Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Basso suoraan pa.han
1 2
iekku84
17.06.2016 14:13:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro.
Millainen värkki tulisi olla basson ja pa.n välissä, että homma toimisi. Jotenkin aika lattealle ajatuksen tasolla kuullostaa et ois vaan piuhalla suoraan pöydässä.
Pa.ssa 2x turbosoundin milan m12 yläpäätä ja 1x m18b subbari. Ihan treenis oloissa. Tilan puutteen vuoksi tätä mietin.
 
Pessimisti ei pety.
J.Nikkanen
17.06.2016 14:15:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aktiivibasso --> passiivi DI --> pöytä.
 
Passiivibasso --> aktiivi DI --> pöytä.
 
"If you're having tone problems I feel bad for you, son. I've got 99 diu-dius but a slaiba ain't one." -Kivijalka
iekku84
17.06.2016 14:18:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Aktiivibasso --> passiivi DI --> pöytä.
 
Passiivibasso --> aktiivi DI --> pöytä.

 
Eli siis dirkka boxi?
 
Pessimisti ei pety.
hallu
17.06.2016 14:37:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota suosittelivat kun kaupassa kyselin. Foorumillakin joku sitä kehui en ole itse käyttänyt.
 
http://www.ebssweden.com/content/microbassII.php
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Vessajono
17.06.2016 14:45:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Tuota suosittelivat kun kaupassa kyselin. Foorumillakin joku sitä kehui en ole itse käyttänyt.
 
http://www.ebssweden.com/content/microbassII.php

 
Hyväsoundinen ja muutenkin kelpo purkki mutta pelkäksi DI:ksi ehkä vähän överi.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
J.Nikkanen
17.06.2016 14:49:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Eli siis dirkka boxi?
 
Kyllä. Toki jos haluaa hienostella niin sitten DI boksi jossa on etuaste ja muita herkkuja, yleensä särö. Tuommonen etuaste/DI purkki toki toimii niin aktiivilla kuin passiivillakin, peruspurkkeja lienee MXR DI+, Ampeg SCR DI ja Tech21 SansAmp Bassdriver DI sekä VT bass DI purkit.
 
"If you're having tone problems I feel bad for you, son. I've got 99 diu-dius but a slaiba ain't one." -Kivijalka
J.Nikkanen
17.06.2016 14:50:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Hyväsoundinen ja muutenkin kelpo purkki mutta pelkäksi DI:ksi ehkä vähän överi.
 
Höpö höpö. Liian överiä ei ole vielä tehtykkään!
 
Tämmöinenkin on kuulemma eräällä bassohessulla ajossa.
 
http://www.thomann.de/fi/millennia_td1.htm
 
Vain parempi on parempi.
 
"If you're having tone problems I feel bad for you, son. I've got 99 diu-dius but a slaiba ain't one." -Kivijalka
Vessajono
17.06.2016 14:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Höpö höpö. Liian överiä ei ole vielä tehtykkään!
 
Tämmöinenkin on kuulemma eräällä bassohessulla ajossa.
 
http://www.thomann.de/fi/millennia_td1.htm
 
Vain parempi on parempi.

 
Niin no aattelin lähinnä että jos tässä on kuitenkin kyse terveestä ihmisestä eikä DI- ja etuastefetisististä joihin toki itsekin lukeudun.
 
Kieltämättä joku Millenia, Manley tai Knif ois ihan miehekäs, koska miksipä ei.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
MPU
17.06.2016 15:31:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Höpö höpö. Liian överiä ei ole vielä tehtykkään!
 
Tämmöinenkin on kuulemma eräällä bassohessulla ajossa.
 
http://www.thomann.de/fi/millennia_td1.htm
 
Vain parempi on parempi.

 
Mulle nappulakammoiselle Reddi on parempi. Ihan selkeästi överi mulle mutta kun...
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
okabass
17.06.2016 16:33:47 (muokattu 17.06.2016 17:55:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Moro.
Millainen värkki tulisi olla basson ja pa.n välissä, että homma toimisi. Jotenkin aika lattealle ajatuksen tasolla kuullostaa et ois vaan piuhalla suoraan pöydässä.
Pa.ssa 2x turbosoundin milan m12 yläpäätä ja 1x m18b subbari. Ihan treenis oloissa. Tilan puutteen vuoksi tätä mietin.

 
Impedanssisovitusta minimissään tarvitaan.
 
Eli DI boksi, bufferi, preamp väliin, jos soundi pelkällä piuhalla muuttuu (esim. yläpäät katoaa).
 
Mikä basso (aktiivi, passiivi)? Aktiivib. voi hyvin usein kytkeä suoraan piuhalla line inniin.
Periaatteessa jos basson lähtösoundi on hyvä, niin ei siihen väliin eturauhasta tarvitse laittaa. Ja onhan kanavissakin tonet.
 
Passiivib. voi kytkeä suoraan piuhalla, jos input on tarpeeksi korkeaohminen esim. 1 Megaohmi. Joissain miksereissä on passiivikitaroille tarkoitettu korkeaohminen input.
 
Sitten monissa efekteissä (mm.Boss) on bufferoitu bypass-asento. Eli jos sellainen löytyy, niin kannattaa kokeilla.
 
Sitten nämä varsinaiset pedaalibassopreampit. Esimerkiksi:
http://www.thomann.de/fi/efektit_ba … ra&sw=bass%20efektit&viewMode=block
 
Olli.M
17.06.2016 18:19:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on laudassa Radialin passiiviboksi Pro D2. Etusena Tech21 VTBass. Hyvin futaa, ja toi VT tasottaa mukavasti efektien (varsinkin säröjen jne.) yläpäätä. Bassot passiivisia kaikki.
 
hollstro
17.06.2016 19:28:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Mulle nappulakammoiselle Reddi on parempi. Ihan selkeästi överi mulle mutta kun...
 
Tosa on periaatteessa vain vola, basso ja diskantti. Noilla muilla potikoilla säädetään basson ja diskantin taajuttaa ja säätökäyrän muotoa. Sitten on impedanssisovitus (4 erilaista) ja valinta onko etusasteen vahvistus FET vai putki sekä 20db vaimennus jos on todella kuuma signaali. Sveitsin linkkari jolla ei joudu kuseen missään.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
MPU
17.06.2016 21:26:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Tosa on periaatteessa vain vola, basso ja diskantti. Noilla muilla potikoilla säädetään basson ja diskantin taajuttaa ja säätökäyrän muotoa. Sitten on impedanssisovitus (4 erilaista) ja valinta onko etusasteen vahvistus FET vai putki sekä 20db vaimennus jos on todella kuuma signaali. Sveitsin linkkari jolla ei joudu kuseen missään.
 
Epäilemättä. Tuo Reddi on enempi mallia puukko. Piuhat kiinni, volume kohdalleen ja pam. Mulle just sopivasti säätämistä.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
absqua
18.06.2016 11:32:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Aktiivibasso --> passiivi DI --> pöytä.
 
Passiivibasso --> aktiivi DI --> pöytä.

 
Näin kuulee monesti suositeltavan, mutta totuus on se, että mikä tahansa laadukas DI-boksi, aktiivi tai passiivi, ajaa asian, olipa siellä langan päässä passiivi- tai aktiivibasso.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
J.Nikkanen
18.06.2016 12:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Näin kuulee monesti suositeltavan, mutta totuus on se, että mikä tahansa laadukas DI-boksi, aktiivi tai passiivi, ajaa asian, olipa siellä langan päässä passiivi- tai aktiivibasso.
 
En väitä vastaan. Itselläni on molemmat, ihan vaan varmuuden vuoksi jos joskus vaikka on tarve.
 
"If you're having tone problems I feel bad for you, son. I've got 99 diu-dius but a slaiba ain't one." -Kivijalka
absqua
18.06.2016 14:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: En väitä vastaan. Itselläni on molemmat, ihan vaan varmuuden vuoksi jos joskus vaikka on tarve.
 
Joo, sama homma. Pieni sävyero niissä on. Ei merkkaa livenä mitään, mutta äänitellessä voi nostaa pikkurillin pystyyn.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
iekku84
18.06.2016 18:13:16 (muokattu 18.06.2016 18:16:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli miul on passiivi jatsari mannen hotrails tyyppisillä mikeillä.
 
Käyn läpi noita juttuja. Helpoin ja edullisin se järkevän laatuinen di boksi.
Turhia herkkuja ei tarvitse. Toki kevyt särö ois kiva jos sellaista etuvahvistin/di juttua on olemassa.
Mie en ihan oikeasti ymmärrä näistä.
Edukas yksi laite jolla basson saa laulamaan.
 
Pessimisti ei pety.
Olli.M
18.06.2016 18:31:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Eli miul on passiivi jatsari mannen hotrails tyyppisillä mikeillä.
 
Käyn läpi noita juttuja. Helpoin ja edullisin se järkevän laatuinen di boksi.
Turhia herkkuja ei tarvitse. Toki kevyt särö ois kiva jos sellaista etuvahvistin/di juttua on olemassa.
Mie en ihan oikeasti ymmärrä näistä.
Edukas yksi laite jolla basson saa laulamaan.

 
Halvalla jos niin behringer bdi21. Mun miekstä ihan jeppis loota.
 
Sidewinder
18.06.2016 20:01:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Halvalla jos niin behringer bdi21. Mun miekstä ihan jeppis loota.
 
Jeps. Ainut möhkäle joka on jäänyt pidemmäksi aikaa pyörimään. Ehkä hinnankin takia.
 
SnowCrow
19.06.2016 14:55:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Halvalla jos niin behringer bdi21. Mun miekstä ihan jeppis loota.
 
Komppia tälle täältäkin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «