cjomett 02.06.2004 11:00:04 | |
---|
Hei! Onkohan jossain olemassa listaa, miltä korkeudelta /soinnuilla karaokebiisit kulkee. Olis kiva katsoa etukäteen riittääkö ääni biiseihin. Itse laulan melko hyvin e:n asti, mutta sen jälkee alkaa ääni sortuilla. Tällöin tietäisi sanoa baaraissa heti karaoken pyörittäjälle jos biisisä pitää laskea. Onko nuo kotivideoilla olevat karaoke-biisit samalla korkeudela kuin baarien karaoketkin |
Guitar69 02.06.2004 16:13:18 | |
---|
Mun mielestä ne taitaa olla laite/paikkakohtasia.. Ite tuli kans joku kerta huomattua, että ainaki laivoil pitäis olla oikealta korkeudelta, kun hirveessä kännissä tulkitsin "my heart will go on";) |
Vilhelmus 02.06.2004 16:36:48 | |
---|
Yleensä sama sävellaji kuin siinä versiossa, jonka esittäjä on merkattu listaan. Itekin kyllä on kironnut sitä kun ei uskalla kaikkea kokeilla, kun ei tiedä mistä menee.. |
d-iivil 02.06.2004 18:21:03 | |
---|
Ääh, onko se niin tarkkaa? Merkkaa varmuuden vuoksi jokaisen epävarman biisin kohdalle sävellajiksi vaan +3, ei mene liian matalalta, näin minä teen :D |
Kumiankka 02.06.2004 19:42:39 | |
---|
Täh? Anteeksi tyhmä kysymys ja tietämättömyyteni kun en ole uskaltanut vielä laulaa karaokessa... Mutta olen aina luullut että kunnon karaokevehkeissä voi transponoida sävellajia tarvittaessa... eli onko sellaiset vehkeet harvinaisia tai mahdollisuutta ei yleensä tavanomaisessa karaokebaarissa ole??? |
Guitar69 02.06.2004 20:59:36 | |
---|
d-iivil: Niin, ainakin sitten menee "se alempi oktaavi", eikö vaan;) |
d-iivil 02.06.2004 21:19:17 | |
---|
d-iivil: Niin, ainakin sitten menee "se alempi oktaavi", eikö vaan;) Eikun sitten pääsee vetämään falsetissa :D |
baron 03.06.2004 05:15:22 | |
---|
Täh? Anteeksi tyhmä kysymys ja tietämättömyyteni kun en ole uskaltanut vielä laulaa karaokessa... Mutta olen aina luullut että kunnon karaokevehkeissä voi transponoida sävellajia tarvittaessa... eli onko sellaiset vehkeet harvinaisia tai mahdollisuutta ei yleensä tavanomaisessa karaokebaarissa ole??? Kyllä kaikissa se mahdollisuus on, puolen sävelaskelen askelin. Eli jos johdannnossa huomaa, että toimimaton sävellaji, niin vetäjälle pyyntö yks ylös, kaks alas. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
KantriKatri 03.06.2004 21:01:31 | |
---|
Uusimmissa kotimaisissa karaoke-levyissä mainitaan alkuteksteissä sävelaji. Ulkomaisissa ei tätä hienoutta ole, mutta olen huomannut, että kyllä ne ainakin useimmiten pitävät paikkansa alkuperäisen kanssa... Svengi on muuten hyvä mesta:-) "Olen erittäin hyvä ellei täydellinen" |
Tuli muuten mieleen, että uusimman Soundin musiikkimessu-jutussa oli esittelyssä laite, jolla pystyy poistamaan laulun esim. CD:ltä sekä nostamaan/laskemaan säveltä muutamia sävelaskelia ilman biisin nopeuden muuttumista. Oivallinen peli varmaan kaikille laulajille/karaoketyypeille. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |