Bootface 09.04.2016 08:37:07 (muokattu 09.04.2016 15:03:04) | |
---|
Vessajono: Tätähän ei tunnetusti Bowielta löytynyt. Saatika Queenilta, läpeensä lahjattomia kavereita kaikki. Eihän olleet yhtään lahjattomia kavereita, en ole niin väittänytkään, asetan vaan kyseenalaiseksi kaikki kriteerit, minkä perusteella musiikkia arvostellaan ja luokitellaan. Mulle on ihan sama vaikka musa olisi vanhalla c- kasetilla, jota ei ole myyty yhtään kappaletta, eikä kukaan tiedä bändistä mitään, jos siinä on sitä jotain mikä kolisee nuppiin. Siis musiikin sisältö. Mielestäni, vaikka Queenin musa on huippuhienosti tehtyä, ei se vaan liikauta mun sydäntäni oikeastaan yhtään. Bowien musa on sävellyksellisesti hienoa, mutta ei sekään mulle aiheuta mitään riemunkiljahduksia. Hurriganesin musa on älyttömän simppeliä vääntöä, eikä voi kuin ihmetellä, että mistä on löytynyt tälläisiä luonnonlahjakkuuksia, jotka pistivät haisemaan kunnolla ja oikeesti. |
antnis 09.04.2016 16:56:49 | |
---|
Bootface: Eihän olleet yhtään lahjattomia kavereita, en ole niin väittänytkään, asetan vaan kyseenalaiseksi kaikki kriteerit, minkä perusteella musiikkia arvostellaan ja luokitellaan. Mulle on ihan sama vaikka musa olisi vanhalla c- kasetilla, jota ei ole myyty yhtään kappaletta, eikä kukaan tiedä bändistä mitään, jos siinä on sitä jotain mikä kolisee nuppiin. Siis musiikin sisältö. Mielestäni, vaikka Queenin musa on huippuhienosti tehtyä, ei se vaan liikauta mun sydäntäni oikeastaan yhtään. Bowien musa on sävellyksellisesti hienoa, mutta ei sekään mulle aiheuta mitään riemunkiljahduksia. Hurriganesin musa on älyttömän simppeliä vääntöä, eikä voi kuin ihmetellä, että mistä on löytynyt tälläisiä luonnonlahjakkuuksia, jotka pistivät haisemaan kunnolla ja oikeesti. Minä taas asetan kyseenalaiseksi kykysi asettaa yhtään mitään kyseenalaiseksi. |
jra 09.04.2016 20:54:44 | |
---|
Bootface: Eihän olleet yhtään lahjattomia kavereita, en ole niin väittänytkään, asetan vaan kyseenalaiseksi kaikki kriteerit, minkä perusteella musiikkia arvostellaan ja luokitellaan. "Kaikki kriteerit" kattanee myös omasi. Kriteereissäsi ei ole mitään vikaa, mutta siinä on, että teet niiden perusteella päätelmiä joiden kuvittelet olevan muutakin kuin subjektiivisia mielipiteitä. Vain jazzmiehellä on hallussaan matriisi jolla saadaan selville lopullinen totuus. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Kefiiri 10.04.2016 16:13:42 | |
---|
jra: Vain jazzmiehellä on hallussaan matriisi jolla saadaan selville lopullinen totuus. Plussa :D Kaiken lisäksi väittämä on fakta. En ole musiikin asiantuntija. |
Regalis Apertura 10.04.2016 16:28:37 | |
---|
Heh kyseessä siis varmaan jazzin syvin olemus:P... |
Bootface 15.04.2016 10:31:47 | |
---|
Kefiiri: Plussa :D Kaiken lisäksi väittämä on fakta. Mulle peruskriteeri bändin suhteen on, kuinka se musiikillinen idea, jota leivotaan, saadaan toimivasti toteutettua. Ei ole mitään yhtä ainoaa totuutta musiikista, mutta kaikilla on ainakin omat käsityksensä siitä. En pidä tärkeänä sitä kuinka teknisesti oikein musa on soitettua tai laulettua, vaan se perusidea, kuten Hurriganesilla oli, se tosiaankin toimi hyvin. Tarkoitan, että kuunnellessani mitä musaa vaan, kaikessa ei ole sitä riittävän alkuvoimaista sisältöä, joka saa aikaan tunteen kyseessä olevan oikea bändi. |
Kefiiri 15.04.2016 13:09:28 | |
---|
Bootface: Tarkoitan, että kuunnellessani mitä musaa vaan, kaikessa ei ole sitä riittävän alkuvoimaista sisältöä, joka saa aikaan tunteen kyseessä olevan oikea bändi. juuri näin, välillä tekemisessä on elementtejä jotka heikentävät tavoiteltua lopputulosta sen sijaan että tukisivat sitä. Hurriganesilla ei ollut mitään turhaa tupeksintaa siinä hommassa. En ole musiikin asiantuntija. |
Bootface 16.04.2016 10:07:11 | |
---|
Kefiiri: juuri näin, välillä tekemisessä on elementtejä jotka heikentävät tavoiteltua lopputulosta sen sijaan että tukisivat sitä. Hurriganesilla ei ollut mitään turhaa tupeksintaa siinä hommassa. Jees, hienoa saada lähestulkoon ensimmäinen asiallinen palaute, thank you, sir. Musiikki ei ole onneksi urheilua ja mitään kilpailua, vaikka jotkut tekniikan ihannoijat sitä hehkuttavat. Hyvähän se on, että jokaiselle on jotain musaa tarjolla, mutta mielestäni tämä roskahevivillitys on karannut käsistä, kun sitä ideologiaa työnnetään joka musa- alueen suuntaan. Ei se hevi ole mikään ainoa kriteeri arvioida muutakin musaa, joku tolkku pitäis näihin kriteereihin saada, please. |
kvhl 06.05.2016 15:38:40 | |
---|
Luin äsken Remun haastattelun hymystä ja remu kertoi että on tehnyt uusia biisejä ja Richard stanley tekee niihin sanat.Eli jossain vaiheessa saadaan remun englanninkielistä uutta tuotantoa. |
blaekie 08.05.2016 02:42:39 (muokattu 08.05.2016 16:54:56) | |
---|
kvhl: Luin äsken Remun haastattelun hymystä ja remu kertoi että on tehnyt uusia biisejä ja Richard stanley tekee niihin sanat.Eli jossain vaiheessa saadaan remun englanninkielistä uutta tuotantoa. No tuohan on positiivista uutista pelkästään jo tässäkin ketjussa ilmenneen debaatin jälkeen. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
Blix 23.05.2016 20:38:41 | |
---|
|
Maailman raatajat sorron kahleet pois! |
Rodger 30.05.2016 23:56:40 | |
---|
kvhl: Luin äsken Remun haastattelun hymystä ja remu kertoi että on tehnyt uusia biisejä ja Richard stanley tekee niihin sanat.Eli jossain vaiheessa saadaan remun englanninkielistä uutta tuotantoa. Entä kuka tekee foneettiset käännökset Remulle? |
RockFanatic 31.05.2016 08:39:03 | |
---|
Vieläköhän Remulle täytyy tehdä foneettiset käännökset biiseistä? Sitä vaan, että eikö äijä vieläkään osaa sanaakaan englantia? |
hosino 31.05.2016 21:56:02 | |
---|
No ihan kivasti on pärjännyt tuolla omalla englannillakin. |
Rodger 16.06.2016 23:51:23 | |
---|
Frankie Miller: Shoo-Rah Shoo-Rah (1974) http://open.spotify.com/track/2FTuxVXgn25LQ4jGIG1Ecispotify:track:2FTuxVXgn25LQ4jGIG1Eci Ei se Remu niin tyhmä kai sitten ollutkaan? Vai, liekö kyseessä Remun ja Pembroken yhteinen vedätys? Ei ollut "shorai shorai" sekään Remun keksintö :) |
Rainer Frilund 17.06.2016 12:38:51 | |
---|
Rodger: Frankie Miller: Shoo-Rah Shoo-Rah (1974) http://open.spotify.com/track/2FTuxVXgn25LQ4jGIG1Eci spotify:track:2FTuxVXgn25LQ4jGIG1Eci Ei se Remu niin tyhmä kai sitten ollutkaan? Vai, liekö kyseessä Remun ja Pembroken yhteinen vedätys? Ei ollut "shorai shorai" sekään Remun keksintö :) Eikös se ollut "It's All Right" siinä Pembroken demossa? Se vain "Remuttui" matkan varrella. Jostain lukenut/kuullut tuon jutun. "The company you keep is the measure of a man." |
Mahti 17.06.2016 20:30:39 | |
---|
Rainer Frilund: Eikös se ollut "It's All Right" siinä Pembroken demossa? Se vain "Remuttui" matkan varrella. Jostain lukenut/kuullut tuon jutun. Muistaakseni Honey Aaltosen kirjassa tais Ile Kallio tuommosta just jutella. Jokainen paistaa omat makkaransa |
juici 18.06.2016 11:06:55 | |
---|
Mahti: Muistaakseni Honey Aaltosen kirjassa tais Ile Kallio tuommosta just jutella. Pembroke siinä ihmetteli, kun uusin levytys oli vaikka kuinka päin tahansa tarkasteltuna "Shorai, Shorai". "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
Andy Six 18.06.2016 11:43:31 | |
---|
Mahti: Muistaakseni Honey Aaltosen kirjassa tais Ile Kallio tuommosta just jutella. Ile sai ainakin biisin tiimoilta makeat naurut. Albert oli liittynyt takaisin ennen singlen julkaisua ja kriitikot kehuivat kuinka heti kuuluu, että tekijämies on taas kitaran varressa. Ihan zulu-pohjalta... |