stadioneita.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
baron
15.08.2016 21:09:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Matti Nykänenkin on muusikko, vaikka hän tekee paljon playback keikkoja.
 
Mä käytin itsestäni joskus termiä "muusikko" kun kuulun Muusikkojen liittoonkin mutta sain sitten palautetta että en muka olisi ja siitä lähtien oon käyttänyt itsestäni termiä "soittaja" koska se mä ainaskin oon!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
15.08.2016 21:25:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Matti Nykänenkin on muusikko, vaikka hän tekee paljon playback keikkoja.
 
No, ei.
 

 
Samaa hommaahan se Madonnakin tekee ja täyttää silti stadioneita.
 
Sentään tehny musiikkia kai?
 
Veksi
15.08.2016 21:43:44 (muokattu 15.08.2016 21:47:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän Matti paremmin oli mäkihyppääjä nro 1 aikoinaan?
 
Eläkeläissoittaja
16.08.2016 06:25:37 (muokattu 16.08.2016 08:31:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mä käytin itsestäni joskus termiä "muusikko" kun kuulun Muusikkojen liittoonkin mutta sain sitten palautetta että en muka olisi ja siitä lähtien oon käyttänyt itsestäni termiä "soittaja" koska se mä ainaskin oon!
 
Soittaja minäkin mielummin, kun tapauksessani tuo muusikko-ammattinimike kuulostaa liian arvokkaalta, mutta liittoon kuulun toki. Keikkasoittamiset jääneet kokonaan, kun olen näihin koneihini ns. sekaantunut rallejani niillä rakennellessani. Bassokamat myyty jo kauan kauan sitten. Haitari mökilla huoltoa sekin vailla ja jonka soitolla joskus kiusaan naapureitani ei-virtoosimaisesti juovuksissa siellä ollessani. Sen verran saatu kuitenkin oman musanteossa aikaan, jotta olen myös Teoston jäsenasiakas ja Gramex-asiakas.
 
Rämppy
16.08.2016 09:18:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Mä käytin itsestäni joskus termiä "muusikko" kun kuulun Muusikkojen liittoonkin mutta sain sitten palautetta että en muka olisi ja siitä lähtien oon käyttänyt itsestäni termiä "soittaja" koska se mä ainaskin oon!
 
Pitäisiköhän sitten tämä muusikoiden.net muuttaa soittajien.netiksi tai peräti soittimenomistajat.netiksi?
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Eläkeläissoittaja
16.08.2016 10:00:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Pitäisiköhän sitten tämä muusikoiden.net muuttaa soittajien.netiksi tai peräti soittimenomistajat.netiksi?
 
Heh! Jokainen meistä tituleeratkoon itseään miksi vaan musatoimissaan, mutta eiköhän nimen anneta olla ennallaan. :)
 
Generalissimo
16.08.2016 10:06:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Pitäisiköhän sitten tämä muusikoiden.net muuttaa soittajien.netiksi tai peräti soittimenomistajat.netiksi?
 
No ei täällä kaikki soittimia omista niin siksi osuvampi olisi rololollolloloo.net
 
musamies
16.08.2016 21:22:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Matti Nykänenkin on muusikko, vaikka hän tekee paljon playback keikkoja.
 
Ei mulla muuta.
 
That's show business.
 
Samaa hommaahan se Madonnakin tekee ja täyttää silti stadioneita.

 
Minun mielestä jokainen päättää itse onko muusikko. Toisaalta odottaisin jotain satunnaista karaokeen osallistumista aktivisempaa muusikolta. Vähän samaan tapaan jos päättäisi olla taidemaalari, niin sitten on kun maalaa taidetarkoituksessa.
 
EP
16.08.2016 22:05:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Minun mielestä jokainen päättää itse onko muusikko. Toisaalta odottaisin jotain satunnaista karaokeen osallistumista aktivisempaa muusikolta. Vähän samaan tapaan jos päättäisi olla taidemaalari, niin sitten on kun maalaa taidetarkoituksessa.
 
Joo, kyllä se taitaa noin olla. Vähän sama ku et pitää itte saada päättää onko mies vai nainen tai jotain siltä väliltä ja naimisiinkin pitää saada mennä vaikka kotikuusen kanssa, muuten tulee itku.
 
baron
16.08.2016 22:44:58 (muokattu 16.08.2016 22:50:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan oikeesti: Meillähän on ihan oikeita suojattuja ammattinimikkeitä, esim lääkäri, asianajaja ym. jotka vaatii että pitää olla suoritettu joku yhteiskunnan tai vastaavan näyttö että saa käyttää.
Mulle alettiin väittää että muusikon on pitänyt käydä sibis tai vastaava ja sen jälkeen olla täyspäiväinen pro.
En alkanut kinastelemaan, olkoot vain "muusikoita" enkä edes halua tollaiseen niuhoporukkaan kuulua.
 
(Kerran jouduin tappelemaan keikkaliksan alvista ja laissa sanotaan jotain sellaista että taiteilijan, urheilijan tai muun esiintyjän liksasta ei tarvitse maksaa alvia ja jos mun soittoni ei sitten ole taidetta niin oon mä ainaskin "MUU" esiintyjä, AMMUU!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Kefiiri
16.08.2016 22:59:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta onhan se toisaalta vaikea sanoa missä menee muusikon ja satunnaisen renkuttajan raja... tätä lienee pohdittu ennenkin.
 
En ole musiikin asiantuntija.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «