![]() 29.05.2016 19:29:53 | |
---|---|
heviäijä: On muuten vaarallista kun kattoo yhden videon ja samantien kaasuttaa, onneks hinta on niin järjetön ettei ole hätää :) Niin, sentään yksi hyvä puoli hinnassa. :) Itse näin blues cuben F- musiikissa käydessä, mutta en testannut. Joskus voisi kyllä testaa. Kovin koviin säröihin tuo ei varmaan ole mikään paras, mutta rock asteella ainakin ihan jees vaikuttaa. Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille. | |
![]() 29.05.2016 20:31:30 | |
Stone: Vasta nyt kiinnostuin hieman itsekin blues cubesta (kiitos vaan jäsen tsim), joskin olen kuullut vahvistimen nimen, mutta että se on näinkin hypetetyn mullistava laitos, niin se oli jotain uutta. Tässäkö se nyt sitten lopultakin niin innovatiivinen laitos, joka pystyy samaan kuin class A putkivahvistimet, mutta ilman putkia? Eli nytkö se " kultainen" mesa boogie voidaankin säilöä sinne lakanan alle vara koneeksi :) Pitänee lisätä testattavien listaan tämä blues cubekin siis. Minä voin ottaa maksutta vastaan kaikki töitä vaille jääneet Mesat. ^^ Pitää blues cubbe kyllä testata jossain välissä, vaikka en hirveästi vastakkain asettelua kannata. Antaa sen olla hyvä transistorikone ilman trankku vs putki vertailuja. "Putkisoundejakin" on kuitenkin olemassa sen verran monta laatua että olisi epäreilua edes olettaa sen rökittävän ne kaikki. Noin muuten olisi mielenkiintoista jos alkaisi tulemaan tarjolle enemmänkin näitä kalliimpia ja laadukkaampia transistorivahvistimia. Ne ovat tähän saakka olleet lähinnä tylsä ja halvalla tehty vaihtoehto putkivahvistimille. Veikkaan kuitenkin että mahdollisuuksia olisi vaikka mihin tälläkin saralla. Ruokangas Guitars & Mesa Boogie Amps. | |
![]() 29.05.2016 20:39:01 | |
Gabe: Minä voin ottaa maksutta vastaan kaikki töitä vaille jääneet Mesat. ^^ Tänne kelpaa kanssa! Ja plussa Gabelle fiksusta lähestysmistavasta putki-/transistorivahvistimiin. | |
![]() 29.05.2016 20:46:17 | |
Gabe: Minä voin ottaa maksutta vastaan kaikki töitä vaille jääneet Mesat. ^^ Pitää blues cubbe kyllä testata jossain välissä, vaikka en hirveästi vastakkain asettelua kannata. Antaa sen olla hyvä transistorikone ilman trankku vs putki vertailuja. "Putkisoundejakin" on kuitenkin olemassa sen verran monta laatua että olisi epäreilua edes olettaa sen rökittävän ne kaikki. Noin muuten olisi mielenkiintoista jos alkaisi tulemaan tarjolle enemmänkin näitä kalliimpia ja laadukkaampia transistorivahvistimia. Ne ovat tähän saakka olleet lähinnä tylsä ja halvalla tehty vaihtoehto putkivahvistimille. Veikkaan kuitenkin että mahdollisuuksia olisi vaikka mihin tälläkin saralla. Nytpä ollaankin samalla linjalla tässä asiassa. Juurikin noin määkin aattelen :-) plussaa notta pätkähti sulle. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 29.05.2016 21:45:05 | |
Gabe: Minä voin ottaa maksutta vastaan kaikki töitä vaille jääneet Mesat. ^^ Aika hyvä ;) Kuulinkin, että olet lisännyt mesa reserviä. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 29.05.2016 22:52:07 | |
Metalkallo: Niin, sentään yksi hyvä puoli hinnassa. :) Itse näin blues cuben F- musiikissa käydessä, mutta en testannut. Joskus voisi kyllä testaa. Kovin koviin säröihin tuo ei varmaan ole mikään paras, mutta rock asteella ainakin ihan jees vaikuttaa. Niin eihän tuota mättösäröihin käyttäisi, ihan puhdas saundi pienellä reverbillä tahi reunasäröllä kevyempään musaan, kivalta tuo kuulosti. Ihan hyvä ettei tuo näytä samalta kuin muut cubet, jotka lähinnä näyttää joltai muovisilta säilytys/roudauslaatikoilta. SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. | |
![]() 30.05.2016 00:51:23 | |
Tubessapa olikin blues cube vs fender blues deluxe vertailu. :) https://www.youtube.com/watch?v=M0gG33caCas Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille. | |
![]() 11.06.2016 15:36:07 | |
Blues Cube Hot, kellään kokemusta? Ilmeisesti uusin malli tähän sarjaan. Youtube-videoiden perusteella vaikuttaa kivalta. Paikallisessa soitinliikkeessä ei tuota taida olla, niin en ihan äkkiä pääse kokeilemaan. Kiinnostaisi kyllä. | |
![]() 11.06.2016 15:42:31 | |
Metalkallo: Tubessapa olikin blues cube vs fender blues deluxe vertailu. :) https://www.youtube.com/watch?v=M0gG33caCas Onpas munatonta meininkiä, niin munatonta että rasittaa kuunnella. Hissimusiikki bluesia ja jazzia, tuota jokaisen laitedemon herkkua :)) Kaiken lisäksi itse vahvarista puuttuu kaikki tarvittava lämpö tuollaisen musiikin soittamiseen. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. | |
![]() 11.06.2016 17:41:24 | |
ÄrGee: Onpas munatonta meininkiä, niin munatonta että rasittaa kuunnella. Hissimusiikki bluesia ja jazzia, tuota jokaisen laitedemon herkkua :)) Kaiken lisäksi itse vahvarista puuttuu kaikki tarvittava lämpö tuollaisen musiikin soittamiseen. No joo, ei ollut aivan se parhain vertailu video. :) Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille. | |
![]() 11.06.2016 20:04:43 | |
Marley: Blues Cube Hot, kellään kokemusta? Ilmeisesti uusin malli tähän sarjaan. Youtube-videoiden perusteella vaikuttaa kivalta. Paikallisessa soitinliikkeessä ei tuota taida olla, niin en ihan äkkiä pääse kokeilemaan. Kiinnostaisi kyllä. Uusinhan tuo joo. F- musiikissa noita voi olla, ainakin espoon liikkeessä oli. Itsellä tosin ei ole kokemusta blues cubesta, mutta tuo hot:n on hieman tehokkaampi särössä kait eli irtoaa enempi säröä. Vähän varmaan kuin Fender hot rod deluxen tapaan särökanava on ekaa mallia räyhäkkäämpi. Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille. | |
![]() 12.06.2016 08:33:01 | |
Metalkallo: Uusinhan tuo joo. F- musiikissa noita voi olla, ainakin espoon liikkeessä oli. Itsellä tosin ei ole kokemusta blues cubesta, mutta tuo hot:n on hieman tehokkaampi särössä kait eli irtoaa enempi säröä. Vähän varmaan kuin Fender hot rod deluxen tapaan särökanava on ekaa mallia räyhäkkäämpi. Näin olen ymmärtänyt. Tässä ihan hyvää vertailua Blues Cube Hot vs. Fender Blues Junior https://youtu.be/UxAlIXOxCws | |
![]() 12.06.2016 08:51:55 | |
Metalkallo: Uusinhan tuo joo. F- musiikissa noita voi olla, ainakin espoon liikkeessä oli. Itsellä tosin ei ole kokemusta blues cubesta, mutta tuo hot:n on hieman tehokkaampi särössä kait eli irtoaa enempi säröä. Vähän varmaan kuin Fender hot rod deluxen tapaan särökanava on ekaa mallia räyhäkkäämpi. Tuo Blues Cube Hot on pykälää pienempi kuin Blues Cube Stage tehoiltaan. Hot sisältää yhden kanavan, Stagessa niitä on kaksi, clean ja crunch. Hot -mallissa on siis vain clean -kanava. Mulla on Stage ja sen clean -kanavassa on kytkin joka boostaa signaalia jotta ääneen saadaan vähän overdrivea ja se toimii hyvin CCR -soundeissa kun masterilla vielä säätää volumet. Sama kytkin näkyy olevan Hot -mallissa joten pelkkä "clean" -vahvistin se ei ole. Mutta tuossa vahvistinsarjassa se on Stagen yksikanavainen pikkuveli. Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... | |
![]() 24.08.2016 23:36:02 (muokattu 24.08.2016 23:37:01) | |
hallu: Niinhän se on. Itse en kylläkään tunnusta putkia ja mulle riittää, että soundi on hyvä. Offtopik alkaa/ - Oletteko muuten miettineet, että mitä se "putkimaisuus" oikein on? sehän ei tule putkista, kun sen aikaansaaminen ei vaadi putkia, vaan se tulee jostakin muusta koska analoginen transistorivahvistinkin voidaan kytkeä niin, että se kuulostaa "putkimaiselta". Sehän tarkoittaa samalla myös sitä että edes kaikki putkivahvistimet eivät ole "putkimaisia". Offtopik päättyy/ Niin no siellä Award-Sessionin sivuillahan oli juttua kaiutinelementtien ja kaiuttimien vaikutuksesta yleesnäkin, ja siitä miten vahvistin (päätevahvistin nimenomaan) niitä ohjaa. Putkivahvistimessa joka on kasattu peruskytkennällä eli käytössä lähtömuuntaja lähtöimpedanssi on iso ja ulostulo seurailee elementin impedanssikäyrää (taajuus vs. impedanssi). Normitrankut ovat matalaimpedanssisia lähdöltään, mutta nykyisin useimmat transistorikitaravahvistimet käyttävät virtaohjausta joka muuttaa ulostulon putkivahvistimen tapaiseksi. Mutta Blues Cube on kyllä liian kallis, Bluesbaby ei, ehkäpä sellainen tulee hankittua pelkkänä chassiksena (http://www.award-session.com/bluesbaby.html )lähiaikoina. | |
![]() 29.08.2016 22:13:24 (muokattu 29.08.2016 22:16:01) | |
Muuten tuolla EJ Tone capsule sivulla kerrotaan että vahvistin itse asiassa käyttää DSP:tä osana saundin muodastamista: "The Tube Logic design physically amplifies the analog discrete circuit with characteristics produced by DSP circuits. Blues Cubes basic sound quality is built upon the physical preamp and power amp. The analog discrete circuit and DSP circuit working together produce a very advanced path to tone." (http://www.rolandus.com/promos/tone_capsule_ej ) Eli ei tuota voi pitää edes analogisesti mallintavana vahvistimena. Toki joku osa saundista on tuotettu analogisesti virtaohjauksen, power sagin etc. avulla, mutta se on silti ihan eri lajinen vahvistin kuin esim. Tech21 Trademarkit (joita Behringerkin kopioi aikoinaan), noista oma threadi tuolla: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=51184&o=0 GM110 jollainen itseltäkin löytyy voi saundata ihan hyvältä: https://www.youtube.com/watch?v=PLqmFJ0LhC0 | |
![]() 04.09.2016 00:20:03 | |
Joko dumblefriikit on huomanneet että on tulossa Robben Ford tone capsule? Kyynisyys on realismia. | |
![]() 05.09.2016 12:08:56 | |
riff: Joko dumblefriikit on huomanneet että on tulossa Robben Ford tone capsule? Olihan tuosta jo jokin aika sitten juttua jossain maailman foorumeilla :D. Onneksi on sen verran hintava jo vahvain itsessään, että jäi taannoin hankkimatta, muutenhan tuollainen RF -kapseli olisi ihan must -ostos, samoin kuin se Eric Johnson -kapselikin. Nyt täytyy tyytyä kuulostamaan itseltään Tech 21:sellä ;D. "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - | |
![]() 05.09.2016 15:41:13 | |
Åboensis: Olihan tuosta jo jokin aika sitten juttua jossain maailman foorumeilla :D. Onneksi on sen verran hintava jo vahvain itsessään, että jäi taannoin hankkimatta, muutenhan tuollainen RF -kapseli olisi ihan must -ostos, samoin kuin se Eric Johnson -kapselikin. Nyt täytyy tyytyä kuulostamaan itseltään Tech 21:sellä ;D. Hassu juttu sinänsä - mun mielestäni toi EJ kapseli sai ton vasta kuulostamaan sellaiselta että tekisi mieli ostaa, mutta tän mukaan niitä on tehty vain 300 kpl eikä enempiä tule (ilmankos niitä ei löydy esim T-kaupasta) https://www.youtube.com/watch?v=nDlS2QtnjFY Nostalgy is not what it used to be | |
![]() 08.12.2017 19:06:56 | |
Olihan täällä Blues Cubestakin kirjoiteltu! Kotosalla on nyt soiteltu puoli vuotta tuolla pienimmällä Blues Cubella eli Hotilla. Ei ole muihin trankkuihin verrata, mutta olen aikaisemmin omistanut kolme pientä putkivahvistinta ja aina pettynyt kun volume nousee kotisoitteluun liian suureksi heti vaikka kuinka pienellä pitäisi. Nyt olisi eka keikka tulossa ja törmäsin yllättävään ongelmaan. Olen aiemmin soittanut lähinnä cleanilla, mutta nyt pitäisi sitten käyttää efektejä ja säröjä. Ongelmaksi on noussut kun sooloon mentäessä pitäisi nostaa volumetasoa. Clean boost vetää vahvistimen särölle, vaikka vahvistimen eka vola on 2. Johtunee siitä, että minulla on Les Paulissa liian kuuma kaulamikki ja vahvistimessa liian vähän head roomia. Vetää nimittäin ruttuun ilman boosteriakin kun laittaa ekan volumen johonkin kolmoseen. Mikit puolittamalla tai toisella kitaralla ei lähde säröytymään niin pahasti. Mutta anyways on kyllä liian vähän headroomia. Kun yliajaa saa aika pian fuzzaamaan. Luojan kiitos tuossa voi tuota vahvistimen tehoa säätää. Ajattelin vetää keikalla sillain, että kompissa on 5W moodissa ja käyn nappaamassa soolojen ajaksi 10W moodin. Onneks siinä kohdassa biisiä on aikaa. | |
![]() 09.12.2017 15:37:57 | |
discominister: Luojan kiitos tuossa voi tuota vahvistimen tehoa säätää. Ajattelin vetää keikalla sillain, että kompissa on 5W moodissa ja käyn nappaamassa soolojen ajaksi 10W moodin. Onneks siinä kohdassa biisiä on aikaa. Tuota tuota... Haluamatta kuulostaa nyt mitenkään holhoavalta niin tuo vaikuttaa kieltämättä hieman vaivalloiselta... Mitä nopeasti vilkaisin tuota Blues Cube Hotin käyttöliittymää ja säätimiä, niin rohkenisin ehdottaa esim. seuraavaa: Jos se 15w riittää keikalle niin pistät vahvaimen sille samantien. Lisäät mastervolumesta äänenpainetta kunnes sitä on tarpeeksi bändin kanssa soittamiseen (sieltä se headroom tulee, se "ensimmäinen" volume säätelee nimenomaan säröytymiskynnystä). Avaat kitarasta volumen täysille ja etsit sillä "ensimmäisellä" volumella sopivan soolosoundin/ -volumen. Peruutat kitaran volumea kunnes sulla on mukava komppisoundi/ -volume. Ei tarvitse juosta vahvaimen tehoja säätelemässä kesken keikan ;D. Mikäli käytät lespariasi (siinähän on kaksi volumea), laitat mikinvalitsimen keskelle (molemmat mikit) ja peruuttelet vain sitä kaulamikkiä sinne viitosen tienoille. Saat hyvän komppisoundin. Kun sitten käännät sen kympille, on sulla valmis soolosoundi, eikä tarvitse koskea molempiin volumepotikoihin. "Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)