Aihe: Pirkka-niksi
1 2
pappasfin
02.06.2016 14:09:39
ÄrGee: En tajua näitä ''vaihdan pari kertaa vuodessa kielet'' -miehiä... soundi on täysin tumppu kuukauden/parin jälkeen, oli Elixirit tai ei. En myöskään pidä juuri asennettujen kielien kirkkaudesta, sellaiset viikon soitetut on parhaat. Toisaalta soitan tällä hetkellä pelkästään yhdellä kitaralla, joten sillä luulisi olevan vaikutusta asiaan.

Tuo kitaroiden määrä vaikuttaa tähän vaihtoväliinkin ja tietysti paljonko kitaralla / kitaroilla soitetaan.

Itellä kun on sähkökitaroita tällä hetkellä 5 kpl, pari akustista niin tulis melkoisen kalliiksi ja olis turhaa vaihdella vielä täysin iskussaan olevia kieliä tuliteriin 1-2 kuukauden välein.
Mulla tuo väli siis vaihdoissa n. ehkä n. 4 - 6 kk per kitara eli 2-3 kertaa vuodessa.
PappaSFin
tender.insanity
02.06.2016 14:36:04
Viimeisin seiska kun tuli taloon, niin reilun vuoden soittelin edellisen omistajan kielillä ja säädöillä, ennen kuin jaksoin nähdä vaivaa ja tehdä itse asialle jotain. Mikit kyllä vaihdoin miltei heti alkuun. Ei siinä samassa ollut kieliä jemmassa, niin vähän venähti =)
high_society
02.06.2016 15:29:20
tender.insanity: Viimeisin seiska kun tuli taloon, niin reilun vuoden soittelin edellisen omistajan kielillä ja säädöillä, ennen kuin jaksoin nähdä vaivaa ja tehdä itse asialle jotain. Mikit kyllä vaihdoin miltei heti alkuun. Ei siinä samassa ollut kieliä jemmassa, niin vähän venähti =)

Eish saatana!
Marssin tästä hetimiten vaihtamaan kielet johonki juuri vaihdettuun...
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
tender.insanity
02.06.2016 16:21:14
high_society: Eish saatana!
Marssin tästä hetimiten vaihtamaan kielet johonki juuri vaihdettuun...

Ei se nyt niin justiinsa ole =)
high_society
02.06.2016 19:37:28 (muokattu 02.06.2016 19:39:22)
tender.insanity: Ei se nyt niin justiinsa ole =)

Kyllä se nyt jumalauta on niin !
Nyt palo naama

edittinä kunnon kasari kamaa:
https://www.youtube.com/watch?v=LpbaY52-lBk
Yallup
02.06.2016 19:57:27
Itse vaihdan kielet kun ovat vaihtotarpeessa. Soittelen käytännössä päivittäin ja se tarve tulee n. 6kk - 12kk. Toki useampi vehjes käytössä ja putsailen niitä ajoittain. Minusta uudet kielet kuulostavat alussa hieman metallisilta?

Katkaisetteko ne kielenpätkät siististi tapin juuresta, vai jätättekö miehekkäästi törröttämään?
"Tosta se taitaa lähteä.."
tender.insanity
02.06.2016 20:09:39
Yallup:
Katkaisetteko ne kielenpätkät siististi tapin juuresta, vai jätättekö miehekkäästi törröttämään?

Mulla tappipää jää virittimeen ja katkaistu pää floikkaan kiinni.
high_society
02.06.2016 20:12:36
Yallup: Itse vaihdan kielet kun ovat vaihtotarpeessa. Soittelen käytännössä päivittäin ja se tarve tulee n. 6kk - 12kk. Toki useampi vehjes käytössä ja putsailen niitä ajoittain. Minusta uudet kielet kuulostavat alussa hieman metallisilta?

Katkaisen.
Ymmarrän toki useamman kitaran, mutta jos päivittäin, ni miten vitussa ne kielet on jees kondiksessa puolen vuoden jälkeen siltikään.
Bändi aikoina kielet vaihtu vielä tiheemmin mulla ku nykyää.
Myönnän et oon sieltä toisesta päästä kielten vaihtajia, mutta silti ffs !
Kaiken lisäks en itse myöskään voi sietää ihan uusia kieliä ja niiden sointia.
Taidan kuulua aika minorityyn ahahahah.
ÄrGee
02.06.2016 20:15:21
Yallup: Katkaisetteko ne kielenpätkät siististi tapin juuresta, vai jätättekö miehekkäästi törröttämään?

Lukkovirittimet ja sivuleikkureilla niin juuresta kuin saa. Siisti kuin sika pienenä.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Muovinen
02.06.2016 21:07:25

Yallup: Katkaisetteko ne kielenpätkät siististi tapin juuresta, vai jätättekö miehekkäästi törröttämään?

Miehekäs törrötys on ok makkarissa, ei kitarankielissä.

Ite vaihan kielet ku on tarvis. Herkemmin ennen keikkaa tai äänityksiä. Ihan uudet kielet on vähän turhan kirpsakat mun mieleen, ennemmin sisäänsoitetut. Se toki vaikuttaa vaihtoväliin, että soittelen vaihtelevasti 3-4 vakiokitaralla, muilla sitten harvemmin.
Jormaz
02.06.2016 23:48:40
aristoteles666: http://www.techni-tool.com/218CH630

Aika kalliiksi tulis jos joka päivä käyttäis. Mutta ihan hyvä tuote varmaan, ainakin katemielessä.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
aristoteles666
03.06.2016 00:41:59

Jormaz: Aika kalliiksi tulis jos joka päivä käyttäis. Mutta ihan hyvä tuote varmaan, ainakin katemielessä.

purkin mukaan jokainen liina kestää väh 30 kertaa, ja kieltämättä olen heittänyt pois vain että noita on niin paljon, en siksi että ne olisi lakanneet toimimasta.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Yallup
04.06.2016 13:48:51
Yallup: Mitenkäs tuo Fenderin putsaaja toimii? Onkohan siinä jotakin ainetta, vai pelkkä suti?

https://www.thomann.de/fi/fender_speed_slick_string_cleaner.htm

Niin...oliko jollakulla kokemusta tästä vehkeestä?
"Tosta se taitaa lähteä.."
tuskiz
04.06.2016 14:26:44
Yallup: Niin...oliko jollakulla kokemusta tästä vehkeestä?

Suti jossa on ainetta, samaa tavaraa kuin tämä: http://www.thomann.de/fi/ghs_fast_f … ?ref=search_rslt_fast+fret_104761_0
Voin suositella Fast Frettia, toimii hyvin ja kestää about ikuisuuden jos parisen kertaa viikossa vetelee kielet.
dr_solo666
06.06.2016 08:45:27

tender.insanity: Viimeisin seiska kun tuli taloon, niin reilun vuoden soittelin edellisen omistajan kielillä ja säädöillä, ennen kuin jaksoin nähdä vaivaa ja tehdä itse asialle jotain. Mikit kyllä vaihdoin miltei heti alkuun. Ei siinä samassa ollut kieliä jemmassa, niin vähän venähti =)

Mulla on siis vähän matkaa vielä. Uusimmassa hankinnasta on 7kk aikaa ja vielä on samat kielet. En tiedä montako kuukautta entinen omistaja niillä ehti soittaa. Kitara kuulostaa kyllä hyvältä edelleen.

Ennenvanhaan kun tuli keikkailtua 10-20 x vuodessa niin silloin vaihdoin kielet yleensä ennen keikkaa. Nykyään näyttää pärjäävän kerran per vuosi :). Tosin kitaroitakin on sen verran, että osa saataa olla pari viikkoa soittamatta.
You can always give up on life and become a drummer.
discominister
06.06.2016 08:58:47
En todellakaan ymmärrä näitä, jotka vaihtaa mikkejä useammin kuin kieliä.. No samapa se kai jos kännissä soittelee, jollain Ibanezilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)