Aihe: Marshall vahvistin
1 2 3 4 5 6
Masa52
07.06.2016 07:08:31
Kuuluuko asiaan, että transistori marsu MG 100 HDFX:n tuuletin pyörii jatkuvasti?
Metalkallo
07.06.2016 23:40:32
Tässä kun olen nyt puntaroinut eri comboja niin kaikki tiet näyttää yhä vievän marsun dsl40c comboon, kun siinä on aikalailla kaikki mitä tarttisin,ja marsun sointi kun on tuttuakin tutumpi. Tuohon pitäisi vain hommata greenback kajariksi (G12-65 tai creamback) ja ehkä tehdä se C19 modi niin olis jeesimpi kuin stockina.

Nyt pitääkin siis kysyä teiltä joilla tuommoinen vahvari on (kait täällä jollakin on sellainen?), että mitä huonoja puolia tuossa on, ja niitä varmasti joitakin on koska koskaan ei ole vain hyviä puolia. :)

Onko tässä DSL40C combossa mitään kuumenemis ongelmia? DSL401:ssä kun kuulemma on joillakin ollut.

Fenderitkin pyörii mielessä, tai lähinnä niiden puhdas sointi.
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
Laulava Kylätohtori
08.06.2016 09:20:48
Metalkallo: Tässä kun olen nyt puntaroinut eri comboja niin kaikki tiet näyttää yhä vievän marsun dsl40c comboon, kun siinä on aikalailla kaikki mitä tarttisin,ja marsun sointi kun on tuttuakin tutumpi. Tuohon pitäisi vain hommata greenback kajariksi (G12-65 tai creamback) ja ehkä tehdä se C19 modi niin olis jeesimpi kuin stockina.

Nyt pitääkin siis kysyä teiltä joilla tuommoinen vahvari on (kait täällä jollakin on sellainen?), että mitä huonoja puolia tuossa on, ja niitä varmasti joitakin on koska koskaan ei ole vain hyviä puolia. :)

Onko tässä DSL40C combossa mitään kuumenemis ongelmia? DSL401:ssä kun kuulemma on joillakin ollut.

Fenderitkin pyörii mielessä, tai lähinnä niiden puhdas sointi.

Onko tuo 1x12"? Mitenkäs Greenback toimii tuollaisessa avoimessa combossa? Ainakin originaali gb:ssä loppuu tehot kesken, minkä varmaan tiesitkin. Itse suosittelisin ehdottomasti ennemmin Creambackiä kuin G12-65:sta, jos on gb-soundi haussa. Ei sillä, kyllä G12-65:kin on hyvä elementti, mutta jopa minun puurokorvin aika erilainen kuin G12M-65.

Ja kun tunnut olevan melkoinen putkifanaatikko, niin osta suoraan täysputkikone, niin ei tarvitse sitten katua. :)
They pass too much electricity. -SRV
Metalkallo
08.06.2016 11:59:17
Laulava Kylätohtori: Onko tuo 1x12"? Mitenkäs Greenback toimii tuollaisessa avoimessa combossa? Ainakin originaali gb:ssä loppuu tehot kesken, minkä varmaan tiesitkin. Itse suosittelisin ehdottomasti ennemmin Creambackiä kuin G12-65:sta, jos on gb-soundi haussa. Ei sillä, kyllä G12-65:kin on hyvä elementti, mutta jopa minun puurokorvin aika erilainen kuin G12M-65.

Ja kun tunnut olevan melkoinen putkifanaatikko, niin osta suoraan täysputkikone, niin ei tarvitse sitten katua. :)

Eikus, perkl! Joo, hyvä kun huomasit, mulla meni G12M-65 ja tuo G12-65 sekaisin, tarkoitin juuri G12M-65 tai creamback. :) Creamback vois olla aika kermainen ja hyvä kun nuo hendrix soundit ja nuo vanhat rock soundit kiinnostaa. Mulla on omassa 4x12 kaapissakin G12M25 greenbackit joten tuo DSL40C olis vähän samanlainen laitos, mutta helpommin roudattava sellainen jos tarvis.

No eikös tuo DSL40C ole täysputki? Niin olen käsittänyt että on.

En mä nyt sanois iseäni putkifanaatikoksi, on vaan nuo puhtaat monesti hieman dynaamisemmat ja paremmat noissa koneissa missä putket.
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
HeiskanenP
11.06.2016 20:25:51
Se on hyvä vahvistin rokkihommiin. Pärjää kotona ja bändin kanssa sillä tehonpuolituksellakin ja kuulostaa hyvälle omaan korvaan.
Miinuksia toki on. Clean/crunch ja ultragain kanaville on yhteinen eq. Molemmista en minä ainakaan saa sellaista saundia yhtäaikaa mitä haluaisin. Jos yleensä pelaat yhdellä kanavalla niin sitten ei ole ongelmaa.
Molemmille kanaville on kuitenkin oma säätöpotikka reverbille mikä on ihan lähellä käyttökelvotonta :)
Saundi on aika kirkas, reblet ja resenssit saa olla aika pienellä. Kajarin vaihto saattaa auttaa tähän mutta en kyllä lähtis sisuksia silpomaan sen yläpään takia. Onhan nuita muitakin vahvareita markkinoilla.
Koko ja hintaluokassaa dsl40 on kyllä hyvä ja monipuolinen kampe.
Metalkallo
28.06.2016 22:19:26 (muokattu 28.06.2016 22:19:35)
Olettekos ikinä kuulleet pääteputken tekevän tällaisen äänen? :D
https://www.youtube.com/watch?v=8YrqJy8Qex0

Jotain vikaa EL34 putkessa oli syynä tuon videon kommentin mukaan.
Marsu miäs!
tommiot
29.06.2016 00:15:19
Metalkallo: Olettekos ikinä kuulleet pääteputken tekevän tällaisen äänen? :D
https://www.youtube.com/watch?v=8YrqJy8Qex0

Jotain vikaa EL34 putkessa oli syynä tuon videon kommentin mukaan.

Onhan noita oskilloivia pääteputkia kuultu.
Metalkallo
13.08.2016 08:16:15
Mitäs eroja on JTM45:n ja JMP50:n välillä? JMP50 taitaa tosin olla enempi "se marsu soundi" kuin JTM45, koska JTM on periaatteessa kait melkein kuin Fender bassman, tai näin olen käsittänyt.

Olen etsinyt netistäkin juu, mutta en löytänyt vielä mitään ihmellistä. Ajattelin kysyä täällä jos saisi suoran suomalaisen vastauksen suomenkielellä.
Stratossa pitää olla ISO LAPA!
headhead
13.08.2016 08:39:41
Metalkallo: Mitäs eroja on JTM45:n ja JMP50:n välillä? JMP50 taitaa tosin olla enempi "se marsu soundi" kuin JTM45, koska JTM on periaatteessa kait melkein kuin Fender bassman, tai näin olen käsittänyt.

Olen etsinyt netistäkin juu, mutta en löytänyt vielä mitään ihmellistä. Ajattelin kysyä täällä jos saisi suoran suomalaisen vastauksen suomenkielellä.

Kummallakaan en ole soittanut, olen vain lukenut netistä:

Jtm45: kt66 päätteessä, putkitasasuuntaaja

Jmp50: el34 päätteessä, dioditasasuuntaaja

Yleisesti ottaen jmp50 on kirkkaampi ja agressiivisempi. Ja yksilöiden välillä on eroja, jmp50 varsinkin voi käsittääkseni viitata aika moneen eri malliin?

Kaappi on olennainen osa soundia, esim bassman 4x10 avoin vs jtm45 4x12 suljettu.
Metalkallo
13.08.2016 10:42:36 (muokattu 13.08.2016 10:43:04)
Sainkin jo vastauksen toisaalta myös, on niissä joitain muitakin pieniä eroja kuin putket, mutta ehkä eniten juuri putkissa.

Tietääkö kukaan, jos on 50w marsu ja sen pistää täysille tai melkein, että paljon se antaa silloin ulos tehoa? Meneekö 100w asti? Mietin vain, että riittääkö 50w marsun kanssa tuo 1x celestion G12M-65(65w) creamback hyvin niin kuin muutenkin? Toki creamback on 65w ja marsu 50w, mut se kestääkö tuo kaiutin jos tuuttaa marsua kovemmille äänenpaineille?
harryk
13.08.2016 10:58:26

Metalkallo: Sainkin jo vastauksen toisaalta myös, on niissä joitain muitakin pieniä eroja kuin putket, mutta ehkä eniten juuri putkissa.

Tietääkö kukaan, jos on 50w marsu ja sen pistää täysille tai melkein, että paljon se antaa silloin ulos tehoa? Meneekö 100w asti? Mietin vain, että riittääkö 50w marsun kanssa tuo 1x celestion G12M-65(65w) creamback hyvin niin kuin muutenkin? Toki creamback on 65w ja marsu 50w, mut se kestääkö tuo kaiutin jos tuuttaa marsua kovemmille äänenpaineille?

En usko, että korvat kestävät sitä kun tuuttaa 50 W putkivahvarin täysille Creamback-tyyppisellä elementillä, ellei soita siinä tilanteessa jollain stadionilla. Tuollainen vahvistin voi kyllä antaa piikkitehoa helposti parikymmentä wattia nimellistehoa enemmän. Muistaakseni joku oli mitannut 100 W Marshallista tehohuippuna n. 140 W. Siinä on kyllä jo aika paljon säröä mukana, mikä taas kait on joskus jopa toivottavaa.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Metalkallo
13.08.2016 11:11:49 (muokattu 13.08.2016 11:14:35)
harryk: En usko, että korvat kestävät sitä kun tuuttaa 50 W putkivahvarin täysille Creamback-tyyppisellä elementillä, ellei soita siinä tilanteessa jollain stadionilla. Tuollainen vahvistin voi kyllä antaa piikkitehoa helposti parikymmentä wattia nimellistehoa enemmän. Muistaakseni joku oli mitannut 100 W Marshallista tehohuippuna n. 140 W. Siinä on kyllä jo aika paljon säröä mukana, mikä taas kait on joskus jopa toivottavaa.

Haha :) No joo, ei 50w:sta tosiaan nykyään pahemmin täysillä missään varmaan pystykään luukuttamaan kuin stadionilla. Kunhan nyt kysyn tuota JOS joskus olis mahdollista hieman luukuttaa jossain autiolla saarella missä kukaan ihminen ei ole vielä käynyt. Itsekin muistan lukeneeni tuosta 100e että voi nousta noihin lukemiin täysillä.

Onhan tuosta creambackista olemassa tuo 75w mallikin tietty, mitä luin niin olis tiukempi alapää ja kirkkaampi kait. 65w creambackissa vaan on aikalailla yhä se mukava geenback soundi mutta isommalla teholla.

Kiitti vastauksesta!
headhead
13.08.2016 11:48:48
Mutuilua,

Yleensä kaapin tehonkestoksi on parempi laittaa reilusti enemmän mitä vahvistimesta irtoaa, jos aikoo jostain syystä soittaa vahvistinta täysillä. Eli 50w nuppiin 100w kaappi.

Mutta jos kerran aiot kokeilla kuinka paljon lähtee ääntä, kuten minä olen tehnyt, en lähtisi sitä varten ostamaan kaappia.
Laulava Kylätohtori
15.08.2016 11:34:40
Metalkallo: Onhan tuosta creambackista olemassa tuo 75w mallikin tietty, mitä luin niin olis tiukempi alapää ja kirkkaampi kait. 65w creambackissa vaan on aikalailla yhä se mukava geenback soundi mutta isommalla teholla.

75 w Creamback on sitten H-magneetilla, eikä M:llä, joten ollaan jo aika kaukana alkuperäisen G12M Greenbackin soundista...
They pass too much electricity. -SRV
Myrkky Nuoli
15.08.2016 11:43:05
Metalkallo: 65w creambackissa vaan on aikalailla yhä se mukava geenback soundi mutta isommalla teholla.

Mun mielestä tuo ei kuulosta yhtään greenbackiltä. Paljon flätimpi. Hyvä kaiutin se silti on.
More Nintendo, less Marshall.
Metalkallo
16.08.2016 07:44:56
Laulava Kylätohtori: 75 w Creamback on sitten H-magneetilla, eikä M:llä, joten ollaan jo aika kaukana alkuperäisen G12M Greenbackin soundista...

Juu, eihän se täysin sama ole. Tuo H kuulostaa hieman jo V30:ltä, mutta ilman sitä tiettyä keskialue piikkiä. Vaikuttaa ihan kelpo elementiltä tuo H. Itselle tulossa tämä G12H-75 elementti omaan JTM45 klooniin. Mulla löytyy peaveystä sitten G12M-65, mutta aion ottaa sen irti siitä jotta voin vaihdella kajareita sen mukaan kumpi sopii omaan makuun paremmin.
Metalkallo
03.10.2017 20:29:09 (muokattu 03.10.2017 20:56:30)
Onkos kellään kokemusta KT66 putkilla olevasta JTM45 marsusta, onko niin uber mahtava kuin siitä kerrotaan?

Ja miten tuo JTM45:n basso, kun Jucciz sanoi, että kovemmilla volilla se kuulosta muhjulta? Miten JTM45 basso vertautuu Fender Basmanin bassoon? Onko ne samoilla linjoilla tuon asian suhteen?

Lueskelin/sain tietää, että tuohon basson muhjuisuuteen olisi jokin modi millä saisi basson pysymään paremmin kasassa/tiukempana?
Vähemmän on nykyään enemmän
Sarko
04.10.2017 11:30:13
Pitäiskö sun metalkallo ostaa kerralla hyvä? Ei tartteis sitten modailla ja säätää.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Shredator
04.10.2017 11:43:20

Kyllä Marsussa pitää EL34:t olla. 2203:n pistät ja se soundi on siinä.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)