Aihe: Pearl hardware = shit
1 2 3
Tangled**
07.06.2004 11:38:53
Musiikkiloululla oli joskut jotkut vanhat Pearlit ja niitä sai ilmastointiteipillä teippailla virityspesiä kuntoon, rumpua ständiin kiinni jne.... Oli silloin tuo ilmastointiteippi tosi pop. Ne telineet ei kyllä kestäneet mitenkään kehuttavasti.

Itsellä taas uudet Pearlit ja ei oo ollut ongelmia. Mutta tosiaan, se seos mistä noi telineet tehdään, on muuttunut.

Ja by the way, missä hinnoissa tuo IC liikkuu? Joskus tuollaisella itsekin soittanut, ja mä kyllä tykkäsin.
Matka on päämäärää tärkeämpi.
miän vain
07.06.2004 11:41:22

Omien kokemusten pohjalta en voi haukkua. Rajoittuu tosin yhteen suoraan ständiin ja yhteen clamppiin.

Ständin ostin käytettynä joskus vähintään viisi vuotta sitten. Kromi on paikoin syöpynyt jopa puhki ja metalli alla ruostunut, mutta ruuvit sun muut toimivat kuten ennenkin. Ja ovat lisäksi sellaista mallia, että pultin ja mutterin voi vaihtaa ihan tavallisiin rautakaupan vastaaviin. Valuosissa ei siis ole kierteitä, jotka pääsisivät korkkaamaan kuin new soundissa ikään. Lisäplussaa vielä portaattomasta kulmasäädöstä.

Clamppi on uudempi, mutta siinäkin on sama nerokkuus; osat voi tarvittaessa vaihtaa.
totomiettinen
07.06.2004 12:29:34
Eipä tämänhetken tietoa IC:stä. Oli aikoinaan jotain 2500-2800 markkaa. Luulisin, että saa 350-400 eurolla. Voipa toki saada halvemmalla... tai tietysti kalliimmallakin. Kannattaa kysyä liikkeestä, netistäkin voi saada selville.
Paas
07.06.2004 12:34:53
Eipä tämänhetken tietoa IC:stä. Oli aikoinaan jotain 2500-2800 markkaa. Luulisin, että saa 350-400 eurolla. Voipa toki saada halvemmalla... tai tietysti kalliimmallakin. Kannattaa kysyä liikkeestä, netistäkin voi saada selville.

Maahantuojan tämän hetkinen hinta 412e(tuplapedaali). Kyseessä siis levytukku, Helsinki.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
totomiettinen
07.06.2004 12:37:00 (muokattu 07.06.2004 12:37:59)
Oho, aika jännä. Just nimittäin katoin soitinlaineen suvuilta. Oli rolling glide tupla 353 euroo. Saattaa tietysti olla vain nettikaupan hinta. Eli vähän yli ton se sitten menee suoraan kaupasta.
Paas
07.06.2004 12:40:22
Oho, aika jännä. Just nimittäin katoin soitinlaineen suvuilta. Oli rolling glide tupla 353 euroo. Saattaa tietysti olla vain nettikaupan hinta. Eli vähän yli ton se sitten menee suoraan kaupasta.

En tiedä sitten että mikä versio tuo on. Jos se on hieman vanhempaa erää niin myyvät halvemmalla jotta pääsisivät niistä eroon. Noissa uusissa on nyt tällä hetkellä lisäherkkuja mukana. Siis lisävarusteita kuten vaihtonuijia, jousia, sun muuta krääsää. Ja kyllä siitä hinnastakin varmaan voi keskustella levytukussakin.
totomiettinen
07.06.2004 12:43:47
Tota itelläni ei ollu mitään extraa. Muistaakseni. Rumpuavain kait siinä tulee vieläkin siististi siinä vasurispedun kyljessä. Kantolaukku tulee ja... no nuijia ei tullu ylimääräsiä. Tosiaan lähellä 3000 markkaa oli omat (power glide)
totomiettinen
07.06.2004 12:44:58
Ja aina voi hinnasta neuvotella. Varsinkin levytukussa :)
Youni
07.06.2004 12:53:42
On ainakin Premierillä toi työn jälki noissa itse rungoissa ja kyllä kromiosissakin sitä luokkaa, että harva pitää merkkiä enää ammattilaistasoisena.

Blääh. Mitä kaikilla on Premieriä vastaan...? Mulla on Cabria. Sehän on Premierin halvin sarja eikä mitään vikaa ole.

Itsellä ei ole telineitä hajoillut. Ei minulla muuta ole ollutkaan kuin Premieriä, vanhassa setissä New Sound ja joku merkitön myös vanhassa setissä. Nyt siis pelkkää Premiääriä > ei mitään vikaa.
DrmBug
07.06.2004 12:54:53
Hum, ei voi muuta kuin ihmetellä teidän kommentteja. Exportilla olen soittanut nyt pari vuotta, eikä mitään ongelmia ole ilmennyt. Eliminatorit ovat nekin toimineet hienosti. En tiedä vaikuttaako setin valmistusvuodet jotenkin tähän laatuun, koska ostin settini pari vuotta sitten käytettynä (=ei siis uusinta uutta). Ehkä "ennenvanhaan" tehtiin näitäkin huolellisemmin, tai sitten mulle sattui vain hyvät yksilöt ;)
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
Epämuusikko
07.06.2004 14:47:46
On ainakin Premierillä toi työn jälki noissa itse rungoissa ja kyllä kromiosissakin sitä luokkaa, että harva pitää merkkiä enää ammattilaistasoisena.

Vissiin. T: Signioiden onnellinen omistaja (en valita)
Svengi on vain tehokeino
Paas
07.06.2004 15:33:12
Vissiin. T: Signioiden onnellinen omistaja (en valita)

off-topic: Signiat on mun mielestä siistin näköiset rummut.
J. Cool
08.06.2004 00:52:20

Ja Genistat kanssa.

:D eikä soundissakaan ole tosiaankaan mitään vikaa. aivan hyvin vois vetää noilla vaikka world tourin. iron cobrilla en vetäis mielellään kyllä nakkilan lintubongareiden vuosijuhlissakaan. pedaalin veto on ihan epärealistinen, eka takkuaa ja sitten tulee ihme nykäsy. ottakaapa testiin tavallisia perusspeduja ja verratkaa. kaipa noilla oppii soittamaan, mutta tatsi on vähintäänkin outo. näin siis dw:n, premierin ja taman (vanha hyvä nahkavetonen sinkku) pedaalien omistajana ja monia monia muita testanneena.

makuasioitahan nämä. monilla varmasti samat kuviot mutta vice versa. tarkotus oli vaan muistuttaa niinku joku edellä tais tehdäkin, että kokeilematta ei kannata ostaa, ja testata kannattaa mahdollisimman paljon eri malleja vaikkei lähimmästä k-kaupasta löytyiskään. tuplat varsinkin on jo ihan hintava ostos, eikä niitäkään olla heti vaihtamassa. saattaa ketuttaa jos tilaa kiljoonalla eurolla jotku kuulemma-hyvät ja kaverin 20 vuotta vanhan setin peruspedaali osoittautuukin paremmaksi.
aivan hirrveetä menoa!
Youni
08.06.2004 10:49:12
Menee vähän off-topikiksi, mutta menköön.

Olen ihmetellyt, että mihin sitä 150e sinkkupedaalia oikein tarvitsee. Itse paukutan tuollaisella Premier 203:lla. Se kun tuli setin mukana. Peruspedaali yksiketjuvedolla. No problem.

Aluksi nolotti, kun kaikilla on Iron Cobra tuplat, mutta mitäs minä tuplilla. On Soilworkillakin hyvä meininki ilman tuplia. Miksi opetella soittamaan tuplilla, jos ei missään niitä tarvitse, ainakaan nyt. Ostan sitten jos tarvitsen.

Premier 203 http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … p;pid=2934&mgid=4&sgid=174#
18is9
08.06.2004 11:07:22

Minulla on kanssa huonoja kokemuksia noista 90-luvun alun Pearleista. BLX-setin mukana tulleesta räkistä on hajonnut peltien ja tomien pidikkeitä vähän sieltä sun täältä lähinnä kierteitten hajoamisen taikka muun vastaavan takia. Kyllähän ne saa aina korjattua, mutta hajottaa se silti.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Triskal
09.06.2004 13:13:14

Minun settini on joko 90-luvun alkua tai 80-luvun loppua. Tom armit ovat kunnolliset, eivät ole kiukutelleet lainkaan. Sitten minulla on yksi suora crash-standi ja virvelistandi, joissa kummassakin on nivelessä Unilock-systeemi, eli portaaton säätö. Eivät nekään ole kiukutelleet. Ihan peruskakkaa ne eivät tosin taida ollakaan; en ihan usko, että Exportteihin olisi missään vaiheessa saanut vakiona Unilockeilla varustettua hardwarea.
edutheman
09.06.2004 20:04:31
Gibralttarin Hardware on kestävää jämäkkää ja hywää :)
-Jos joku lukee tämän, wieköön hän allekirjoittaneen hoitoon-
Paas
09.06.2004 20:15:40
Gibralttarin Hardware on kestävää jämäkkää ja hywää :)

Niissä gibraltarin symbaaliständeissä joita olen nähnyt on tuo symbaalin kiinnitysmutikka ollut hieman lelun näköinen.
Drummer666
10.06.2004 00:10:54
suora crash-standi ja virvelistandi, joissa kummassakin on nivelessä Unilock-systeemi, eli portaaton säätö. Eivät nekään ole kiukutelleet. Ihan peruskakkaa ne eivät tosin taida ollakaan; en ihan usko, että Exportteihin olisi missään vaiheessa saanut vakiona Unilockeilla varustettua hardwarea.

juu ei kyllä ole expörttejen vakio kamaa... ittellä kans Exportit yli puol vuot oon nnyt soitellu noilla Sexporteilla ja ainoo mikä on ollu niin haikka ständi vittuili sillo tällö-> annoin lekaa niin alkoi toimii kunnolla eikä oo valitanu enää..;) no en ehkä iha lekalla...
Muuten ovat toimineet niinku kultien pitää:D
"Sillä mikä nuoruutta hienompaa olis, sillon kaljakin helpommin kolisi !" Klamydia - Nykyajan nuoriso
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)