Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox AC30 pienemmässä koossa.
1
telecustom
19.06.2016 01:51:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotiuduin juuri keikalta jolla sain soitella Vox AC30:llä, ja vaikka sellaisen olen aikoinaan omistanutkin enpä muistanutkaan kuinka sitä kaipaankaan. Sitä mitä en kaipaa on sen fyysinen koko ja paino.
 
Mikäs olisi tämänpäivän vastaus kysymykseen: Vox soundia pienemmässä koossa?
AC15 ja AC15HW on koettu, eivätkä olleet ihan siinä.
 
juici
19.06.2016 09:37:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telecustom: Kotiuduin juuri keikalta jolla sain soitella Vox AC30:llä, ja vaikka sellaisen olen aikoinaan omistanutkin enpä muistanutkaan kuinka sitä kaipaankaan. Sitä mitä en kaipaa on sen fyysinen koko ja paino.
 
Mikäs olisi tämänpäivän vastaus kysymykseen: Vox soundia pienemmässä koossa?
AC15 ja AC15HW on koettu, eivätkä olleet ihan siinä.

 
Voisin arvella, että kyseessä on juurikin se kahden samaan koteloon pakatun elementin yhteistyö, joka tekee AC30:n soundista niin ainutlaatuisen. Yksielementtinen ja pienikoteloinen vahvistin ei pystyne samaan.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
hallu
19.06.2016 12:14:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telecustom: Kotiuduin juuri keikalta jolla sain soitella Vox AC30:llä, ja vaikka sellaisen olen aikoinaan omistanutkin enpä muistanutkaan kuinka sitä kaipaankaan. Sitä mitä en kaipaa on sen fyysinen koko ja paino.
 
Mikäs olisi tämänpäivän vastaus kysymykseen: Vox soundia pienemmässä koossa?
AC15 ja AC15HW on koettu, eivätkä olleet ihan siinä.

 
Mites Kemper? ei painaisi paljon. Kallishan se on, mutta olisi vissiin keikkamuusikon unelma hyvin pitkälti. Voxissa ne apukahvat on ihan syystä :-) painavia rakkineita ovatten.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
telecustom
19.06.2016 13:08:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juici: Voisin arvella, että kyseessä on juurikin se kahden samaan koteloon pakatun elementin yhteistyö, joka tekee AC30:n soundista niin ainutlaatuisen. Yksielementtinen ja pienikoteloinen vahvistin ei pystyne samaan.
 
Näinhän se valitettavasti taitaa olla, ja Kemper taas on liian monipuolinen tällaiselle vanhan koulukunnan soittajalle.
 
hallu
19.06.2016 13:48:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telecustom: Näinhän se valitettavasti taitaa olla, ja Kemper taas on liian monipuolinen tällaiselle vanhan koulukunnan soittajalle.
 
Sama täällä :-) . Sitä paitsi vaikka Kemper on kevyt, niin ei se siitä kaapista kuitenkaan saa kutistettua yhtään pinempää.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Rämppy
19.06.2016 14:31:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kemperit ovat varmaan parasta, mitä mallintavista tällä hetkellä löytyy. Mites nämä Kemperit kestävät pitemmän päälle keikkaelämää, jossa on tiedossa röykytystä, vilua ja nälkää? Ja jos alkavat reistailla, onko korjaaminen kuinka helppoa ja kohtuuhintaista?
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
harryk
19.06.2016 15:13:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikkei täällä saakaan mainostaa omia juttujaan, haluan mainita, että olemme tehneet lukuisia modattuja 2x10" Bluetone versioita Vox AC-30-mallista edellä mainittujen syiden takia. Kukaan niillä soittanut ei ole tullut valittamaan, että ne eivät kuulostaisi aidolta. Vahvarin painosta saadaan mm. 10" kajareilla ja toroidimuuntajilla+alumiinialustalla aika roudausystävällisiä sekä painon, että koon suhteen.
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
kihtaristi
20.06.2016 09:25:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telecustom: Kotiuduin juuri keikalta jolla sain soitella Vox AC30:llä, ja vaikka sellaisen olen aikoinaan omistanutkin enpä muistanutkaan kuinka sitä kaipaankaan. Sitä mitä en kaipaa on sen fyysinen koko ja paino.
 
Mikäs olisi tämänpäivän vastaus kysymykseen: Vox soundia pienemmässä koossa?
AC15 ja AC15HW on koettu, eivätkä olleet ihan siinä.

 
Nykyäänhän tuosta AC30 mallista on käsittääkseni nuppiversio olemassa, jolla painoa saa jaettua kahteen erilliseen osaan, jolloin paino kevenee.
 
Åboensis
20.06.2016 13:57:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Voxissa ne apukahvat on ihan syystä :-) painavia rakkineita ovatten.
 
Niistä apukahvoista ei muuten ole juurikaan apua yksin AC30:tä rontatessa ;D.
 
Itse aikanaan luovuin omasta Voxistani juuri siitä syystä, että kyllästyin roudaamaan sitä epäkäytännöllisistä kumikahvoista, ja bändikaverit nauroivat, jos/ kun niitä pyysi auttamaan... silloisella treeniksellä oli vielä sellaiset hervottoman kapeat kierreportaat, joissa vahvistin hakkasi hauskasti reisiin/ sääriin mennen tullen.
 
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
elektra
20.06.2016 14:28:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linkataan nyt tämä; kevyempi versio ac kolmikymppisestä ja pahasti vox-maailmaa kotimaisesti tehtynä https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1158830
 
telecustom
20.06.2016 14:47:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AC30 nuppi + kaappi tuntuisi vähän ojasta allikkoon tapaukselta, vaikkakin paino jakautuisi. Bluetonesta minulla on ainostaan positiivisia kokemuksia, joten harkinnen sitä vaihtoehtoa.
 
kihtaristi
20.06.2016 15:30:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telecustom: AC30 nuppi + kaappi tuntuisi vähän ojasta allikkoon tapaukselta, vaikkakin paino jakautuisi. Bluetonesta minulla on ainostaan positiivisia kokemuksia, joten harkinnen sitä vaihtoehtoa.
 
Itse ollut tyytyväinen tuohon omaan Black Cat 30R nuppiin (Vox johdannainen) ja 2x12 kaappiin myös roudattavuuden kannalta. Huomattavasti mukavampi roudattava kuin 2x12 kombo tai Mesan todella painava 1x12 Lonestar kombo. Omilla kamoilla vaatii joka tapauksessa 2 reissua autolle, että saa roudattua: kitara(t), pedaalit ja vahvari. Se että nupin ja kaapin kanssa paino jakautuu kummallekin kädelle helpottaa huomattavasti roudaamista verrattuna 2x12 komboon jolloin paino on tuossa sylissä ja esim rappusia hankala nähdä.
 
Guitarfreak
20.06.2016 17:33:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä nyt ei aita mutta: "soundi painaa... ja hyvä soundi painaa vielä enemmän..." ;)
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
hemmo
20.06.2016 18:12:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mä sanon yhellä sanalla: Vox AC15 2x10 conbo
 
Hemmolla on sellainen vaikutus että naiset rupeaa arvostamaan jenkkakahvojaan - Bassosisko
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «