Aihe: Vielä kerran; Peavey Classic 30
1 2 3 4 5 6 7 8 9
VIPMetal
08.06.2016 23:55:41

Kyllähän se jonku verran painaa, hyvin tuota kuitenkin yksin roudailee paikasta toiseen.
"Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line"
Metalkallo
09.06.2016 00:02:06 (muokattu 09.06.2016 00:04:34)
Metalkallo: Painaakos tää combo muuten paljon?

Painaa! :D Tuli huomattua kun sen kannoin myyjältä autoon.

Peavey:n sitten päädyin tässä combo rumbassa, soundiin olen todellakin tyytyväinen, just sitä mitä odotin ja halusin. Musta versio ja made in USA. Takana on jopa ritilä joka kait pitää ne putket paremmin paikoillaan, kun jotain tuosta lueskelin että putket voi kolista vähän tässä combossa soitellessa. Onko tuo ritilä muuten tosiaan tuota varten et pysyy paremmin paikoillaan?

Kajarina näyttää olevan se tuttu celestion G12T-75, mutta tuohon hankin kyllä greenbackin tai creambackin. Kermaperse vois kyllä olla hyvä. Onkos tuo T75 muuten stock kajari näissä vai onko tuo vain mustassa versiossa? Jokin blue marvel tais olla siinä ekassa versiossa jossa tweed värit ja muut.

Takana lukee tuosta kaappi liitännästä: 16ohm minimum, eli tämä varmaan tarkoittaa että voi liittää 16ohm 4x12 kaappiin, vai? Korjatkaa jos olen väärässä. Ihan pakko kysyä varmuuden vuoksi että varmasti on turvallista. Olen kyllä lukenut tästä asiasta netin ulkomaisilta foorumeilta, mutta en ole aivan löytänyt suoraa vastausta.
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
naavanka_
09.06.2016 00:13:04
Metalkallo: Painaa! :D Tuli huomattua kun sen kannoin myyjältä autoon.

Peavey:n sitten päädyin tässä combo rumbassa, soundiin olen todellakin tyytyväinen, just sitä mitä odotin ja halusin. Musta versio ja made in USA. Takana on jopa ritilä joka kait pitää ne putket paremmin paikoillaan, kun jotain tuosta lueskelin että putket voi kolista vähän tässä combossa soitellessa. Onko tuo ritilä muuten tosiaan tuota varten et pysyy paremmin paikoillaan?

Kajarina näyttää olevan se tuttu celestion G12T-75, mutta tuohon hankin kyllä greenbackin tai creambackin. Kermaperse vois kyllä olla hyvä. Onkos tuo T75 muuten stock kajari näissä vai onko tuo vain mustassa versiossa? Jokin blue marvel tais olla siinä ekassa versiossa jossa tweed värit ja muut.

Takana lukee tuosta kaappi liitännästä: 16ohm minimum, eli tämä varmaan tarkoittaa että voi liittää 16ohm 4x12 kaappiin, vai? Korjatkaa jos olen väärässä. Ihan pakko kysyä varmuuden vuoksi että varmasti on turvallista. Olen kyllä lukenut tästä asiasta netin ulkomaisilta foorumeilta, mutta en ole aivan löytänyt suoraa vastausta.

Eikä paina, oot vaan heikko.

Ritilä vaan suojaa putkia, ei pidä niitä paikoillaan.

Alkuperäinen kaiutin on minusta aina ollut Peaveyn oma Blue Marvel.

Viher/kermaselekä vois kyllä toimia tuon kanssa mutta suosittelisin siltikin sitä Eminencen Texas Heatia, varsinkin jos aito combolla tuutata oikeasti lujaa.

16ohm minimun eli ei pienempiä kuormia, tuohan nyt on itsestään selvä.

Voit siis todellakin liittää sen 16ohm kappiin.
Metalkallo
09.06.2016 06:41:50 (muokattu 09.06.2016 11:26:10)
naavanka_: Eikä paina, oot vaan heikko.

Ritilä vaan suojaa putkia, ei pidä niitä paikoillaan.

Alkuperäinen kaiutin on minusta aina ollut Peaveyn oma Blue Marvel.

Viher/kermaselekä vois kyllä toimia tuon kanssa mutta suosittelisin siltikin sitä Eminencen Texas Heatia, varsinkin jos aito combolla tuutata oikeasti lujaa.

16ohm minimun eli ei pienempiä kuormia, tuohan nyt on itsestään selvä.

Voit siis todellakin liittää sen 16ohm kappiin.

Erittäin paljon kiitoksia erittäin suorista vastauksista!

No joo, ei se nyt NIIN PALJON PAINA, mutta jonkin verran. Kyllä mää sen kantaa jaksoin ja jaksan vaikken enää ruisleipää syökään. Mun 8240 2x12 valvestate painaa aika paljon enemmän kuin tuo peavey, mutta toki kun 2x12 ja iso kotelo mutta huh kun se painaa silti comboksi!

Täytyykin tutkia tuota eminencen kajaria..
VIPMetal
09.06.2016 09:38:33 (muokattu 09.06.2016 09:39:02)

Onnittelut vahvarihankinnasta! Itellä on tuo vanha malli, orkkis Blue Marvel -kajarilla. Pääteputket lopetti helinän, kun vaihdoin ne uusiin. Kaiutinta oon kattellu, tällä hetkellä WGS G12C on paalupaikalla, kun hakusessa vanha Fender-soundi...
Metalkallo
09.06.2016 12:46:27
Tässä on muuten videota miltä tuo eminencen Eminence Private Jack (greenback tyylinen) kajari kuulostaa classic 30:ssä:
https://youtu.be/vRCj1eG_QoI?t=3m4s

Aika hyvältä!
Metalkallo
09.06.2016 18:10:24 (muokattu 09.06.2016 18:29:08)
Ja tältä classic kuulostaa greenbackin kanssa: https://www.youtube.com/watch?v=_dV4QOi6Kw8

Ja myös stock blue marvel vs celestion G12H
https://www.youtube.com/watch?v=U_4dzFGAFRg
VIPMetal
09.06.2016 19:06:51

Olihan noissa eroa. Pitääpä kuunnella tarkasti...
Metalkallo
09.06.2016 21:02:08 (muokattu 09.06.2016 21:02:28)
VIPMetal: Olihan noissa eroa. Pitääpä kuunnella tarkasti...

Oli joo. Noista varmaan private jack tai sitten tuo perinteinen greenback menee itsellä tuohon comboon kun kuulostivat todella hyviltä, mun mielestä. Tuossa G12H pätkässä tuo creamback kuulostaa aika kirkkaalta, mutta varmasti nauhoitustapa lisäsi sitä myös kun ei oikein ollut mikään paras.
VIPMetal
09.06.2016 22:42:58

Itehän haluan just kirkkaan soundin puhtaalle, jonka päälle alkaa rakentaa pedaaleilla soundimaailmaa... No pitää nyt kattoa minkä kajarin siihen saa kotiutettua...
bussoli
09.06.2016 22:46:22
VIPMetal: Itehän haluan just kirkkaan soundin puhtaalle, jonka päälle alkaa rakentaa pedaaleilla soundimaailmaa... No pitää nyt kattoa minkä kajarin siihen saa kotiutettua...

Emin Wizardia kannattaa koittaa, tasapainoinen soundi ja tulee kovaa, ei ongelmia cleanin headroomin kanssa. Ei toimi tosin hiljaa soitettaessa.
Metalkallo
10.06.2016 23:36:50
Tuli tuosta kuumenemis jutusta mieleen, että kun putkivahvareissa on bias, niin eikös liian korkea bias kuumenna myös, kun eiks putket ole silloin kovemmalla koetuksella? Tuli vaan mieleen kun tuo peaveykin tyypillisesti kuumenee hieman. Jos noin, niin silloinhan classic 30:kin pitäis viilentyä jos alemmalla biaksella saa säädettyä putkia viileämmäksi.

Tässä joku teki tuon tuuletin kikan, se vaan asensi tietokonetuulettimen taakse tuollaiseen telineeseen. :)
https://youtu.be/2MxRTz-p7LA?t=15m3s

Vois olla ehkä hyvä tehdä itsekin jonkunlainen kyhäelmä.
Metalkallo
11.06.2016 20:18:25 (muokattu 11.06.2016 20:59:06)
Ekaa kertaa testasin omaa classic 30 peavey:tä ja voi pojat kun oli hyvät soundit! Varsinkin se puhdas. Tuossa on just sellaiset soundit kuin olen halunnut vahvarissa olevan. Ilman pedaalejakin irtoaa ihan mallikkaasti vaikka Hendrix tyyppinen meno stratolla. Pedaaleilla taas saa aivan toisenlaisia maailmoja auki. Tosi monipuolinen vehje. Puhtaat kuulostaa aika paljon Fenderiltä.

Classic 30 on ensimmäinen täysputkivahvistin mulle (noh, Blackstar HT club 50:n jälkeen kait) ja pakko kyllä se on itsekin nyt todeta miten paljon parempi putkari on soundissa ja soittotuntumassa. Vahvistin todellakin tuntuu elävämmältä, ja dynaamisuus on todella mukava lisä soittoon.

Omassa mustassa versiossa on tuo celestion G12T-75, mutta tähän vahvariin tuo näköjään sopii hyvin, ei ole liian kirkuva, kirkas tai sirinä vaan just hyvä. Ei ehkä tartte edes vaihtaa kajaria tuohon. Täytyy vaan vielä testaa omalla 4x12 kaapilla jossa greenbackit miltä kuulostaa.

Pedaaleista tuo carl martin plexitone on kyllä mahtava classic 30:n kanssa, toimii todella hyvin. Suosittelen jos tykkää marsun plexi tyyppisistä soundeista. Tässä muuten jonkun toisen tekemä video kun plexitone yhdistettynä classic 30:n:
https://www.youtube.com/watch?v=qkkX2iaAm2E

MXR script dist+ toimii myös ihan kivasti pelkästään puhtaan päällä, semmoinen mukavan vintagemainen sointi. Rockett animal joka mallintaa 68 vuoden plexiä kuulosti kyllä aika paljon siltä miltä piti puhtaan päällä, upea.

Kyllähän tuo kuumenee hieman, mutta eikös kuumeneminen ole myös normaalia täysputkivahvarissa, varsinkin kun putkia on 4x EL84 + 3x ecc83? Täytyy varmaan silti asentaa jollain tapaa se tuuletin varmuudeksi.

Tuossa tosiaan ei ole sitä stand-by kytkintä, mutta sammuttaessa ei kuulunut mitään paukahdusta tai mitään, sammui hellästi ja hiljaa.

Onko tässä classic 30:ssä jonkinlainen systeemi ettei tässä tarvita edes tuota stand-by kytkintä? Muistaisin vain lukeneeni jotain tuollaista joltain ulkomaiselta foorumilta.

Tässä muuten mitä Peavey yhtiön neuvoja itse sanoi 4x12 kaappiin liittämisestä kun kysyin sähkiksellä:

The Classic 30 is rated at 30 watts into 16 ohms and 8 ohms.
The internal speaker is 16 ohms. The external speaker is recommended to be another 16 ohms, also. Because two 16 ohm speakers wired in parallel on the same amplifier output is 8 ohms.
So, yes, you may use the 16 ohm 412 speaker.

Eli voi huoletta yhdistää 4x12 kaappiin kunhan on 16ohm.
VIPMetal
12.06.2016 15:16:49

Siinä kakkosversiossa on kai standby-kytkin. Ei kai se kuumeneminen mitään haittaa, kyllähän ne tuppaa kuumenemaan nuo putkarit. Bad monkey toimii kans mainiosti Classic30:n kans.
Metalkallo
13.06.2016 00:27:22
VIPMetal: Siinä kakkosversiossa on kai standby-kytkin. Ei kai se kuumeneminen mitään haittaa, kyllähän ne tuppaa kuumenemaan nuo putkarit. Bad monkey toimii kans mainiosti Classic30:n kans.

Kyselin harryk:lta tästä classic 30:stä tuosta kuumenemisesta ja stand-by kytkimestä ja se sanoi, että stand-by kytkin ei olis monien mielestä pakollinen ja välttämättä tarpeellinen ainakaan tässä vahvarissa (en nyt siis sano että olisi tarpeeton harryk:n mielestä, ainakaan itseni mielestä se ei ole tarpeeton vaan tarpeellinen täysputkarissa), ja että tuo kuumeneminen ei haittaisi, ei tarvitsisi esim. tuulettimen asentamista.

Eihän tuo kuumeneminen välttämättä haittaa niin, mutta tosiaan jos liian kuumana alkaa käymään, niin kuten harryk sanoi luotettavat vahvistimet ketjussa, että se voi rikkoa piirilevystä jotain jos liian kuumaksi menee koska se kuumuus menee suoraan pääteputkista piirilevylle.
Metalkallo
13.06.2016 01:28:06 (muokattu 13.06.2016 01:51:15)
Muuten... Tekeekö Peavey yhä classic 30 comboa vai onko tuon valmistus lopetettu?

Ja mistä noista erottaa miltä ajalta/vuodelta mikäkin versio on? Onko tämä kuvassa oleva se 90' luvun versio, uusin vai se vanhin?
http://c1.zzounds.com/media/fit,201 … 248abc6f244a647c73cab8ce3ce1152.jpg

Se mun on musta ja tämän näköinen /made in usa:
http://medias.audiofanzine.com/imag … avey-classic-30-112-black-34977.jpg

Tuossa ekassa kuvassa olevassa on tuo logo kohta erilainen, ja classic 30 lukee alhaalla.

Täällä tietoa tuosta classic 30 II versiosta jossa stand-by kytkin ja mitä kaikkea on paranneltu. Videota myös:
http://www.tdpri.com/threads/new-peavey-classic-30.379438/

Siinä tosiaan on stand-by kytkin.
Kivijalka
13.06.2016 07:49:32
Metalkallo: Muuten... Tekeekö Peavey yhä classic 30 comboa vai onko tuon valmistus lopetettu?

Ja mistä noista erottaa miltä ajalta/vuodelta mikäkin versio on? Onko tämä kuvassa oleva se 90' luvun versio, uusin vai se vanhin?
http://c1.zzounds.com/media/fit,201 … 248abc6f244a647c73cab8ce3ce1152.jpg

Se mun on musta ja tämän näköinen /made in usa:
http://medias.audiofanzine.com/imag … avey-classic-30-112-black-34977.jpg

Tuossa ekassa kuvassa olevassa on tuo logo kohta erilainen, ja classic 30 lukee alhaalla.

Täällä tietoa tuosta classic 30 II versiosta jossa stand-by kytkin ja mitä kaikkea on paranneltu. Videota myös:
http://www.tdpri.com/threads/new-peavey-classic-30.379438/

Siinä tosiaan on stand-by kytkin.

Ekan linkin vaalea combo on uudempaa mallia ja musta vanhempaa.
"Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!"
Metalkallo
13.06.2016 11:09:41
Kivijalka: Ekan linkin vaalea combo on uudempaa mallia ja musta vanhempaa.

Joo, näköjään kun sain tutkittua noiden versioita. Uudessa on kyllä paranneltu suht monia asioita, varsinkin tuo (no more 3-sided circuit boards) pisti silmään mikä olis erittäin hyvä juttu.

Nää on taas näitä asioita, että olispa tiennyt jo aiemmin, tosin tuo uusi on made in china, suunniteltu vain USA. Oma on se USA ja saa nähdä miten kestää sitten lopulta. Ainahan sitä sanotaan, että made in USA on parempi...
VIPMetal
13.06.2016 22:56:59

Itellä on vanha USA tweed. Kyllä sen otan jo klassisen ulkonäön vuoksi ennemmin kuin uuden version, joka on ruma. Vanhassa on Fenderin muotokieltä, varsinki ku ruman Peavey-logon ruuvas irti. Kyllä tuo studiolle lähtee syksyllä mukaan Mesojen rinnalle. Veikkaisin, et siitä puhtaat otetaan irti. Tosiaan itellä V1&V3 -putkena 12AT7 (Mullard CV4024 ja JAN Philips). Puhdistu kivasti tuo puhdas kanava.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)