Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5132 133 134 135 136347 348 349 350 351
AngieRainbow
08.06.2016 13:01:43 (muokattu 09.06.2016 22:19:08)
.....
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Tympee Huttunen
08.06.2016 13:25:12
AngieRainbow: Kyllä tuo minusta tämän otsikon alle kuuluu ja ihan hyvä, että nostit esiin.

Kyllä se niin on, että yksityisten välisessä kaupankäynnissä kannattaa olla tarkkana. Käytettyä tavaraa jolla on ollut monta omistajaa ostaessa ja myytäessä saattaa ilmetä kaupanteon jälkeen vikaa, jolloin monesti on epäselvää, kenelle vastuu kuuluu. Varsinkin kun vika on saattanut olla tuotteessa monen omistajan ajan, jotka eivät ole tienneet asiasta.

Esim. tossa linkin kommentointikentässä jäsen Tuismond mainitsee, että on ollut minun kanssa vastaavassa tilanteessa ja että en ole "kantanut vastuutani". Tästä asiasta emme valitettavasti päässeet yksimielisyyteen erään vahvistimen kohdalla, jonka hänelle myin. Se toimi minulla moitteetta ja ostaja kokeili vahvistinta ennen ostopäätöstä ja oli tyytyväinen. Myöhemmin ko vahvistin täytyi viedä huoltoon ja Tuismond ehdotti, että osallistuisin huoltokustannuksiin, mistä olin erimieltä ja olen edelleen. Sanottakoon kuitenkin vielä, että minulla ei ole ko nimimerkkiä vastaan mitään ja minulla jäi hänestä hyvä kuva mukavana kaverina. Valitettavasti tämä vahvisti-asia on aiheuttanut välillemme eripuraa.

Aiheeseen ihan yleiseti liittyen olen sitä mieletä, että ostajana minulla on myös vastuuta kaupanteossa. Jos ostan käytettyä monta vuotta vanhaa tavaraa, mikä on kiertänyt omistajalta toiselle, niin siihen sisltätyy riskejä. Se on niin kiva ostaa torilta kun saa paljon halvemmalla kuin kaupasta, mutta jos haluaa uuden tuotteen takuulla, niin kannattaa asioida liikeessä. Nämä on monesti todella tapauskohtaisia asiaoita. Ymmärrän kaulan murtuman aiheuttaman vitutuksen, mutta esim vahvistin, jossa kaupanteon jälkeen ilmenee huollon tarvetta on mielestäni hankalampi asia varsinkin, kun se kaupanteon aikana oli kaikkien osapuolien mielestä kunnossa.

Itse ostin kerran 80-luvun Gibson Les Paulin jonka testasin ennen ostopäätöstä ja olin tyytyväinen. Sitten kun myöhemmin vaihdoin siihen mikkejä, niin huomasin, että joku oli porannut mikkien kohdalle bodyyn ylimääräisiä reikiä. Mainitsin tästä myyjälle, joka ei ollut tiennyt asiasta, mutta hyvitti minua silti parilla sadalla eurolla, mikä oli todella reilua. Jos hän ei olisi antanut minulle rahaa, niin olisin silti hyväksynyt asian.

Mun mielestä ihan selvä juttu suon puolesta tuo. Nuppi on toiminut sinulla, nuppi toimi testatessa. Jos se hajosi sen jälkeen uudella ostajalla, niin se on paska säkä.

Tietty noissa aina liikutaan vähän reunoilla. Mä ostin etänä yhden nupin ja kysyin putkista ja sain vastaukseksi, että ne täysin ok eikä vikaa. No kotona katsoin, että siellä oli päättärissä kolmea eri sorttia putkea neljän joukossa ja laitoin perään viestiä, ettei putket nyt ihan ok ole eikä tämä nyt ihan hyvien kauppamiestapojen mukaista ole. No, eipä toi mihinkään johtanut. Olisiko mun pitänyt kysellä tarkemmin? Olihan noi periaatteessa ihan OK. Uudet putket kuitenkin paikkaan ja rokki soi.

Tuo kaulakorjauskin on aika paha ja luultavasti ostaja häviäisi oikeudessa. Jos oikein ymmärsin, niin hän käsittääkseni tarkasti kitaran ennen vaihtokauppoja. Ymmärrän kyllä pahan mielen asian suhteen, mutta jos myyjä ei 100% tiennyt asiasta niin ei huijauksestakaan voi tuolloin syyttää. Toki moraalisesti mun mielestä tuossa pitäisi molempien tulla vastaan ja sopia asia.
jhakwe
08.06.2016 13:37:51

No jaa, vähän niin ja näin. Itse tein eräät styrkkarivaihtokaupat m.netissä niin, että mulle oli vaihdokki vasta tulossa ulkomailta, kun vaihtokaupoista sovittiin. Maineikkaan vintage-puljun myymä vehje, ja heidän mukaansa täysin läpikäyty oman teknikkonsa toimesta. Sovittiin, että tehdään vaihto, kunhan vahvari on rantautunut Suomeen. Ehdin ennen transaktiota juuri ja juuri tsekata styrkkarin nopeasti pintapuolisesti läpi ja totesin siistiksi. Vaihdokkeja kokeiltiin puolin ja toisin ja ne vaihtoivat omistajia.

Aika tarkalleen kuukausi tämän jälkeen tuli viesti, että konkkaremppahan siihen oli tullut. Pistin samoin tein kustannukset hepun tilille. Ei se mielestäni uuden omistajan vika ole, että a) meikäläistä kustiin linssiin myyjäliikkeen toimesta b) en ollut itsekään huomannut asiaa koppaa avatessani, joten ehdottomasti tuo menee silloin minun piikkiini. Se on sitten ihan minussa, rupeanko tappelemaan myyjäliikkeen kanssa vai en. Tällä kertaa en jaksanut, vaan kirjasin omaksi tappiokseni ja pistin muistiin, että tuolta puljusta ei tarvitse enää tilailla.
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
tuskiz
08.06.2016 13:49:37
Gary the pine: Tätähän voinee varmaan tässä säikeessä ruotia, että vaikka tavarat on vaihtaneet omistajaa, niin tarkkana saa olla ettei tule jälkeenpäin ylläreitä ja turhaa vääntöä.

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1155146

Tietysti vintagesoittimen ollessa kyseessä ja sinä sen täysiarvoisesti sellaisena ostaneena ei varmaan voi sanoa, että onko asialla väliä jos kitaraan muuten olet tyytyväinen, kaupanpurku tai kompensaatio asiasta on ehdottomasti kohdallaan jos myyjä uskaltaa astua eteenpäin ellei ole jo, varmasti hänellä syynsäkkin oli miksi kaularempasta ei kerrottu ja voisi olla asiasta edes rehellinen, mokasi tai ei.

jhakwe: naps

Tästä en nyt kyllä oikein ymmärrä, että miten se on enää sinun vikasi jos myymästäsi/vaihtamastasi vahvarista hajosi konkka kuukauden jälkeen kaupoista jos se muuten vaikutti hyvältä ja ehjältä, olisihan se voinut tapahtua koska tahansa siis. Itse pidän ikäänkuin virhevastuusta yksityisihmisten kahdenvälisissä kaupoissa lähinnä päivissä, en viikoissa tai kuukausissa. Jos myymäni tavara toimi ilman ongelmia tai ilmoitettujen ongelmien kanssa myyntivaiheessa ja raha vaihtoi tyytyväisenä omistajaa, niin ei se ainakaan minun vika enää ole jos se kusahtaa ja saakoot uusi omistaja huoltaa omaan piikkiinsä vehkeen tai kaupata eteenpäin, näin lähtökohtaisesti en paskaa myy ainakaan asiasta selvästi etukäteen ilmoittamatta kuten vaikka toi mun Tele rakennussarja.
Elämänkoulu = paras koulu.
jhakwe
08.06.2016 14:01:27

tuskiz: Tästä en nyt kyllä oikein ymmärrä, että miten se on enää sinun vikasi jos myymästäsi/vaihtamastasi vahvarista hajosi konkka kuukauden jälkeen kaupoista jos se muuten vaikutti hyvältä ja ehjältä, olisihan se voinut tapahtua koska tahansa siis. Itse pidän ikäänkuin virhevastuusta yksityisihmisten kahdenvälisissä kaupoissa lähinnä päivissä, en viikoissa tai kuukausissa. Jos myymäni tavara toimi ilman ongelmia tai ilmoitettujen ongelmien kanssa myyntivaiheessa ja raha vaihtoi tyytyväisenä omistajaa, niin ei se ainakaan minun vika enää ole jos se kusahtaa ja saakoot uusi omistaja huoltaa omaan piikkiinsä vehkeen tai kaupata eteenpäin, näin lähtökohtaisesti en paskaa myy ainakaan asiasta selvästi etukäteen ilmoittamatta kuten vaikka toi mun Tele rakennussarja.

Ei ne konkat yhtäkkiä mene priimasta paskoiksi, eli kyllä ne on olleet jo Suomeen lähtiessä heikossa hapessa. Jos vahvari myydään saatesanoin "täysin läpikäyty", tulee elektrolyyttikondensaattorienkin olla moitteettomassa kunnossa ja sellaisiksi oikein metodein todettu. Tässä uskossa olivat allekirjoittanut ja uusi omistaja, ja koska minä sen sellaisena laitoin matkaan, niin meidän välisessä transaktiossa moka oli meikäläisen, ja alkujaan myyjäfirman. Koska uusi omistaja ei ollut tietoinen rempan tarpeesta, enkä minäkään sitä huomannut vaikka vahvari käsieni kautta kulkikin, niin totta kai maksoin rempan omistani.

Noita 60- ja 70-luvun laitteita kuitenkin jonkun verran tulee ostettua, myytyä ja vaihdettua, niin mulla on tapana sanoa ostajalle, että "tää on toiminut hyvin, mutta jos nyt viikon tai kahden sisään jotain fibaa ilmenee, niin katotaan sitten toimenpiteet kimpassa." Vanhat vahvarit on kuitenkin aina vanhoja vahvareita, ja sen puoleen vähän arvaamattomia.
erty
08.06.2016 14:08:38
Onhan toi lapakorjaus-keissi hoidettu myyjän puolesta vähän kehnosti. Ite myyjänä purkaisin kaupat heti jos jotain tommosta ilmenisi, varsinkin jos en ois ollut myyjänä siitä tietonen. Mut tässä tapauksessa myyjä ilmeisesti tietää, että on myynyt lapakorjattua kitaraa mainitsematta siitä niin mun silmissä toi on ihan selvää kusetusta, etenkin arvosoittimen kohdalla.

Mäkin oon ostanut useita vintage vahvistimia, pedaaleja ja nauhakaikuja, jotka on myyjän mukaan lähteneet ehjänä kuriirille, mut sit saapuessaan niissä on ilmennyt johdin- ja juotosvikoja. Onneks oon ite pystynyt paikkallistamaan viat ja korjaamaan ne, mut jollekin muulle näistäkin tapauksista ois voinut tulla paljon kalliimpia kauppoja. Vanhoissa soitinlaiteissa on aina omat riskinsä, jotka ostajan tulisi tiedostaa.
Tympee Huttunen
08.06.2016 14:32:34 (muokattu 08.06.2016 14:33:33)
jhakwe: Ei ne konkat yhtäkkiä mene priimasta paskoiksi, eli kyllä ne on olleet jo Suomeen lähtiessä heikossa hapessa. Jos vahvari myydään saatesanoin "täysin läpikäyty", tulee elektrolyyttikondensaattorienkin olla moitteettomassa kunnossa ja sellaisiksi oikein metodein todettu. Tässä uskossa olivat allekirjoittanut ja uusi omistaja, ja koska minä sen sellaisena laitoin matkaan, niin meidän välisessä transaktiossa moka oli meikäläisen, ja alkujaan myyjäfirman. Koska uusi omistaja ei ollut tietoinen rempan tarpeesta, enkä minäkään sitä huomannut vaikka vahvari käsieni kautta kulkikin, niin totta kai maksoin rempan omistani.

Noita 60- ja 70-luvun laitteita kuitenkin jonkun verran tulee ostettua, myytyä ja vaihdettua, niin mulla on tapana sanoa ostajalle, että "tää on toiminut hyvin, mutta jos nyt viikon tai kahden sisään jotain fibaa ilmenee, niin katotaan sitten toimenpiteet kimpassa." Vanhat vahvarit on kuitenkin aina vanhoja vahvareita, ja sen puoleen vähän arvaamattomia.

Itseäni vähän hämää se, että te olitte sopineet kaupat jo ennen kuin vahvari edes oli sulla. Eli kaupat oli tehty vain myyjäliikkeen juttujen mukaan. Eihän sulla edes ollut mahdollisuutta tarkastaa konkkien kuntoa? Kyllä itse kehottaisin olemaan silloin yhteydessä tuohon myyjään asian suhteen, riippuen toki konkkarempan hinnasta. Itse veikkaan, että firma olisi sanonut, että lähetä laite takaisin niin ne vaihtaa konkat. Tietty jos korjaus oli kymppejä niin helpommin hoitaa itse noin.
Funkånaut
08.06.2016 15:04:46

Siihen on syynsä, miksi mainitsen soittimiani myydessä että "myydään siinä kunnossa kuin on" Eli toimivana/viat ilmoitettuna jos niitä on ja jos jotakin pamahtaa hetken päästä se on asia, johon en ole voinut vaikuttaa/mistä en ole voinut olla tietoinen eli ei meikän riesa enää. Ostajana ajattelen samalla tavalla, ostan siinä kunnossa kuin on ilmoitettu. Jos jotakin pamahtaa hetken päästä ja en voi olettaa myyjän tietäneen siitä, niin ei auta kuin heittää sillä vesi_lintua tai korjata omasta pussista. Vertaa käytetyn auton ostamiseen. Ei voi olettaa, että myyjä tietäisi joka ikisen nippelin iän ja odotettavissa olevan käyttöiän kilometrilleen.

En kyllä jättäisi kaulakorjaamista mainitsematta kitaraa myydessä tai muita korjauksia/puutteita, joista voisi olettaa olevan tietoinen.
"Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono
Krice
08.06.2016 17:22:38

jhakwe: Vanhat vahvarit on kuitenkin aina vanhoja vahvareita, ja sen puoleen vähän arvaamattomia.

No siis todellakin. Täytyyhän ostajankin olla tietoinen siitä, että se voi hajota milloin tahansa.
jhakwe
08.06.2016 17:26:19

Krice: No siis todellakin. Täytyyhän ostajankin olla tietoinen siitä, että se voi hajota milloin tahansa.

Totta kai, mutta kyllä mä silti pidän tota omana mokana, jonka olisi voinut välttää vähön huolellisemmalla tsekkauksella. Ja ostajahan ei siis rahaa pyytänyt, vaan ilmoitti tapahtuneesta ja itse tarjouduin makselemaan.
Jukka Häikiö
08.06.2016 22:20:09 (muokattu 08.06.2016 23:34:02)

Kyllä tietty myyjän vastuu ja suoraselkäisyys pitää (siis mun mielestä) olla.
Toissa keväänä myin tuollaisen plexi-nupin, joka oli ollut omassa käytössä useamman vuoden ilman ongelmia.
Ostotilanteessa testattiin tietysti huolella ja kaikki toimi niinkuin pitikin, mutta kun uusi pelimanni oli päässyt kotiin ja laite päälle, niin täysi hiljaisuus.
Sovittiin että laite huoltoon ja asia selvitetään, yksi pääteputki oli kämähtänyt, kulut laitettiin näin:Kaikki 4 pääteputkea uusiksi, mä maksoin 2 ja biasoinnin, joten ostaja sai nupin kaikilla uusilla pääteputkilla ja maksoi itse 2, eli lopputuloksena tyytyväinen ostaja ja myyjä.
Kyllähän esim. noiden putkivehkeiden kanssa on riskinsä ja joku vika voi tulla just siinä ikävässä vaiheessa, eli heti kaupan jälkeen ja sen vastuukysymyksen kanssa voidaan olla kummissaan, jos nyt vika ilmenee, vasta viikon kahden jälkeen, siinä ei mun mielestä myyjää vastuu enää rasita.

Toinen juttu mikä joskus kävi, ostin täältä Torilta JV-Straton, vissiin vuoden sillä rämpyttelin, jonka jälkeen se jouti Torille taas. Vanhempi herrasmies sen sitten osti, mutta noin vajaan vuoden kuluttua ostaja soitti ja sanoi, ettei body ole tuosta jiiveestä, minä sitten siihen, että haluatko purkaa kaupan, vai oisko jotain muuta ratkaisua?
Ostaja halusi purkaa kaupan, no vajaan tunnin kuluttua oli herralla eurot kourassa, siitä sitten ottamaan yhteyttä häneen joka sen mulle myi, sellaista sattuu, taisi olla vastaus ja meinas tulla sellainen totaalinen käsipesu hänen puolelta, kun sitten erinäinen pikaviesti oli vaihdettu, saatiin sentään vastahakoinen puhelinkontakti aikaiseksi ja vastahakoinen pienimuoinen euromääräinen vastaantulo.
Sen muutaman satasen tappio jäi siinä hetkessä mun kärsittäväksi.
Ei nyt silleen ole tarvetta syytellä, koska tuskin hänkään tiesi bodyn olevan jostain muusta, mutta ihmisillä on erilaiset tavat toimia, kun jotain tällaista sattuu. Tottakai muutaman satasen persnetto vitutti, mutta se ei ollut se juttu, varsinainen vitutus tuli siitä, kun kauppasin skujua sitten Torilla "hieman" kirpeämmällä ilmon kirjoitusasulla.
Siinä sitten jotkut urpot(joiden kanssa en ikinä ole vaihtanut sanaakaan) vielä viitsivät keskustelupalstoilla rääpiä turpaansa ja ulista ties mitä paskaa, muistaakseni jotain tähän suuntaan:tuollaisella ilmolla saa mitään myytyä ja herra häikiö on maineensa ansainnut, etc....sellaista settiä kun teinitytöillä facebookissa:joo vittu mä niinku tiiän niinku sen se on niinku sellane...
Kaikki tämä sen jälkeen, kun olin itse parsinut homman läjään.
Mut sitähän nää "keskustelupalstat" välillä on.
Lopputulemana oli:Itse en viitsinyt tohon paskanheittoon reagoida, sen hoitivat ne MNetin Herrasmiehet, joiden kanssa on oikeasti tehty kauppaa ja oltu tekemisissä. Skujustakin tuli muuten ihan älli vaihtokauppa sitten loppujen lopuksi.
Ostotilanteessa kannattaa olla tarkkana, tai niin tarkkana kuin voi ja jos ei itsellä ole kokemusta, niin ottaa joku sellainen mukaan joka tietää, postitteluhommissa on aina omat riskinsä, sen takia f to f on aina parempi.
Pääosin täällä on hemmetin hienoa ja rehtiä porukkaa ja hommat toimii, siitä kun koittaa pitää huolen, ettei itse ole tasoa laskemassa, niin siinä kai se on.

-kaikki nämä paskanheittäjätkin ovat saaneet anteeksi aikapäiviä sitten, eikä sitä mulle skujun myynyttä saatettu/saateta yleiseen tietoon-
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
Krice
09.06.2016 10:00:52

Kannattaa varmistaa, että tietää mitä on myymässä. Käytetyt on vähän hankalampia kuin uudet jos ei tiedä onko esim. runko vaihdettu jossakin vaiheessa, mutta kyllähän niistäkin voi ottaa selvää ennen myyntiin laittamista. Minusta viat ja ehkä myös huonot ominaisuudet kannattaa laittaa ilmoitukseen, niin ei tule ostajalle sitten yllätyksiä senkään suhteen. Vikoja kannattaa ennemmin liioitella kuin vähätellä.
Jukka Häikiö
09.06.2016 11:35:47

Krice: Kannattaa varmistaa, että tietää mitä on myymässä. Käytetyt on vähän hankalampia kuin uudet jos ei tiedä onko esim. runko vaihdettu jossakin vaiheessa, mutta kyllähän niistäkin voi ottaa selvää ennen myyntiin laittamista. Minusta viat ja ehkä myös huonot ominaisuudet kannattaa laittaa ilmoitukseen, niin ei tule ostajalle sitten yllätyksiä senkään suhteen. Vikoja kannattaa ennemmin liioitella kuin vähätellä.

Eipä tuollaisia alle tonnin keppejä monikaan ala purkamaan ja joka nippeliä tarkistamaan, varsinkaan jos kaikki selkeästi näyttää yhdernmukaisesti kuluneelta, arvokkaampien vehkeiden kanssa tietysti, tuossakin ilmeisesti oli joku vanhempi jenkkifenkun body, ainakin joku asioihin enemmän perehtynyt arveli nähtyään kuvat jotka otin sitten jälkeenpäin. Ei se varmaan skujusta huonompaa tehnyt, mutta palacasteriksi se siinä kohtaa muuttui ja muutaman satasen halvemmaksi.
Jukka Häikiö
09.06.2016 11:40:54

Krice: Kannattaa varmistaa, että tietää mitä on myymässä. Käytetyt on vähän hankalampia kuin uudet jos ei tiedä onko esim. runko vaihdettu jossakin vaiheessa, mutta kyllähän niistäkin voi ottaa selvää ennen myyntiin laittamista. Minusta viat ja ehkä myös huonot ominaisuudet kannattaa laittaa ilmoitukseen, niin ei tule ostajalle sitten yllätyksiä senkään suhteen. Vikoja kannattaa ennemmin liioitella kuin vähätellä.

Kyyl mun mielestä kannattaa kertoa myyntiartikkelista ihan vaan niinkuin asiat on ja tietysti kaikki heikkoudet, mut en mä liioittelemaan lähtis sen enempää huonoja, kuin hyviä puolia.
Dr. Muff
15.06.2016 13:01:57
erty: Onhan toi lapakorjaus-keissi hoidettu myyjän puolesta vähän kehnosti.

Mistä näistä tietää. Eihän totakaan juttua ole julkisesti puitu kuin toisen asianomaisen taholta. Aikamoinen julkinen suolaaminen on silti näemmä käynnissä tuolla torin puolella.
I swallow my words to keep from lying
220202
28.06.2016 00:17:01 (muokattu 28.06.2016 00:17:51)
Juu. On kyllä mielenkiintoista että mnetin torista tulee myyjän herjaamispalsta: myyjän kommentit marco.pen poisti mutta ehdin lukea sen verran että myyjä tarjosi 200,- kompensaatiota: ei kelvannut ja sitten alkoikin ihan nimellä myyjän arvostelu. Aika yksipuolista kun myyjän näkökulmaa ei tuotu julki. Sitä ihmettelen että mnetin moderaattorit antavat julkaista soittimen myynti-ilmoituksen jossa jotakuta arvostellaan nimimerkillä ja oikealla nimellä.

Ei ole tarkoitus puolustaa lapakorjatun kitaran myyjää jos hän on jättänyt korjauksen tarkoituksella kertomatta mutta sama mieltä: mistä näistä tietää. Nyt esitetty näkemys jota joku voisi ruikutukseksikin kutsua on ollut vain toisen osapuolen ja foorumi täysin väärä. Luotettavista ja epäluotettavista tai hyvistä/huonoista kauppakokemuksista voi avata ihan oman keskustelun toisaalla.
Kuha
28.06.2016 00:26:53

220202: Juu. On kyllä mielenkiintoista että mnetin torista tulee myyjän herjaamispalsta:

No ylipäätään nykyään se, että jos on joku ongelma, niin sitä yritetään ratkoa nettifoorumilla huutelemalla eikä osapuolet elävänä vastakkain.
Old Fenders never die
basisti1971
28.06.2016 09:13:57 (muokattu 28.06.2016 10:09:58)
Moi.

Funkånaut: En kyllä jättäisi kaulakorjaamista mainitsematta kitaraa myydessä tai muita korjauksia/puutteita, joista voisi olettaa olevan tietoinen.

Väittäisin että kuulut vähemmistöön rehdin katsantokantasi kanssa.

Koska korjattujen -ja eritoten kaulakorjattujen instrumenttien- myyminen on hyvin lähellä sydäntä, olisin mielenkiinnosta tuon puheena olevan kauppatapahtumankin tsekannut, mutta myöhästyin :(.
Josko olisi vaikka ollut tuttu instrumentti...

En äkkiä muista kuin kaksi kitaraa jotka olen aikojen saatossa myynyt ehjänä, kaikki muutamat kymmenet muut ovat olleet kaulakorjattuja.
Gibson ja Tokai liimakauloja ovat lähinnä olleet, ja lähes poikkeuksetta ostajan suurin huolenaihe on ollut se onko korjaus varmasti huomaamaton.

Monet kaupat ovat jääneet toteutumatta koska jätän korjaukset tarkoituksella näkyviin (ainakin perspuolelta), vaikka monasti olisin toki saanut fiksattua huomaamattomaksikin.
Aika usein tuli myös pyyntö häivyttää korjaus, ja kun kieltäydyin, kaupat jäivät syntymättä.

AINA löytyi kuitenkin joku jolle korjattukin kelpasi alkuperäiseen pyyntiin, aniharva keppi josta oikeasti halusi luopua jäi käsiin.
Muista syistä sitten jäikin käsiin aikas monta ;).

T:Samuli
Dr. Muff
29.06.2016 14:29:11
220202: Juu. On kyllä mielenkiintoista että mnetin torista tulee myyjän herjaamispalsta: myyjän kommentit marco.pen poisti mutta ehdin lukea sen verran että myyjä tarjosi 200,- kompensaatiota: ei kelvannut ja sitten alkoikin ihan nimellä myyjän arvostelu. Aika yksipuolista kun myyjän näkökulmaa ei tuotu julki. Sitä ihmettelen että mnetin moderaattorit antavat julkaista soittimen myynti-ilmoituksen jossa jotakuta arvostellaan nimimerkillä ja oikealla nimellä.

Ei ole tarkoitus puolustaa lapakorjatun kitaran myyjää jos hän on jättänyt korjauksen tarkoituksella kertomatta mutta sama mieltä: mistä näistä tietää. Nyt esitetty näkemys jota joku voisi ruikutukseksikin kutsua on ollut vain toisen osapuolen ja foorumi täysin väärä. Luotettavista ja epäluotettavista tai hyvistä/huonoista kauppakokemuksista voi avata ihan oman keskustelun toisaalla.

Oli se totuus mikä hyvänsä, sen myyjän kanssa jos joutuisin asioimaan, katsoisin ettei lapa ole korjattu, mutta kyllä tuo ostaja pääsi mustalle listalle. Sori, mutta vähän tässä on myös ostajan osaamattomuutta siirretty myyjän viaksi osoittamatta mitään lähdekritiikkiä. Mun mielestä tästä pitäisi järjestää muusi.netissä julkiset käräjät!
I swallow my words to keep from lying
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)