Aihe: Vielä kerran; Peavey Classic 30
1 2 3 4 5 6 7 8 9
PeeJii
16.06.2016 10:10:00 (muokattu 16.06.2016 10:13:45)
Ei mitn. Poistettu.
aristoteles666
16.06.2016 13:25:22

Laulava Kylätohtori: Eikös se tuosta Aristotelesin lainauksesta käy ilmi, että vanhassa mallissa ei ollut ongelma sähköturvallisuuden kanssa, vaan ainoastaan uudemmassa vuoden 2006 jälkeisissä malleissa...

:D

ei, vaan niissä on ollut koko ajan puutteita sähköturvallisuuden kanssa, ja asiat on vain pahentuneet.

lukutaito.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Laulava Kylätohtori
16.06.2016 13:39:26
aristoteles666: :D

ei, vaan niissä on ollut koko ajan puutteita sähköturvallisuuden kanssa, ja asiat on vain pahentuneet.

lukutaito.

Vanhassa ritilä ja uudessa sitten nämä pahemmat ongelmat. Vanhassa ei voi olla samoja tai yhtä vaarallisia, koska uusi sai kovemmat huomautukset vakavampien turvallisuuspuutteiden takia.

Järkeä saa ja pitää käyttää.. :)
They pass too much electricity. -SRV
harryk
16.06.2016 13:48:15

Laulava Kylätohtori: Vanhassa ritilä ja uudessa sitten nämä pahemmat ongelmat. Vanhassa ei voi olla samoja tai yhtä vaarallisia, koska uusi sai kovemmat huomautukset vakavampien turvallisuuspuutteiden takia.

Järkeä saa ja pitää käyttää.. :)

Pikkuisen ihmetyttää tämä pääteputkien suojaritilävaatimus. Se pitää olla, jotta kukaan ei vahingossa polta käsiään kuumiin putkiin. Samaan aikaan voi käpälöidä kuumia hehkulamppuja mielin määrin, tai istua vaikka kuumalle sähköliedelle tai saunan kiukaalle. Alkaa osa noista määräyksistä muistuttaa jenkkimeininkiä. Siellä oli kai jonkun mikrouunin käyttöohjeissa maininta siitä, että ko. uuni ei sovellu esim. kissan kuivaukseen.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
PeeJii
16.06.2016 15:26:47 (muokattu 16.06.2016 15:41:49)
Laulava Kylätohtori: Eikös se tuosta Aristotelesin lainauksesta käy ilmi, että vanhassa mallissa ei ollut ongelma sähköturvallisuuden kanssa, vaan ainoastaan uudemmassa vuoden 2006 jälkeisissä malleissa...

Vielä jos sekoitetaan pakkaa niin tuossa on linkki, missä Peaveyn organisaation edustaja (Roger Crimm) sitten taas sanoo että kaikki muutokset on olleet pelkästään kosmeettisia, vain ulkonäköön vaikuttavia muutoksia 2014 ilmestyneeseen Peavey Classic 30 II-malliin asti, jota ei täälläpäin edes myydä :)

(lisättiinhän se putkien suojaritilä jossain vaiheessa, mutta se nyt ei kummoinen juttu ole turvallisuuden lisäämisen kannalta)

Ota tuosta nyt sitten selvää...

https://peavey.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=43051
Metalkallo
16.06.2016 15:58:10 (muokattu 16.06.2016 16:01:21)
PeeJii: Vielä jos sekoitetaan pakkaa niin tuossa on linkki, missä Peaveyn organisaation edustaja (Roger Crimm) sitten taas sanoo että kaikki muutokset on olleet pelkästään kosmeettisia, vain ulkonäköön vaikuttavia muutoksia 2014 ilmestyneeseen Peavey Classic 30 II-malliin asti, jota ei täälläpäin edes myydä :)

(lisättiinhän se putkien suojaritilä jossain vaiheessa, mutta se nyt ei kummoinen juttu ole turvallisuuden lisäämisen kannalta)

Ota tuosta nyt sitten selvää...

https://peavey.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=43051

Eli tämähän aika selvästi sanoo juuri sen, että nuo ennen tuota classic 30 II:sta ovat vaarallisia tai ainakin omaavat tuon vaarallisuuden, ja toisekseen aika selvästi myös sen miksi tuota uutta mallia ei myydä täälläpäin, kun eivät halua enää lisää syytöksiä.

Eli tuota ei voi myydä aivan siitä vain ilman huolehtimista seuraavan käyttäjän turvallisuudesta, ainakaan ennen kuin on muuttanut sen vaatimusten mukaiseksi? Onko noin? Voinko minä itsekin saada sähkärin sitten tuosta?

Ostin tuon toriltä käytettynä, olisiko mulla oikeus purkaa kaupat sitten tuon takia?

Ja muuten mulla on tuo ritilä tuolla takana, jee..
Stratossa on iso lapa tai ei ollenkaan!
Metalkallo
16.06.2016 23:11:20 (muokattu 17.06.2016 06:40:30)
Tuli kokeiltua classic 30 tuolla mun marsun 1960A 4x12 kaapilla ja suht hyvin pelitti, mutta sitten yhdessä vaiheessa ääni alkoi veimentua ja taas tuli takas kunnes ei tullut enää ollessa 4x12 kaapissa kiinni joten sammutin ja irroitin combon siitä.

Annoin vahvarin olla noin tunnin ja kokeilin sen jälkeen ilman kaappia normaalisti vahvarin omalla kajarilla ja toimii aivan normaalisti. Kyykyttikö tuo 4x12 kaappi tuon Peaveyn vai mikähän? ohmit oli oikein kun 16Ohm tuo menee ja on minimi. Putkista olen lukenut vähän et pääteputket saattais olla menossa jos ääni vaimenee, mutta onkohan kun toimii kuitenkin ihan normaalisti ilman kaappiin liittämistä?

Huomasin myös, että kun tuossa on 3 noita etuasteputkia niin siinä keskimmäisessä ei taida palaa valoa kuten muissa, taitaa olla mäsä? Mutta toimiiko tuo ollenkaan jos yksikin putki on mäsä?

Mistäs te jotka omistatte myös tällaisen tiedätte milloin putki/putket on mennyt?

Näihin tarttis vastausta.
Stratossa on iso lapa tai ei ollenkaan!
PeeJii
17.06.2016 09:45:18 (muokattu 17.06.2016 10:38:19)
Eli tämähän aika selvästi sanoo juuri sen, että nuo ennen tuota classic 30 II:sta ovat vaarallisia tai ainakin omaavat tuon vaarallisuuden, ja toisekseen aika selvästi myös sen miksi tuota uutta mallia ei myydä täälläpäin, kun eivät halua enää lisää syytöksiä.

Noinhan tuosta voisi päätellä.

Classic II:seen on muuntajat saaneet päivityksen (linkin viimeinen viesti), minkä takia on vähän outoa ettei sitä myydä täälläpäin.
PeeJii
17.06.2016 09:47:34
Huomasin myös, että kun tuossa on 3 noita etuasteputkia niin siinä keskimmäisessä ei taida palaa valoa kuten muissa, taitaa olla mäsä? Mutta toimiiko tuo ollenkaan jos yksikin putki on mäsä?

Keskimmäinen etuasteputki vaikuttaa pelkästään särökanavaan, eka ja kolmas putki molempiin.
Metalkallo
17.06.2016 18:40:05
PeeJii: Keskimmäinen etuasteputki vaikuttaa pelkästään särökanavaan, eka ja kolmas putki molempiin.

Kiitos, putkivahvarit on suht uusi tuttavuus mulle vielä et enpä tiennyt tuota.

Mut onko kellään mitään vastausta tuohon 4x12 kaapin kanssa äänen putoamiseen, eli ääni tavallaan ääni sammui/haihtui, mutta ilman kaappia combon omalla kajarilla toimii normaalisti.
Mä oon marsu mies!
Laulava Kylätohtori
17.06.2016 19:32:04
Metalkallo: Kiitos, putkivahvarit on suht uusi tuttavuus mulle vielä et enpä tiennyt tuota.

Mut onko kellään mitään vastausta tuohon 4x12 kaapin kanssa äänen putoamiseen, eli ääni tavallaan ääni sammui/haihtui, mutta ilman kaappia combon omalla kajarilla toimii normaalisti.

Oletko varma, että se johtui kaapista? Ettei sama olisi voinut käydä ilman kaappiakin?
They pass too much electricity. -SRV
Metalkallo
17.06.2016 20:38:30
Laulava Kylätohtori: Oletko varma, että se johtui kaapista? Ettei sama olisi voinut käydä ilman kaappiakin?

Kaappi kun oli kiinni siinä niin volat tippu aika nopeasti, ei heti mutta ei kauaa mennyt. Iman kaappiin kiinnittämistä toimii ihan normisti eikä mitään.
Mä oon marsu mies!
PeeJii
17.06.2016 22:07:37
Kiitos, putkivahvarit on suht uusi tuttavuus mulle vielä et enpä tiennyt tuota.

Eihän se kaikissa välttämättä noin mene, mutta classic on kytketty niin.
dropD
17.06.2016 23:14:41

Metalkallo: Kaappi kun oli kiinni siinä niin volat tippu aika nopeasti, ei heti mutta ei kauaa mennyt. Iman kaappiin kiinnittämistä toimii ihan normisti eikä mitään.

Olethan käyttänyt kaappipiuhaa kytkiessäsi 4x12 kaapin? Instrumenttipiuha ei tuossa välissä välttämättä kestä.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Metalkallo
18.06.2016 00:03:12 (muokattu 18.06.2016 00:06:37)
dropD: Olethan käyttänyt kaappipiuhaa kytkiessäsi 4x12 kaapin? Instrumenttipiuha ei tuossa välissä välttämättä kestä.

Juuh, tottakai, tiedän kyllä tuon. Ääni vaan alkoi vaimentumaan ja sitten ei enää tullut takaisin niin sammutin ja irroitin combon kaapista. Sitten kokeilin vähän ajan päästä pelkkänä combona ja toimii normisti.

Mulla kaapissa siis 3x greenbackit ja 1x g12t75 + tietty oli vielä tuo combon oma g12t75 kun se jää päälle pakosti kun combon liittää kaappiin. Oliskohan sitten, että on parempi olla vaan 1x12 16ohm lisäkaappi tuolle 4x12 sijaan.
Mä oon marsu mies!
midprice
18.06.2016 01:52:55

Ettei olis efektilenkin jakit ongelman syynä. Mulla ainakin oireili äänen vaimentumisena, nyrkkiä kylkeen ja yleensä helpotti. Sitten luin jostain että nuo efektilenkin liittimet ajan kanssa käyttämättöminä aiheuttaa tuollaista. Vähän ropas plugia kiinni ja irti niissä, niin jo vain taas toimi. Sitten käytin contact cleanria ja ei ole ollut ongelmia.
Metalkallo
18.06.2016 06:54:16
midprice: Ettei olis efektilenkin jakit ongelman syynä. Mulla ainakin oireili äänen vaimentumisena, nyrkkiä kylkeen ja yleensä helpotti. Sitten luin jostain että nuo efektilenkin liittimet ajan kanssa käyttämättöminä aiheuttaa tuollaista. Vähän ropas plugia kiinni ja irti niissä, niin jo vain taas toimi. Sitten käytin contact cleanria ja ei ole ollut ongelmia.

Kiitti tästä tiedosta.

Siis jos efektilenkkiä ei käytä ne saattaa aiheuttaa vaivoja muillekin osa-alueille vahvarissa? En siis ole tuossa vielä kokeillutkaan efektilenkkiä, tai ylipäätänsä koskaan edes kokeillut efektilenkkiä missään vahvarissa.

Laitoin vain normaalisti sinne vahvarin taakse extented speaker (lisäkajari) kohtaan yhden pään kaappijohdosta ja toisen kaappiin kohtaan 16ohm.
Mä oon marsu mies!
elwood66
18.06.2016 15:01:03

harryk: Pikkuisen ihmetyttää tämä pääteputkien suojaritilävaatimus. Se pitää olla, jotta kukaan ei vahingossa polta käsiään kuumiin putkiin. Samaan aikaan voi käpälöidä kuumia hehkulamppuja mielin määrin, tai istua vaikka kuumalle sähköliedelle tai saunan kiukaalle. Alkaa osa noista määräyksistä muistuttaa jenkkimeininkiä. Siellä oli kai jonkun mikrouunin käyttöohjeissa maininta siitä, että ko. uuni ei sovellu esim. kissan kuivaukseen.

EL84-nelikko tuppaa kuumenemaan ja samaa mieltä tästä "yliholhoavasta" varoitus-/kieltokulttuurista. Itsellä oli vuosia ihan alkupään mid-90 tweed-yksilö ja lisäksi mätsäävä 1x12" lisäkaappi, jossa tuuletusta pystyi muuttamaan takalevyn poistolla.

Ostin jo lopettaneesta Jkl Musapörssistä 1998 vähän käytettynä, tais olla 3.600 mummoo eli noin 600 egee.

Pääteputkien kuumenemista enemmänkin arvelutti niiden säilyminen ehjänä kuljetuksissa ilman casea ja virittelin vanhasta alumiinisesta verhokiskosta poikittaiset "suojaraudat" putkien eteen. Pääteputkissa eniten harmitti niiden helinä, joka "roikkoputkisille" EL84:lle on kaiketi aika yleinen ongelma. Putken kantojen ja jousien laatu/ratkaisut vaikuttavat tietysti paljon asiaan.

Myin joskus viitisen vuotta koko pinon noin 500 egellä. Yleismuisto vehkeestä oli positiivinen, natsas hyvin tarpeeseen ja toimi suurimman osan ajasta hyvin asiallisesti.
Let that boy boogie woogie
Metalkallo
18.06.2016 22:02:47 (muokattu 18.06.2016 22:16:57)
Kokeilin taas uudelleen ihan vaan combona liittämättä mihinkään ja ihan normaalisti toimii, eli ei ainakaan putket näyttäis olevan syynä tuohon äänen katoamiseen 4x12 liitettynä. Mikähän lie kumma syynä? Tietty efektilenkistä sanottiin, mutta kun ei combona käytettäessä äänen katoamista niin en ukois et olis syynä.

Tuo äänen vaimentuminen/katoaminen tapahtui ensin siis särökanavalla, mutta sen jälkeen kun vaihdoin puhtaaseen se tapahtui siinäkin, silloin siis kun kokeilin 4x12 kaapin kanssa. Ilman 4x12 kaappia normaalisti käytettynä combona ei mitään vikaa eikä ongelmaa.
Mä oon marsu mies!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)