Deep Shadow 06.06.2004 21:09:43 | |
---|
Ihan hyvä konserttihan tuo oli, joskaan Idols-Heikki ei ollut kovinkaan vakuuttava juontaja... Royal Familyn jätin ihan suosiolla katsomatta ja saavuin paikalle vasta kun Tik Tak astui lavalle. Ja ihan hyvinhän tyttöset soittelivat.. Maijan ääni nyt oli ihan siedettävä, mutta se laulu on aivan kamalan näköistä.. Kauheaa naaman repimistä... Hyviä biisejä kuitenkin ja hyvä bändi taustalla. DJBB:n näin ensimmäistä kertaa livenä ja olihan se ihan jees. Energisen tuntuinen kaveri se laulaja... Kotiteollisuus oli kanssa ihan jees. Hynynen ei juurikaan vittuillut vaan oli loppujen lopuksi aika kiltin oloinen ja selvästi tykkäsi olla siellä lavalla. Sitten pari miinusta... Ensinnäkin muutamalle idiootille, jotka olivat juoneet pari kulausta liikaa. Tuollaiset ihmiset onnistuvat aina käytöksellään laskemaan tunnelmaa. Toinen miinus menee sitten Ylen koosteohjelman leikkaajalle tai ohjaajalle tai vastaavalla. Spiikit biisien alussa olisi ollut kiva nähdä myös telkkarista.. "No nyt myö sitten soitetaan se Heinolasta itään.." ”Mä en mene siihen lankaan että alkaisin haalimaan jotain omaisuutta.” -Matti Nykänen |
Rocher 06.06.2004 21:48:54 | |
---|
Niinpä, miks maijan pitää laulaa silleen et se työntää kielen ulos suusta? Ei ole kovin kaunista katsottavaa. Mä olen jotenkin aina pitänyt tiktakia semmosena pikkutyttöjen pilipalibändinä (enkä varmasti ole ainoa), mutta nyt täytyy sanoa että helvetin kovia mimmejä ovat. Meininkiä riitti, olisi melkein tehnyt mieli olla itekkin jammailemassa mukana. Pointsit siitä. Tommy Lindgrenissä on jotain puoleensa vetävää...eihän se erityisen hyvännäköinen heppu ole, mutta jokin siinä on. Hyvin se vetää. Joo, kotiteollisuuden alkuspiikit olis ollu kiva kuulla ja vähän hynysen mokailuja... I'm a fucking star |
Mako 06.06.2004 22:44:30 | |
---|
En ole kuullut kuin pätkän tiktakia. Se oli hyvä, vaikka tuntui menevän matalalta, ainakin eka biisi, en tiedä menikö oikeasti, kun en voinut testata, ajoin autoa. Tikkendaalit pitäisi kyllä nähdä livenäkin joskus. Aika näppäriä soittajia ovat, ja kelpo ralleja niillä on. Satuprinsessa on mainioin. "Black cloud crossed my mind,
blue mist round my soul,
feel so suicidal;
even hate my rock and roll.. Wanna die, yeah wanna die.
If I ain't dead already,
girl you know the reason why." |
Nimismies 06.06.2004 22:58:57 | |
---|
...etenkin Anna lantion pyöriä (yäk). Vai sittenkin Mun elämä? Kaikista eniten ottaa kuitenkin pannuun, että mua ja Turboa sanotaan häiriköiksi. Mielestäni häirikkö on sellanen floodaaja, jolla ei ole mitään asiaa ja ainut missio on häiritä muiden keskustelua. - Mahe |
Lego 06.06.2004 23:06:43 | |
---|
Olihan tuota mukava katsella. Kotiteollisuus ja TikTak oli katsomisen arvoisia. DJBB:stä en osaa sanoa juuta enkä jaata, Royal Familyn keikalla ei ollut muuta hyvää kuin taustatanssijat. Mutta sitten tämä vilkkumaa, hyi saatana sentään kun sillä maijalla on kauhea ääni. Oikein puistatti katsoa, ei herätä ainakaan minussa positiivisia tuntemuksia. Mäkin pyyhin perseeni siniristilipulla. Evil Mooses |
nikolai 06.06.2004 23:42:19 | |
---|
Ihmetellä täytyy miten Vilkkumaan ääni kestää moista rääkymistä. Keikkaa tuntuu tekevän kuitenkin suht tiiviisti. Bändi oli pirun hyvä ja varsinkin rumpusoundit säväytti, harvoin kuulee tv-livenä. |
tuluppa 07.06.2004 00:05:20 | |
---|
Katoin sen, ihkua oli Tiktak, Mimmu, no okei ne muutkin, Maija Vilkkumaa ja Tiktak. Mut se Idols-juontaja ja mikkipiuhan irtoaminen Maijalla ei ollu kyl yhtään ihkua. |
Oz 07.06.2004 01:21:54 | |
---|
Maijan bändi oli kyllä kova. Kososella on hyvä tyyli soitta, minä pidän. ja tiktak oli ihan jees. kotiteollisuuden missasin, ja kuten joku jo sanoi nii royal familyn ainut plussa oli taustatanssijat(varsinkin se tumma). Tag det lungt |
samwyse 07.06.2004 04:15:14 | |
---|
DJBB oli hyvä niinkuin aina, yleisö ois vaan saanu olla enemmän mukana. En tiedä miten siinä häsellyksessä voi olla oikein mukana. Tai onhan siinä One DJ-biisissä sentään jotain tarttumapintaa. www.vesabbs.com |
depe 07.06.2004 09:50:22 (muokattu 07.06.2004 09:51:41) | |
---|
TV:stä katsoin. TikTak on edelleen kyllä kova. Olin alkuvaiheilla melkein sitä mieltä, että homma tulee playbackina. Petran uusi hiuslook säväytti. Petrahan on todella kuuma pakkaus. Eikä ne muutkaan pahoja ole. Maijan kitaristi oli kyllä kova. Prkl, viime kesänä olisi ollut mahdollisuus tavata tämä herra, mutta en jaksanut lähteä keikalle... EDIT: Mennäänpä sitten vielä Seiska-tasolle. Olikos se nyt juuri tämä kitaristi, joka vei Aaltosen Samilta tämän Maijan? Siinä se nähdään, kitaristi vie kaikki naiset... Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
Jahas, että kommenttia. Tiktakki näytti ja kuulosti hyvältä (tosin aloin epäillä että runpali olisi pieniin päin) televisiosta, mutta radiossa ei ihan yhtä vakuuttava. Maijan pändi kuulosti hyvältä, erityisesti rumpusoundit oli kohdillaan. Kitaristi veti vähän huonolla maulla ja Maija kuulosti ihan itseltään, mikä ei tod ole hyvä asia. Rok. Don Jönssonia yritin kuunnella ekan kappaleen verran, mutta sen verran puuduttava piisi oli jotta siihen jäi. Rappaaja sleepasi kuin tangolaulaja ja fonistin olisi saanut miksata kuulumattomiin. Kuulosti ihan Maija V:ltä. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
stickyfinger 07.06.2004 11:02:28 (muokattu 07.06.2004 11:07:00) | |
---|
Tik Tak veti kyllä tiukasti, kyllä ne perhana osaa soittaa. Huomaa että mimmit on treenannu ja keikkaillu ahkerasti. Stemmat meni niin puhtaasti että melkein epäilin että tuleeko ne nauhalta, esim. "Kyyneleet"-biisissä taustat meni ihan just eikä melkein, hemmetin hienosti. Vaan kyllä ne ihan livenä ne tais vetää. Kyllä ne on ammattilaisia, ei käy kieltäminen. Ja kun Tik Takin kohdalla on pakko myös jotain ulkomusiikillista lisätä, niin Petra on kyllä hothothot, aikamoinen mirri. Heh. Maija Vilkkumaan esiintyminen on ärsyttänyt minua aina. Kummallisen luonnottomasti näyttää itseään ketkuttavan ja karmean tuskaiset ilmeet sillä laulaessa on. Ja samat vaatteet aina päällä? Niin kuin onkin jo mainittu, ei Maijalla ääni ollut ihan terässä. Kitaristi oli kyllä pirun kova soittamaan, ja minun mielestäni se veti nimen omaan hyvällä maulla. Don Johnson Big Bandin kohdalla häiritsi Tommin hirvittävä kohkaaminen, tuntui että biisit kaatuivat koko ajan eteenpäin, odotti vaan että millonkaan läpsähtää koko bändi naamalleen ja Tommi mänöö sanoissaan sekaisin. Kotiteollisuudella oli hupaisat taustalaulajat. Ei ollu rock-perinteen mukaisesti kaksi nättiä mimmiä taustoja vetämässä vaan kaksi rumaa ukkoa. Yhtyeen musiikillisesta annista nyt en juuta enkä jaata sano kun en orkesteria ole kuunnellut. Kyllähän ne mukavasti jytistäävät. Varmasti jos yleisössä olisi pienessä maistissa yhtyettä katsomassa niin uppoaisi ihan hyvin. Shake your money maker! |
paavi 07.06.2004 11:32:33 | |
---|
Katoin telkkarista joitakin paloja ja tässä muutama lyhyt kommentti: Tik Tak veti kyllä tiukasti, kyllä ne perhana osaa soittaa. Huomaa että mimmit on treenannu ja keikkaillu ahkerasti. Stemmat meni niin puhtaasti että melkein epäilin että tuleeko ne nauhalta... Stemmat toimii kyllä hyvin. Se on sellanen asia, joka ei toimi monella vanhalla konkaribändilläkään. Ja moni ei lähde niitä edes yrittämään. No...soittamisesta...kyllähän tyttöjä täytyy kehua, mutta onhan se ero kuin yö ja päivä, kun vilkkumaan bändi lähti käyntiin tiktakin jälkeen. Se on tiktakilla kuitenkin vielä sitä nuotti nuotin perään suorittamista hyvin pitkälle. Siitä eroon pääseminen vaatiikin usein vuosikausia. Biisit kyllä potkii, ei siinä mitään. Maija Vilkkumaan esiintyminen on ärsyttänyt minua aina. Kummallisen luonnottomasti näyttää itseään ketkuttavan ja karmean tuskaiset ilmeet sillä laulaessa on. Ja samat vaatteet aina päällä? Mä en oo sillä tavalla ajatellut. Mun mielestä Maija rohkeasti vetää täysillä eikä säästele ääntään. Siinä on sitä asennetta, joka on aika kortilla nykyään popissa ja rockissa. Niin kuin onkin jo mainittu, ei Maijalla ääni ollut ihan terässä. Kitaristi oli kyllä pirun kova soittamaan, ja minun mielestäni se veti nimen omaan hyvällä maulla. Samaa mieltä. Kitaristi kova, kuten koko bändi. Ja Maijalla taisi ääni olla normaaliakin käheämpi. Tavallaan hyvä soundi siinä keskirekisterissä, mutta korkeat nuotit ei oikein syttyneet...perusongelma, kun ääni on käheässä kunnossa. |
Nimismies 07.06.2004 12:42:18 | |
---|
Mä en oo sillä tavalla ajatellut. Mun mielestä Maija rohkeasti vetää täysillä eikä säästele ääntään. Siinä on sitä asennetta, joka on aika kortilla nykyään popissa ja rockissa. Nimenomaan tästä tykkään Maijassa. Kaikista eniten ottaa kuitenkin pannuun, että mua ja Turboa sanotaan häiriköiksi. Mielestäni häirikkö on sellanen floodaaja, jolla ei ole mitään asiaa ja ainut missio on häiritä muiden keskustelua. - Mahe |
salmivaara 07.06.2004 12:54:07 | |
---|
Niinpä, miks maijan pitää laulaa silleen et se työntää kielen ulos suusta? Ei ole kovin kaunista katsottavaa.´ Tähän minäkin kiinnitin huomion. Oli kyllä muutenkin aika hirmuista tuubaa. Kauhea pettymys oli koska olen kyllä jollain tasolla tikkaillut niitä radiohittejä. Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Reddie 07.06.2004 13:23:21 | |
---|
Meikäläisen mielestä päivän suurin ilopilleri (TikTakin lisäksi) oli ehdottomasti Don Johnson Big Band. Aivan loistavia soittajia, eivätkä vedä niitä biisejä uskollisesti levyn mukaan vaan aina löytyy jotain uutta, kivaa maustetta. Ja vielä kun oli taas saaneet Emma Salokosken mukaan.. Ahh.. Sen naisen ääni kuuluu kategoriaan "Itken onnesta sitä kuunnellessa". Ja Tommilla nyt vaan on sitä lavakarismaa. Mieletön energia koko keikan päällä! Hetkeäkään ei ollut paikallaan. Siinä oli todellista antautumista yleisölle! Ja se Beastie Boys coveri oli aivan loistava. Ja sekin oli merkillistä että yleensä kun kuulee bändeiltä jonkun itselleen tuntemattoman biisin ekaa kertaa livenä, ne ei nappaa juuri ollenkaan, mutta nää uudet kipaleet mitä ne esitti niin iski ja LUJAA meikäläiseen. |
Epämuusikko 07.06.2004 14:36:55 | |
---|
Vai sittenkin Mun elämä? Niinhän mä just sanoin Svengi on vain tehokeino |
L.Ruoska 07.06.2004 15:40:54 | |
---|
En tiedä mitä Kotiteollisuus tekee laulamassa saatanasta joillekin 12v pissiksille, ja miten se niiden musatyyli liittyy poppiin? En erityisesti piittaa koko bändistä varsinkaan nyt kun niistä on tullu sellasia ylex-huoria. Kuulin että Hynynenkin on jossain ala-astelaisten iltapäiväohjelmissa telkkarissa. Mitä sellanen äijä voi oikeasti sanoa jollekkin nassikoille mikä jollain tapaa kehittää niitä skidejä? =/ No jokatapauksessa laitoin telsun auki kun siivosin ja näin sattumalta Tik Takin =) Tulipa laitettua volumea lisää, olin nimittäin todella positiivisesti yllättyny niinkun kaikki muutkin rokkijätkät varmaan! Mimmithän soittaa hyvin ja se laulajakin vetää livenä matalammalta kun radiossa. Ei ne mun mielestä niin erityisen hyvännäkösiä tosin ole mutta ymmärrän nyt miten välillä aikuiset jätkät sanoo että Tik Tak olikin hyvä, varsinkin se Tänä yönä taivaasen on aika asiallinen ralli =) Kesäkumitouhu oli niinkun kyllä niin perc:stä, siitä pitkä miinus mutta se nyt kyllä niiden kahden ylex-hinttarin ansiotakin että se biisi sukkaa niin pahasti =/ Peltsi ja Juuso on ärsyttäviä hihittäjiä... |
ANNII 07.06.2004 15:43:10 | |
---|
don johnson big bandin keikka kyllä näytti ja kuulosti aika tosi mielenkiintoselta, vaikka en paikan päällä seurannutkaan. uudet biisit kuulosti helvetin hyviltä. ootan innolla et pääsen näkee bändin livenä kesällä! hyvä pojat. sing with the tempest & rock like a hurricane |
Mako 07.06.2004 17:20:22 | |
---|
En tiedä mitä Kotiteollisuus tekee laulamassa saatanasta joillekin 12v pissiksille, ja miten se niiden musatyyli liittyy poppiin? En erityisesti piittaa koko bändistä varsinkaan nyt kun niistä on tullu sellasia ylex-huoria. Hmm. Eikö kotiteollisuus ole koko ajan ollut teinipoppia (ettei mentäisi genremääritelmiin niin tämän voi lukea "teinimusaa"). Enemmän minä siinä kuulen nuorisolle sopivia juttuja kuin aikuisille. Tietysti eihän se näin pelkistettyä ole, enkä väitä, että bändin musa olisi tiukalle kohdeyleisölle tehtyä, mutta itse en montaa aikuista ko. yhtyeen fania tiedä. Omaan musiikinkuunteluuni ei vaikuta millä kanavalla mikäkin musiikki soi. Miten sen voi antaa vaikuttaa.. "Black cloud crossed my mind,
blue mist round my soul,
feel so suicidal;
even hate my rock and roll.. Wanna die, yeah wanna die.
If I ain't dead already,
girl you know the reason why." |