Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eleven Rack
1 2
Keppi
20.06.2016 09:36:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On katsastellut/kuulostellut jonkunlaista laitetta kotioloihin, jolla vois treenailla ja ehkä jopa äänitellä kerrostalo-olosuhteissa.
 
Jonkun verran tutkinut ja kuunnellu pätkiä otsikon mukaisesta laitteesta ja jotenkin tullut sellainen kuva, että kyseisessä vermeessä ois myös aika hyvä kevyemmän/pikkuroso -osaston tarjonta, mikä on aina mättänyt näissä mallintavissa.
En oo vielä päässy tosin itse kokeilemaan, mutta semmonen aina vähän arveluttaa että..
niitä on aika usein täälläkin torilla myynnissä? Eli kun tuntuu taivaanlahjalta, niin miksi niistä halutaan eroon? Eikö totuus olekkaan niin ruusuinen vai onko niissä jotain muuta "ongelmaa"?
 
...no ei vaineskaan;)
Corto
20.06.2016 09:49:53 (muokattu 20.06.2016 09:54:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En omista Eleven Rackia, mutta spekuloiden keksin muutamankin syyn, miksi niitä myydään pois:
 
1) Nälkä heräsi parempaan: joku haluaa myydä Eleven Rackin pois ja hommaa seuraavaksi Axe FX:n tai Kemperin.
 
2) Liikaa säätöä: räkkimalliset mallintavat Multi-FX-etuset vaatii aika paljon näpertelyä oli kyse sitten Axesta, Elevenistä, PODista tai Kemperistä. Kaikilla ei aika tai kärsivällisyys riitä, jolloin laitteeseen turhautuu kun siitä ei saa irti kaikkea potentiaalia.
 
3) Epärealistiset odotukset: Eleven Rack ei ollutkaan "Axe FX vain pienemmällä hintalapulla". Eli soundit on periaatteessa ok, mutta jättävät kuitenkin vähän toivomisen varaa. Hitusen erilainen dynaamisuus perinteisiin vahvistimiin verrattuna voi myös häiritä joitakin. Seurauksena Elevenin myynti ja paluu perinteisiin vahvistimiin tai kokeilemaan toista räkkimallintavaa.
 
Olen itse puljannut lähinnä halvempien vehkeiden kanssa (Yamaha THR, POD HD), mutta aina homma on kaatunut kohtiin 2 & 3. Varsinkin kakkoseen: en jaksa hinkata soundia mahdottoman pitkään, se joko löytyy kohtuu nopeasti tai sitten ei ollenkaan. Lopulta hylkäsin rautapohjaiset vehkeet ja hommasin kotikäyttöön kokonaan softapohjaisen mallintavan ohjelman (Bias FX) jota käytän tietokoneen kautta. Se on riittävän helppokäyttöinen verrattuna rautapohjaisten mallintavien valikkoviidakoihin.
 
More Gary, Less Paul
TTV
20.06.2016 09:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko perehtynyt jo tälläkin foorumilla oleviin keskusteluihin 11R:stä? Eiköhän tavaran kierrättäminen ole merkistä ja laitteesta riippumatonta, ilman vikoja voi ruusuinenkin laite päätyä torille.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
hallu
20.06.2016 10:48:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eleven rackt on vähän "so last season" siksi niitä myydään. En tiedä miten pärjään nykyaikaisten halvemienkaan rinnalla, ei varmaan kukaan ole tehty testiä. esim. R11 vs. THR tms. Kemperit ja Axe FX:n uusimmat versiot ovat tietenkin eri levelillä ja samaan kategoriaan taitaa liittyä myös se Line6 uutukainen, joka haastaa AxeFX:n ja Kemperin kummankin.
 
Hirveästi ei ole tällä foorumilla raportoitu rikki menneistä 11R:istä .... tai yhden ketjun muistan missä jollakin ullahti semmoinen, mutta eiköhän ne liene ihan laadukkaita kun olihan ne tosi kalliita aikoinaan.
 
Niin ja minäkään en ole R11 laitetta käyttänyt joten olen totaalisen väärä ihminen sanomaan yhtään mitään. Kovasti niistä aikoinaan tykättiin, nyt kohistaan muista laitteista.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Attew
20.06.2016 11:13:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu 11R nyt kahden vuoden verran kotisoitossa ja kyllähän sillä soittaa. Hyvin tyytyväinen olen laitteen soundeihin, mutta erityisesti raskaammassa ulosannissa on pidemmän päälle toivomisen varaa. Heikoin lenkki ilmeisesti kaiutinsimulaatiot? Pikkurosot ei ominta alaani, mutta tulee kuitenkin käytettyä jonkin verran ja tykkään kyllä laitteen soundeista. Äänittelyyn todella näppärä laite.
 
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
pappasfin
20.06.2016 17:49:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keppi: On katsastellut/kuulostellut jonkunlaista laitetta kotioloihin, jolla vois treenailla ja ehkä jopa äänitellä kerrostalo-olosuhteissa.
 
Jonkun verran tutkinut ja kuunnellu pätkiä otsikon mukaisesta laitteesta ja jotenkin tullut sellainen kuva, että kyseisessä vermeessä ois myös aika hyvä kevyemmän/pikkuroso -osaston tarjonta, mikä on aina mättänyt näissä mallintavissa.
En oo vielä päässy tosin itse kokeilemaan, mutta semmonen aina vähän arveluttaa että..
niitä on aika usein täälläkin torilla myynnissä? Eli kun tuntuu taivaanlahjalta, niin miksi niistä halutaan eroon? Eikö totuus olekkaan niin ruusuinen vai onko niissä jotain muuta "ongelmaa"?

 
Mulla oli Eleven Rack monta vuotta ja voin vertailla sitä vaikka nykyiseen Axe FX 2 XL plussaan tai vaikkapa Boss GT8 ja GT10 ja vähän muuhunkin.
 
Tuo Eleven Rack on varsin hyvä laite, hyvät soundit joka lähtöön, ne raskaimmatkin soundit on aina maku kysymyksiä ja pitää aina muistaa se, että käyttäjät on hyvinkin erillaisia ja pitävät a) erillaisista käyttöliittymistä laitteista b) soundimieltymykset on erillaiset c) käyttäjän taidot säätää ja varsinkin motivaatio laitteen käyttöön on erillaiset d) arvostavat laitteissa erillaisia mahdollisuuksia ja sisältöä, toiset pärjää vähemmällä ja toiset haluaa vaikka mitä ja paljon etc.
 
Jos nyt vertaa Eleven Rackiä vaikkapa Axe FX 2 XL plussaan niin molemmista löytyy ainakin mun mieleen ihan tarpeeksi dynamiikkaa eli vastaavat soittajan tatsiin ihan hyvin esim. säröt puhdistuu kun soittaa hiljaisempaa tai kääntää kitaran volanamiskasta hiljaisemmalle jne.
 
Molemistä löytyy niin kliinit kuin rosot (ja nämä ovat maku kysymyksiä)
 
Eleven Rack on helpompi käyttöliittymältään jos käyttää pelkkää laitteen omia namiskoja ja näyttöä eli ei käytä softapuolen apuja esim. PC:ltä, tässä Eleven Rack on parempi, mutta pitää muistaa, että Axesta löytyy paljon enempi säädettävää ja säätövaraa parametreissa ym. joten tämä pitää muistaa koska mitä enempi on säädettävyyttä nippelitasolla niin sitä vaikeampi on sitten laittaa rautaan niitä namiskojakin ;D
 
Eleven Rackissa on paljon vähemmän vahvistimia, kaappi ja mikkimallinnoksia sekä efektejä kuin esim. Axessa.
 
Eleven Rackin vahvarimallinnokset on ihan hyviä, mun mielestä myös mikki ja kaapimallinnokset on ihan jeesh, mutta enempi tietysti kivempi. (maku kysymyksiä).
 
Hinnaltaan Eleven Rack on sitten selvästi edullisempi ja jos ei tarvi isoa liutaa mallinnoksia niin ihan hyvä valinta laitteeksi koska kyllä 11R:kin riittää säätämistä ja vaihtoehtoja tarpeeksi.
 
Sekä Eleven Rackin että Axen liitettävyys eri laitteisiin on erittäin hyvä, Axessa taitaa sitten vielä olla vähän paremmat mahdollisuudet tässä suhteessa mutta 11R:stä sitten löytyy ulkoisille mikeillä oma XLR mitä ei Axesta löydy.
 
Jos miettii äänikorttina PC:n kanssa niin mielestäni 11R eli Eleven Rack oli parempi, tarkoitan tällä sitä, että 11R pyöritti hyvin omia mallinnoksiaan ja samalla pyöritti PC:n äänikorttina virtuaalisyntikoita sun muuta kuten taustaraitoja eikä kyykähtänyt mutta Axe:ssa olen huomannu jos on presetissä paljon kamaa niin sitten menee kyllä kyykkyyn jos Protarissa on virtuaalisyntikoita ja taustaraitaa jne. Axen tämä puoli kyllä on tainnu mennä parempaa päivitysten myötä joten täytyy katella vielä tätäkin taustaa vasten tätä kohtaa :D
 
Axen toimiessa äänikorttina se on 48 Hz kun taas 11R voi toimia 44.1 Hz ja myös 48Hz, tällä voi olla merkitystä esim. joissain musasoftissa tai ohjelmissa jotka eivät vaan tykkää 48Hz:sta :D
 
Axe vie täysin 6-0 päivitysten suhteen, Axeen tulee jatkuvasti päivityksiä mitä ei enää 11R:ään ole tullut vuosiin.
 
Vaikka soundista tuolle ylempänä puhuinkin ja vähän "kehuskelin" 11R:ää niin kyllähän tietysti pitää muistaa se, että mitä enempi löytyy valinnan varaa vahvistimissa, kaijuttimissa, mikeissä, efekteissä niin toki se myös näkyy soundillisesti ja tässä suhteessa soundiin voi vaikuttaa Axessa sitten huomattavasti enemmän kuin 11R:ssä ja huomattavasti tarkemmalla parametri tasolla eli Axe porautuu kyllä selvästi syvemmälle, toisille tämä voi olla sitten tekijä että haluaa helpomman vehkeen yksinkertaisemmalla säätämisellä, toisaalta Axesta löytyy soundit kyllä helposti :D
 
No miksi minä sitten myin Eleven Rackin (11R) ja ostin Axen?
 
- Vaikka 11R oli hyvä niin kaipasin enempi mahdollisuutta säätää, kaipasin enemmän kaappimallinnoksia ja vahvarimallinnoksia ja mahdollisuutta syvemmän säätämisen osalta, Axessa on kaikkea enempi mutta on se kalliimpikin.
 
- 11R:ssä otti suoraan sanoen päähän se, että valmista ei enää laitetta tue päivityksillä, voi johtua siitä, että osa tekijöistä lähti toisen firman palvelukseen (Helix, jos en väärin muista).
 
- Jos kaipaat hyviä soundeja, etkä tarvi isoa läjää kaikkea niin 11R on ihan hyvä valinta ja jos et kaipaa tulevia päivityksiä, koska 11R:ään tuskinpa enää mitään uutta tulee
 
- Jos on massia niin ettei kakalle taivu ja kaipaat kaikkea mahdollista niin Axe :D
 
Molemmat noista on hyvä soundisia.
 
Niin ja enpä paljoa sanonu GT8 ja GT10 mutta ne häviää kyllä mun mielipiteissä 11R:lle niin soundillisesti kuin dynamiikaltaan sekä rosoiltaan (huom, että tämä on maku kysymys).
 
Muista, että on viakka mitä laitteita kuten Helix jne. joten ennen ostamista kannattaa verrata laitteita ja niiden soundia, käyttöliittymää, liitettävyyttä ja vahvarien ym. määrää sekä säätömahdollisuutta sekä hintaa.
 
Ja se kaikista tärkein asia on, että olipa se viakka mikä tahansa niin se on sun tarpeisiin just se oikea ja paras laite.
 
PappaSFin
tender.insanity
20.06.2016 18:27:59 (muokattu 20.06.2016 18:39:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaihtoehto:
Itse soittelen DigiTech GSP1101:lla. Wanha mutta edelleen oikein mainio. Halpa käytettynä, custom firmis sisään ja uusien juttujen myötä saa IR:t latailtua masiinaan itseensä.
 
Tässä GSP1101 arvostelu vuodelta 2016. Edelleen hyvää palautetta tulee miltei 10v julkistamisen jälkeen. Myös laaja käyttäjäkunta sevenstring.orgissa on samaa mieltä.
https://guitargentleman.com/2016/04/26/digitech-gsp1101-review/
 
Tuossa pikainen nauhoite eiliseltä kun ihan kelpo Dual Recto soundin tein. OwnHammerin IR meni globaaliksi kaapiksi GSP:hen.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/5738957/GSP1101%20Dual%20Recto.mp3
 
GSP korvasi Bossin tuotteet mulla. Pikkurosotkin lähtee oikein mukavasti, vaikkei mitään nauhoitettua mulla ole. Pitää joskus tehdä soundikollaasivideo.
 
pappasfin
20.06.2016 18:46:15 (muokattu 20.06.2016 18:50:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatko tuohon omaan postaukseen lisää.
 
Kun mainitsin joidenkin laitteiden olevan toista soundillisesti parempia niin yksikään omistamani eli nuo bossit mukaan lukien eivät ole huonoja yksikään ollut eli hyviä kaikki. Paljon on siitä säätämisestä kiinni ja tykkääkö siitä laitteesta niin paljoa että haluaa vähän nähdä vaivaa oppia sen salat, ovatpa ne sitten helpompia tai syvällisempiä ;D
 
Sellainen asia vielä kun miettii noita eli pitääkö se olla lattia vai räkkimalli, koska osassa lattiamalleja on ne wah / volume polkusimet valmiina kun taas räkkimalliin joutuu ne erikseen ostamaan (expression pedaalit).
 
Aloittajalle kaiken a ja o on miettiä oma tarve ja siihen oikea tuote ;D
 
EDIT: Unohtu mainita, että kandee miettiä myös sitä, että haluaako soittaa laitteella myös muilla kuin sähkiksillä esim. akustiset kitarat ja basso.
(Tässä suhteessa esim. Axe vie voiton sekä 11R:stä, GT8 ja GT10)
 
Axeen esim. just hain muutamat hyvät basso-presetit :D
Toki tein itse yhden hyvän perus-presetin bassolle.
 
PappaSFin
Attew
20.06.2016 19:16:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei mainitsin tuossa että mun käsityksen mukaan kaappimallinnokset on 11R:än heikoin lenkki, niin onko kellään kokemusta siitä Two Notesin Wall Of Sound plugarista 11 Rackin kanssa? Testiversionhan saa ilmaiseksi, joten täytyypä kokeilla kunhan pääsen koneen ääreen.
 
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
ÄrGee
20.06.2016 19:58:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mietin kanssa kyseisen laitoksen hankkimista, mutta päivitysten ja erilaisten mallinnusten vähyys sai kääntymään. Vähän last season kuten tuolla jo mainittiinkin. Nykyaikaisissa mallintavissa alkaa olemaan dynamiikka ihan kohtuullisella tasolla jo 11R ja Pod HD hintaisissa laitteissa. Tällä hetkellä syö ettei samaa hyvää dynamiikkaa löydy mistään plugarista.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
pappasfin
20.06.2016 20:24:39 (muokattu 20.06.2016 20:26:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Mietin kanssa kyseisen laitoksen hankkimista, mutta päivitysten ja erilaisten mallinnusten vähyys sai kääntymään. Vähän last season kuten tuolla jo mainittiinkin. Nykyaikaisissa mallintavissa alkaa olemaan dynamiikka ihan kohtuullisella tasolla jo 11R ja Pod HD hintaisissa laitteissa. Tällä hetkellä syö ettei samaa hyvää dynamiikkaa löydy mistään plugarista.
 
Pistät kamaa myyntiin ja osta Axe FX II XL+
Kerran kirpasee muttei tarvi sen jälkeen etsiä vähään aikaan ;)
 
EDIT: ÄH, kattoin väärin sun kamalistausta ja sitä menneiden listaa, joten siitä tuo pistät kamat myyntiin kirposi mielestä, mä alan käydä vanhaksi ;D
 
PappaSFin
ÄrGee
20.06.2016 20:32:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Pistät kamaa myyntiin ja osta Axe FX II XL+
Kerran kirpasee muttei tarvi sen jälkeen etsiä vähään aikaan ;)
 
EDIT: ÄH, kattoin väärin sun kamalistausta ja sitä menneiden listaa, joten siitä tuo pistät kamat myyntiin kirposi mielestä, mä alan käydä vanhaksi ;D

 
Dii... saisi myydä kaiken pois että saa köyhälle axe kakkosen :)
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
pappasfin
20.06.2016 20:38:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Dii... saisi myydä kaiken pois että saa köyhälle axe kakkosen :)
 
Onko sulla käyny mitään muuta tuon Eleven Rackin lisäksi mielessä?
Ihan hyvähän se on mutta jos tosissaan kaipaa mallinnuksia ja valikoimaa lisää niin kannattaa vielä miettiä, soundillisesti kyllä hyvä laite (toki makuasioita sounditkin on)
 
Itellä tuo oli monta vuotta ja pelitti kyllä hyvin ja sounditkin kohdillaan.
Avidilta kyllä huono tikki, etteivät päivitä tuota ja se siirtää asiakkaita kyllä tuonne Helix ja muihin vehkeisiin.
 
PappaSFin
ÄrGee
20.06.2016 20:42:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Onko sulla käyny mitään muuta tuon Eleven Rackin lisäksi mielessä?
 
Helix ja Kemper nyt lähinnä, mutta nekin maksavat yhtä paljon kuin käytetty AxeII. 11R:ssa oli pelkästään joku Rectifier mallinnus silmällä pitäen raskaampaa osastoa, ja ei etuasteita ollenkaan. Muutenkin sen käyttöliittymän ulkonäkö on hieman turn off, joten en nyt sitten tiedä. Pitää ostaa joku kalliimpi laitos seuraavaksi, kun Pod HD vehkeetkin on nähty ja yksi on treenikämpällä käytössä.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
noon
20.06.2016 20:56:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä oli kans 11R ja käytin sitä kotiäänityksissä ja myös livekeikoilla. Molemmissa "ympyröissä" systeemi toimi ihan niin kuin pitikin, mutta silti siitä puuttui jotain. Mallinnukset on ihan ok, mutta ei kuitenkaan. Nekun ovat vaan mallinnuksia. Tällä hetkellä meen aidolla putkivahvarilla ja pikkupedaaleilla ja tyytyväinen oon, ainakin toistaiseksi.
 
Pahaa sanottavaa 11R:stä ei ole. Vaikka siinä on ruuvattavaa ja paljon, silti laite on aika yksinkertainen ja looginen. Kaiutinsimulaatio on ehkä heikoin lenkki jos joku pitäisi mainita.
 
pappasfin
20.06.2016 20:58:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: Helix ja Kemper nyt lähinnä, mutta nekin maksavat yhtä paljon kuin käytetty AxeII. 11R:ssa oli pelkästään joku Rectifier mallinnus silmällä pitäen raskaampaa osastoa, ja ei etuasteita ollenkaan. Muutenkin sen käyttöliittymän ulkonäkö on hieman turn off, joten en nyt sitten tiedä. Pitää ostaa joku kalliimpi laitos seuraavaksi, kun Pod HD vehkeetkin on nähty ja yksi on treenikämpällä käytössä.
 
Tuo Helix vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, soundit ihan ekoihin demoihin tuntuvat parantuneet, toki Youtuben soundiin ei voi täysin luottaa ja omat korvat kertoo parhaiten mutta kyllähän tuosta käsityksen saa esim. alla:
 
https://www.youtube.com/watch?v=XimXmYsRi9M
https://www.youtube.com/watch?v=0IDIkEuJkq0
https://www.youtube.com/watch?v=Rqo4cZxxlFw
 
Eleven Rackiin kyllä saa porukoiden tekmiä pacheja tuotua eli jos niitä käy läpi ja löytyy vaikka 5-10 hyvää raskaampaan menoon niin ei loppujen lopuksi muuta tarvi.
 
Tuo, että Axessa tai jossain on iso määrä kaikenlaista tarkoita, että niitä kaikkia tulee käytettyä, loppu peleissä voi hyvinkin riittää paljon pienempi määrä, joten Eleven Rackin suhteen kandee tarkastella sen netistä löytyviä presettejä.
 
PappaSFin
pappasfin
20.06.2016 21:03:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

noon: Itsellä oli kans 11R ja käytin sitä kotiäänityksissä ja myös livekeikoilla. Molemmissa "ympyröissä" systeemi toimi ihan niin kuin pitikin, mutta silti siitä puuttui jotain. Mallinnukset on ihan ok, mutta ei kuitenkaan. Nekun ovat vaan mallinnuksia. Tällä hetkellä meen aidolla putkivahvarilla ja pikkupedaaleilla ja tyytyväinen oon, ainakin toistaiseksi.
 
Pahaa sanottavaa 11R:stä ei ole. Vaikka siinä on ruuvattavaa ja paljon, silti laite on aika yksinkertainen ja looginen. Kaiutinsimulaatio on ehkä heikoin lenkki jos joku pitäisi mainita.

 
Moni on sanonut tuota kaiutin simulaatiota heikoksi lenkiksi, ite en ihan päässy kärrylle miksi moni pitää sitä niin huonona, kaijutin simulaatiosta löytyy se breaker toiminto vai mikä se nyt olikaan jolla saa vähän säädettyä sitä "puhtautta".
Toki tuossa kaijutinsimulaatiossa ois voinu olla enempi säätöä ja tietysti valinnan varaa samoin kuin mikkien paikan säädössä suhteessa kaijuttimeen eli esim. etäisyydet jne.
 
PappaSFin
ÄrGee
20.06.2016 21:16:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pappasfin: Tuo Helix vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, soundit ihan ekoihin demoihin tuntuvat parantuneet, toki Youtuben soundiin ei voi täysin luottaa ja omat korvat kertoo parhaiten mutta kyllähän tuosta käsityksen saa esim. alla:
 
Tuo, että Axessa tai jossain on iso määrä kaikenlaista tarkoita, että niitä kaikkia tulee käytettyä, loppu peleissä voi hyvinkin riittää paljon pienempi määrä, joten Eleven Rackin suhteen kandee tarkastella sen netistä löytyviä presettejä.

 
Tuo Helix taipuu hienosti mihin tahansa, ja käytettävyys vaikuttaa erittäin miellyttävältä. Vähän aikaa sitten bongasin tällaisia progressiivisemman metallin ystäville suunnattuja demoja.
 
Constructing tones with the Line 6 Helix (Monumentsin John Browne)
https://www.youtube.com/watch?v=cOePQOfLns0
 
Devin Townsend Tone (joku jäjittelemässä Devinin vanhempaa soundia)
https://www.youtube.com/watch?v=P2UgZBfULtE
 
Monipuolisissa laitteissa pitää osata valita mitä kaikkea tarvitsee, eikä itsellä ole siinä oikeastaan ollut ongelmaa viimeaikoina. 11R:ssa on liian vähän ehdottomasti. Samoin aina netistä löytyvissä muiden tekemissä preseteissä on se todennäköisyys, etteivät ne kuulosta omalla laitteistolla lähellekään samalta.
 
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
sustain65
21.06.2016 06:31:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käyttänyt 11R:ää kotona kuulokesoitossa jo useamman vuoden. Ennen Mesan vahvarin ja kaapin ostamista soitin myös bänditreeneissä 11R:llä aktiivimonitorn kautta. Parhaiten toimivat sellaiset perusrokkisäröt, marsu-osastolta, plexi ja JCM. Samaten kohtuulliset kliinit myös. Raskaaseen metalliin 11R ei ole ehkä oikein hyvä tai sitten en vaan ole löytänyt hyviä presettejä. Itse en ole viitsinyt juurikaan ruuvata soundeja, kun olen keskittynyt soittamiseen. On laite kyllä ehdottomasti ollut hintansa väärti. Ja vaikka tulisikin hankittua Axe II tai Kemper, niin en varmaan luopuisi, vaan pitäisin toisessa huoneessa edelleen kuuloketreenikäytössä.
 
pappasfin
21.06.2016 07:56:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ÄrGee: ...Samoin aina netistä löytyvissä muiden tekemissä preseteissä on se todennäköisyys, etteivät ne kuulosta omalla laitteistolla lähellekään samalta...
 
Tuo on kyllä turkasen totta, koska tosiaan omat kitarat voivat olla eri kuin millä presettiä on säädetty, lisäksi kuulokkeet / monitorit ja muut laitteet sekä tila kun on erillaiset niin ei se kuullosta välttämättä samalta.
 
PappaSFin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «