Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5272 273 274 275 276311 312 313 314 315
Musahullu98
17.06.2016 15:40:44
Kimd: Käytä filtteriä ja varmista ettei tilassa resonoi joku muu voimakkaasti. Katso että kaikki lugit ovat alussa suurinpiirtein yhtä tiukalla

Juu kiitoksia! Filtteri ei ollut päällä, heti otti tarkemmin. Kiitoksia!
Ei myönnetä mitään, syytetään mediaa!
reaper666
18.06.2016 12:49:54 (muokattu 18.06.2016 12:50:56)
JanneO: Itse pedaalista tuskin. Joskus niissä on ollut minimaalisen pieni tuotetarra jossa on voinut olla teksti, mutta tuo todennäköisesti ei siinä ole olemassa.

Googlen kuvahaku voi olla kova sana, ellet tänne kuvaa siitä saa.

http://aijaa.com/c8dPHr

Siinä olis jonkunnäkönen kuva.

Ja siinä: http://aijaa.com/ZQvfqE
BanZai88
18.06.2016 22:27:59
reaper666: http://aijaa.com/c8dPHr

Siinä olis jonkunnäkönen kuva.

Ja siinä: http://aijaa.com/ZQvfqE

Tuplapedaalit on Pearlin hihnavetoiset Eliminatorit (tarkempi malli P-2002B ). Ei paha tuo maksamasi 60€ jos ovat ihan soittokunnossa. Normaali myyntihinta ilman laukkua ja että ei ole pahemmin mitään väljyyksiä välitangossa tai nivelissä, niin pyörii siinä 150-180€ hujakoilla.

http://www.thomann.de/fi/pearl_p2002b.htm
reaper666
19.06.2016 15:25:41
BanZai88: Tuplapedaalit on Pearlin hihnavetoiset Eliminatorit (tarkempi malli P-2002B ). Ei paha tuo maksamasi 60€ jos ovat ihan soittokunnossa. Normaali myyntihinta ilman laukkua ja että ei ole pahemmin mitään väljyyksiä välitangossa tai nivelissä, niin pyörii siinä 150-180€ hujakoilla.

http://www.thomann.de/fi/pearl_p2002b.htm

Kiitos! Juu hyvät kaupat oli sitten. Nuijat tossa on näköjään vaihdettu. Sopii noi nykyiset sähkörumpuihin hyvi.
m.e.v
23.06.2016 19:59:40
Löytyisiköhän tästä ketjusta vastauksia rummuista mitään tietämättömälle rumpalinalun äidille? Tarvitsisi siis hankkia soittokelpoiset rummut seitsemänvuotiaalle tyttärelle (ja ehkä ihan vähän äidillekin ;) ). Tyttö aloittaa rumpujensoiton musiikkiopistossa. Olen ymmärtänyt, että Pearlin Exportteja tai muita vastaavia yleensä suositellaan lapsille aloitussoittimiksi. Kuinka nopeasti nuo Exportit käyvät turhan vaatimattomiksi? Olisiko järkeä kuitenkin alusta lähtien hankkia yhtä astetta paremmat rummut? Käytettyinä, budjetti ei taida venyä uusiin sellaisiin. Uskoisin, että niistä pääsisi ehkä helpommin eroonkin, jos kuitenkin käy niin, ettei rumpujen soittelu pitemmän päälle innosta. Tai ainahan niitä voi sitten opetella soittamaan itse...

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1155732

Esimerkiksi tuollaiset?

Järkeviä ehdotuksia otetaan vastaan, jos jollain on tiedossa jotain.

Ja vielä: Miten soittajan koko pitäisi huomioda, pituutta tuollaisella 7 vee tyttölapsella on noin 120 cm. Pystyykö tuon kokoinen soittamaan oikeita rumpuja?
kincy
23.06.2016 22:59:35

Juurikin tuo Pearl Export, Yamaha Stage Custom ja Tama Superstar tai Rockstar on sitä tasoa, mistä kannattaa alottaa. Ovat ihan päteviä rumpuja jo ja niillä pääsee pitkälle. Ei periaatteessa edes tarvitse vielä vuosiin miettiä varsinaisten rumpujen päivittämistä vaan ehkä enemmän tulisi keskittyä symbaaleihin, kohtuullisen hyvään virvelirumpuun ja pedaaleihin sekä telineisiin.

Eli, juurikin tuota tasoa etsimään käytettynä ja kiinnittäkää huomiota kokoihin. Itse lähtisin liikkeelle setillä jossa on 20" bassorumpu, 10" ja 12" etutomit ja 14" lattiatomi. Syvyydet jätetään ehkä nyt tässä vaiheessa soittouraa pois laskuista, niiden merkitykseen rumpusetin käyttäytymisessä ehtii perehtymäån myöhemminkin.
hollmi-5
24.06.2016 08:17:58
statistiÖ: En ole tyttönä tai tytölle rumpuja ostanut, mutta naisena olen. Muutaman pikkutytön olen nähnyt rumpuja paukuttavan, niin aika akkatatsilla lähtee. Se hyvin riittää aikuisten rumpuunkin. Seitsemänvuotias on jo vissiin nuita neitejä isompi. Mutta jottei kaikki aloitteluvaiva menisi takomiseen, niin katsoisin matalia tomeja. Niissä on kevyemmät saunditkin. Kuulonsuojaus pitää aina muistaa, pikkutyttökin saa aikaan sellaiset volat.
20bd-12tt-14ft-sd kokoonpanolla pystyy soittamaan aikuinenkin riittävästä kevyt/pop/rock. 18" basaristakin saa jo riittävää pöhinää ja kevyempi poljettava. Peltien kanssa onkin sitten jännempää, jotain ohkaisempaa ehkä. Jos tomi(t) on kiinni basarissa, pitää katsoa, että niihin ylettyy kunnolla etes nainen, koska ne on miesten mitoille tehty. Japanin ja Aasian omissa rummuissa miehet on tosin todennäköisesti sikäläisenkokoisia, ei härmänäijiä. Matalat tomit saa sitten paremmin riittävän alas tytölle. Olen saanut kaikki setit aseteltua itselleni, mikä on hieman eritavalla kuin miehillä, koska ruumiinrakenne. Kannattaa kokeilla ennen ostoa!
Setin ulkonäkö on tietysti tärkeä juttu. Monet setit on kaikin tavoin neutraaleja ulkonäöltään. Sitten on rumia settejä ja äijäsettejä. Tyttömäisiä tai naisellisia settejä ei juurikaan ole sarjatuotannossa. Mutta mikä nyt kenenkin silmää miellyttää. Tarrojakin voi liimata.
Virvelikokona 14x5,5 on soitannollisesti monipuolisin. Mutta minun haaroväliin 14" on hieman liian leveä; ei ole mukava haara-asento enää mutta siedettävä.

Hirveän pitkä selitys. Ja aika paljon asiavirheitä. Jos yhden asian saan sinulta pyytää: Elä kommentoi näihin kysymyksiin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
24.06.2016 08:30:13
m.e.v: Löytyisiköhän tästä ketjusta vastauksia rummuista mitään tietämättömälle rumpalinalun äidille? Tarvitsisi siis hankkia soittokelpoiset rummut seitsemänvuotiaalle tyttärelle (ja ehkä ihan vähän äidillekin ;) ). Tyttö aloittaa rumpujensoiton musiikkiopistossa. Olen ymmärtänyt, että Pearlin Exportteja tai muita vastaavia yleensä suositellaan lapsille aloitussoittimiksi. Kuinka nopeasti nuo Exportit käyvät turhan vaatimattomiksi? Olisiko järkeä kuitenkin alusta lähtien hankkia yhtä astetta paremmat rummut? Käytettyinä, budjetti ei taida venyä uusiin sellaisiin. Uskoisin, että niistä pääsisi ehkä helpommin eroonkin, jos kuitenkin käy niin, ettei rumpujen soittelu pitemmän päälle innosta. Tai ainahan niitä voi sitten opetella soittamaan itse...

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1155732

Esimerkiksi tuollaiset?

Järkeviä ehdotuksia otetaan vastaan, jos jollain on tiedossa jotain.

Ja vielä: Miten soittajan koko pitäisi huomioda, pituutta tuollaisella 7 vee tyttölapsella on noin 120 cm. Pystyykö tuon kokoinen soittamaan oikeita rumpuja?

Liian hyvää ei ole olemassakaan. Ja aloittamiseen kannattaa sen verran satsata, että harrastus ei heti lopu.

Rumpujen koot pitää valita niin, että tyttö yltää soittamaan. Ongelmana on noin lyhyelle se, että virveliä ei tahdo saada tarpeeksi alas.

Tuossa linkki settiin, jossa bassorumpu on pieni ja silloin muut rummut saa aseteltua paremmin. Matalalle säätyvä penkki ja virvelin teline saattaa olla hankalat löytää, mutta tyttö kasvaa kyllä.

http://www.thomann.de/fi/ludwig_breakbeats_set_azure_sparkle.htm

Alkuun suosittelen opettajaa ja paljon lyöntialustaan (drum pad) soitettavia harjoituksia. Se voi tuntua tylsältä, mutta siitä on paljon enemmän hyötyä, kuin suoraan setin kanssa harjoittelusta.

Seitsemän vuotiaalla myös motoriset valmiudet saattavat olla vielä settisoittoon vajavaiset. Oman kokemukseni kautta olen huomannut, että kolmasluokkalaisilla nämäkin ovat jo aika paljon paremmat. Yksilöllisä eroja on toki.
Epämuusikko
24.06.2016 10:55:54 (muokattu 24.06.2016 12:07:18)
Ergonomia
Laulaminen
Leikit
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
jazzmies
24.06.2016 19:49:42
Lapselle aikuisen rummut. Kasvavat vietävät nopeasti. Penkki alas, snare vinoon, haitsu kiinni, toinen pikkutomi pois ja bassari lähelle. Vuoden päästä yltää jo haitsupolkimelle.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
m.e.v
25.06.2016 12:26:25
Kiitoksia asiallisista vastauksista! Täytyy käydä kokeilemassa tietysti, minkä kokoisia saa sopivaksi säädettyä. Ja sitten on noita pienellä bassolla varustettuja kompaktimman kokoisia settejä, josta joku jo esimerkinkin Ludwigilta linkitti.

Tällaisen (uuden) yamahan setin ehkä voisi saada säädettyä sopivaksi? Etutomit ainakin on matalat, ja basari 20 tuumaa.

http://www.f-musiikki.fi/lyomasoitt … sc-shell-10-12-14-20-sd-th-sbp0f5ha

Tai tama

http://www.soitinasema.fi/product/1 … 5/tama-silverstar-custom-vp50rs-abr

Pearlin valmiit uudet exportit tai vision vbl-sarjalaiset tuntui kaikki olevan aika "kookkaita", siis 22 bassolla ja syvemmillä tomeilla.

Aikaisemmin linkittämässä käytetyssä tomit on kai syvemmät kuin näissä uudemmissa yamahan vastaavissa.

Peltejä en ole vielä millään asteella murehtinut, yksi asia kerrallaan kun ei mitään mistään tiedä.
Velli
25.06.2016 13:11:14
m.e.v:
Tällaisen (uuden) yamahan setin ehkä voisi saada säädettyä sopivaksi? Etutomit ainakin on matalat, ja basari 20 tuumaa.

http://www.f-musiikki.fi/lyomasoitt … sc-shell-10-12-14-20-sd-th-sbp0f5ha

Tai tama

http://www.soitinasema.fi/product/1 … 5/tama-silverstar-custom-vp50rs-abr

Nuo ovat varmasti molemmat kelpo settejä, mutta itse ottaisin Yamahat ihan vaan sen vuoksi, että niistä on kokemusta ja ne ovat hyväksi havaittuja pönttöjä. Tamatkin ovat varmasti ihan hyvät, mutta niitä en ole henk. koht. testannut. Tuo Yamaha-setti ei muuten sisällä telineitä, eli se kannattaa ottaa hinnassa huomioon.

Siinä aiemmin linkkaamassasi Stage Customissa on tosiaan pari tuumaa syvemmät etutomit, joidenka vuoksi ne on hankala asetella 7-vuotiaalle. Muutoin ne ovat toki hyvät rummut.
fox
25.06.2016 13:44:13

hollmi-5: .. Ongelmana on noin lyhyelle se, että virveliä ei tahdo saada tarpeeksi alas.

Tuossa linkki settiin, jossa bassorumpu on pieni ja silloin muut rummut saa aseteltua paremmin. Matalalle säätyvä penkki ja virvelin teline saattaa olla hankalat löytää, mutta tyttö kasvaa kyllä..

Ihan hajahuomiona tähän virvelitelineen säätövarojen "riittämättömyyteen", kun se virveli nyt on vallan merkityksellinen rumpu, niin mites olisi jos ottaisi ekaan settiin vaikka 2 tuumaa matalamman, eli piccolovirvelin. Jos se sitten jatkossa tuntuu "ohuen soundiselta" tms., sen voi sitten myöhemmin vaikka myydä (tai vaihtaa) normisyvyiseen. Jos siltä tuntuu. Itse tosin edelleenkin käytän joko 2024- tai Royal Ace pikkoloita ihan keikallakin jos siltä tuntuu.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Volpe
27.06.2016 14:50:31 (muokattu 27.06.2016 17:36:13)
Tyhmänä kyselen ja tämä vaikuttaa siihen sopivalta ketjulta.
Ketju ei ole tyhmä, vaan minä olen tietämätön.

Olen aikeissa ostaa akustisen setin, juu on luettu noita ketjuja.
Vielä ei ole rahat kasassa, mutta pikkuhiljaa.
Setti on aika lailla varmistunut, mutta nuo symbaalit.
En löytänyt haulla näistä mainintaa, mutta Ufip merkkiset Italialaiset symbaalit,
onko kokemusta, käsitystä hinta-/laatusuhteesta, käyttökelpoisuudesta?
Tällaisia kauppasi Tikkurilassa oleva liike.

En soita hevimättöä. En "soita" oikeastaan vielä mitään.
Nuorena opiskellut, nyt piiiitkän tauon jälkeen heräsin.
Sillä tässä, että köyhänä miehenä vikaostoksiin ei ole paljon varaa.
Volpe
28.06.2016 08:41:15 (muokattu 28.06.2016 08:41:43)
Itselleni vastaten.

Netistä olen kaivellut, juutuupista kuunnellut, mutta sehän nyt ei anna todellista kuvaa.
Silti, tuo varmasti jossain määrin vääristynyt soundi kuulostaa samalta,
kuin ensimmäisessä setissäni olleet pellit. Siis ohuet läkkipeltiset symbaalit.
Setti oli vielä sellainen, johon ei ollut valmiita kalvoja, vaan virtsarakkoa
kasteltiil ja leikeltiin sopivaan muotoon.
Tuli pahus aina liian kireät, kun kuivuivat.
Jaa ne pellit, kuulostivat kamalalta. Jo silloin.

Aivan samaa en usko näistä Ufip pelleistä, mutta täytyy vielä käydä kaupalla kilkuttelemassa.
Kuitenkin mikäli jollain on näistä jotain sanottavaa, mielelläni otan tietoa vastaan.
hollmi-5
28.06.2016 08:58:35 (muokattu 28.06.2016 12:16:31)
Volpe: Itselleni vastaten.

Aivan samaa en usko näistä Ufip pelleistä, mutta täytyy vielä käydä kaupalla kilkuttelemassa.
Kuitenkin mikäli jollain on näistä jotain sanottavaa, mielelläni otan tietoa vastaan.

UFIP on aika harvinainen symbaali, vaikka niitä on tehty jo pitkään. Omalle kohdalle kokeiluun tulleet yksilöt olivat ihan laadukkaan oloisia. Aika painavia. En tunne yhtään rumpalia, jolla UFIPia olisi setissä. Siksi taitaa kommentiien saantikin olla hankalaa.

Laatupelejä ne kuitenkin on, joten omat korvat varmaan antavat tarvittavaa infoa enemmän. Sinullahan on mahdollisuus niitä testata.
Volpe
28.06.2016 10:25:18 (muokattu 28.06.2016 10:26:08)
Kiitos. Eri klipeissä soundi vähän vaihtelee, aivan pelliltä (materiaali)
ei kaikki klipit kuulosta. Löytyy aivan hyvän kuuloista tavaraa.

Se mikä tuossa on hankalaa, että Ufip on ainoa Vantaan musiikin myymä merkki.
Vertailu jää muistikuvan varaan.

Mielestäni ei olisi lainkaan paha liike kuulostaa valtavirrasta poikkeavalta,
vaikka tässä vaiheessa ammattilaisuus ei olekaan tavoitteena.
Kimd
28.06.2016 17:40:44
Volpe: Kiitos. Eri klipeissä soundi vähän vaihtelee, aivan pelliltä (materiaali)
ei kaikki klipit kuulosta. Löytyy aivan hyvän kuuloista tavaraa.

Se mikä tuossa on hankalaa, että Ufip on ainoa Vantaan musiikin myymä merkki.
Vertailu jää muistikuvan varaan.

Mielestäni ei olisi lainkaan paha liike kuulostaa valtavirrasta poikkeavalta,
vaikka tässä vaiheessa ammattilaisuus ei olekaan tavoitteena.

Käy Vantaan f-musiikissa kokeilemassa vaihtoehtoja. Jos pääset Riihimäelle niin vaihtoehtoina myös hinta laatu suhteeltaan hyvät Impression symbaalit Rusto-osirikselta
Harrastelija harrastelija rumpali
Volpe
28.06.2016 18:45:26
Voi kun Riihimäki on niin kaukana... ;) sanoo juuri Etelä-Italiasta autoillen palannut.
Kiitos vinkistä.
Vielä ollaan tutkimisvaiheessa, lähinnä symbaalien suhteen.
Emännän olen jo saanut suostuteltua, joten paljon ei puutu.
Mitähän kissat tykkää?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)