ÄrGee 03.06.2016 15:09:09 | |
---|
Jee, tylsän musta superstrato floikalla ja rumilla mikrofonin kehyksillä. Tätä minä olen aina halunnut... not. Suomalainen firma, joka ei todennäköisesti valmista kitaroitaan täällä. Hyvän näköiset nettisivut, muusta ei tule mitään postitiivista sanottavaa. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Yallup 04.06.2016 13:28:04 | |
---|
tumppusormi: Millä perusteella on joku Noksulta poispotkittu? Itse kun en nähnyt oikein mitään siihen viittaavaa. Vanhin blogi posti lokakuulta 2015. Lapa on kyllä aika Shecter lisättynä pienellä keskikyhmyllä. Shecterin lapa on sinänsä musta tyylikäs ei siinä mitään. PRS:n saattaa olla parempi. Sinänsä ei tunnu kuvien perusteella kitarat tarjoavan mitään erikoista normi Shectereihin verrattuna. Mikähän tässä yrityksessä on se myynti idea? Shecteriä eri logolla halvemmalla/kalliimmalla? Yhteystietojakaan ei sivuilla näkynyt. Loppupeleissä Taisto on Microsoftilta poispotkittu. Tuossa varsinainen juttu aiheesta: http://yle.fi/uutiset/sahkokitaroit … ta_poikivat_uusia_yrityksia/8926073 "Tosta se taitaa lähteä.." |
LaXu 04.06.2016 15:19:03 | |
---|
Tässä on varmaan menty jo vähän turhankin turvallisella linjalla muotoilun suhteen ja epämääräisesti kerrottu kitaroiden alkuperä, rakennusmenetelmät ja kustomoitavuus eivät oikein vakuuta. Sinänsä en panisi ollenkaan pahakseni, jos kotimaasta alkaisi saada CNC-valmistettuja kitaroita nopealla aikataululla. Myydään Yamaha Pacifica 1511MS telecaster ( https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1126960 ) |
tumppusormi 04.06.2016 15:30:00 | |
---|
Yallup: Loppupeleissä Taisto on Microsoftilta poispotkittu. Tuossa varsinainen juttu aiheesta: http://yle.fi/uutiset/sahkokitaroit … ta_poikivat_uusia_yrityksia/8926073 Tuo olikin hyvä juttu lukea näitä Taisto kitaroita koskien. Sai hepun nimen ja taustaa tähän firmaan. Täytyy kyllä ihmetellä miksei asioita mainita itse yrityksen sivuilla. Tsemppiä Taistolle. Saa kyllä kovaa kilpailua Tampereen ja Kangasalan suunnalta. Sitten on vielä tuo Flaxwood kitti mahdollistamassa yksityisten halvempaa kustomointia. En allekirjoita mitään |
JaaGeRMaisTeR 05.06.2016 00:24:52 | |
---|
Gabe: Hieno homma! Kuulostaa tosi hyvältä. Ihmettelen miksei useampikin rakentaja jolla on oma selkeä mallisto käytä cnc koneita avuksi raakamuotojen sahauksessa, ehdottomasti kannattaa satsata sitä ammattitaitoa ja arvokasta työaikaa sinne missä se merkitsee. Sano nyt vielä hintakin kun kuitenkin kysyit? 1900 oli lähtö.. Mun specseiltä 1800. Karsittu oli siis. Cnc tekniikkaa käyttää vallan. Siksipä omat kriteerit onnistuu ilman ongelmia. Ne ovat siis otelaudan 12 ja 24 välin inlayt. Mukava heppu. Kyseli enemmän kuin itse kerkesin. Tahtoo tehdä kitaramalliston josta löytyy jokaiselle mieleinen. Meikän 1 mikki, 1 potikka meni heti muistiinpanoihin. Harmi kun toinen aluillaan oleva harrastus vie ylimääräiset rahat. No onpahan nykyään TA status. Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa. |
pappasfin 05.06.2016 13:08:40 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: 1900 oli lähtö.. Mun specseiltä 1800. Karsittu oli siis. Cnc tekniikkaa käyttää vallan. Siksipä omat kriteerit onnistuu ilman ongelmia. Ne ovat siis otelaudan 12 ja 24 välin inlayt. Mukava heppu. Kyseli enemmän kuin itse kerkesin. Tahtoo tehdä kitaramalliston josta löytyy jokaiselle mieleinen. Meikän 1 mikki, 1 potikka meni heti muistiinpanoihin. Harmi kun toinen aluillaan oleva harrastus vie ylimääräiset rahat. No onpahan nykyään TA status. Ihan kiva homma, että kokemukset on positiivisia. Hieno homma myös, että jaat tietoa meille ja kokemuksia asiasta. Asiasta tekee vielä hienomman myös se, että tuet Suomalaista kitaranvalmistajaa. Pistin plussalla ;D PappaSFin |
Gabe 05.06.2016 13:53:16 (muokattu 05.06.2016 14:02:55) | |
---|
Se mulla jäi tämän Microsoft/Nokia taustansa varjolla vielä pikuisen epäselväksi että oliko tällä Taistolla mitään soitinrakentajan tai puusepän koulutusta? Vai oliko hän harrastaja taustansa pohjalta pistänyt oman merkin pystyyn kun tuli Microsoftilta kenkää? e. Oli miten oli niin Taistolla on ainakin selvästi näkemys brändistä. Logo, sivut ym. näyttää asialliselta. Tuossa on sälvä näkemys tuotemerkistä ja mallistosta, mikä on minusta tosi positiivinen asia. Ainoa iso miinus on tosiaan tuo että tekijä, hänen ammattitaitonsa ja taustansa jäävät nyt ihan pimentoon. Ainakin minua tällaiset kiinnostaisi jos olisin monen tonnin soitinta häneltä tilaamassa. Galleria on myös aika suppea, mutta se varmaan luonnollisesti monipuolistuu jos tilauksia ja uusia kitaroita tulee. Ruokangas Guitars & Mesa Boogie Amps. |
hallu 05.06.2016 14:50:28 (muokattu 05.06.2016 14:52:15) | |
---|
Gabe: Se mulla jäi tämän Microsoft/Nokia taustansa varjolla vielä pikuisen epäselväksi että oliko tällä Taistolla mitään soitinrakentajan tai puusepän koulutusta? Vai oliko hän harrastaja taustansa pohjalta pistänyt oman merkin pystyyn kun tuli Microsoftilta kenkää? e. Oli miten oli niin Taistolla on ainakin selvästi näkemys brändistä. Logo, sivut ym. näyttää asialliselta. Tuossa on sälvä näkemys tuotemerkistä ja mallistosta, mikä on minusta tosi positiivinen asia. Ainoa iso miinus on tosiaan tuo että tekijä, hänen ammattitaitonsa ja taustansa jäävät nyt ihan pimentoon. Ainakin minua tällaiset kiinnostaisi jos olisin monen tonnin soitinta häneltä tilaamassa. Galleria on myös aika suppea, mutta se varmaan luonnollisesti monipuolistuu jos tilauksia ja uusia kitaroita tulee. Tekisikö taisto yhteistyötä sen kitaran rakentajan kanssa? vai tekeekö hän itse ne kitarat? E: Samaa mieltä, että brändosaaminen huippuluokkaa saavat flaxwoodit ja muut kovan kilpailijan tästä...... toisaalta suomalaiset yrittäjät ovat savossapäin osoittaneet osaavansa tehdä myös yhteistyötä ja vahvistaa toinen toistiaan. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Kimmo72 05.06.2016 16:47:53 (muokattu 05.06.2016 16:52:20) | |
---|
hallu: Tekisikö taisto yhteistyötä sen kitaran rakentajan kanssa? vai tekeekö hän itse ne kitarat? Tossa jutussahan Taisto mainitsi, että - Olen noin 10 vuoden ajan rakentanut erilaisia kitaroita, akustisia ja sähköisiä - hyvin erityyppisiä. Lisäksi löytyi tällainen http://heinonenguitars.blogspot.fi/ Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
iec 05.06.2016 20:14:18 | |
---|
Kyllä minä ainakin voisin vallan hyvin ostaa Taisto-kitaran. Ihan asiallisilta näyttävät. Nyt ei vain ole tarvetta uusille kitaroille, mutta ehkä sitten seuraavalla kerralla on pajan nimi tiedossa kun taas satsaan vähän kalliimpaan soittopeliin... Toisaalta Amfisoundille on helpompi mennä käymään ja selittämään millaiset yksityiskohdat kitaraan tulee.... Vähän syrjässä tuo paja on täältä käsin katsottuna :D -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
JaaGeRMaisTeR 05.06.2016 20:31:16 | |
---|
pappasfin: Ihan kiva homma, että kokemukset on positiivisia. Hieno homma myös, että jaat tietoa meille ja kokemuksia asiasta. Asiasta tekee vielä hienomman myös se, että tuet Suomalaista kitaranvalmistajaa. Pistin plussalla ;D Tässä vielä olla mitään tuettu. Tarjouksia kyselen vasta. Vastailen mitä puhelimessa saatiin selvitettyä. Nykyään kun tapana kysyä netissä asioita mielummin kuin ottaa puhelin käteen ja soittaa. No nyt oli kyllä oiva syy soittaa, ettei mennyt ihan harakoille tuokin työaika. Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa. |
pappasfin 06.06.2016 08:45:39 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Tässä vielä olla mitään tuettu. Tarjouksia kyselen vasta. Vastailen mitä puhelimessa saatiin selvitettyä. Nykyään kun tapana kysyä netissä asioita mielummin kuin ottaa puhelin käteen ja soittaa. No nyt oli kyllä oiva syy soittaa, ettei mennyt ihan harakoille tuokin työaika. OK eli ei tuettu mutta kysytty ;D PappaSFin |
LP oli hieno mutta se ei liene mallistossa. Hienoa on myös se että joku jaksaa yrittää. |
Jymi 06.06.2016 11:02:50 | |
---|
Kimmo72: Tossa jutussahan Taisto mainitsi, että - Olen noin 10 vuoden ajan rakentanut erilaisia kitaroita, akustisia ja sähköisiä - hyvin erityyppisiä. Lisäksi löytyi tällainen http://heinonenguitars.blogspot.fi/ Joo sama kaveri on joka tuon blogin on väsännyt. Henkilökohtaisesti tunnen kun samassa harrastepiirissä vuosia kitaroita väsäiltiin. Mielettömän tarkkaa työtä teki ainakin silloin kun harrastuspohjalta näitä väsäili. Alkoi jossain kohtaa kehitteleen tuota CNC juttua. Harrastepiirissäkin teki pari kitaraa niin että CNC koneella muodot ja käsityönä viimeistely. CNC koneen jälkihän on vähän karkeaa joten viimeistely on pakkokin tehdä käsityönä. |
Yallup 07.06.2016 18:34:37 | |
---|
Kimmo72: Tossa jutussahan Taisto mainitsi, että - Olen noin 10 vuoden ajan rakentanut erilaisia kitaroita, akustisia ja sähköisiä - hyvin erityyppisiä. Lisäksi löytyi tällainen http://heinonenguitars.blogspot.fi/ Tuolla blogissa on paljon mielenkiintoisempia kuvia ja kitaroita kuin itse firman sivuilla. Lieneekö niissä ongelmana se, että eivät ole ns. omaa selkeää tuotantoa lapoineen jne. vaan liian kopioita? "Tosta se taitaa lähteä.." |
Jymi 07.06.2016 19:18:47 | |
---|
Yallup: Tuolla blogissa on paljon mielenkiintoisempia kuvia ja kitaroita kuin itse firman sivuilla. Lieneekö niissä ongelmana se, että eivät ole ns. omaa selkeää tuotantoa lapoineen jne. vaan liian kopioita? Tai sitten se että miettinyt malleja jotka toimivat raakatyöstö cnc koneella ajatukseen. |
ÄrGee 07.06.2016 20:43:19 | |
---|
Tuohon samaan hintaan saa kitaran, jonka lavassa lukee RAN tai Mayones. Ehkä jopa Kiiras. Jos ei ole valmis laajentamaan malliston customointivaihtoehtoja, niin tuohon markkinarakoon on aivan turha tunkea. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |
Laulava Kylätohtori 07.06.2016 20:58:56 | |
---|
ÄrGee: Tuohon samaan hintaan saa kitaran, jonka lavassa lukee RAN tai Mayones. Ehkä jopa Kiiras. Jos ei ole valmis laajentamaan malliston customointivaihtoehtoja, niin tuohon markkinarakoon on aivan turha tunkea. Ei kauhean vakuuttava markkina-analyysi. :) Mutta kyllä itte ostaisin ennemmin Taiston kuin Ranin tai Mayonesin. Kumpikaan ei aiheuta mitään värinää, mutta kotimaisessa customissa on aina jotain hienoa. They pass too much electricity. -SRV |
LaXu 08.06.2016 16:28:22 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mutta kyllä itte ostaisin ennemmin Taiston kuin Ranin tai Mayonesin. Kumpikaan ei aiheuta mitään värinää, mutta kotimaisessa customissa on aina jotain hienoa. Mulle taas se kotimaisuus ei suoraan tuo mitään lisäarvoa. Vaikka minullekaan Mayonesit eivät kolahda lähinnä muotoilun puolesta eikä Ranitkaan aiheuta ihmeempiä fiiliksiä, sama pätee myös Taistoon. Myydään Yamaha Pacifica 1511MS telecaster ( https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1126960 ) |
ÄrGee 08.06.2016 16:37:00 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei kauhean vakuuttava markkina-analyysi. :) Mutta kyllä itte ostaisin ennemmin Taiston kuin Ranin tai Mayonesin. Kumpikaan ei aiheuta mitään värinää, mutta kotimaisessa customissa on aina jotain hienoa. Noilla kitaroilla on aivan mahdotonta saada rosteriin mitään isompaa artistia, ja sitä kautta myynti jää olemattomaksi. Täällä on niin pienet piirit ketkä edes harkitsevat custom kitaran ostamista. Trendejä tulee ja menee, mutta nuo ovat aikalailla aallonharjalla ainakin Euroopassa missä kukaan ei välitä made in Finlandista. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. |