Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tämän hetken "paras" oktaveri
1 2
Juutas
15.05.2016 09:31:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, pedaalilaudassa ei ole ollut oktaveria sen jälkeen kun joskus erehdyin myymään Bossin OC-2 pois kun pieri liikaa silloisella vahvistimella - virhe jota kadun jonkin verran edelleen.. ;) No nyt olisi himo palata siihen maailmaan ja mietin vaihtoehtoja.
 
Kriteereinä: hyvä ominaissoundi (tietenkin), true bypass / laadukas bufferointi, tarkka träkkäys sekä polyfonisuus. Itse olen katsellut lähinnä Bossin uutta MO-2 sekä TC Eletronicin Sub'n'Upia. Olisiko muita kovia ehdotuksia tai kommentteja näistä?
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Uto
15.05.2016 10:03:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juutas: Hei, pedaalilaudassa ei ole ollut oktaveria sen jälkeen kun joskus erehdyin myymään Bossin OC-2 pois kun pieri liikaa silloisella vahvistimella - virhe jota kadun jonkin verran edelleen.. ;) No nyt olisi himo palata siihen maailmaan ja mietin vaihtoehtoja.
 
Kriteereinä: hyvä ominaissoundi (tietenkin), true bypass / laadukas bufferointi, tarkka träkkäys sekä polyfonisuus. Itse olen katsellut lähinnä Bossin uutta MO-2 sekä TC Eletronicin Sub'n'Upia. Olisiko muita kovia ehdotuksia tai kommentteja näistä?

 
FoxRox Octron, jollainen minulla on sattumoisin myynnissä. :)
 
I learn tapping so that I need never use it.
horseface
15.05.2016 12:37:10 (muokattu 15.05.2016 12:37:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uto: FoxRox Octron, jollainen minulla on sattumoisin myynnissä. :)
 
Komppaan, mullakin on tuollainen.
 
Oli miten oli, näin on!
trih
15.05.2016 13:00:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Sub'n'Up aiheuttaa gasia (ei ole vielä kaupoissa), uusinta teknologiaa (?), halpa hinta...
 
http://www.thomann.de/fi/tc_electro … m?ref=search_rslt_sub+n+up_387680_0
 
http://www.tcelectronic.com/sub-n-up-octaver/
 
Shredator
15.05.2016 14:19:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Tuo Sub'n'Up aiheuttaa gasia (ei ole vielä kaupoissa), uusinta teknologiaa (?), halpa hinta...
 
http://www.thomann.de/fi/tc_electro … m?ref=search_rslt_sub+n+up_387680_0
 
http://www.tcelectronic.com/sub-n-up-octaver/

 
Joo tätä on myös gäässitelty. Hyvältä on kuulostaneet demot kyllä!
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=3Y_8yPUwSfQ
aschrode
15.05.2016 17:35:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EHX Micro Pog oli kyllä omiin tarpeisiin hiton hyvä aikanaan, harmittaa ajoittain että tuli myytyä pois köyhyyspäissään.
 
Look behind you, a three-necked guitar!
arppah8
17.05.2016 15:00:50 (muokattu 17.05.2016 15:01:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan välihuomautuksena, toi Bossin MO-2 ei ole oktaaveri.
 
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Juutas
17.05.2016 19:17:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

arppah8: Ihan välihuomautuksena, toi Bossin MO-2 ei ole oktaaveri.
 
Aika tulkinnanvarainen asia... Ei ehkä siinä kaikkein perinteisimmässä mielessä.
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Myrkky Nuoli
20.05.2016 14:24:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän siinä oktaaverikin on. Kuten myös pitch shifteri ja modulointia päälle.
 
More Nintendo, less Marshall.
oksatboys
18.06.2016 14:51:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Tuo Sub'n'Up aiheuttaa gasia (ei ole vielä kaupoissa), uusinta teknologiaa (?), halpa hinta...
 
Onkos joku jo ehtinyt testaamaan? Gassittelee rajusti. Demojen perusteella erittäin hyvä.
 
Onkos joku nähnyt tota hesalaisissa kaupoissa vielä? Thomannilta sais mutta voisin kerrankin ostaa suomesta. Ainakaan customsoundsin sivuilta en tota löytänyt ja pari nettikauppaa (suomalaisia) myi eioota.
 
Kamarunkkaus on kuin laittaisi rahaa pankkiin jonkun muun tilille.
steelduck
20.06.2016 19:53:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T-Rex Octavius minusta trackää paremmin kuin Micro POG.
 
hemmo
20.06.2016 22:44:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: T-Rex Octavius minusta trackää paremmin kuin Micro POG.
 
Nano POG träccää munsta paremmin kö T-rex Octanius.
 
Hemmolla on sellainen vaikutus että naiset rupeaa arvostamaan jenkkakahvojaan - Bassosisko
steelduck
21.06.2016 01:02:02 (muokattu 21.06.2016 01:09:51)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemmo: Nano POG träccää munsta paremmin kö T-rex Octanius.
 
Jaa.. mulla on molemmat ja olen eri mieltä.. :) Ero ei ole iso, mutta noista kahdesta minusta Octavius on parempi trackaamaan single noteissa, mutta soinnuissa POG toimii ehkä vähän paremmin. Noh hyviä molemmat. Kannattaa kokeilla.
 
Molemmat noista on tosin jäänyt hyllyyn ja nyt on laudassa Poison Arrowin tekemä analogi-octaaveri Subterranean. Ei ole polyfoninen ja trackaa huonommin kuin nuo digivimpaimet, mutta soundi on niin paljon mehevämpi, että sillä tulee soiteltua eniten.
 
gunnar
22.06.2016 11:05:32 (muokattu 22.06.2016 11:07:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tarkistaa myös EHX pitch fork
Joo tämä on pitch shifter, mutta toimii yhtä hyvin oktaaverina.
 
- Trackää hyvin
- Valinnat ylä, ala tai molemmat oktaavit (tai muu intervalli)
- Kytkin toimii joko on/off tai momentaryna
- Voi käyttää myös Whammy tyyliin, jos lisää exp pedaalin.
- Eikä tässä vielä kaikki. Se on EHX nano pedaalin kokoinen ja halvempi kuin nano POG
 
Shredator
22.06.2016 11:57:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gunnar: Kannattaa tarkistaa myös EHX pitch fork
Joo tämä on pitch shifter, mutta toimii yhtä hyvin oktaaverina.
 
- Trackää hyvin
- Valinnat ylä, ala tai molemmat oktaavit (tai muu intervalli)
- Kytkin toimii joko on/off tai momentaryna
- Voi käyttää myös Whammy tyyliin, jos lisää exp pedaalin.
- Eikä tässä vielä kaikki. Se on EHX nano pedaalin kokoinen ja halvempi kuin nano POG

 
Jos tuon hommaisi niin joutuisi siirtämään uuteen koteloon kun grafiikat on niin rumat :)
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Juutas
03.07.2016 14:56:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päädyin sitten pitkän harkinnan jälkeen tuohon Sub'n'Uppiin ja ei voi kyllä muuta kuin suositella - träkkää tarkasti ja on muutenkin todella monipuolinen ja inspiroiva peli. :) Pitänee vielä tutustua noihin Toneprinteihin tarkemmin - oletuksena oleva on hieman "härskin" rajamailla ja voi olla että hieman iisimpi vatkaus toimisi kivana tehokeinona.
 
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
oksatboys
03.07.2016 16:16:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juutas: Päädyin sitten pitkän harkinnan jälkeen tuohon Sub'n'Uppiin ja ei voi kyllä muuta kuin suositella - träkkää tarkasti ja on muutenkin todella monipuolinen ja inspiroiva peli. :) Pitänee vielä tutustua noihin Toneprinteihin tarkemmin - oletuksena oleva on hieman "härskin" rajamailla ja voi olla että hieman iisimpi vatkaus toimisi kivana tehokeinona.
 
Mulle tulee huomenna toi postissa! Etukäteen jo vähän harmittaa ettei tohon saa jalalla vaihettavia presettejä. Eiköhän tolla kuitenkin kaikenlaista käyttöö keksi.
 
Kamarunkkaus on kuin laittaisi rahaa pankkiin jonkun muun tilille.
trih
05.07.2016 09:03:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tätä näkynyt Helsingin kaupoissa vai meneekö thomann-hommiksi?
 
Shredator
05.07.2016 09:06:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Onko tätä näkynyt Helsingin kaupoissa vai meneekö thomann-hommiksi?
 
Soundtoolsilla voisi olla. Kannattaa kysästä soittamalla, kun heillä ei oikein tuos sivujen päivitys toimi :D
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
oksatboys
05.07.2016 09:38:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin purkki tuli eilen thomannilta ja vähän aikaa ehdin testailemaan. Purkki tekee muuten sen mitä lupaakin, mutta vähän toi oktaavisoundi itsesäsän jättää toivomisen varaa. Varsinkin yläoktaavi muljuilee soinnuissa kiusallisesti. Siis polymoodissa tottakai. Toneprinttinä tohon sitten saakin kaikenlaista jännää ja jonkun flangerin kanssa toi muljuilu ei niin haittaa.
 
En ymmärrä mihin tuota kahden oktaavin pudotusta tarvitaan. Menee niin alas ettei mitää järkeä. Täysin turha ominaisuus ja olis voinut ko. potikan käyttää johonkin hyödyllisempään toimintoon, esim. kvintti ylös tai modulaation määrä tms.
 
Kännykällä on kätevä ladata vehkeeseen printtejä. Editointi ei onnistu androidilla, mikä olis todella paljon kätevämpää oikeita asetuksia hakiessa kuin tietokoneen kanssa sählääminen.
 
Kamarunkkaus on kuin laittaisi rahaa pankkiin jonkun muun tilille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «