Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Onko Fender Mustang -Keppiin olemas jotain Klassikko-Mikkejä?
1 2
Luuviulu
11.06.2016 21:31:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinäpä tuo kysymys sitten olikin ja kyse on vaan Singlecoileista. :)
 
-Eli tulin ostaneeks Fender Japan Mustangin ja en pidäkkään soundist lopultansa. Ajattelin vaan, että se on pakosti parempisoundinen keppi, kuin vieressä oleva Jaguar, koska Mustang oli Japsi ja Jaguar oli Mexico.. (Voihan tosiaan ollakkin niin, että Japsi-Mustang on parempisoundinen, kuin se Mexico-Jaguar), sitä en tiedä, kun Youtubes verrataan keskenään Japsi-Mustangia ja Japsi-Jaguaria, ei Japsi-Mustangia ja Mexico-Jaguaria, koska en tiedä mitkä mikit Mexico-Jaguaris on ja kun vertaan niitä molempia vaan Japsi-Versioina Youtubes keskenään, eli Mustang vs Jaguar, niin mun mielest Jaguar kuulostaa paljon paremmalta koko ajan ja edessä ois sit joko Mustangin myynti, tai mikkien-vaihto.. :(
 
-Pysyn mielelläni Fender:in mikeissä, jos Fenkul ois joku Klassikko-Setti Mustangiin kun kitarakin on Fenderin, niin haluan vaan yksinkertaisesti pitää sen mahdollisimman Fenkkuna, mut tietty jos joltain muult merkilt on oikein (Super-Hyvät) Mustang-mikit, ni kyl niitäkin saa ehdottaa.
 
-Voiko Mustangiin vaihtaa suoraan Jaguarin mikit kokonsa puolesta??
 
-Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille! :)
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
rrroope
11.06.2016 22:00:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos sulla kerran on molemmat vierekkäin, niin aika hyvin varmaan näkee ja voi mittailla, onko mikit yhteensopivat keskenään vai ei.
 
Luuviulu
11.06.2016 22:15:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mul ole kuin Mustang. Jaguar jäi kauppaan...
 
-Ja mul ei ole hajuakaan sähköhommist, että löytyykö toisest suoraan vaan mikit iskettäväks paikal, vai pitääks tehdä jotain muutakin osanvaihtoa? Ja Mustangissani on mikit vinos, kun taas Jaguaris ne oli täysin pystysuuntaset ja sit en tiedä myöskään, että onko Mustangissani samanlaiset kytkinasetukset, kuin Jaguaris ja vissiin jotain muutakin pitää selvittää, niin ei tää nyt kyllä pelkällä viivottimella mittaamisella onnistu.
 
-Mut jos joku tietää Mustangiin sellaset jotkut Legendaariset Surf- / Rautalanka-mikit, mitä jollain kuuluisuudel on ollut jossain ikivihreäs hitti-biisis, ni sellasia saa ehdotella mielummin liikaa, kuin liian vähän :)
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
high_society
11.06.2016 22:21:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Ei mul ole kuin Mustang. Jaguar jäi kauppaan...
 
-Ja mul ei ole hajuakaan sähköhommist, että löytyykö toisest suoraan vaan mikit iskettäväks paikal, vai pitääks tehdä jotain muutakin osanvaihtoa? Ja Mustangissani on mikit vinos, kun taas Jaguaris ne oli täysin pystysuuntaset ja sit en tiedä myöskään, että onko Mustangissani samanlaiset kytkinasetukset, kuin Jaguaris ja vissiin jotain muutakin pitää selvittää, niin ei tää nyt kyllä pelkällä viivottimella mittaamisella onnistu.
 
-Mut jos joku tietää Mustangiin sellaset jotkut Legendaariset Surf- / Rautalanka-mikit, mitä jollain kuuluisuudel on ollut jossain ikivihreäs hitti-biisis, ni sellasia saa ehdotella mielummin liikaa, kuin liian vähän :)

 
Nyt Luuprkl oikeesti...
Katot vaan sieltä iibeistä oikeilla hakusanoilla kuuluisuuksien käyttämiä mikrofooneja, tai sit ostat multa (oon oman elämäni kuuluisuus) pari hassuu wiliamsin tai lucky 7:n mikkiä...
 
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
aristoteles666
12.06.2016 04:03:34 (muokattu 12.06.2016 04:06:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Ei mul ole kuin Mustang. Jaguar jäi kauppaan...
 
-Mut jos joku tietää Mustangiin sellaset jotkut Legendaariset Surf- / Rautalanka-mikit, mitä jollain kuuluisuudel on ollut jossain ikivihreäs hitti-biisis, ni sellasia saa ehdotella mielummin liikaa, kuin liian vähän :)

 
ne on käyttänyt just niitä alkuperäisiä, ja ne kuulostaa just tollaisilta, ne on aina kuulostanut, ja tulee kuulostamaan.
 
tosin yhtäkään surf tai omo biisiä tai spicked spann mikä on soitettu mustangilla, ei kyllä tule mieleen.
 
jos katsot tarkkkaan, huomaat että siinä on ihan erilaiset mikit.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
varakeef
12.06.2016 17:52:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhoissa Mustageissa on ymmärtääkseni Straton mikit eri kuorissa. Sitä en kylläkään muista mitkä kaksi straton kolmesta. Varmaankin legendaarinen vaihtoehto löytyy tuolta suunnalta.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
fox
12.06.2016 18:29:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa olis jenkeissä myynnissä klassikkomikki Mustangiin..
http://www.ebay.com/itm/1967-fender … h=item339fc1e65f:g:00kAAOSw7aBVEJP8
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
kosoha-7
12.06.2016 22:16:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo Mustangin mikit on näemmä kaikkien aikojen heikoimmat ja jos Straton mikkejä meinaa käyttää, niin niistä saa kietaista vähintään 1000 kierrosta ulos käämiltä, niin alkaa specsit olla kohdallaan. Hyvät sivut on muuten nuo mikkien specsejä kattelemaan.
 
http://www.guitarhq.com/pickups.html
 
Kefiiri
12.06.2016 22:35:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mustangin mikeissä tosiaan näkyy olevan vähemmän lankaa, mutta jos ne ovat kompensoineet tilannetta voimakkaammilla magneeteilla? Tai sitten ne tosiaan vaan ovat hieman vähemmän tehokkaat. Dramaattista äänenvoimakkuuseroa tuo pienempi kierrosmäärä ei taida kuitenkaan tuottaa.
 
En ole musiikin asiantuntija.
aristoteles666
13.06.2016 02:50:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ne on vain huomattavasti heikommat.
 
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Luuviulu
13.06.2016 08:19:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No löytyykös tohon joku ratkaisu eri valmistajien mikeiltä, vai pistänkö kepin myyntiin????? :)
 
-En mä noista mikeistä tiedä juur mitään, on 90% akustisen soittaja. Kunhan nyt vaan ostin, kun oli Japsi ja ajattelin sen siks olevan automaattisesti loistava, mutta olimpa väärässä.
 
-Ostin siks, kun silloinkun soitan sähkistä, ni ei se ole Punkkia, eikä Heviä, vaan kyl se Grungen puolel lähinnä Genrenä menee sitkun säröpoljin tulee musaan mukaan, ni mitä mä hankin, jotta siit voin modauttaa Nirvana-Mustangin? Mikit nyt saan tietoon Googlest, nehän tais (muistaakseni) olla DiMarzion -mikit Kurtilla, mut pikääkös mun hankkia siihen sit jotain tietynlaisia (sisuskaluja), eli jotain mitälie-ihme-komponentteja tms, ni lisäks ja sit vien F-Musaan modattavaks?? :)
 
Näkyy olevan kuvas ainakin Humbucker tallassa Cobainil, ni mahtuukohan tohon tallamikiks Humbbari, jos vaan veistää pleksiin tilaa, vai pitääkö pleksin allekkin (sorvata) tilaa liää?
 
-Toinen vaihtoehto on tosiaan, että myyntiin uudenveoinen Fender Mustang Japan kuitilla ja takuuta on viel n.9kk. -Olen sil kerran soittanut. N.10min.... :)
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
73nd3r
13.06.2016 09:10:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan ekaks, mikä (vuosi? malli?) tuo Musti on? Liikkuu nimittäin niin paljon nettijuttuja Fenderin Japanin yhteistyön loppumisesta, että on kiva tietää jos sieltä edelleen tulee Mustangeja.
 
Mutta asiaan:
Luuviulu: No löytyykös tohon joku ratkaisu eri valmistajien mikeiltä, vai pistänkö kepin myyntiin????? :)
Mun mielestä laita myyntiin. Tämän hetken trendin mukaan nuo suunnitellut modaukset vaan laskee kitaran hintaa, eikä ole mitään takuita että kitara on sun makuusi edes modausten jälkeen.
Jos on ihan pakko modata, niin laita jotkin vintage-output eli suht heikkotehoiset Stratomikit siihen surfmusiikkiin.
 
Luuviulu: ostin, kun oli Japsi ja ajattelin sen siks olevan automaattisesti loistava, mutta olimpa väärässä.
Se kitara voi ihan hyvin olla loistava, vaikka ei sovi sulle. ;)
Ja yleiskommenttina: mikit ei tee kitaran soundia, soittaja tekee. SRV soitteli helekatan hienosti Charleyllakin, vaikka siinä oli lipstickit. Toinen: yleensä kitaralle kannattaa antaa aikaa, jokaista kitaraa ei pelata samalla tavalla.
 
Luuviulu: mahtuukohan tohon tallamikiks Humbbari, jos vaan veistää pleksiin tilaa, vai pitääkö pleksin allekkin (sorvata) tilaa liää?
Mun tietojeni mukaan japanilaisissakin Mustangeissa on SS-routtaus, eli humppari ei mahdu ilman puutöitä.
 
varakeef: Vanhoissa Mustageissa on ymmärtääkseni Straton mikit eri kuorissa. Sitä en kylläkään muista mitkä kaksi straton kolmesta.
Tähän kommentti, että tuohon aikaan kai Stratossa oli kolme samanlaista mikkiä. ;)
 
Rämppy
13.06.2016 09:23:14 (muokattu 13.06.2016 09:24:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: Kunhan nyt vaan ostin, kun oli Japsi ja ajattelin sen siks olevan automaattisesti loistava, mutta olimpa väärässä.
 
Japsifenkut ovat yleensä tarkasti kasattuja ja tasalaatuisia, mutta mikkien suhteen ne eivät välttämättä ole ainakaan parempia kuin vastaavat meksikolaiset. Poikkeuksiakin on, esim. kalleimmissa jaappanin fendereissä on usa-mikit. Ainakin aiempina vuosina nimen omaan mikit olivat japsifendereissä se, missä oli säästetty. Menivät usein heti kättelyssä vaihtoon.
Jos surffata tahdot, niin mä suosittelisin ennemmin vaikka Jazzmasteria tai Jaguaria. Niiden tallojen kanssa kyllä sitten riittää askartelua ja kiroilua :D
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
erty
14.06.2016 08:06:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luuviulu: No löytyykös tohon joku ratkaisu eri valmistajien mikeiltä, vai pistänkö kepin myyntiin????? :)
 
-En mä noista mikeistä tiedä juur mitään, on 90% akustisen soittaja. Kunhan nyt vaan ostin, kun oli Japsi ja ajattelin sen siks olevan automaattisesti loistava, mutta olimpa väärässä.

 
Japanin Mustangien mikit on vallan hyvät jos hakee autenttista Mustang-saundia. Ne on ja niiden kuuluukin olla heikkotehoiset mikit. Mulla on ollut 1969 Fender Mustang ja Fender MIJ '69 Reissue Mustang samaan aikaan talossa ja MIJ Reissue oli hyvin lähellä alkuperäistä, soitannallisesti ja saundillisesti.
 
Rautalankaan se on varsin hyvä sellaisenaan, grungeen voi laittaa tallaan vaikka ykskelasen kokosen humbuckerin jos sen parhaaks näkee. Mä pitäisin sellasenaan. Ei raskaille särösaundeille aina tarvi humbuckeria, kuunnelkaa vaikka Biffy Clyron saundeja ihan normi stratolla. Mut siel onkin Metal Zone käytössä, iiks! https://www.youtube.com/watch?v=b-2mBcmfQ7w
 
Luuviulu
14.06.2016 11:40:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaus tohon yhteen:
 
-Mul on jo Fender Jazzmaster ja sit on siihen päälle viel Fender Tube `63 jousikaiku ja sit on siihen Fender Tweed Deluxe, mut kertaakaatn en ole niist yhtäkään viel laittanut päälle, että kyl niilläkin rautalangat taittuis, mutkun nyt on nimenomaan kyse siit, että laitanko tän Mustangin myyntiin, vai saako tähän jotkin paremmat mikit, vaiko ei............??? ...rautalankaan soveltuva Fender Deluxe Reverb 65` amp löytyy myös, ja sitä on jopa tullut käytettyäkin. Itseasias sillä tos nyt tehtiin erään hyvän ystäväni (1 Suomi-Rokin pitkänlinjan kärkirokkareist) uus levy, joka ilmestyy elokuussa ja toinen on jo myöskin tulos, puolivälis ollaan siin toises levys.
 
Jotkin klassikko-mikit, joita on joku nimi-mies / -nainen käyttänyt HYVÄSSÄ biisissään
tähän Mustangiin ois nyt saatava. Nää nykyiset on ihan paskat. En jaksanut kokeilla kaupas, kunhan vaan ostin, kun oli MIJ-Leima ja luulin hyväks, mut olin vääräs.
 
Kunhan täs nyt vaan ostelen kaikkea jännää, jos vaikka joskus innostuis soittelee muutakin, kuin akustisiani....... :D
 
Mustang menee täl viikol myyntiin, jos ei siihen löydy mitään huippu-mikkejä. Saa olla kuka tahansa valmistaja, kunhan on hyvät, ni se on pääasia. :)
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
Dinorocker
14.06.2016 18:10:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos on niin että se vaan soundaa Mustangilta kun sellainen on? Miltä sen pitäisi kuulostaa?
 
Turbo!!!
Luuviulu
14.06.2016 20:04:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sen pitäis kuulostaa (heh, sellaselta kuin luulin), no sen pitäis kuulostaa Jaguarille enemmän, niinkuin tos Youtube-Linkis on testattavina hyvä esittelyvideo "Jazzmaster / Jaguar / Mustang", (joka mun ois todellakin pitänyt katsoa ennen ton Mustangin ostoa, ni ostamatta ois jäänyt.
 
Kuvittelin sen olevan sellanen Surf / Rautalanka-keppi, jolla pääsis hyvin 60-70-Luvun äänimaailmaan, kun akustisella tekemäni biisit kaipaa sen tyylistä sähkö-kitarasoundia, mutta tost esittely-videost käy ilmi miten (onnetonta pihinää) tost vehkeest lähtee, ni en mä halua noin paskoil mikeil mun biisejäni sovitettavaks. Toi Jaguar on n.100000000 X parempi, mutkun en mä oikein sähkö-kepeist niinkään tiedä ja en tosiaan ollut nähnyt noin hyvää videota, joka ois valaissut, ettei Mustang ole (mun juttuni / keppini) ainakaan originaali-mikeillään.
 
-Jos se vaan on mahdollista, niin voiskos joku joka tietää todella paljon Mustangista ja Jaguarista, niin sanoa, että voinko hankkia Jaguarin mikit ja laitattaa ne tohon, kun noiden toi mikki-säädin on kummassakin kepis melko erikoinen, niin en tosiaan tiedä, että voiko Jaguarin mikit laitattaa Mustangiini kun molempien mikitys-systeemi on outo, eli ei mikään helppo ns. Perus-Tele -mikityksensä puolesta.
 
Duo Sonic -mikitys on siihen ainakin sopiva, täytyy vaan kattoa, että onko ne paremmat, vaiko kenties jopa paskemmat, mitä tos Mustangis on.
 
Mul vaan oli sellanen harhakuva, että Mustang ja Jaguar ois molemmat tosi-hyviä keppejä soundeiltaan, lähestulkoon kuin identtisiä, mutta väärässä olin jälleen kerran ja pahasti...... Jotkut tohon sopivat mikit on pakko modauttaa, tai lähtee n.5min soitettu Mustang myyntiin kuitin kera, takuuta on n.10kk Soitin Laineelle.
 
-Tai onko jotkin Mustang -Originaali-mikit paremmat, kuin mitä täs Japsis on, ni sittenhän ongelma on ratkaistu, hankin vaan sellaset mikit ja vien F-Musaan modattavaks. Noilla mikeillä ei mun biiseihin ole asiaa sovitettavaks sähkökitaran-puolesta yhtään mitään :D :D
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
jhakwe
14.06.2016 21:36:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Luuviululla jossain mahdollista kuulla noita tsipaleita?
 
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
reverend
14.06.2016 21:42:24 (muokattu 14.06.2016 21:43:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkä potikat siinä Mustangissa on? Jos on 250k, niin kokeile 500k-potikoita.
Mutta, tosiaan Mustangissa on ihan perus-stratomikit, vain kuoret on erinäköiset.
 
Luuviulu
15.06.2016 00:00:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TÄH?????? Onko täs Straton mikit????!!! :/ Voi hitto mitä tuli mentyä ostamaan..........
 
Kertoisin mielelläni potikoist, jos vaan ois vähääkään hajua niistä... :/ Ainoat jutut mitä täst tiedän on, että kaulas lukee:
Made In Japan T 062 387
 
Allaoleva numerosarja roikkuu kielenvirittimes olevas lapus.
273706 505
 
Dynamic Vibrato Patent Fender lukee kammen kohdal ja sekään ei lohduta yhtää, koska vihaan kaikkia muita kampi-systeemejä, paitsi Originaali, tai erittäin hyvin tehtyjä Floikkia. Mul on Fenderin Stratossanikin Floikka. -Inho muita kohtaan on tullut lähinnä siit, että vaikka niit kuinka laadukkaita muita kampi-systeemejä ois säädellyt kohdalleen kuka tahansa ammattilainen, ni mun kouris ei tarvii kuin hipaista kampea, niin vire on miten sattuu, vähintäänkin G-Kieli, mut Floikal voi tehdä vaikka millasen Dive Bombin, ni vire pysyy. ...ja mä tykkään soittaa, en virittää, silloinkun mieli tekee jotain rämpyttää.
 
-Ei mul ole kuin äärettömän kuppasia kerrostalon olohuoneessa vuonna 2005 tehtyjä jäätäviä KERRALLA purkkiin Demoja Netis olemas Mikserissä. Rummutkaan ei ole oikeat rummut, vaan Casion ikivanhasta (ja vissiinkin halvimmastakin) kosketinsoitin-mallista silloinen bändikaverini näpytteli 1 kosketin kerrallaan jonkinsortin "rummut" niihin. Laulu on vedetty konkkamikin läpi johon piti laittaa jotain 5 paitaa päälle, ettei PAMahda P-Kirjaimet ja koska mä en omistanut silloin edes sähkökitaraa (saati n.300kpl yksittäisiä pedaaleja), ni mistään muusta ei saanut kaikua lauluihin, kuin jonkun sen puhkisoitetun (kopastaan ihan oikeasti homeessakin olevan) Peavey-merkkisen Kitara-Vahvarin läpi piti sit tosiaan mölistä mikkiin sanotukseni. -Ja koska ne on tosiaan pelkkiä kuppasia Demoja, niin olen lähes jokaseen biisiini muuttanut sanotukset, mutta jos ne välttämättä haluaa kuulla, ni sit vaan Googlaa mun nimen, eli Ville Päivärinta, ni siinäpä ne n.10 Demo-Biisiä sitten on kuultavissa. -Se ei tosiaan ollut mikään "Orkesteri", vaikka nimi niin antaa ymmärtääkkin, vaan pelkkä kahden miehen projekti.
-Mut täytyy sanoa, että kyl se mun silloinen (bändi-kaveri) hyvin soitti kaikki kerralla purkkiin, ei se edes harjoitellut sovitteluja, vaan paino Rec-Nappulaa ja sit soitti aivan kaiken muun, paitsi mä soitin akustisen ja hoilasin samal sävellykseni ja sanoitukseni ja se vaan sit hoiti loput äänet. Ne on ladattu sinne muistaakseni 2009 ja (uusin) biisi on vuodelta 2005, että siltä pohjalta..... -En mä ole mikään (oikea muusikko), vaan pelkkä harrastelija, mut olen tietty biisejä tehnyt ton jälkeen jotain n.300kpl, jotka on kaikki menny pöytälaatikkoon CD-Formaatis..... :D Ihme kyl tein hyvän ystäväni (joka on Suomi-Rockin pitkänlinjan kärki-miehiä, mut nimeä en sano), ni sen kans virallisen albumin, sen vanhoist hiteist uusintaversioita, kun tykkään noiden kitara-efektien kans säädellä, ni mun rooli oli miettiä, että minkähänlainen väpätin / muljutin ois originaali-version sijast paikallaan näis versiois, mut yhtään mitään en soittanut, se soitti kaikki kitarat, niil soundeil mihin hän itse tykästyi, mun rooli ei ollut yhtään mitään muuta, hieman suutani avasin johonkin biisiin. -Levy ilmestyy elokuussa, enkä tule silloinkaan mainitsemaan hänen nimeään, jonka levyl mul oli kunnia olla mukana tunkemassa näppejäni Kitara-efekti -säätimiin. :) Jostain syyst efektit on aina kiinostanut mua ja kun niitä tosiaan melko läjä on, ni niistä sitten taottiin vähintäänkin tän vuosisadan Paras Suomi-Rock -Albumi :) :) -Jos joku ei pidä siitä levystä, ni ei se mitään. Makuja on erilaisia ja hänellä on sit vaan paska maku musan suhteen...... :D :D
 
Ny o soundit kohillaan!! Ainakin joskus ja melkein, sano! :)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «