Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Muusikoiden.netin kovimmat kamagurut
1 2 3
VIPMetal
06.06.2016 20:43:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Listataanpa tähän nyt kovimmat kamagurut tältä palstalta! En muista, että vastaavaa naurettavaa ketjua olis aiemmin ollu.
 
Joka tapauksessa, omassa muistikuvissa on:
 
Täysin ykkönen:
Jucciz (Itellekki tarjonnu monta hyvää neuvoa, kamoja on, kieliopinki tunsi aikoinaan)
 
Myös muita:
Sherador - on omaan tyyliini just sopivia kamppeita paljon
Oiva Tumpeloinen - räkkiguru, monia hyviä kirjoituksia tällä saralla
Gabe - Uudemman m.net polven uskollinen sanansaattaja, ammattimies
Laulava kylätohtori ansaitsee myös maininnan hyvistä kirjoituksista
Pekurides - oli ainakin vuosia sitten kova sanansaattaja ja kävin hyviä neuvotteluja..
Fox - totaalinen Gibson tietoviisaus. Arvostan kyllä rajusti.
Kivi - alkuaikojen viisauksien puhuja, nykyään en tiedä onko enää aktiivijäsen
 
En nyt muista kaikkia muita, joiden kirjoituksia olen seurannut silmä kovana.
 
No tämmönen kieliposkessa listaus tähän, mutta kyllä ite oon nältä herroilta saanu vastauksen, jos toisen päivän polttaviin kysymyksiin. Laittakaahan tähän arvostusta ja plussaa niille, jotka ovat sen teidän mielestä ansainneet. =)
 
"Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line"
Shredator
06.06.2016 20:48:36 (muokattu 06.06.2016 20:51:09)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kiitos kiitos, olen otettu :)
 
E. Täällä on kyllä oikeasti monta ammattilaistakin, joilla on mieletön kokoelma ja tietämys. Tuppaavat vaan pysymään tuolla bäkkärillä piilossa...
 
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
-HP-
06.06.2016 20:54:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommiot - Pitkän linjan elektroniikkapalstan jelppaaja
 
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
Traditional
06.06.2016 20:55:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihana rinkirunkkulanka.
 
Tulehan tänne! Ojenna kätes! Ymmärräthän sie jotta tämä on vain mainoos!
hallu
06.06.2016 20:59:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on niinkuin julkiset kiitokset tyypeille joilla on tietoa ja asenne kohdallaan. Ei minusta mikään pöllömpi idea :-) . Muutama nimimerkki tekee mieli lisätä tuohon sun listaan, vakkakin allekirjoitan sen täysin. Mutta mainitaan lisäksi:
 
- LesPaul70 hemmetinmoista MesaBoogie tietämystä ja näkemystä mitä kaveri todella epäitsekkäästi jakaa ja muutenkin mielenkiintoisia kirjoituksia ja avartavia näkökulmia.
 
-Bugbadwolf tää kaveri tietää kanssa perhanasti vähän monestakin asiasta ja lisäksi todella hauskaja usein hirtehinenkin tyyli kirjoittaa. Oikea kaunosielu mieheksi :-).
 
- Svilo tämä kaveri ei paljoa puhu, mutta soittaa kuin kitarajumala. Hänen viesti on selvä ja pidän aivan erityisenä ansiona, että studiotyönsä ohella on testaillut todella valtavan määrän erilaisia kamoja niin hän on tehnyt youtube kanavalleen todella hienoja ammattimaisesti toteutettuja esittelyvideoita joita on nautinto katsella..... niin ja sanoinko jo että onpahan ihan perkeleen kova soittaja :-).
 
Perhana, tulee tunne että moni kaveri jää mainitsematta, jotka ansaitsivat sen kuten vaikkapa Kivijalka, Naavanka, myrkkynuoli, etc..... niin monia hienoja persoonia ja todella hyvä ja avartavia kirjoituksia. Kiitos teille kaikille, ja myös te joita en maininnut.
 
Tää on ihan maailman paras palsta :-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Metalkallo
06.06.2016 21:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minäkin allekirjoitan nuo aloitusviestissä olevat mahtaviksi kamajumaliksi, kyllä, joo.
 
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
Telecast
06.06.2016 21:22:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos täälä kerran saa kehua, niin jäsen basisti1971. Aivan uskomatonta teknistä tietämystä vähän jos jostain aiheesta! Mukava lukea kaverin kirjoituksia, huokuu semmoinen kokemus ja ystävällinen kirjoitustyyli!
 
Laulava Kylätohtori
06.06.2016 21:30:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jäsen F3nd3r jaksaa vastailla niin aloittelijoiden kuin kokeneempien kysymyksiin.
 
They pass too much electricity. -SRV
pappasfin
06.06.2016 21:36:50 (muokattu 06.06.2016 21:37:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HEH, aluksi luin otsikon Muusikoiden.netin kovimmat kamarunkkarit ;D
 
Joo, kyllähän edellä mainittujen herrojen kohdilla voi todeta, että tietämystä on ja sitä on jaettu muille ja autettu porukkaa jos missäkin asiassa näissä kama-ym. jutuissa.
 
PappaSFin
tuskiz
06.06.2016 21:39:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimitän vaatimattomasti itseni guruksi aina putkista pedaaleihin ja kepeistä kaappeihin. Hyvä minä, jatka samaan malliin.
 
VIPMetal
06.06.2016 22:18:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70 jäi mainitsematta, todellakin Mesa Boogie guru palstalla, itekki oon lukenu hänen kaikki juttunsa läpi. Iso kiitos!
 
Samoin Svilon soitantoa on tullu nautittua todella paljon, kateellinen ja yritän imeä vaikutteita.
 
Kyllähän nämä edellä mainitut herrat kiitoksen ansaitsee! Oli nyt sitten kuinka epäsuomalaista kehumista tahansa...
 
"Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line"
DirtyFingers
06.06.2016 23:07:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Traditional: Ihana rinkirunkkulanka.
 
Tätä olin juuri tulossa sanomaan.
 
Come with me for fun in my buggy
Juzpe
07.06.2016 08:30:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gurujen arvioinnissa auttaisi merkittävästi jos heidän soittoaankin olisi jossain kuultavissa. Ois paremmin arvioitavissa sitten se kompetenssi niiden kamojen arviointiinkin.
 
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
Wespa
07.06.2016 08:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Gurujen arvioinnissa auttaisi merkittävästi jos heidän soittoaankin olisi jossain kuultavissa. Ois paremmin arvioitavissa sitten se kompetenssi niiden kamojen arviointiinkin.
 
Mutta eihän noilla ole kahdella asialla ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa? Minä ainakin voin myöntää rehellisesti olevani aivan paska soittamaan vaikka sitä on tullut jo yli 15 vuotta harjoiteltua, mutta sitten taas tietämys ja osaaminen soittokamojen osalta + tonekorva on oikein hyvää tasoa, vaikka itse sanonkin.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Laulava Kylätohtori
07.06.2016 09:46:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt pitää kyllä korjata sen verran, että vaikka jatkuva äänessäoloni saa ehkä aikaan harhaan johtavan vaikutelman osaamisesta, niin jo pintapuolinen tutkiskelu osoittaa, että tällä kertaa määrä korvaa laadun ja kirjoitusteni kiinnekohta todellisuuteen tai faktoihin on löyhä ja satunnainen sekä perin harvinainen...
 
Oppimisen käyrä on hidas ja suora kuin teinipojan Ibanezin kaula, mutta sen verran editystä kuitenkin, että olen vähitellen sentään alkanut puuroisine korvineni ymmärtää, etten sittenkään taida ymmärtää ja yrittänyt vähentää näitä "neuvoja". Tämä katkera kohtaaminen totuuden kanssa on purkautunut eritasoisina rölöyden purskahteluina, mutta vedoten suuriin harppauksiini henkisen kasvun polulla anon anteeksiantoa ja lupaudun tulevaisuudessa olla kuin omenapuun lehdille lankeava keväinen sade. Kuin myöhäiskesän viimeinen lempeä tuuli tuoden mukanaan kauniin muiston kesän ensimmäisestä päivästä...
 
They pass too much electricity. -SRV
hallu
07.06.2016 09:50:26 (muokattu 07.06.2016 10:06:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Gurujen arvioinnissa auttaisi merkittävästi jos heidän soittoaankin olisi jossain kuultavissa. Ois paremmin arvioitavissa sitten se kompetenssi niiden kamojen arviointiinkin.
 
No minä olen muutamien gurujen soittoa kuullut ja taidot hyväksi arvioinut. En ihan kaikkien, mutta melko monelta ainakin satunnaisia pätkiä. Tuolla omassa profiilissahan on kohta "soittonäyte" mihin jokainen voi laittaa oman "soittokäyntikorttinsa" halutessaan.
 
Toisaalta ymmärrän, että tämä on keskustelufoorumi ja ymmärrän että niiden soittonäytteiden perusteella ei haluta alkaa arvioimaan mielipiteitä. Tai ainakaan itse en halua alkaa arvioimaan. Enkä arvioikaan, tällä palstalla on oikein rockjumalia joiden soitto on sellaisella tasolla että itse en tulo koskaan yltämään mihinkään samankaltaiseen ja silti olen heidän kanssaan eri mieltä lähes kaikessa.
 
Mielipiteiden vaihdossa ne mielipiteet ovat tärkeitä eikä se soittotaito. Jos esittää loogiset ja järkevät perustelut mielipiteelleen, niin se on moninverroin arvokkaampaa kuin mikään soitto. Toisaalta ymmärrän, että soittonäytteellä paljastaa itsestään minkälaisessa musiikillisessa maisemassa liikkuu ja millä tavalla itse soittamistaan lähestyy ja sitä kautta saattaa auttaa ymmärtämään, millä tavalla kyseinen ihminen näkee käsiteltävän asian.
 
Olen myös siltä mieltä, että empatia ja myötätunto ovat muusikon ja kaikkien muidenkin taiteilijoiden tärkeimpiä avuja. Siis asia missä meidän tulisi olla edistyneitä koska se on oikeastaan taiteentekemisen välinen. Myötätunto ja empatia on se tuntosarvi jolla haistelemme maailmaa ja imemme sisällön ilmaisullemme. Se sama tuntosarvi pitäisi kaiken järjen mukaan auttaa meitä ymmärtämään myös toisiamme...... tai ainakin tuntemaan myötätuntoa lajitoveria kohtaan.
 
E: piti sanomani, että ei soittotaito anna välttämättä kompetenssia kamojen arviointiin, mutta se kertoo näkökulman mistä niitä arvioi. Esimerkiksi vahvistimia voi arvioida huoltajan näkökulmasta tai soittajan näkökulmasta jolloin eri asiat painottuvat tai eri asioita arvostetaan näkökulmasta riippuen. Itse toimin niin että luotan omaan arviooni siinä että mistä pidän, mutta kysyn aina tilaisuuden tullen myös mohdollisimman monen huoltoja tekevän teknikon mielipidettä harkinnan olla olevasta laitteesta ennen ostopäätöksen tekoa. Toiset soittajat voivat taasen antaa paljon vinkkejä siitä miten hankitusta laitteesta saa kaiken hyödyn ulos. Asioissa on siis monta puolta.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
zedder
07.06.2016 09:56:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Gurujen arvioinnissa auttaisi merkittävästi jos heidän soittoaankin olisi jossain kuultavissa. Ois paremmin arvioitavissa sitten se kompetenssi niiden kamojen arviointiinkin.
 
Tämä kenties selittää sen miksi Leo Fender kehitti niin kelvottomia soitinmalleja, hänellä kun ei ollut minkäänlaista kompetenssia soittajana.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
hallu
07.06.2016 10:01:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Tämä kenties selittää sen miksi Leo Fender kehitti niin kelvottomia soitinmalleja, hänellä kun ei ollut minkäänlaista kompetenssia soittajana.
 
Oli sillä paljon soittajakavereita :-).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
07.06.2016 10:04:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Tämä kenties selittää sen miksi Leo Fender kehitti niin kelvottomia soitinmalleja, hänellä kun ei ollut minkäänlaista kompetenssia soittajana.
 
Leo ulkoisti sen ammattimuusikoille. Eli pointtina on, että se "osaaminen" tuli siinäkin ammattimuusikoilta, joilla oli soittotaito kunnossa. Eli Leon soitinmalleja ei kehitelty soittotaidottomana, vaan väitän, että niiden menestyksen yksi ratkaiseva osatekijä oli henkilöt, jotka todella osasivat soittaa. Ja ilman näitä henkilöitä, ei näistä soittimista olisi koskaan tullut sitä, mitä ne nykyään ovat...
 
Siitä, tuleeko tämän palstan soittotaidottomien besserwissereiden "tiedot" omasta päästä vai ammattimuusikoilta, voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä...
 
They pass too much electricity. -SRV
Entropia666
07.06.2016 10:09:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: Mutta eihän noilla ole kahdella asialla ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa?
 
Itekki näkisin näin. Suurinosa laitevalmistajistahan on nimenomaan kamarunkkareita, eikä soittajia. Sama soitinrakentajissa. Ja studioihmisissä. Ja teknikoissa jotka virittelee isoille pojille soundit ku ne ei ite jaksa.
 
Dark Arts of Sanguine Rituals ulkona NYT Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «